Hallo allemaal,
Vandaag heerlijk gewerkt
Heb ook nog even foliumzuur gehaald maar toen kwam er een bekende binnen dus heb ik snel nog ff een rondje door de winkel gedaan :mrgreen:
Alles goed met iedereen?
Als ik het goed heb onthouden dan heeft icl morgen haar nod toch?
spannend ga voor je duimen!
Nou fijne avond allemaal
Hoi,
Ik begrijp ook steeds beter wanneer ik vruchtbaar ben. Ik kan tegenwoordig m’n eisprong voelen. en ik merk het ook een paar dagen daarvoor aan het slijm bij het afvegen op de wc
Gisteren een negatieve zwangerschaptest, dus waarschijnlijk is het toch niet raak. Nog een kleine kans op een testfout, want ik heb een dag te vroeg getest en ook nog 's avonds en met een gekke test van het Kruidvat waar je precies 4 druppels urine voor moest gebruiken. Nog niet ongesteld in ieder geval…
MamavanThijs, :hug: ik hoop dat Thijs morgen een betere schooldag heeft.
hmm jammer dat je geen posi test had maar mijn motto “geen bloed geeft moed”
Ga voor je duimen dat jij de 1ste zwangere bent
Hupsakee, gewoon morgen nog maar even een testje ertegenaan gooien dan hè? spannend!
Ing, vandaag NOD? Ben benieuwd meis!
Linda, als het slijm leek op ongekookt eiwit zit je inderdaad rond je eisprong; KLUSSEEEEEEENNN!!! EN die Arme Thijs… Het Ãs gewoon ook zo’n grote stap… :hug: :hug:
Goudvis, vandaag óók nog een keertje klussen hè? Ik moet er wel veel aan denken enzo, maar dan meer in de trand van; ik heb er zooooo zin in!
Marlies, dan gaan we duimen maar hè? Spannend hè, dat het gewoon elke maand raak zou kunnen zijn… zjucht…
Vandaag wederom bij de huisarts geweest voor een uitstrijkje. De vorige was niet goed gelukt. Ik hoop dat het deze keer wel gelukt is. Over 4 weken mag ik bellen voor de uitslag.
Bij het uitstrijkje heeft ze waarschijnlijk mijn menstruatie doorgeprikt, dus ik moet even afwachten of het echt door gaat zetten.
Maar wat een bloed kan een mens verliezen, die hele behandeltafel zat onder het bloed.
Net dus maar even wezen douche, ook omdat ik met dit weer op de fiets naar de HA moest en heb het niet droog kunnen houden.
Vanochtend was het toch weer drama op school. Morgen blijft Thijs even lekker thuis bij opa en oma. Vrijdag een korte dag, maandag hebben ze vrij ivm studiedag. En zojuist heb ik met de juf afgesproken dat Thijs tot de herfstvakantie gewoon halve dagen naar school gaat. Het is echt net te veel voor hem. Hij is echt bekaf en wordt daardoor niet gezellig.
Ook vertelde de juf dat hij potig (dat verstond ik tenminste, maar de kinderen waren erg druk) gedrag vertoonde. Zodra ze in de bouwhoek of dergelijke bezig zijn sloopt hij werkelijk alles wat andere kindjes gemaakt hebben. Er wordt wel met hem over gepraat, maar een paar minuten later doe hij het weer. Ik herken dit gedrag totaal niet. Wel weet ik dat Thijs in zijn eigen wereld leeft en het eigenlijk moet gaan zoals hij het wil, maar ja, dat is toch niet 1,2,3, afgeleerd?
Nou ja, ik mag hem al bijna weer halen en dan gaan ik kijken of ik leuks kan gaan doen. Voor zijn verjaardag heeft hij een knutselboek gehad, dus maar even kijken of we dat kunnen doen en anders gaan we lekker even slapen.
Marion: het slijm leek meer op ver doorgekookte witlof of gewoon op snot wat uit je neus komt. Ik heb er eerlijk gezegd niet zo naar gekeken. Vond het erg smerig namelijk.
Maandag aan SB begonnen en het lijkt te helpen, want toen ik net op de weegschaal ging staan waren er warempel al 2 kilo af. Nu nog vol blijven houden
Vanavond eten we door een foutje bij het boodschappen doen al weer patatjes. Zal niet zoveel nemen en daarnaast gewoon een bakje rauwkost
Hey dames, ook weer een berichtje van mij; voel me niet zo heel erg lekker en heb weer een veel te hoge bloeddruk. Een paar dagen geleden, zat ik met mijn onderdruk op bijna 100 :shock: , ondanks dat ik op dit moment 2 pilletjes heb om de bloeddruk omlaag te brengen. Mijn ongi-dag is overigens niet vandaag, maar vrijdag en ik weet bijna wel zeker dat die ook gewoon gaat komen :?. Helaas.
Voor de rest heb ik niet zo heel veel te melden. Ik zal één dezer dagen even het lijstje gaan updaten, zodat die ook weer klopt.
Sorry voor mijn ego berichtje, maar heb even niet zo veel te melden.
ICL, inderdaad hoog je bloeddruk! Moet je nu andere / meer medicatie gebruiken? En is het extra opletten als je zwanger bent, of valt dat wel mee?
Linda, ik bedenk dat ik ook een klein jaar geleden opgeroepen had moeten worden voor een uitstrijkje. Daar moet ik maar eens over bellen… :shifty: Ik hoop dat je snel een goede uitslag krijgt. En wat je schreef over je eisprong: je bent in ieder geval behoorlijk vruchtbaar van 3 dagen voor tot 1 dag na je eisprong. De 2 dagen voor je eisprong zijn het meest optimaal. Dus… je weet maar nooit…
O, en over het wegbrengen van Thijs: bij Em helpt het soms om vantevoren met haar door te spreken wat haar kan helpen bij het afscheid nemen. Of ik iets kan doen (snel weg gaan of even blijven), of zijzelf (zwaaien of gaan spelen), of de juf (helpen zwaaien of haar met rust laten). En als ze me vasthoudt helpt het om te zeggen dat zij mij los mag laten (soms tel ik dan tot 3) in plaats van dat ik me loswring. Misschien heb je dat al geprobeerd allemaal (en elk kind vindt natuurlijk ook andere dingen prettig), maar ik heb het idee dat het helpt als ik haar op zulke momenten zoveel mogelijk de regie geef.
Goudvis, met 23 jaar ben je de Benjamin van de septemberstoppers. Gemmama kon vast wel wat versterking gebruiken tussen al die 30+ers hier. :lol:
Ik heb vanochtend weer negatief getest (hoe bedoel je ongeduldig? ), maar ben nog niet ongesteld. Dus ‘geen bloed geeft moed’ houd ik er nog maar eventjes in, dat vond ik wel een goeie. :mrgreen:
Hey allemaal,
Marion, ja vanaaf weer aan de klus :inlove:
ik heb er ook ontzettend zin in pff ongelovelijk die moeder gevoelens enorm sterk, 2 jaar geleden had ik het ook wel maar niet zo sterk als nu.
Mamavanthijs, wat vervelend dat je uitstrijkje was mislukt en had er nog nooit van gehoord dat je daarvan gaat bloeden :shifty: gelukkig duurt het voor mij nog 7 jaar :mrgreen:
Fijn dat thijs zo mooi kan wennen hij heeft gewoon even wat extra tijd nodig en officieel hoeven ze toch pas met 5 jaar “fulltime” leerplichtig?
Wat goed dat je al 2kg kwijt bent! super doorgaan zo en tja patat met rauwkost is toch ook best nog wel gezond :mrgreen:
Moest trouwens wel even lachen om die opmerking “rauwgekookte witlof en snot” :lol: :mrgreen:
Maar idd rond de eisprong is het doorzichtig als van het eiwit vaak voor de menstruatie heb ik “snot” :lol:
Geeft niet ICL dat moet ook kunnen…
Wat vervelend dat je bloeddruk zo hoog is hoop dat ie snel weer onder controle is.
Brengen die medicijnene risico met zich mee voor een zwangerschap?
Okee vrijdag nou ja wie weet, niet gericht geklust dan?
Hoop dat je je snel weer beter voelt.
Hupsakee, ja wel grappig de jongste wel handig zoveel vrouwen met ervaring en die al kids hebben
Trouwens ik dacht al dat ik jong was met een kinderwens maar zie dat er eigenlijk best veel van rond de 20/23 zijn die al kids hebben… nou ja met uitzondering van dit topic dan
spannend hoor ik duim voor je
Alles wat baby`s betreft begint me nu op te vallen echt niet best haha
en dan denk ik wie weet over 9 maanden…
Ik heb trouwens al heel lang het gevoel dat ik een zoontje krijg als eerste kindje dus bij deze heb ik het gezegd dan kan ik het later weer opzoeken :lol:
Nou fijne avond allemaal kl
hoi allemaal.
Helaas ben ik net ongesteld geworden. :wall: :x . Tenminste als dit doorzet maar ik ben bang van wel
ik kom net van mijn werk en ik moet morgenvroeg weer dus ik heb gelukkig niet veel tijd om erover na te denken. Het was ook wel heel hoopvol gedacht.
groetjes
marlies
@marlies wrote:
hoi allemaal.
Helaas ben ik net ongesteld geworden. :wall: :x . Tenminste als dit doorzet maar ik ben bang van wel
ik kom net van mijn werk en ik moet morgenvroeg weer dus ik heb gelukkig niet veel tijd om erover na te denken. Het was ook wel heel hoopvol gedacht.
groetjes
marlies
Jammer marlies nou wie weet de volgende ronde
Nou hebben goed geklust dus nu afwachten
Verder alles goed met iedereen?
hoihoi
ik snap niks meer van mijn lijf. Gisteravond had ik een bloeding maar vanochtend was het weer over. Zijn er misschien anderen die de mirana spiraal gehad hebben. En hebben die dezelfde ervaringen of is mijn lijf gewoon erg in de war.
groetjes
marlies
@marlies wrote:
hoihoi
ik snap niks meer van mijn lijf. Gisteravond had ik een bloeding maar vanochtend was het weer over. Zijn er misschien anderen die de mirana spiraal gehad hebben. En hebben die dezelfde ervaringen of is mijn lijf gewoon erg in de war.
groetjes
marlies
Het kan een innestelbloeding zijn…
kun je er daar twee van hebben dan? Vorrige week hebben we 's ochtends geklust en 's avonds had ik ook een kleine bloeding.
groetjes
marlies
@marlies wrote:
kun je er daar twee van hebben dan? Vorrige week hebben we 's ochtends geklust en 's avonds had ik ook een kleine bloeding.
groetjes
marlies
dat zou van het klussen zijn gekomen misschien maar dit zou best eens een innestellins bloeding kunnen zijn ook gezien je banner.
Spannend

Alles goed met iedereen?
Het is hier best een beetje rustig eigenlijk…
Nou hier wel alles okee…
Zijn er nog aankomende nods?
Nog leuke plannen voor dit weekend… wij hebben een relax weekend verder geen verplichtingen.
Nou fijn weekend!
@ICL wrote:
@marlies wrote:hoihoi
groetjes
marlies
Het kan een innestelbloeding zijn…
Ja, dat zou heel goed kunnen!
Hier nog steeds niet ongesteld. Na 3 zwangerschapstesten wacht ik maar eens rustig af. Ik denk wel steeds dat ik ongesteld word…
Ik moet morgen werken (normaal nooit op zaterdag hoor) en mijn vriend heeft een congres in het buitenland en is pas woensdag weer terug. Weekend… :think:
Avond,
We zijn er geloof ik achter wat er precies met Thijs aan de hand is: het knulletje heeft ontzettend last van verlatingsangst. Het is echt elke keer drama en gisteren zou hij bij opa en oma blijven slapen, maar dat wilde hij ineens niet meer. Hij vond opa en oma niet lief meer en wilde naar papa en mama toe. Mijn schoonmoeder was best wel een beetje van slag hierdoor, maar Mike heeft hem gisteren gewoon opgehaald.
Vanochtend zouden opa en oma hierheen komen om hem naar school te brengen en op het moment dat Mike naar zijn werk wil gaan en zijn jas aan doet, begint de ellende en Thijs wist niet hoe snel hij ook zijn jas aan moest trekken, want hij wilde met papa mee. Nou dat was dus brullen.
Op school ook nog even gehuild, maar verder ging het prima en heeft hij ook geen dingen van andere kinderen gesloopt.
Ook is hij ineens bang voor onweer. Normaliter vind hij het prachtig, maar nu zal het wel gekomen zijn doordat het buiten donker was.
Ik leer mijn kind nu echt op een hele andere manier kennen, maar ik moet jullie zeggen dat ik me de afgelopen dagen best zorgen heb gemaakt.
Ik ga er nu vanuit dat het echt een fase is en dat het echt over gaat.
Zo nu even op jullie reageren.
Ingrid: hoe gaat het er nu mee. Hoe is het met je bloeddruk, nog steeds zo hoog? Enne het is vandaag je ongi-dag… dus dat wordt spannend.
Hupsakee: geen bloed houdt moed vindt ik een hele mooie slogan, die houden we er inderdaad in. En al 3 dagen overtijd, voor jou is het dus ook spannend.
Goudvis: je kan dan wel de jongste zijn, maar tegenwoordig is het helemaal in om wat vroeger met kinderen te beginnen. Ik was ook pas 23 toen we er voor gingen, maar omdat wij er twee jaar over gedaan hebben werdt ik pas op mijn 25ste zwanger. Nu hoop ik dat ik voor mijn 35ste een 2e kindje heb (maar dat zal vast wel lukken). En inderdaad wij hebben wel al meer ervaring, gaat vast goedkomen.
Marlies, ik ken het gevoel wel hoor, dat je niets meer snapt van je lichaam. En twee keer een innestelingsbloeding lijkt mij niet kunnen, maar misschien was er de eerste keer een adertje gesprongen ofzo, je weet het niet. Ik zou even rustig afwachten.
Hier verder dus alles rustig. Het bloeden na het uistrijkje heeft ook niet verder doorgezet, dus ook ik moet rustig afwachten.
Wij hebben voor dit weekend ook niets op de planning. Als het meezit krijg ik morgen twee kledingpakketen geleverd die ik via MP had gekocht en we moeten even voor nieuwe schoenen kijken voor Thijs. Wij komen de dag wel door. Zondag wordt het heel erg onstuimig weer, dus een goede dag voor de strijk ofzo.
Grmpf… 3 dagen te laat, maar nu toch echtongesteld
ah dat is balen hupsakee hopenlijk volgende ronde beter
mamavanthijs dat klinkt idd als verlatingsangst
Waarschijnlijk iets teveel veranderd in zijn leventje nou maar rustig aan doen met hem.
Het is ook niet niks ineens naar school en allemaal andere mensen en geen leidsters meer op het kdv waar hij aan gehecht was (hij ging naar het kdv toch?)
Weet niet of het wat is maar misschien belonen met een kadootje als het een dag goed is gegaan?
Noem maar wat als leek hoor :mrgreen:
Wat mij ook opviel is dat jullie allemaal voor een 2e kindje gaan en ik als enige voor de 1ste
Leuk morgen even kleding passen veel plezier
He wat jammer meiden, nog geen zwangerschappen dus! Vol goede moed op naar de volgende ronde!!
Marlies, je lijf moet gewoon echt nog even op regel komen meid!
Linda, verlatingsangst zou kunnen natuurlijk., Hij en jullie moeten er toch even doorheen zien te worstelen hoor! Maar het is natuurlijk wel reuze sneu…
Ing, aj, hoge bloeddruk! Hou je je rustig meis??
Hoest met de anderen?
Wij maken ons op voor onze allereerste klusweeeek!!!