Debz: gelukkig is het weer wat beter met je! Geniet van het feestje morgen maar doe nu niet te hevig vanavond zodat je morgen goed in vorm bent voor bij het feestje! En een dikke proficiat voor jou ventje! De eerste verjaardag :inlove: zo leuk!
:mrgreen: Met mijn slijm :mrgreen: gaat het vrij onduidelijk, het goede nieuws is dat ik niet het gevoel heb dat alles is stilgevallen, maar ik kan ook niet geloven dat ik nu een eisprong zou moeten gaan hebben (dat vind ik dan weer heel snel na een mk) ik word er dus alleen maar onzeker van. Ik denk dat ik me er pas weer wat op ga kunnen richten als ik nog eens ongi ben geworden, we klussen dus maar wat in de wilde weg en hopelijk heb ik tegen 19 dec (dan zijn er 6 weken voorbij) al enige vorm van duidelijkheid
Ik voel wel dat nu ik weer een mk heb gehad dat de druk op opnieuw zwanger worden groter is, voordien was ik rustiger (het komt wel) nu moet het volgende maand liefst…
En ja ik ben er dus eigenlijk best wel mee bezig, maar ik heb ook weer voldoende afleiding: het werk, de kinderen, de verbouwing,… maar dit forum gebruik ik om er specifiek mee bezig te zijn. Het helpt mij om dat als ik wil ik er gewoon even heel hard mee bezig kan zijn op dit forum en dat met anderen kan delen om het op andere momenten niet te doen.
Tannie: eerlijk gezegd voor mij lijkt het alsof je heel geduldig bent, na een jaar zou ik ook wel direct zwanger willen zijn ook al ben je nu pas serieus bezig dat betekent toch dat je het een jaar heel rustig hebt aangepakt
Yvonne: hoelang is jou cyclus nu?
nana: ik denk idd dat al een kind (eren) hebben echt helpt, ik merk dat ook met deze mk nu ik Tuur en Briek al heb is het nog steeds k*t maar het raakt me niet meer zo erg als mijn mk voor Briek (al zal een zekere ‘gewenning’ daar ook een rol in spelen). Ik duim wel voor een positieve test voor jou!
Nettepetje: ook ik bij jou vind ik dat als je je al een jaar mentaal aan het voorbereiden bent op een kindje, het heel logisch dat je iets meer controle wil gaan uitoefenen. Het mag alleen niet allesoverheersend worden want daar word je (en ik spreek uit ervaring) echt niet gelukkiger van
Debz; Van harte gefeliciteerd met je ventje!!! Hieper de piep… HOERA!!!
1 jaar!!! Een hele fijne dag toegewenst en wat fijn dat je al wat lekkerder in je vel zit!!
Kee, nee ik snap wat je bedoeld. Een poos terug had het echt wel veel effect, wéér niet zwanger, liep ik als een sjaggie door het huis! Echt niet leuk voor mijn vriend. En toen had ik ook echt zoiets van ‘dit werkt niet en zo kan het écht niet’ Dus ik kan het wel beter naast me neerleggen.
En ik kan me ook goed vinden in jouw verhaal hoor. Ik kan hier beter mijn ei kwijt dan met mijn vriend. Want hij heeft nog altijd zoiets van ‘niet zo druk maken, het komt echt wel goed’. En dat komt het ook vast wel, maar daarom vind ik het, net zoals jij, lekker om hier te kletsen zodat ik mijn vriend daarin wat kan ontlasten haha…
Maar dames, jullie houden ook wel jullie cervixslijm in de gaten dus?
Nou ik ook en sinds gisteren heb ik dus ‘eiwit’
Ok, hieronder een verhaal van deze ochtend. Is vies, niet lezen als je niet van details houdt :lol: :lol:
Maar vanmorgen was het dus onwijs veel, het was gewoon echt een slijm bende na het klussen. Ik dacht dat het ‘goedje’ van mijn vriend eruit was gekomen, en hij zegt ‘nee dat is echt niet van mij hoor, dat is 100% van jou’ En dat klopt ook wel, dat kan ook niet van hem zijn haha Ik krijg de rilliingen als ik er aan denk haha… Herkenbaar?
Oh en Debz, soms voel ik hem wel, maar zeker niet elke maand.
@ Kee, het afgelopen jaar was niet altijd het goede moment om aan kinderen te beginnen. Ik heb toen zelfs een keer de morning after pil geslikt :oops: En voor de rest had ik zoiets van ik zie het wel… Maar goed nu weer serieus dus :lol:
Nee ik hou niet mijn slijm in de gaten… Ik heb zoiets van het gebeurd wanneer het gebeurd, gewoon flink klussen deze maand… En dan volgende maand maar eens kijken voor de ovulatietesten
@ Nettepetje ik kan wel tegen details hoor Het is inderdaad een beetje vies maar iets heel natuurlijks toch?
DEBZ IK VERGEET HET HELEMAAL :oops: GEFELICITEERD MET JE KLEINE VENTJE!!! :dance:
Dank jullie wel voor de felicitaties
Jesse heeft genoten en keek zijn ogen uit. We hebben erg gelachen toen hij zijn taartje voor zich kreeg die wou die wel in 1 keer in zijn mond doen.
Zaterdag komt er nog een beetje visite langs.
Verder heb ik gister vernomen dat ik nog lang niet beter ben. Ging gister eens tempen omdat ik me weer niet lekker voelde had ik weer 39,5 verhoging…
Vandaag dan maar weer rustig aandoen…
Verder lees ik vanmiddag even bij.
Wat fijn Debz dat Jesse een leuke verjaardag heeft gehad!! Wat balen dat je nog steeds ziek bent :?
Hier is de verkoudheid WEER toegeslagen… Pfff moe wordt je er van, was ik er net 3 weken vanaf, mijn man had en toen en nu heb ik het weer… Bah bah bah.
Morgen nog 1 dagje werken en dan is het weer weekend, kunnen we weer bijtanken
Hier ook een vreselijke verkoudheid, wordt er ook helemaal simpel van, sjonge wat wordt je daar moe van zeg.
Ga er vanavond maar eens vroeg in.
Oja, hier zojuist weer ongesteld geworden, dus deze maand geen geluk, op naar de volgende ronde.
Had het ook niet verwacht hoor, gezien mijn man al 4 weken in de ziektewet zit, hij is door z’n rug gegaan, dus ja… klussen wordt dan ook niet wat, haha!
nana: :hug: toch spijtig… gaan we allemaal voor augustusbeebjes!
Tannie: hopelijk blijft het bij een verkoudheid en gelukkig zijn er weekenden… En gelukkig leven we nu in een tijd dat we zwangerschappen een beetje kunnen plannen (of vooral dan wanneer we ze niet willen) daar is niets verkeerd aan, uiteindelijk doe je dat ook om het beste te kunnen doen voor een kindje (hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel)
Debz: gelukkig hebben jullie wel nog leuk kunnen vieren en nu jij nog beter worden!
nettepetje: ‘slijm’ is het enige wat ik een beetje in de gaten houd en dan vooral probeer ik veranderingen te spotten niet zo zeer op zoek gaan naar het zogenaamde vruchtbaar slijm, bij mij is dat toch niet zo duidelijk… wat jij beschrijft zou best vruchtbaar slijm kunnen zijn, klopt het zo’n beetje in je cyclus?
@ Kee, ja dat doe ik ook wel, de veranderingen te vinden, maar wanneer het lijkt te veranderen dan houdt ik dat wel wat meer in de gaten moet ik zeggen. Het komt aardig overeen ja. Dus ben benieuwd.
@ Debz, nogmaals beterschap!!! Gelukkig heb je het feestje doorstaan en dan is het ook niet zo gek als je daarna toch niet helemaal lekker blijkt te zijn! Laat je maar lekker verwennen!!!
@ Tannie, he bah, dat gesnotter!! Vervelend he!! Hoop dat je het bijtanken dit weekend je goed zal doen!!!
Op mijn werk zijn die kleintjes ook zo verkouden. En dan niezen of hoesten ze zo lekker in je gezicht :wink haha… Maaaaar heb er nog geen last van!
@ Nana, gaat het inmiddels al wat beter met je mannetje? Beterschap voor hem!! En op naar de volgende ronde!! Ik duim voor je!!
@kee, ik begrijp wat je bedoelt hoor
@Nana, jammer dat je ongi bent geworden, hoop dat je man zijn rug snel weer goed gaat! En dat je weer flink kunt klussen :lol: Oh dat klinkt ook lekker… Nou ja het is goed bedoelt hihi. :roll:
Gisteravond belande ik al vroeg ziek op bed, knallende koppijn, oververmoeid, ijskoud, flink snotteren en kots en kots misselijk… Bah Na een klein uurtje slaap was de hoofdpijn gelukkig weer weg en ook de oververmoeidheid was wat gezakt. De hele avond op bed gelegen, tv gekeken. En nu gaat het gelukkig weer een stuk beter. Nog wel beetje misselijk en tsja die verkoudheid. Ik ontkom er niet aan, ook mijn werk niezen ze te pas en te onpas haha. Dus tsja… en doordat ik mij zo belabberd voelde kon ik niet mijn oefeningen doen voor mijn rug met als resultaat dat ik daar ook weer wat meer last van heb… Ach komt vast wel eens goed
Vandaag lekker rustig aan doen en vanavond gezellig naar vrienden, daar eten en bij kletsen! Fijn weekend allemaal!
Tannie: Niet die griep meenemen hierheen he hahahahaha!!! :lol:
Tot strakies!
Tannie hoe is het nou? Weer een beetje fitter?
Erg he, hier ook al weken verkouden, vreselijke kriebelhoest, wordt er gewoon simpel van.
Tja, nieuwe ronde, zit er niet zo mee hoor, had er al wel rekening mee gehouden…
Ik kom me ook weer melden! Middenin de klus-tijd nu :mrgreen:
Uh, lees wat over slijm in de gaten houden?? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
:thumbup: :thumbdown: :thumbup:
Gewoon even voor iedereen!!
Hoi allemaal, even een berichtje van mij. Terug van een lekker weekeinde Berlijn. Heerlijk!!
Even een vraagje: Ik ben nu voor de tweede maand ‘op eigen kracht’ ongesteld geworden, maar jeetje, wat duurt dat lang…!! :evil:
Ik ben nu bijna twee weken ongesteld. Eerste week steeds een beetje, nu de laatste 4 dagen eigenlijk normale hoeveelheid. Heeft het bij jullie ook wel eens zo lang geduurt als bij mij nu? :shifty:
EstHe, nou het cervixslijm hou ik wel in de gaten (afscheiding)
gedurende je cyclus veranderd deze steeds… cremig, waterig etc…
En als het lijkt op eiwit en rekbaar is dan zeggen ze dat je vruchtbaar bent. Zelf let ik wel het meest op de temperatuur.
Vandaag is mijn temperatuur gestegen, dus de eisprong is geweest. Maar heb wel 5 dagen denk ik rekbaar slijm (lijkend op eiwit) gehad, hebben jullie dat wel eens zoveel dagen achtereen gehad?
Maargoed, we zullen zien hoe het deze maand verloopt!
@ Yvonne, nee eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit zo gehad. Maar gewoon zo’n 4 dagen ongesteldheid.
Vrienden van ons hebben gisteren een dochtertje gekregen. Ze heet Jinte en alles was goed met mama en de kleine meid.
Trouwens even jullie mening gevraagd… Mijn vriend had zijn kameraad vanmorgen gebeld om te feliciteren (we hoorden het via sms) en toen zei zijn kameraad dat we ERGENS deze week wel een KEEEEERTJE langs mochten komen. WANT… vandaag kwamen de familie en de BUREN! De buren voor vrienden? Nou kom op dat vind ik persoonlijk wel apart hoor!! Rick heeft eigenlijk alleen mijn vriend en nog een andere jongens als kameraad en dan mogen wij ERGENS deze week wel een keertje komen!?..
Voor ons heeft het helemaal geen haast en wij hadden zoiets ‘wij gaan wel als zij er aan toe zijn’… maar als ik dan hoor dat de buren er vandaag al zitten en wij van de week maar eens moeten komen vind ik dat raar… Kijk als het nou een vriendengroep geweest was van ik-weet-niet-hoeveel-man, dan snap ik dat… maar hij heeft maar 2 kameraden…
Zet me maar op mijn plaats als jullie het niet met mij eens zijn hoor, daarom vroeg ik tenslotte naar jullie mening!
Hmm, nee mn cervixslijm hou ik dus niet in de gaten. Eigenlijk nooit bij stil gestaan…
Gedeeltelijk geef ik je wel gelijk. Je zou verwachten dat goeie vrienden eerder mogen komen. Maar misschien tillen ze daar zelf niet zo zwaar aan (de kersverse ouders), aan de ‘volgorde’ bedoel ik dan…
Of zijn de buren (even) goede vrienden? Mn sz heeft bijv een hele goeie band met haar buurvrouw, en die mocht dus ook als 1 vd eerste komen kijken.
Maar ik snap je punt je voelt je wel gepasseerd ja, dat kan ik me wel voorstellen.
(had ik ook bij mijn zusje… kwam aan in 't ziekenhuis, zit daar ook al een vriendin van dr die ze al 2jaar niet gezien en was er nog eerder bij als ik! vond 't belachelijk maar heb maar niks gezegt (op dat moment), ze had er zelf niet bij nagedacht…)
Hoi Nettepetje, net als jij en Kee hou ik hier ook mijn slijm in de gaten… Inderdaad handig om daar het e.e.a. uit af te kunnen lezen… :mrgreen:
Ik zou mij denk ik ook gepasseerd voelen als de buren eerder langs zouden mogen komen dan de goede vrienden die elkaar al jaren kennen… Wellicht heeft EstHe gelijk en zien zij dat verschil zelf niet zo of zijn de buren goed bevriend, maar ik zou het zelf ook vervelend vinden, zeker als gezegd wordt dat je eens een keertje mag langskomen… :?
Hi Hi Meiden
Ik ben er ook nog :lol:
Nog steeds niet helemaal beter, heb een zwaardere kuur gekregen.
Nettepetje: Ik snap je heel goed. Ik kom het heel vaak tijdens me werk tegen ( ben namelijk kraamverzorgster) Maar vaak hebben ze het zelf niet eens door. Als ik jullie was gewoon even bellen of sms-en wanneer jullie langs kunnen komen
En over dat slijm is me nog nooit zo opgevallen haha…
Ik heb me hormonen weer gehad dus wat dat betreft zitten we over een paar dagen weer in de klus dagen :lol: Ik kreeg een brief van het ziekenhuis omdat ik 3 maanden even geen echo hoef rond me cyclus. Daar had de gyn in gezet dat ik vanaf dag 10 toch wel om de dag moest vrijen :lol: Ik moest wel lachen…
Ik moet er inderdaad misschien niet te zwaar aan tillen, misschien hebben ze het zelf niet door nee. Dat zou kunnen.
maargoed, ik hoop wel dat we langs mogen komen want ik vind het zo leuk, die babys!! Hoef haar niet eens vast te houden, maar alleen naar kijken vind ik al leuk haha. Hormonen slaan op hol :lol:
Hier kwamen de ook wat buren al voor de vrienden, zij hadden overdag een ooievaar geplaatst, en kwamen 's middags heel even kijken, de kameraden kwamen overigens 's avonds ook een ooievaar zetten, en konden zo ook dezelfde dag nog komen.
Maar mijn vriendinnen zijn écht niet voor de buren geweest, helaas voor hen, maar wij tillen er inderdaad niet zo zwaar aan.
Dat was ook wel het laatste waar ik op dat moment aan dacht, ik was alleen maar trots om onze zoon aan iedereen te kunnen laten zien.
En onze vrienden maken er al hélemaal geen punt van.
Oh terug denkend aan die tijd, oh die kraamtijd, héérlijke tijd.
Goed… terug naar de realiteit, ik ben nog niet zwanger, haha!
Tot zo ver mijn mening.
Hai meiden!
Ik zie dat er hier al aardig wat mensen zich aangesloten hebben en ik zou graag met jullie meekletsen. Ik voel me elke keer dat ik weer ongesteld ben best wel teleurgesteld en ik hoop dat ik dat gevoel hier een beetje kwijt kan.
Zal me even voorstellen. Ben 25 jaar, hou van lezen en fotograferen.
Mijn vriend en ik zijn al bijna 10 jaar bij elkaar en ik ben eind augustus gestopt, dus ik ik dacht dat ik me hier dan maar het best kon aansluiten.
Afgelopen cyclus had ik het gevoel wel eens zwanger te kunnen zijn, maar na jaren de pil moet ik blijkbaar wennen aan het gevoel wat je kunt hebben voor je ongi wordt. Mijn vraag aan de mama hiertussen: “Weet voor je NOD dat je zwanger bent of niet?”