Septemberstoppers 2010 (deel 4)=> Debz, proficiat met Mar

EstHe, gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Lekker weer om naar Scheveningen te gaan!!

Prinses, fijn dat de :twisted: vanzelf kwam!!!

Hoop echt dat jullie verder komen met het gesprek.

Propje :-*

Yvonne, kom maar op met je vragen!!

Wel oppassen in de zon he? Je krijgt nu eerder pigmentvlekken in de zon.

Snips, van 1x kan het ook raak zijn!!

Kan me heel goed voorstellen dat je af en toe in een dip zit.

Fijn dat je er weer uit bent!!!

Kee, thuis is idd belangrijker!!! Niet te veel hooi op je vork nemen he?

Wij hebben een paar ‘zware’ nachten gehad (we zijn behoorlijk verwend, Hidde geeft normaal geen kik 's nachts).

Hidde was verkouden en we dachten dat hij daarom de afgelopen nachten een paar keer wakker werd en huilde.

Hij kwijlde de laatste tijd meer dan anders en toen dacht ik al even… het zal toch niet…? Maar dat zou wel erg vroeg zijn. Nou ja, hij is er dus vroeg bij!!

Z’n 1e tandje is doorgekomen!!! :inlove: :inlove: :inlove:

Wave, wat leuk dat zijn eerste tandje al door komt…!! :inlove: :inlove:

Snips, wel balen hoor, maar inderdaad kan het al met 1x raak zijn. Maar ik kan mij voorstellen dat je liever vanuit gaat dat het toch niet raak is… dan kan het tenminste niet tegenvallen…

Dames, zelf heb ik het gevoel dat ik sinds vorige week behoorlijk aan het aankomen ben… Kan dat al wel? Is dat niet wat vroeg bij een eerste??? Ik wilde vandaag een weegschaal kopen om het eea in de gaten te houden, maar dat is niet gelukt vandaag :frowning:

Hmmmm… oppassen met de zon vanwege pigmentvlekken? Moet ik verder nog ergens rekening mee houden? Ik heb mij wel redelijk ingelezen, maar soms hoor/lees je toch weer dingen die ik niet eerder was tegen gekomen… :wink:

Verder moet ik zeggen dat ik onwijs veel zin heb in komende dinsdag. Ik hoop zo enorm op een echo! :angel:

Bedankt voor de felicitaties meiden :-

Kom morgen even terug om uitgebreid op jullie te reageren, nu rozig en moe na een dag in de zon met een wijntje :mrgreen: :angel:

Slaap lekker :-

Hoi dames zal wel weer wat meer op het forum zijn.

Kan nu alle steun gebruiken.

We zijn dus vandaag in het ziekenhuis geweest. En ik gaf aan dat ik iets voelde naast mn baarmoedermond en toen viel het kwartje.

Ik loop al jaren met pijn rond.

Regelmatig hevige steken in mijn buik tijdnes de hele cyclus en heftiger met mn menstruaties.

Het laatste jaar ziekenhuis in en uit en nu is de uitslag er. Waarschijnlijk heb ik endimetriose. Voor de gene die niet weer wat het is. Dan vloei je buiten je baarmoeder in je buikholte en dat gaat dan zn eigen leven lijden in je buik.

Hierdoor kan je dus verminderd vruchtbaar raken.

Verklevingen van de eileiders, ze willen dus een kijkoperatie doen om te kijken in welke mate ik het heb. en waarschijnlijk meteen beginnen aan ivf want hoe vaker ik ongie word hoe erger het kan worden.

Het enige voordeel als ik uitgefokt ben dan mag ik nooit meer ongesteld worden

jeetje propje dat is geen leuk nieuws. :hug:

maar je weet nu wel hoe ze je kunnen helpen.

hoop snel op een klein beebje voor jullie!

Propje, wat een ontzettend naar nieuws :hug: :-* :-* :hug:

Jeetje joh, hoe zo’n afspraak ineens alles kan veranderen :frowning: Weet je al wanneer ze de kijkoperatie willen doen?

heb je niet ergens ook een beetje een 'opluchtings’gevoel. Dan doel ik vooral op de pijn die altijd gehad hebt, natuurlijk niet de evt onvruchtbaarheid. Je weet nu wat 't is :hug: war je al die tijd mee gelopen hebt.

Wave, wat leuk, zn 1e tandje! :thumbup: hier zijn er ook 2 door.

En jullie dus ook zo verwend met de nachten. Wij ook :inlove:

Sinds dat Ruben 1 week oud is ie niet meer snachts wakker geworden (behalve voor een keer een speentje, of als ie verkouden is ofzo)

Yvonne, ik duim met je mee dat je een echo krijgt dinsdag :inlove: :thumbup:

Idd voor in de zon oppassen, hormonen veranderen alles aan je lijf, je haar kan bijv ook veel slapper worden ineens.

En opletten met roodvlees natuurlijk :slight_smile: maar dat wist je vast wel. (rosbief, filet american etc…) Als je het leuk vind je buik bij te houden met foto’s, moet je niet vergeten nu ook een foto te maken, ter vergelijking :wink: :mrgreen:

Heb echt een heerlijke dag gehad gister, lekker met zn 2tjes heel de dag op pad geweest, wat een superweer was 't! (zeker vergeleken met vandaag :roll:)

Heb een weekendje weg van mn liefie gehad :inlove: datum nog te reserveren. Naar Duitsland, vlakbij Winterberg. Nu al zin in :dance:

Propje, dat is schrikken!!

Maar idd, nu weet je wel wat het is en kun je gerichter geholpen worden.

EstHe, ben je meteen begonnen met poetsen? Las ergens dat dat wel de bedoeling is, maar dat lijkt me wel lastig!!

Yvonne, gewoon aandringen op een echo dinsdag!!

Naast wat EstHe noemde mag je lever(worst) ook maar met mate. De hoeveelheid vitamine A zou miskraam-opwekkend kunnen werken.

Haha ik zocht laatst 's nachts gauw een schoon pyjamashirt (de andere was onder gesnotterd) en greep schijnbaar een zwangerschapsshirt die ik op het laatst aan had… Grappig, dat het toen strak zat!!

Prinses, ook voor jou is het bijna 2 april.

Spannend!!! Ik hoop echt dat jullie dan verder komen.

En Snips, in afwachting van de volgende klusronde?

Propje, wat heftig allemaal…! Gelukkig zijn jullie er nu achter en kan er nu snel actie ondernomen worden. Ik hoop dat jullie snel met de ivf kunnen beginnen nu en dat het snel raak mag zijn!!

Prinses, spannend hoor… Nog twee dagen!

Snips, hoe gaat het met jou? :hug: Trek je het nog een beetje?

Hier enorm verkouden geworden… Ben er flink ziek van. Bah!

@wave wrote:

EstHe, ben je meteen begonnen met poetsen? Las ergens dat dat wel de bedoeling is, maar dat lijkt me wel lastig!!

Ja las 't idd ook toevallig gister voor het eerst :roll: had 't nog nergens anders gelezen. Nog niet begonnen dus, jullie wel gelijk?
Ben maandag bij de kruidvat, koop ik even tandenborsteltje en tandpasta voor em.

Yvonne, beterschap! Vreselijk is dat, verkouden zijn :?
En dan mag je ook nog zo min mogelijk geneesmiddelen gebruiken, vond 't vreselijk in de zw.schap, sterkte :hug:

Fijn weekend verder! :-*

ik had al eerder een bericht achter gelaten maar jammer genoeg ging het plaatsen niet zo goed.

heb het de laatste dagen toch best zwaar gehad. heb op internet bij de patiëntenvereniging dingen opgezocht en alles valt op zn plaats.<br /> ruim 10 jaar klaag ik al over pijnlijke menstruaties en last van mn darmen.

kon na het overlijden van mijn moeder niet eens meer werken als ik menstrueerde. en vooral de laatste 1,5 jaar sinds ik gestopt ben met de pil en ik dus meer oestrogeen aanmaak en de groei daardoor ook word bevorderd. de hevige pijn tijdens de sex, de pijn tijdens mn eisprong.<br /> en zoals ik al aangaf dat ik me zelf niet meer terug kende, was zo prikkelbaar zo ontzettend moe en dan nog niet te praten over de pijn in mn schouder.

ik ben op dit moment zo boos, boos op de doktoren.

als ik op internet lees welke symptomen er zijn en ik met al die symptomen bij de dokter kom en naar huis word gestuurd met pijnstillers en fisio.

dat ik moeite heb plassen vaak moet plassen en dat inhouden echt pijn doet word ik naar een uroloog gestuurd

dat ik buikpijn heb met vrijen en inwendige onderzoeken je zult wel gevoelige eierstokken hebben.

dat ik weefsel voel zitten bij mijn baarmoedermond en dat de dokter het wel voelt en ziet maar gewoon zegt dat het wel niets zal zijn.

ik heb extra kosten moeten maken bij de fisio voor mn schouderpijn ik heb pijnlijke behandelingen gehad die niets uithaalde bij de fisio.<br /> dat ik sinds ik gestopt ben met de pil veel vermoeider ben, ik moest maar gaan fietsen want dat moe zijn kwam gewoon doordat ik alleen maar thuis zat. nu gaat het gelukkig wel weer iets beter maar de moeheid blijft komen en gaan.<br /> en dat ik de hele cyclus door last had van steken in mijn buik, zegt de dokter dat het mn darmen wel zouden zijn. dat ik maar meer vezels moet eten.

en dan nog niet hoe boos ik ben op mn familie dat ik zei dat er meer aan de hand was. en hun maar vol bleven houden dat ik te veel met mn verleden bezig was. dat ik het niet af kon sluiten. dat het psychisch was.

ik herken me zelf amper terug, ben echt een volhouder een vechter en heb veel geduld maar nu reageer ik snel heftig. kan tegenwoordig wel een paar dagen achter elkaar wat doen maar daarna moet ik toch echt wel weer even goed rusten.

ik voel me zo opgelaten en weet gewoon niet waar ik naar toe moet met dit gevoel. met dit verdriet en pijn. niet eens omdat ik er achter gekomen ben dat ik het heb wat al een moeilijke situatie is. omdat ik niet weet hoe erg het is en of ik op een normale manier kinderen kan krijgen. maar gewoon omdat ik me al die tijd niet serieus genomen voelde. dat ik vind dat ze dit hadden moeten kunnen weten met al mijn klachten.

zit er toch serieus over te denken om de dokter in mijn oude woonplaats in elk geval aansprakelijk te stellen voor de hogere rekening van mijn fisio.

sorry voor mijn lange verhaal maar heb het gewoon nodig om het te kunnen vertellen. moet het gewoon kwijt niet dat het veel uithaalt maar hoop dat ik het op 1 andere manier een plekje kan geven. maar hoe kan je dat naar 10 jaar ellende zo makkelijk doen

verder proberen we wel moed te houden, ze hadden een echo gemaakt in het ziekenhuis en het baarmoederslijmvlies zag er erg mooi uit en m`n rechter ei stond op springen. ook met het inwendig onderzoek zag het baarmoederslijmvlies er heel mooi uit dus we hebben er meteen even gebruik van gemaakt en thuis geklust. verder richten we ons op onze trouwdag. ik ben woensdag geslaagd voor een hele mooie jurk dus stap 1 is al gezet.

Yvonne beterschap ziek maar lekker uit, en blijf goed naar je lichaam luisteren.

esthe 12 april moeten we naar het ziekenhuis dan is de uitslag van het zaadonderzoek er ook en dan horen we ook wat ze willen gaan doen.

ze hebben ook bloed afgenomen omdat ik chlamydia(en dat tijdens veilige sex) heb gehad dit heb ik dan wel maar 1 week gehad maar via het bloed kunnen ze kijken hoeveel antistoffen ik heb en met die uitslagen willen ze dan bepalen of ze een kijkoperatie gaan doen.

Propje, goed dat je je boosheid er uit gooit!!

Hopelijk heeft het je een beetje opgelucht.

Hoe negatief alles ook is zoals jij het ervaren hebt, gelukkig heb je ook iets positiefs; je baarmoederslijmvlies en ei zagen er goed uit!!

Hoe moeilijk ook, probeer de positieve dingen te blijven zien, meid!!

Leuk dat je je trouwjurk al uitgezocht hebt. Nu wordt het ‘echt’, toch?

(klinkt alsof ik een ervaringsdeskundige ben, maar nee hoor! niet getrouwd!)

Prinses, veel succes met jullie afspraak morgen. Ik hoop echt dat er nieuwe stappen gezet worden en dat jullie er verder mee komen.

Yvonne, ook jij nog een nachtje geduld!! Gewoon zeuren om een echo, hopelijk helpt het als je uitlegt hoe veel geduld je moest hebben. Mocht er eene cho gemaakt worden; geniet van dat bijzondere moment!!

EstHe, voel je niet schuldig dat je nog niet gepoetst hebt! Vrijdag (toen tandje 2 door kwam) heb ik meteen een tandenborstel en -pasta gehaald, maar van poetsen is het nog niet gekomen. Vergeten… en vandaag was H uit zijn doen vanwege de prikjes.

Haha met Pasen is hij een paashaas, met 2 ondertandjes!

Prinses, succes vandaag in 't zh! :hug:

Yvonne, vandaag ook naar 't zh :dance: hopelijk krijg je een echo!

Gewoon om 'vragen hoor… Als zij geen aanstalten maken, iets zeggen van “oh had eigenlijk wel gehoopt nog even te mogen spieken”

Heb ik ook gedaan bij de gyn toen, en ja hoor :inlove:

Propje, wat een gedoe zeg, de laatste jaren. Daar wordt je moe en moedeloos van :hug:

Hopelijk kunnen jullie er straks mee verder, leuk is 't absoluut niet, maar je hebt nu een reden, en een mogelijkheid om toch zwanger te worden :hug:

Wave, voel me niet schuldig hoor :slight_smile: ga van de week wel beginnen met poetsen, t begint nu echt een ‘tandje’ te worden.

Wat is H.idde snel zeg, al 2 tandjes! Hier is de 2e wel door, klein puntje ernaast.

Ik ben alweer ziek :frowning: wordt er gek van, is al de 4e keer dit jaar dat ik plat lig!

Koorts, prut uit mn ogen, hoesten, neus dicht :roll:

Zou eigenlijk naar 't cb vandaahg, maar ga ik verzetten, ga niet voor een afspraak van 5 min de deur uit nu…

EstHe, beterschap!!!

Prinses en Yvonne, jullie hebben vandaag een meldingsplicht!!!

Vertel, hoe was het??

Prinses, zijn jullie verder gekomen???

Yvonne, hebben jullie gespiekt???

Yvonne en Prinses

Hoe is 't vandaag gegaan in het ziekenhuis?

Ben wel erg benieuwd… :-* :mrgreen:

ja idd hoe was het in het zh prinses en yvonne? :pray:

Hoi meiden, ik heb vandaag een prachtig klein knipperlichtje gezien!!! :dance: :dance: Wel is tevens een cyste ontdekt aan één van beide eierstokken, maar dat zou mijn zwangerschap niet in de weg zitten.

Propje, goed van je dat je eens alles uit gooit! Ik kan mij voorstellen dat het erg frusrerend is dat je niet serieus genomen wordt…

Prinses, hoe ging het bij jou?

Jaaaaaa :dance: :inlove: :dance: :inlove:

Wat fijn Yvonne, heerlijk om te zien he? Nu is 't helemaal echt :mrgreen:

Hopelijk krijg je idd geen last van de cyste. Wat als dat wel zo is/wordt, kan je daar iets mee tijdens de zw.schap?

yvonne :dance: :dance: wat goed!!

en nu genieten

@EstHe wrote:

Hopelijk krijg je idd geen last van de cyste. Wat als dat wel zo is/wordt, kan je daar iets mee tijdens de zw.schap?

In het ergste geval moet ik tijdens de zw. onder het mes om per direct het ding te laten verwijderen… anders willen ze het laten zitten en na de zw. het eruit halen.

Ik begin nu sinds mijn zware verkoudheid nu toch ook last van :sick: te krijgen helaas… :? Ik probeer mijzelf in de gaten te houden, maar merk dat ik nauwelijks eet en drink… :naughty:

@Yvonne77 wrote:

@EstHe wrote:

In het ergste geval moet ik tijdens de zw. onder het mes om per direct het ding te laten verwijderen… anders willen ze het laten zitten en na de zw. het eruit halen.

Ik begin nu sinds mijn zware verkoudheid nu toch ook last van :sick: te krijgen helaas… :? Ik probeer mijzelf in de gaten te houden, maar merk dat ik nauwelijks eet en drink… :naughty:

Tegen de misselijkheid helpt het juist om steeds iets te eten :thumbup:

Crackertje, fruit, ipv bij je lunch bijv 2-3 boterhammer achter elkaar, over langere tijd verspreiden.

Als je het vooral sochtends hebt, doe rustig aan, eet en drink iets voordat je echt in de benen gaat.

Ooh hoop zo voor je dat je er niet écht last van krijgt. Het is zo naar, ik heb vanaf week 7 tot ruim 17 elke dag gespuugd :sick: altijd sochtends, maar ook veel bij sterke luchtjes, en er zaten dagen bij dat ik echt niks binnenhield…

Hoop dat dat je bespaard blijft :pray:

Heb je ook foto’s van je echo? :inlove:

Dan is 't nu aan jou om ons showforum even op te krikken :wink:

Aiii, tijdens de zw.schap onder het mes :hug: hopelijk is dat niet niet nodig :-*