EstHe, wat vervelend dat Ruben zo ziek is…! :hug: Ik hoop ook dat hij snel opknapt. Heeft hij veel last van zijn oren of is het hoofdzakelijk koorts?
Wave, hoe ging het afgelopen dinsdag. Heb je al uitslag van de echo?
Snips, ik denk aan je… :hug: :hug:
Prinses, wanneer is ongeveer jouw NOD? Ik ben niet nieuwsgierig hoor… :liar:
Hoi snips wat lief dat je ondanks dat ik maar weinig op ut forum zit je me niet vergeten bent. Maar ook hier geen zwangerschap te bekennen.
Heb het er nu ook wel wat moeilijker mee want vrienden van ons zijn.nu.ook zwanger.
Ze vonden het ook erg moeilijk om het aan ons te vertellen. C
We zijn wel blij voor ze maar merk dat ik het niet meer zo goed los kan laten.
Aangezien we een jaar verder zijn konden we eindelijk een afspraak maken in het ziekenhuis. Eind april zijn we aan de beurt voor ons evaluatiegesprek.
Verder heb ik echt enorm veel aan mn kop ik ben op zoek naar werk hopelijk duurt dat niet te lang meer. Verder is het financieel allemaal eg lastig en blijf ik me afvragen of we dat wel gaan redden met een kindje. Vooral met deze economie.
Maar ik wil het wel heel graag, en een kind heeft toch niet het duurste van het duurste nodig.
Liefde is toch ook belangrijk en ik weet zeker dat onze kleine nooit iets te kort zal krijgen.
Verder zie ik enorm op tegen de onderzoeken, alleen al het idee dat ze in mn baarmoeder moeten ik ging al kapot toen ik mn spiraaltje kreeg.
Alles is zo gevoelig, en mn eierstokken al helemaal.
Yvonne spannend hoor dat je iui eraan komt.
Snips snap dat het lastig is maar hoe meer je je gaat fockussen hoe meer ie gaat voelen. Geloof me weet er alles van ga nu ook helemaal kapot van de pijn aan mn borsten.
Princes hopelijk ook voor jou snel raak
Hoi Propje, wat moedig en fijn dat je toch even de moeite hebt genomen om even ‘langs’ te komen en te schrijven! Ik kan mij voorstellen dat jullie vrienden het moeilijk vonden om het jullie te vertellen… Zijn ze voor het eerst zwanger?
Eindelijk dan een stap verder. Jullie zullen vast en zeker uitkijken naar het gesprek eind april.
Ik zit nu letterlijk op het wachtbankje… Ergens tussen vandaag en woensdag kan ik ongesteld worden…
Dikke :-*
Hoi Yvonne, ik wil natuurlijk wel graag weten hoe het hier gaat.
Onze vrienden zijn voor het eerst zwanger, ze is wel erg onzeker maar probeer haar
Te steunen.
Verder dacht ik dat we eind april moesten, maar ik zag in de agenda dat we eind maart al mogen. Erg spannend dus
Ben ik ook weer.
Gelukkig is Ruben weer opgeknapt, koortsvrij en gewoon weer lekker zichzelf.
Ben uiteindelijk wel naar de meeting geweest, mn vriend was zelf ziek thuis, hij heeft Ruben bij zich gehouden en ik ben op pad geweest. Was erg leuk om elkaar eens in 't echt te zien!
Propje, lastig toch ook weer, vrienden wel zwanger. Dat ze het moeilijk vonden om te vertellen zegt ook wel wat :hug:
En dus ook door naar 't zh, deze maand al. Succes :-*
Yvonne, ik duim heel hard hoor!
Wat voor idee heb je er zelf bij, voel je iets (anders)? En wanneer wil je gaan testen, volgende week bij je eigenlijke nod?
Esthe, wat leuk dat je toch gegaan bent en dat het zo gezellig was! Het lijkt mij zeker gezellig om iedereen toch eens in het echt te zien. Je deelt toch lief en leed met elkaar…
Propje, wat fijn dat je eind maart al mag!!! Ik hoop dat er snel iets uit komt voor jullie!
Wanneer ik ga testen weet ik nog niet. Ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen… :mrgreen:
Ja, ik ben er ook nog. Was ff te druk om mee te kletsen.
Heb heel erg m’n best gedaan om te onthouden wat jullie schreven, sorry als ik toch dingen door elkaar haal…
Snips, wat balen dat het weer niet raak was. Kan me heel goed voorstellen dat je er erg verdrietig van wordt :hug:
EstHe, fijn dat Ruben weer opgeknapt is!! Lastig om dan aan de zijlijn te staan; je kunt zo weinig doen behalve extra veel knuffelen.
Wij stonden met de maandmama’s ook op het punt om te meeten, maar dat zou dan ruim een uur rijden zijn en dat vind ik zelf net iets te veel van het goede voor dat doel. Hoe nieuwsgierig ik ook ben naar de mensen achter de verhaaltjes (misschien mis ik ook wel wat sociale genen of zo haha)
Met mijn pufclub spreken we nog wel af en toe af en dat is allemaal hier in de buurt.
Hoe gaat het met solliciteren?
Prinses, hoop voor je dat de ongi idd uit zich zelf komt en op tijd (of eigenlijk liever helemaal niet; positieve test is de bedoeling!!!) Ben benieuwd hoe jullie evaluatiegesprek zal zijn, hoe nu verder.
Propje, houd moed!!
Had jij het niet over de kosten die ene kindje met zich mee brengt? Natuurlijk kun je het in verhouding heel goedkoop houden door 2e hands kleertjes te gebruiken enz, maar ja, voeding en luiers kosten natuurlijk ook wat. Ik denk dat wij nu aan zo’n €7 aan luiers en €10 aan melk (beide eigen merk KV, luiers uit de aanbieding 3 pakken halen 2 betalen). En kleertjes hebben we ook heel veel gekregen, ziet er nog prima uit dus al hebben we het geld wel voor nieuwe (en kopen we heus ook wel wat nieuws) dat kan hij nog prima aan.
Laten we het over de kosten van het KDV maar niet hebben; wij betalen nu €300 per maand voor 1 dag in de week (de toeslag moeten we nog aanvragen, maar we weten nog niet precies wat we nu verdienen, dus daar gaat nog wel iets vanaf) Gelukkig passen beide oma’s ook ieder een dag op en werken we allebei 4 dagen.
Yvonne, spannend!!!
Voelt het niet heel dubbel? Aan de ene kant nog een paar kansen om spontaan zwanger te worden, waarvan je natuurlijk hoopt dat het toch nog lukt.
En aan de andere kant misschien wel een fijn idee dat het niet lang meer duurt tot de IUI (toch?). Natuurlijk is dat heel ingrijpend en niet wat je voor ogen had, maar als dat nou wel leidt tot een goede zwangerschap?
Misschien bekijk ik het (ondanks dat ik me probeer in te leven) wel te nuchter…
Voor de werkzoekenden (EstHe en Propje, toch?) houd moed; mijn zus heeft nu ook eindelijk weer vast werk. In april (idd vorig jaar) was de laatste werkdag bij haar vorige baan.
Mijn 1e werkweekje ging wel goed. Ff wennen aan het nieuwe ritueel 's ochtends, maar elke dag keurig op tijd op mijn werk. Wel fijn dat het 's ochtends al licht is, dan kom ik er makkelijker vroeg uit.
De kids (op m’n werk)kregen de 2e dag de uitslag van het Cito, dus werk aan de winkel, formulieren invullen.
Afgelopen week was een heftige. Maandag en dinsdag ‘gewoon’ gewerkt en na schooltijd nog oudergesprekken. Beide dagen van 8 tot 21.30 op school geweest. En natuurlijk vragen ouders dan heel goedbedoeld of het bevalt om weer aan het werk te zijn… nou op zulke dagen is het even doorbijten.
Maar om dan thuis weer het laatste flesje te kunnen geven maakt een hoop goed.
En aan het gewone nakijkwerk dus niet toegekomen. Donderdag dacht ik er heel even over om dan maar een boodschappentas vol nakijkwerk mee naar huis te nemen, maar ik bedacht me net op tijd dat ik dan echt wel gek zou zijn.
Hidde deed het wel erg goed de afgelopen twee weken; hij is op mijn 1e werkdag weer naar het CB geweest; 6,5 kilo en 65 cm. De bak van de kinderwagen wordt al krap…Van de prikjes was hij slaperig en woensdag wat minder fit. Toen ook nog die 1e week een echo van z’n heupjes. Dat moest zonder luier DUS meneer heeft daar alles keurig onder gepiest. De uitslag is gelukkig goed.
En nu… ongi, met buikpijn (had ik eerder nooit last van), moe en GEEEEEN zin om morgen weer aan het werk te gaan!
:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Dames, goed nieuws…! Ik kan het nog niet geloven…
JAAAAAAAAAAAAAAAAA
:dance: :dance: :dance: :dance:
Meid wat goed!!! Gefeliciteerd!!! :-* :inlove:
YVONNE!!! WAT GAAAAAAF!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
WIL JE WEL GELOVEN DAT IK NU NATTE OOGJES HEB???
MEID, WAT ONTZETTEND SUPER!!!
aLS DIT DE ANDERE MEIDEN NIET WEER WAT HOOP GEEFT…
Wave, knap dat je de tas niet hebt meegenomen naar huis :thumbup:
Lekker thuis genieten met man en kind!
Vervelend dat je nu ineens zo’n last hebt van menstruatiepijn :hug:
Pff hier is 't een ziekenboeg steeds weer. Ruben nu eindelijk aan 't opknappen, A. van de week ziek thuis, nu hang ik als een zielig vogeltje op de bank, bleh. Strontverkouden, ben daar altijd zo beroerd van. Koorts, moe lijf, spierpijn…
Maar t gaat vandaag al weer wat beter dan gister, krabbel weer omhoog.
Oooh Yvonne, ben echt zo blij voor je! Ben helemaal hyper! :mrgreen:
Zo fijn voor jullie! :-
Nu de rest van de meiden nog volgen :- :hug:
Toen ik zelf een positieve test in handen had voelde het toch iets anders, maar dit komt er gek genoeg heeel dicht in de buurt!!!
Word er ook hyper van…
Als ik ff snel meetel wordt dat dus begin december??
Kindjes die op 8 december geboren worden zijn de liefste!!! :inlove: :inlove: :inlove:
Dinsdag a.s. een jaar geleden hadden wij een positieve test!
EstHe, beterschap!!!
Hihi Wave, wat is jouw bericht ineens lang :lol:
Zat me serieus even af te vragen hoe ik dat net gemist kon hebben :mrgreen:
Met solliciteren gaat 't aardig, heb as. week een gesprek bij een soort uitzendbureau die mij aan de hand van mn cv op internet hebben gevonden uitgenodigd voor een vacature.
En er lopen er op dit moment nog 3 afwachten.
Lieve allemaal, ik kan het nog niet geloven…!! Ik ga komende week sowieso nog wel een keer of twee testen…!! Ik was al voorbereid dat het niet zo meer zou lukken en dat ik via IUI wellicht zwanger zou raken…
Het leuke is dat ik uitgerekend ben op of rond mijn vriend zijn verjaardag.
We gaan nu lekker fantaseren wanneer we het onze ouders gaan vertellen en wanneer… Een hoop vragen heb ik nu ook… wanneer moet ik een gyn. bellen voor een afspraak bijvoorbeeld en wanneer is de eerste echo?
Ik hoop toch zó dat het voor de andere dames nu ook eens raak gaat zijn!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
EstHe, ik was al een keer begonnen aan een berichtje toen de pc ineens opnieuw opstartte. Vanochtend kwam ik meteen in het scherm om een bericht te maken en kon ik niet teruglezen. Vandaar dat ik het bericht bewerkt heb, leek zo aso om eerst een lang verhaal over mezelf te plaatsen en dan pas terug lezen / reageren.
Yvonne, dan ben je nu dus officieel al 2 weken zwanger! (de eerste 2 weken krijg je ‘cadeau’)
Wij hadden met 9 weken de intake bij de VK en omdat ik er om zeurde (ging bijna op schoolkamp en wilde graag voor vertrek een echo) kreeg ik toen ook een echo. Meestal is dat pas 1 of 2 weken later omdat de eerste weken de kans het grootst is dat het vruchtje toch afsterft.
Volgens mij belde ik met 6 weken voor het eerst de VK.
Ik zag dat je je hoe-heet-het-ook-al-weer onder aan de berichtjes hebt aangepast… moet je ook nog even een teller uitkiezen voor je zwangerschap :inlove:
Leuk dat jullie het ‘iedereen’ op een leuke manier wil vertellen. Onze manier was wel origineel, maar niet gepland haha. Ik ging naar de HA omdat ik dacht dat ik weer een eisprongcyste had en m’n moeder belde om te vragen hoe het was gegaan… toen ik ik het niet voor me houden. Achteraf wel jammer…
Yvonne gefeliciteerd :dance: :dance: :dance:
Ik ben zo blij voor je!!!
Yvonnen wat geweldig zo blij voor jullie
Het is jullie zo gegund
liefs,
Jaa eindelijk ben ik niet meer de laatste die hier zwanger was Van harte meid!Geniet ervan :-*
Yvonne, besef je 't je al wat meer? Weet je ook al hoe je 't gaat vertellen of heb je dat ondertussen al gedaan?
Wij hebben uitnodigingkaartjes gegeven, was erg grappig.
Ter gelegenheid van :het eten van een beschuitje
Wanneer: ergens rondom 12okt (uitger. datum)
Waar: Bij ons thuis, als ik daar eenmaal weer ben.
Moesten even goed nadenken hihi.
Ik heb met 5 weken geloof ik de vk gebeld om me aan te melden, had intake bij 8 weken en 1e echo bij 9weken. Is toch overal anders.
Sommige hebben de eerste echo pas met 12 weken, andere al met 7 ofzo.
Geniet er lekker van, komt een hoop op je af :-*