Even heel kort, want ik ben hartstikke ziek. We hebben hier het buikgriepvirus te pakken, maar ik wil marion even van harte feliciteren met haar zwangerschap. :dance: :dance: :dance: :dance:
Marion, echt leuk om te zien dat er dan nu eindelijk iemand zwanger is. Gaat alles goed?
Op de rest reageer ik later weer, duik nu weer op de bank.
Marion :inlove: Gefeliciteerd!!! :-*
Lijstje direct maar eens updaten!!
Wie volgt??
Joehoe! Marion is onze eerste zwangere!! :dance: :dance:
Gefeliciteerd!!!
Linda, beterschap!
Ja dat is goed nieuws na een druk weekend!!!
Marion gefeliciteerd!!! :dance:
op naar de volgende!
Even een echoberichtje hoor.
Ik ga morgen naar de chirurg voor de knobbel in mijn borst. In eerste instantie maakte ik me er niet zo druk over; de kans is immers best groot dat alles gewoon goed is. Maar vrijdag drong opeens tot me door dat ik ook te horen kán krijgen dat het foute boel is. :shifty:
Dit weekend heb ik daar regelmatig aan gedacht. Wat als ik borstkanker heb? Ik moet onmiddellijk aan mijn meissie denken; dat ik haar nog een heel stuk ouder wil zien worden. Een achternichtje is een dag ouder dan Em en heeft een paar maanden terug haar vader verloren aan darmkanker.
Ik vind het opeens echt heel spannend…
yippie ik had gelijk
Nu maar hopen dat ik vaker van dat soort dromen heb.
Van harte gefeliciteerd :dance:
hupsakee heel veel sterkte
groetjes
marlies
@Hupsakee wrote:
Even een echoberichtje hoor.
Ik ga morgen naar de chirurg voor de knobbel in mijn borst. In eerste instantie maakte ik me er niet zo druk over; de kans is immers best groot dat alles gewoon goed is. Maar vrijdag drong opeens tot me door dat ik ook te horen kán krijgen dat het foute boel is. :shifty:
Dit weekend heb ik daar regelmatig aan gedacht. Wat als ik borstkanker heb? Ik moet onmiddellijk aan mijn meissie denken; dat ik haar nog een heel stuk ouder wil zien worden. Een achternichtje is een dag ouder dan Em en heeft een paar maanden terug haar vader verloren aan darmkanker.
Ik vind het opeens echt heel spannend…
Ow meid… Wat een schrik! En natuurlijk moet je er mee naar de chirurg! Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je nu even in de rats zit. Hopelijk kan de chirurg je morgen al een beetje geruststellen… Meis, heel erg veel sterkte… :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
En natuurlijk wil ik Marjonneke hier ook eventjes van harte feliciteren :-* :-* :-* :dance: :dance: :dance:
Ik kom morgen even verder bijkletsen, drukke dagen achter de rug met de kids van mijn vriend en daar moet ik toch even van bijkomen. Veel gedoe gehad namelijk de laatste tijd.
Enne…
who’s next??? :mrgreen:
Nou eens kijken of we het weer bij kunnen gaan benen.
Goedemorgen meiden,
Ik ben al een beetje opgeknapt. Ben niet meer heel de dag misselijk en mijn eten blijft al anderhalve dag zitten waar het hoort te zitten. Ben vandaag nog lekker thuis om goed uit te rusten en als ik me zo blijf voelen ga ik donderdag weer werken.
Vrijdag was natuurlijk ons dagje uit naar Limburg. In onderstaande spoiler kunnen jullie lezen hoe het was.
Het verhaal vooraf:
Weken geleden kwamen we via google en de Thomas hyves erachter dat er eenmaal per jaar in de omgeving van Simpelveld een Thomas de Treindag werd gehouden met de originele Thomastrein uit Engeland.
Dit wordt georganiseerd door de Limburgse Stoomtreinmaatschappij. Wij gelijk op de site kijken of er nog kaartjes waren en wat ze gingen kosten. De kosten vielen wel mee en er waren ook nog kaartjes beschikbaar voor vrijdag 24 oktober. Kaartjes besteld en Mike en ik hebben vrij gevraagd bij onze baas. Dat kwam gelukkig ook goed.
Al die tijd hebben we het geheim weten te houden voor Thijs, anders was er geen huis meer met hem te houden. Een dagje uit met Thomas was wel het grootste cadeau wat we hem kunnen geven.
Donderdag 23 oktober:
's Avonds na het eten zijn we richting de camping in Voorthuizen gereden. Thijs was daar al met Opa en Oma en toen wij daar aankwamen werd het nog spannend of ons dagje uit wel door kon gaan. Thijs had namelijk van woensdag op donderdag vreselijk lopen spugen en was duidelijk niet lekker. Afwachten dus maar.
Vrijdag 24 oktober:
's ochtends om half 7 werden wij wakker en Thijs was gelukkig goed opgeknapt en had zin in zijn verrassing. Onderweg in de auto kon hij het nergens anders over hebben en vroeg ons het hemd van de lijf. Maar hij moest toch echt even geduld hebben. Onze navigator stuurde ons toch nog een beetje de verkeerde kant op, dus we zijn alsnog omgereden en kwamen later dan de bedoeling was aan op onze bestemming in Kerkrade.
Toen we aankwamen werd helaas net omgeroepen dat de eerst volgende trein pas om 11.42 ging rijden en wij waren er al om 10.30. We moesten dus ruim een uur wonen.
Bij aankomst in Kerkrade konden we een expositie hal binnen waar een groot spandoek hing met Thomas erop. Thijs was gelijk door het dolle heen en wilde eigenlijk helemaal niet naar binnen. Toch binnen even rondgekeken, maar Thijs wilde graag naar buiten. We hebben dus ruim een uur rondgehangen op Station Kerkrade Centrum, maar Thijs vond de gewone NS treinen ook al spannend om naar te kijken.
Eindelijk werd het dan toch 11.42 en ja hoor dat kwam Henry aangereden, Thijs vond het toch wel een beetje eng. Eenmaal in Henry had hij de tijd van zijn leven. Je zag hem echt glunderen. Want het is toch wat: een ritje maken in Henry.
Het volgende station was Simpelveld waar een optreden op het programma stond van Thomas en de Dikke Controleur. Daar hebben we ook even op moeten wachten, maar het wachten werd beloond. Normaal doet Thijs niet mee aan dit soort dingen, maar hij stond het hartst te roepen om Thomas. Wat sta je dan te genieten als ouders zijnde.
Het verhaal om Thomas was heel leuk gedaan en daarna was het tijd om op de foto te gaan met Diesel en Thomas. Toen we de eerste keer in de rij stonden moest Thijs plassen, dus hup uit de rij en op zoek naar een wc. Eenmaal terug van de wc hebben we wat rondgesnuffeld bij wat kraampjes en heeft Thijs een paar cadeautjes uit mogen zoeken (Sinterklaas heeft dit jaar niet zoveel meer te besteden). Toen we dat gedaan hadden was het wat rustiger bij Thomas en kon Thijs alsnog op de foto met de machinist. Weer was het glunderen geblazen. Heerlijk hoor als je je kind zo ziet genieten.
Ook is Thijs nog op de foto geweest met Diesel en Gordon. Gordon vond hij toch nog wel wat eng, want die was toch wel water groter.
Na de fotosessie nog wat gegeten en aan Thijs de keuze gelaten of hij door wou naar het volgende station of dat hij naar huis wilde.
Thijs wilde graag naar huis, maar had erg genoten.
Eenmaal in auto was hij zo vertrokken, maar we kwamen in file na file te staan, waardoor we pas om half 8 thuis waren.
Ondanks de geweldige dag, had deze niet zo’n goed einde. Mike werd 's avonds al beroerd en ook ik mocht niet gespaard blijven. Zaterdagochtend was ik aan de beurt. Waarschijnlijk iets verkeerd gegeten of een buikgriep te pakken.
Vandaag is papa weer werken, mama nog ziek thuis en Thijs weer naar school, waar hij uitgebreid over de dag van zijn leven mocht vertellen. Want zoals Thijs het zou zeggen: Mama, Thomasland was leuk.
Ik zal dadelijk proberen foto’s te plaatsen in ons showforum.
Eerst maar eens reageren op iedereen.
- Marlies: Jij moet vaker dromen over mensen, jou droom is echt uitgekomen. Wonderbaarlijk of heb je soms een zesde zintuig?
Fijne vakantie gehad dus. Ik heb nog geen ervaringen met animatieteams, maar het gaat er inderdaad om dat de kinderen zich vermaken. En je dochter ook al zonder zijwieltjes. Goed hoor. Dat ze dat inderdaad zomaar ineens doorhebben. Thijs ook hoor, alleen die moet zich nog heel goed op een punt concentreren anders gaat het fout.
- Marieke: Fijn dat de krentebaard zich verder niet uitgebreid heeft. Is dus juf al bij je langs geweest? Ik weet nog wel dat de juf van Thijs ook langs zou komen, maar puntje bij paaltje moesten wij toch naar school voor een kennismakingsgesprek. En ik ben wel benieuwd hoe ze het vind op de PSZ hoor. Gaat ze gewoon twee dagdelen?
Hoe is het gesprek met de moeder van je "stief"dochter gegaan. Of wil je daar nog niets over zeggen. Sterkte ermee.
Hupsakee: Goed dat jullie nog even een maandje wachten in verband met die vullingen. Bij mij worden die vullingen ook elke keer vervangen door nieuwe. Ziet er toch ook beter uit, witte vullingen zijn veel mooier.
En jeetje: een knobbeltje dat is even schrikken. Ik snap best dat je zenuwachtig bent voor wat er komen gaat. Ik denk aan je en ik wil je bij deze een virtuele :hug: geven. Hoe was het bij de chirurg gisteren?
- Goudvis: die kriebels om spulletjes te kopen voor de aankomende baby had ik bij Thijs heel erg. Ik had ook ruim van te voren de babykamer helemaal klaar, terwijl we niet wisten of we uberhaubt kinderen konden krijgen. Soms was het ook wel erg moeilijk hoor. De deur was ook altijd dicht en alleen als ik het heel moeilijk had ging ik naar binnen om weer even moed te verzamelen. Nu heb ik die kriebels veel minder, maar dat komt denk ik omdat ik alles nog heb.
Ik heb de kinderwagen nog, de gehele kinderkamer, kleertjes enz. Ik moet alleen de box opnieuw kopen. Maar daar ben ik nog niet mee bezig. Eerst maar eens zien hoe lang het dit keer duurt.
Ik vind het heel normaal hoor dat je deze kriebels hebt.
*Ingrid: wat goed dat je nog een reiswieg op de kop hebt weten te tikken in dezelfde kleur. Mijn kinderwagen (X-adventure) is allang uit de winkels verdwenen. Er zijn inmiddels al lang nieuwere types. Maar ik heb alles nog compleet, dus hoeft niets aan te schaffen. En fijn dat de rest ook al verkocht is en met winst. Goed hoor.
*Marion: ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven. Ik zit elke keer weer je foto te bekijken. Ik ga je gewoon nog een keer feliciteren. Echt geweldig. Jullie zullen inderdaad wel even geschrokken zijn van het nieuws van je moeder. “Gelukkig” dat het toch nog wel meeviel.
Zo volgens mij heb ik nu iedereen gehad.
Gisteren is Thijs weer naar school gegaan en het ging hartstikke goed. Hij mocht natuurlijk uitgebreid vertellen of "Thomasland"en zelfs zijn juf zei dat ze een ander kind had teruggekregen. Ook heeft hij lekker met een ander kindje in de gang gespeeld met de treinset en ook dat ging hartstikke goed. Morgen mag ik hem weer naar school brengen en heb ik nog een gesprek met de andere juf. Ik ga er vanuit dat dat ook verder goed gaat.
Ik had gisteren trouwens ook nog wat:
Onze kat is al een paar maanden aan het kwakkelen met zijn ontlasting. Steeds likken en ging niet meer zo vaak naar de bak. Aangezien wij niet de centjes hebben om met hem naar de dierenarts te gaan heb ik het eigenlijk steeds maar uitgesteld, maar gisteren wat het dus raak. Gizmo ging echt niet meer naar de bak en wilde op alle plekken in huis wel gaan zitten, maar er kwam niets uit. De dierenarts maar gebeld en ik mocht gelijk komen. Wat blijkt: Gizmo heeft blaasgruis en moest onder narcose uitgespoeld worden. Jeetje dat was even een rib uit mijn lijf, want hij moet ook gelijk op speciaal voer. Vanacht heb ik gezellig bij hem in de huiskamer geslapen (dit ook vanwege de buikgriep en de dichtsbijzijnde wc). Hij had vannacht nog vanalles laten lopen en was nog heel suf, maar hij begint langzaamaan op te knappen. Gelukkig hebben wij voor Gizmo een ziektekostenverzekering afgesloten en ik hoop dat we heel veel vergoed krijgen.
Ik was gewoon € 206,00 lichter gisterenavond
Nou ik ga nu kijken of ik foto’s kan plaatsen in het showforum.
Foto’s van een dagje uit met Thomas staan op het showforum. Veel kijk plezier, want het zijn er nogal wat. Heb ze er gewoon allemaal opgezet.
Hey allemaal,
@linda, fijn dat je je weer wat beter voelt, niks aan dat ziek zijn.
Klinkt als een erg geslaagde dag met thomas de trein, vond het leuk om het stukje te lezen, was net of ik er bij ben geweest haha…
Zal zo de fotos even gaan bekijken.<br /> Ik besef me nu ook wel dat het normaal is om ermee bezig te zijn maar het moest gewoon een beetje wennen.<br /> Net als de "zorgen" over kunnen we het wel en dergelijke die onzekerheden horen er ook wel een beetje bij denk ik.<br /> <br /> Wat zielig voor gizmo ben blij dat ie weer aan de beterende hand is, wij hadden vroeger ook een kat die dat had en idd ook op speciaal voer en dat ging daarna heel goed, hij is nog heel oud geworden.<br /> <br /> Fijn dat het beter gaat met thijs op school en dat hij zijn draai wat heeft gevonden.<br /> <br /> @marieke, Hebben jullie al een gesprek gehad? niet leuk zo
n situatie hoop dat het snel een beetje beter gaat.
@hupsakee, Hoe is het gegaan? hoop dat het is meegevallen, snap heel goed dat je in de stress schiet zou ik zelf ook hebben…
Ik denk het liefst altijd positief maar als puntje bij paaltje komt dan kan ik ook niet meer helder denken en beginnen de twijfels…
:hug: voor jou
@marlies, hoop ook dat je vaker van deze dromen hebt het liefst elke dag haha
@marion, hoe voel je je? heb je al wat tekenen?
Hoe is het met de rest???
Hier helemaal prima, was vandaag lekker vrij dus rustig aan gedaan…
Had vandaag last van vruchtbaar slijm, doorzichtig wat je uit kan rekken (sorry voor de ranzigheid) dus mijn ei staat op springen, nog niks gevoeld maar misschien voel ik het deze keer ook wel niet… spannend spannend en nog eens spannend.
Besefte me trouwens gister dat als ik deze ronde zwanger ben ik uitgerekend ben in de maand dat ik vorig jaar met mijn ma was uitgerekend best wel een beetje gek.
Samen met je ma uitgerekend???
Vriendlief is vanavond oefenen met zijn band dus dan kom ik bijkletsen zodra Naatje op bed ligt
@Marieke_5000 wrote:
Samen met je ma uitgerekend???
Vriendlief is vanavond oefenen met zijn band dus dan kom ik bijkletsen zodra Naatje op bed ligt![]()
Nou ik mag het hopen van niet (arm kind dan) ik bedoelde MA (missed abortion)
Oeps verkeerd gelezen dus :oops: :oops: :oops:
Ik ben bijgelezen en ga zo even reageren, eerst even iets te drinken pakken.
Geeft niet hoor zou mij ook zo kunnen overkomen…
Drinken pakken goed idee! zal ik ook ff doen.
Zo, moest ook nog even wat andere topics afhoppen :mrgreen:
Marlies klinkt als een leuke vakantie :thumbup: Pictures please
Jammer van het animatieteam maar wat je al zegt, Nienke heeft zich er goed mee vermaakt. En wat goed dat ze nu zonder zijwieltjes fietst :thumbup: Nathalie heeft zo’n kunststof driewielertje maar verdomd het gewoon om haar voeten op die trappertjes te doen, ze wordt liever geduwd met die duwstang die eraan zit :roll:
Enne… jij mag vaker van die dromen hebben hoor :lol:
Linda oei buikgriep niet fijn, gelukkig voelen jullie je al weer wat beter :hug: Ik had het de nacht van zaterdag op zondag zo rond 3 uur, werd hondsberoerd wakker met buikkramp en vreselijk misselijk :sick: Is nog niet helemaal weg maar de emmer is naast het bed verdwenen :mrgreen: Ik heb gelukkig niet over hoeven geven daar heb ik zo’n bloedhekel aan.
En wat een heerlijk verhaal over het Thomas de Trein avontuur heb je geschreven, inderdaad, net of ik erbij was :inlove: en de foto’s vind ik ook zo leuk
Nathalie gaat inderdaad 2 dagdelen naar de psz, de maandagochtend en de woensdagmiddag. De juf kwam hier thuis omdat ze in de natuurlijke/vertrouwde omgeving met Naatje kennis wilde maken. Vind ik goede zaak, we hebben leuk gekletst. Naatje gaat in het voorjaar zelfs al op schoolreisje naar de kinderboerderij hier in de stad :lol: :lol:
Ach arme Gizmo :hug: hoe is het nu met hem? Goed dat je een verzekering hebt voor hem. Ik heb vroeger een canadese herder gehad die ook blaasgruis had. Hij was ook verzekerd maar het voer kregen wij niet vergoed toendertijd, terwijl dat juist de meeste kosten met zich meebracht :?
En wat heerlijk om te lezen dat Thijs het zo goed op school doet nu :dance:
Hahaha net als jij hebben wij ook alle spulletjes nog zoals kinderkamer en kleertjes en de hele reutemeteut en moeten we alleen een box kopen, maar ik denk daar ook nog lang niet over na. Hey, wij hebben ook de X-Adventure, een rode. Ik noem hem altijd Nathalie’s babyferrari 8)
Hupsakee even een dikke knuf voor jou :hug: ik kan me je angst zo goed voorstellen. Goed dat je toch naar het ziekenhuis gaat. Zekerheid voor alles. Wij mei-mama’s 2006, waar ook Marion en Gemma bijhoren hebben vorig jaar onze Mo verloren aan kanker, ze wordt nog steeds door ons gemist
Goudvis (hoe kom je op die naam trouwens :mrgreen: ) ik heb nu nog gewoon foliumzuur maar zodra dat op is stap ik ook over op van die speciale mulitvitaminendingen, wat je al zegt, extra vitamientjes kunnen geen kwaad :thumbup: Och meis, zo herkenbaar dat je loopt te dromen over een kindje en spulletjes wilt kopen. Dromen deed ik voordat ik zwanger van Naatje werd ook al, kon echt uren dagdromen. Spulletjes kopen had ik wat later, dat durfde ik gewoon niet. Zelfs na de eerste echo niet. Pas toen ik bij de vk het hartje gehoord had heb ik het eerste gekocht: sokjes :inlove: En ook die zorgen heb ik gehad over of ik het wel goed zou doen. Het ergste had ik het zo rond de 7e maand zwangerschap, toen geloofde ik echt niet dat ik een goede mama zou worden. Maar komt helemaal goed
Oh en dat slijm: SPELEN!!!
Ingrid euh… kom ik weer aan… wat is een maxitaxi? :oops: Wel op je gezondheid letten hoor meis :naughty: :naughty:
Hahaha en wat heb jij die maxitaxi goed verkocht zeg
Bravo :thumbup:
Marjonneke ik kende je angst dus al om je moeder maar ook je eigen angst want wat hebben wij al die jaren met je meegeleefd zeg. En ik ben zo ontzettend blij voor je dat alles nu goed is. Dat moment toen je zei dat jullie het groene licht hadden gekregen blijf ik herinneren :-* En nu een derde wondertje op komst :inlove: Ik lach me rot als het weer een meid is :lol:
Gemma neem je tijd, wordt eerst weer beter :hug:
*********************************************************************************
Nou het gesprek met hex heeft eigenlijk vrij weinig uitgehaald. Ze schoot veel in de verdediging en er is veel gezegd maar eigenlijk ook weer vrij weinig :roll: Ik heb haar voorgesteld om met het meiske naar een kinderpsycholoog te gaan, dat hij of zij misschien tot dat koppie door kan dringen. Ik heb het idee dat er zoveel in dat koppie omgaat wat wij geeneens beseffen. Ze was anderhalf toen mijn vriend en haar moeder uit elkaar gingen en je weet niet wat ze daarvan heeft meegekregen. Haar moeder is ook niet de makkelijkste, ze heeft daar thuis ook geregeld ruzie. Bij ons uit het zich ook nog eens in liegen, vervelend gedrag naar haar zussen toe, soms zelfs lichamelijk, het negeren van voornamelijk mij, vernielen van de spullen van haar zus en nog wat dingetjes. En dit is al jaren zo. We hebben er echt alles aan gedaan, met haar gepraat, dingen apart met haar gedaan, positief belonen en weet ik niet wat niet meer. Soms gaat het dan even goed maar vaak dus niet, dan vervalt ze weer in dat gedrag. Ik ben nu aan het uitzoeken of er misschien toch iets van een gedragsstoornis bij haar is. Ik verdiep me nu in veel leesmateriaal, echter voor een diagnose zal ze toch onderzocht moeten worden en daar moet haar moeder wel aan meewerken. Ik hoop met heel mijn hart dat ze dat ook gaat doen. Want het is ook een lief meiske met goede kanten, ze is echt lang niet alleen maar slecht!!! Dat wil ik wel even benadrukken. Maar het is niet zo dat het hele gezin hier in de weekenden dat ze hier zijn moet lijden onder haar gedrag
Ik vind het ook zo vreselijk triest voor mijn vriend, het doet mij pijn als ik zie hoeveel verdriet het hem doet
Nu weten jullie een beetje de situatie hier
Oja ik heb in ons showforum nog wat foto’s van Nathalie gezet.
Nou, ik ben geloof ik weer helemaal bij
Heb niet alles bijgelezen :oops:
Ik ben afgelopen maandag op sollicitatiegesprek geweest bij een incassobureau/deurwaarderskantoor in Haarlem. Was een “gezellig” gesprek, maar ze zochten eigenlijk een fulltimer. Nou ja, omdat ik dat lichamelijk dus niet kan, zou ik dus inprincipe niet voor de baan in aanmerking komen . Maar ja, ze waren enorm enthousiast, dus ze gaan intern overleggen in hoeverre ze mij toch een baan kunnen aanbieden . We gaan het zien… ik hoor het aan het eind van de week als het goed is.
Verder is mijn bloeddruk redelijk goed op het moment. Had ik 2 weken geleden nog een onderdruk van 95 en een bovendruk van rond de 145… vanmorgen was mijn bloeddruk 105/65 Hoe dat ineens komt is mij een raadsel.
Misschien heb je iets minder last van spanningen/stress/zorgen op het moment??
Oeh spannend, hopelijk krijg je eind van de week goed nieuws, ik ga er in ieder geval hard voor duimen :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Hupsakee, hoe was het bij de chirurg?
Ow Ing, wat spannend!!!
Linda, dat was inderdaad een heel gezellige dag! En met Thijs komt het heus goed!
Goudvis, dat zijn echt geen ranzigheden hoor! Daar is dit forum toch voor??
Mariek, :-* Jullie hebben inderdaad heel erg meegeleefd en dat was/is heel waardevol…
Marlies Super van je meissie!!! Enne, ga je binnenkort ook even dromen dat alles goed blijft gaan met mijn zwangerschap?
Ik ben dus alweer aardig onzeker aan het raken. Get, dat heb ik nou altijd… Zal blij zijn als die eerste echo is geweest!