Septemberstoppers 2010 (Nieuwe gedeelte)

Hai Marij,

Welkom bij de club!

Tja, en op je vraag of je voor je NOD kunt merken dat je zwanger bent?

Ik kon het in ieder geval niet merken, ik heb me tot 20 weken niet anders gevoeld met mijn zwangerschap, behalve dan het heerlijke buikje wat volgde.

Ik weet wel dat ik toen nog paard reed, en steeds tijdens het paardrijden naar de wc moest, maar verder kon ik niks merken.

Maar er zijn mensen die het al wel kunnen merken aan reacties van hun lichaam, dus ik laat jouw vraag aan hen over.

Succes.

Goedemorgen!!!

Welkom Marij, gezellig dat je mee komt kletsen. Heb je op de pc al op het lijstje gezet, dus mocht je je nod weten, geef het maar door dan zet ik die er bij op.

En als er inmiddels meer dames de NOD weten, laat maar horen, zet ik die er meteen bij op.

Ik schaam me een beetje voor mijn post laatst over onze vrienden, dat ik me lichtelijk gepasseerd voelde… :oops: :oops: :oops:

Sorry voor hoe ik reageerde!

ik kwam gisteravond thuis en toen zei mijn vriend ‘Rick heeft gebeld met de vraag of wij vanavond kwamen’

En de buren waren gisteren geweest om de ooievaar te zetten.

Ik schaam me zo, zo hoor ik helemaal niet over ze te denken. Het zullen MIJN hormonen wel zijn geweest die op Hol sloegen :oops: :oops:

Maargoed, wat een schatje zeg!! Had ik al verteld dat ze Jinte heet?

Alles gaat goed met de kleine en als ze huilt dan is het net een puppy die jankt, zo hoog haha. Mocht haar vasthouden en zélfs mijn vriend heeft haar vastgehouden. In Aug. kregen een ander bevriend stel een kleine en toen had hij zoiets van ‘onee ik kijk wel’ haha. Maar Rick duwde haar ook eigenlijk zo in zijn armen. Fotootje gemaakt natuurlijk, zo schattig! haha.

Nettepetje: :lol: die hormonen ook… Hier ook niet over nagedacht over wie eerst, ik wilde gewoon dat iedereen kwam…

Marij: welkom! Hopelijk kan je snel kletsen over een zwangerschap ipv over een nod. En over je vraag of je het voelt voor je NOD. Bij mijn 5 ( :evil: ondertussen) zwangerschappen was het telkens anders, maar in tegenstelling tot sommigen blijk ik het dikwijls meer te voelen als ik een mk ga krijgen. Ik merk het meestal aan mijn eetlust die dan dikwijls helemaal verdwijnt, maar dat is een onzeker klachtje dat kan van alles betekenen

nana: de kraamtijd :inlove: droom even mee… nog niet dus

Debz: hopelijk slaagt je nieuwe kuur nu eindelijk aan…

:lol: aan de klus dan maar…

Esthe: ivm je slijm gewoon even surfen op het internet cervixslijm en zwanger worden en je komt allerlei leuke (en minder leuke) weetjes tegen…

Hier grote onduidelijkheid over mijn cyclus, ik moet dus geduldig wachten… (tot kerstmis :evil: )

Kee: Jeetje al 5! zwangerschappen! Je weet iig wel dat het bij jou in principe allemaal goed werkt! Vind het zelf maar verwarrend al die wisselende verhalen. Sterkte met wachten tot kerstmis! Ben blij dat mijn cyclus aan de korte kant is, want ben een beetje ongeduldig typje.

En over dat cervixslijm is iid over het algemeen goed te merken. Vroeger lette ik daar niet zo op, maar ik zie nu wel goed het verschil!

Hallo meiden,

Hier ben ik ook weer eens :wink: Even te druk gehad de afgelopen dagen en andere dingen aan het hoofd. Dus zal deze ronde ook wel niet zwanger zijn :oops: Op maar weer naar de volgende ronde! :smiley: En met mijn rug is het klussen op dit moment al helemaal niet geweldig… :?

@Nettepetje, je hoeft je niet te veronderschuldigen hoor, ik zou waarschijnlijk net zo gereageerd hebben :wink: Komt ook wel een beetje raar over zoals zij het brachten. Geniet vanavond van de kleine meid! En niet al het moois er vanaf kijken he :smiley:

Ik weet nog toen ik op kraamvisite ging bij Ellen (zij schrijft ook hier op dit forum :wink: ) Zij was toen maandags bevallen en wij konden pas zaterdags heen door Jo zijn werk. Dus daar baalde ik wel van maar goed die zaterdag dus op kraamvisite en ik had die kleine meid vast. En zo bijzonder maar dat gevoel wat ik toen kreeg! Wat was ze mooi (nog steeds hoor!) en zo klein, zo bijzonder, zo super! Heb wel vaker babys vast gehouden maar bij haar ja in eens kwamen die moeder gevoelens naar boven. Ik weet niet eens of ik dat wel eens aan Ellen verteld heb maar dat leest ze dan wel hier :wink:

Gelukkig ben ik weer wat opgeknapt. Wel nog erg moe en beetje verkouden. Fysio loop ik ook nog steeds bij.

@ Debz, slaat de zwaardere kuur aan? Ik hoop het voor je!

@ Marij, welkom bij de club! Gezellig dat je er bij bent!

@ Kee, wachten tot kerst… dan is het ineens nog zó ver weg he?!

@ Tannie, we zijn gisteravond geweest en het is echt een schatje hoor!

Mooi kindje ook! heel gaaf huidje en van die lieve kleine vingertjes!!

Oh wat heb ik zitten smelten!! Zo tevreden!

En helemaal natuurlijk toen ik haar met mijn vriend zag!! :oops:

Wij hadden gisteren alleen geen kraamadeau’s mee.

Maandag en dinsdag moesten we beide helaas tot 6 uur werken…

haha, wel een goed excuus om volgende week ergens weer te komen.

Mijn vriend heeft een grote kruiwagen gekocht (zijn kameraad = hovenier) en die omgebouwd tot kinderwagen. Maar nu moeten we nog wat leuke dingetjes halen die we in de kruiwagen kunnen leggen :wink

Trouwens, wat wel iets minder was voor mijn vriendin, ze had een totale ruptuur. En dat terwijl ze van de gyneacoloog in het ziekenhuis mocht gaan persen. Maargoed, de baby is er en dat is het belangrijkste.

Voor de mama’s; zijn jullie kids thuis geboren of in het ziekenhuis? En wat zouden jullie voor een komende bevalling willen? (vraag ook voor de mama’s to be)

Ik persoonlijk wil in het ziekenhuis bevallen. Heb ik altijd gezegd. Wij wonen 20 minuten van het dichtstbijzijnde ziekenhuis en ik voel me er prettiger bij. Ik heb wel vaker gehoord dat het kil en onpersoonlijk is in een ziekenhuis, maarja dan denk ik maar… ik ga er vanit dat alles goed gaat en dan ben ik er ook zo weer weg :lol:

Het lijstje (1e pagina) is gewijzigd.

Als ik er veranderingen in aan moet brengen hoor ik het wel

Hi hi

Marije welkom :wink: En op je vraag terug tekomen. Ik voelde voor mijn Nod niks maar ergens wist ik dat ik wel eens zwanger kon zijn. Het was een voorgevoel en op mijn nod werd dat bevestigd toen me menstruatie weg bleef een dag later een test gedaan en die was binnen 3 sec positief :lol:

Ong 2 week later werd ik in de avonden misselijk…

Nettepetje> Je hoeft je niet te schamen joh! Wat heerlijk he zo’n klein frummeltje. Ik heb dat nog steeds bij elke baby die ik tegenkom op me werk haha…Vind het elke keer weer bijz. Kan niet wachten om zelf weer zo’n klein hummeltje te krijgen en te voelen groeien in me buik.

Kee: Gelukkig slaat me kuur aan alleen ben ik nu door me rug heengegaan :think: Dus maandag contact met me leidinggevende. Ik ben bang dat ik moet stoppen met dit werk want ik verneem dat het na me zwangerschap haast niet tedoen is met me rug.

Tannie: OOkal met je rug :hug: Ik moet zeggen dat we niet heel bewust klussen elke maand. Anders word het zo’n verplichting, tuurlijk houd je er wel rekening mee. Maar verder geen rare poespas eromheen haha.

En over de vraag waar ik bevallen ben.

Ik ben in het ziekenhuis bevallen omdat ik een hoge bloeddruk had en omdat ik het helemaal had gehad ik had al 4 weken weeen en mocht niks vanaf week 29 heb toen weeen gehad en 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met longrijping en weeenremmers.

Ik wou heeeeel graag thuis bevallen (komt ook omdat ik zelf in de kraam werk en me dat een heel fijn gevoel zou geven)

Als ik nou weer zwanger zou raken, en de mogelijkheid is er voor een thuisbevalling zou ik dat heeeeel graag willen!

Ohja ik ben dus met 38w en 6 dagen bevallen.

Moest om 8.30 aan het ctg en om 9.15 had ik 2 a 3cm ontsluiting toen hebben ze me vliezen gebroken en 1/4 tablet gegeven om de weeen optewekken. Ik zou om 11 uur weer 1/4 krijgen maar dat was niet nodig want om kwart voor 11 had ik al 7 cm en om 12.05 10cm en om 12.49 is onze zoon geboren :smiley:

Als ik eraan terug denk kijk ik zo tevreden terug haha… Wat was dat een heerlijke tijd allemaal bij elkaar

Hoi Nettepetje, nog 8 dagen te gaan… Ben je al nieuwsgierig??

Wie heeft nog meer bijna haar NOD? :pray: :pray:

Hier rond 8 dec mijn NOD.

Maar goed… helemaal een vast ritme heb ik nog niet.

Ik ben thuis bevallen, is me super bevallen (huh rare zinsvorm :think: :smiley: )

Ik zal het weer thuis doen, al weet ik dat ik tijdens de bevalling wel dacht, wat balen dat ze bij thuis bevallingen geen pijnstilling kunnen geven, maar goed… het is me gelukt zonder ruggeprik.

Goedemorgen,

Ik dacht ik kom nog even een kijkje nemen voor ik naar het werk ga. :oops:

Nana, morgen zal ik jouw NOD er ook even bijzetten hoor!!

@Debz, ahnee, nu je rug? Wat vreselijk balen joh!! Rustig aan doen he!

Wel fijn dat je verkoudheid afgenomen is!!

@ Yvonne, nog een weekje inderdaad. Spannend weer! Hoop zo dat het deze maand raak is!! Maarja we kunnen niets meer dan afwachten!

Ik wil namelijk naar de Prenatal voor MIJZELF!! haha.

Gisteren zijn we er geweest om iets leuks te zoeken voor Jinte. En dat vind ik al leuk, dus wordt nog wat als ik zelf zwanger zou raken! :smiley: :lol:

Trouwens, vaak heb ik wel zere tepels na de eisprong en nu heb ik helemaal niets. Ik kan er in knijpen BIJ WIJZE VAN wat ik wil… voel niets :lol:

Ik moet wel zeggen dat ik er veel over fantaseer hoor. Hoe zal het zijn met een baby enzo… Maarja hoort er een beetje bij of niet?

Fijne dag vandaag!

Morgen Dames,

Tjeeh wat is het lang geleden dat ik hier te vinden was!

Heb nare tijd in priveleven gehad :frowning: dierbare overleden…

Vandaar dat ik even niet aanwezig ben geweest en ook niet heb meegelezen…

Hoe gaat het met jullie? Al zwangeren?

Nou ik had vannacht iets raars…

Werd om 3.30 ong wakker en misselijk, misselijk, misselijk WOW verschrikkelijk… niet spugen gelukkig vind dat zo’n ramp…

Had me moeder vanmorgen aan de telefoon dus ik vertelle van de nacht zegt ze Meid je bent zwanger… hahaha ze had het gedroomd vannacht terwijl ik zwaar misselijk was nou dat zou eens toevallig zijn he…

Maar zou dat zo snel kunnen evt?

5 nov was mijn laatste :twisted: dag…

Oh god dat zou een wonder zijn zeker in deze verdrietige tijd…

liefs,

@ prinses1985 Gecondoleerd! :kaars: Hoop voor je dat je dromen voorspellend zijn! Ik droomde vannacht dat ik zwanger was van een vierling! :eh: Ik weet niet hoe lang je cyclus is, dus wanneer je NOD is. Ik gun het je van harte! Iets positiefs in een verdrietige tijd is altijd fijn!

@ Nettepetje! I know the feeling! Ik heb een naaste collega met een kleintje en door al die verhalen wil ik ook heel erg graag! Maar ja, wat je zegt, afwachten maar he? :? Probeer er wel niet te veel mee bezig te zijn, maar tot nu toe zijn al die pogingen daartoe erg snel mislukt!

Hoi Prinses, geconcoleerd… :kaars: :hug: :hug:

Ik denk wel dat het wat betekent, maar het blijft natuurlijk afwachten…

nettepetje… Nog een weekje geduld en maar testen… :pray: :pray: :pray: :pray:

Ikzelf ben lang ongesteld geweest en meteen aansluitend m’n vruchtbare dagen gehad… Het zit er niet in deze maand ben ik bang… :frowning: Dat wordt dus wachten tot circa Nieuwjaarsdag ben ik bang…

Marij, welkom!! :mrgreen:

Tannie, hoe is 't nu met je rug? Gaat weer stuk beter sinds je bij de fysio loopt?

Debz, al weer (beetje) beter? Hoop voor je dat de iets zwaardere kuur aan heeft geslagen :-*

Prinses, nog gecondoleerd! :hug: al wat meer duidelijkheid na je zwangerschaps-droom? :wink:

Deze maand wordt voor ons iig niks, hebben niet echt kunnen klussen.

Ik ben nog steeds helemaal niet in orde (ivm Tietze) en mn vriend mankeerde ook vanalles… Nouja ach, volgende maand maar weer.

Heb al wel 1 ‘voordeel’ bedacht :wink: flink kunnen feesten met oud&nieuw!

Iedereen al plannen voor de feestdagen? Komt ineens heel dicht bij!

Over 5 weken zitten we al in 2011!!

Jeetje, nog 5 weken… tja, dan is het ook niet zo erg meer om te wachten tot de volgende ronde met deze drukte (bij mij gaat het deze maand ook niet worden…) :slight_smile: Gelukkig is december een drukke maand die zó om gevlogen is… en nu maar hopen rond Oud&Nieuw dan een positieve test te hebben…

Hoi, hoi,

Hier ben ik nog eens terug :oops: Heh het een beetje druk gehad…

Prinses: gecondoleerd :hug: Hoop dat jij idd wat goed nieuws mag krijgen in deze moeilijke tijd…

Marij: ik weet niet of het allemaal zo goed werkt, (5 zwangerschappen en 2 kindjes is toch niet helemaal volgens de statistieken) maar het kan idd wel en da’s al iets. We hebben het nooit laten onderzoeken ( het waren ook allemaal vroege mk) maar zowel mijn man als ik hebben het gevoel dat wij geen meisjes kunnen krijgen…

Tannie: niet ideaal een zere rug om te klussen

Nettepetje: ik ben in het zkh bevallen beide keren (da’s in België ook meer de gewoonte) en dat is me ook prima bevallen :lol: In België is het in ieder geval niet kil en onpersoonlijk… en ook geen massa volk rond mijn bed (alleen de vroedvrouw, de gyn en een verpleegster). Oh en in het zkh ook bevallen zonder pijnstilling

Debz: jij ook al door je rug :hug: En idd je moet niet overdrijven… hopelijk heb je op de goede dagen geklust :pray:

EstHe: hihi voor de 1 zijn 5 weken zo dichtbij, voor de andere zo ver weg

Hebbennog niet echt plannen kerstmis met de familie en nieuwjaar weet ik nog niet, je kan ook niet zo veel doen met 2 kleine kinderen

Ik hoop gewoon dat ik met kerstmis iets weet, want mijn cyclus lijkt echt niet op orde en dan is het weer raden wanneer het hier goed gaat komen, als ik nog een afspraak moet maken met de gyn voor hormonen terug dan ben ik voor februari nog niet eens verder, ze heeft nogal een drukke agenda en ze doet vooral zwangerschappen dan duurt het gewoon lang wanneer je er zonder buik tussen mag, maar ja, ze kent mijn dossier en anders ben ik waarschijnlijk nog langer zoet. Misschien moet ik maandag maar al bellen voor een afspraak :think: dan heb ik zo in ieder geval…

Met vlagen nog misselijk en heel erg veel trek in alles en nog wat, nu alleen beginnende pijn in onderrug dus ben bang dat me menstruatie eraan komt :frowning: of kunnen het gewoon ook tekenen zijn?

5 weken dan dan 2011 nier normaal dat de tijd zo snel gaat.

Jullie allen bedankt voor het condoleren hopende op een mooiere 2011 voor ons allemaal…

liefs,

@ prinses1985 Volgens mij kun je dat ook hebben als je wel zwanger bent. Dat is het lastige ervan. Het kan beiden zijn. Vorige keer had ik ontzettend last van pijnlijke borsten, dus ik dacht ook zwanger te zijn. Maar was gewoon lang en zwaar ongi geworden.

@ Kee Nee idd dat loopt het niet zoals je allemaal zou willen. Duurde het lang voordat je zwanger was van je twee kindjes?

@ Esthe Dat ‘voordeel’ had ik ook al bedacht voor als het deze ronde niet wil lukken.

Maar ben dan toch liever flink ziek van het zwanger zijn met de feestdagen. Zal wel opvallen dan als ik niet aan de wijn zit! Iemand goede smoesen? :lol: Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen en eerst maar eens flink aan de klus gaan! :mrgreen: