September-Oktober klussers deel 2

Tante Soesa EN :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Is er al wat :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Wel spannend hoor, ik duim voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup:

:-* jentel

Goedemorgen meiden,

Zo, ik ben weer een beetje opgeknapt.

Vandaag was ik zo en zo vrij, dus kan nog een dagje bijkomen.

Dalijk lekker naar de kapper m’n haar laten verven en knippen…lekker laten verwennen…daar knap ik misschien ook van op :lol: :lol:

Jentel nog een dagje…en dan VAKANTIE, nu maar hopen dat al de orkanen enzo wegblijven op Cran canaria. Ik zag op het nieuws van Mexico :x :x ben maar blij dat je daar niet zit, wat een ellende… :cry:

Suus, is er al nieuws :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

:-*

Erg daar he. ik ben blij dat ik daar niet zit.

In Cran Canaria komen ze niet hoor :wink:

Lekker een verwendagje voor jezelf, je heb helemaal gelijk.

:-* jentel

Nou hier is er weer wat raars zeg, kramp in mijn onderbuik.

Moest net even plassen, wat denkje een vlekje in mijn onderbroek?? Ongi??? Nee dat kan echt niet, het is ook wat bruinig

Nu zit ik op babybrabbel te kijken, dat volgens het schema vandaag de innesteldag is. Maar dit heb ik nog niet gehad bij de eerste 2. Moet ik hier wat van gaan denken of ben ik gewoon vroeg ongi geworden (moet nog tot 2 november bij 26 dagen)

O ja, en toen ik het afveegde was er niks te bespeuren enkel in mijn onderbroek zeg maar. De kramp in de buik is er nog wel maar meer in mijn boven buik. Beetje opgeblazen gevoel vanaf mijn navel, en daar ben ik ook wat opgeblazen vind ik zelf

Vreemd, vreemd, vreemd

Jeetje bibi-jane wat spennend. Zou wel heel mooi zijn als het ook voor jou zo snel raak is. Jammer dat je nu nog niets kunt testen he? Ik zou het liefst meteen na de dag van de vermoedelijke eipsrong een test doen, maar moet nu ook nog bijna twee weken wachten.

Nou hier nog geen nieuws… wil eigenlijk wel heel graag testen, maar mijn wacht het liefst nog 9 maanden… :lol:

Ik moet me op mijn werk altijd best goed concentreren, maar als ik er met mijn kop niet bij ben en ik bang dat ik fouten ga maken en daar kunnen ze erg vervelend over doen… Misschien dat ik het vanavond maar weer ga proberen als ik echt niks meer ga voelen vandaag… Heb vannacht wel ontzettende hoodpijn gekregen ben wat langer blijven liggen met een paracetamolletje (maar geen ibuprofennetje genomen, die werkt altijd meteen).

Bibi-Jane spannend hoor… wie weet, ik had sinds een paar weken ook een opgeblazen buik, nu nog steeds naar mijn idee… nog een paar weekjes geduld dus :mrgreen: ik ga voor je :thumbup: en :pray:

Lieke lekker hoor een dagje vrij! En je dan even lekker laten verwennen, dat had je wel verdiend! Geniet ervan, ben je straks weer een heel nieuw mens!

Jentel ben je toch maar weer gaan werken? Had je die extra daagjes nog nodig of zo? Nou ja, anders duurt het ook best lang voordat het woensdag is! Weet je al wanneer je het gaat vertellen aan je familie?

Wil trouwens nog iets met jullie delen dat vannacht door mijn hoofd spookte, ben het maar even op gaan schrijven anders kon ik echt niet slapen…

In mij schuilt een diep verlangen

Een verlangen dat mijn hart vervuld

Niets kan dat gevoel vervangen

Al zegt mijn hoofd heb wat meer geduld

Ooit zal er een dag gaan komen

Dat mijn hart van liefde over zal stromen

Voor wat alleen ik kan geven, zo bijzonder

De geboorte van een nieuw klein wonder

Op internet zie je verschillende antwoorden over innestelbloedingen, we hebben het wel netjes op de 2 dagen gedaan, met 1 gemiste kans op de 22ste maar volgens de telling was ik 18 okt. het meest vruchtbaar en die hebben we optimaal ingedekt (letterlijk dus)

En dat opgeblazen gevoel gaat nu maar niet echt weg, vorige maand werdt het na de denk ik eisprong minder maar nu blijft het wel aan.

Net of je een scheetje moet laten hihih, maar dat gebeurt (bijna) niet. :oops:

Nou bidden dan maar, maar ik probeer echt nergens op te hopen

Wat een mooi gedichtje soesa, ben er helemaal een beetje stil van. Heb het een paar keer gelezen en het verwoord ook precies hoe ik me voel. Mooi!!

Ik vind het zo spannend voor jullie, bibi-jane en soesa. Zou toch prachtig zijn als het raak was, dan zijn er al 4 van de 12 zwanger, een vruchtbaar groepje dus. Hoop dan stiekem wel dat die vruchtbaarheid ook overslaat op mij hihi.

Wat een heel mooi gedicht Suus, ik denk dat dat gedicht voor iedereen hier van toepassing is.

Nou ik ben wel benieuwd geworden…laat je het weten als je hebt getest :!: :!: :!:

Bibi-Jane spannend hoor…nu maar :pray: :pray: dat het raak is…

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Het moet niet bij iedereen raak zijn hoor, anders ben ik dalijk helemaal alleen hier :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ja hoop ik ook dat het raak is, maar het duurt nog zo lang voor ik zekerheid heb.

Het bloeden is wel gestopt, dus het was maar een druppeltje. Nog 9 dagen wachten voor ik meer weet.

Ik kan nu niet echt wat doen om zekerheid te krijgen, maar het geeft wel misschien valse hoop. volgens de site waar je alles kunt uitrekenen kan ik 31-10 de test doen

1e dag laatste menstruatie:

7 oktober 2005

Gemiddelde duur cyclus:

26 dagen

Vruchtbaarste dag:

18 oktober 2005

Datum van eisprong (ovulatie): 19 oktober 2005

Dit is ongeveer 2 weken voor jouw volgende verwachte menstruatie.

Meer informatie over het tijdstip van jouw eisprong staat in de babyotheek.

Je kan hier ook een cycluskaart downloaden om jouw temperatuur bij te houden.

Innesteldag:

24 oktober 2005

Bloedtest mogelijk vanaf:

29 oktober 2005

Thuistest mogelijk vanaf:

31 oktober 2005

Niet ongidag (Red Devil Day): 2 november 2005

De datum dat je normaal ongesteld had moeten worden

en geen menstruatie betekent overtijd en dus misschien zwanger

Samen met andere aftellen naar deze dag? Sluit je aan bij de “Red Devil Ladies”

Periode waarin de meeste

geboorte afwijkingen onstaan:

9 november 2005

t/m

14 december 2005

Dit is een periode om extra op je gezondheid te letten en

een aantal wenken in acht te nemen, hier lees je er meer over.

Begin aanleg belangrijkste organen:

9 november 2005

Belangrijkste organen gevormd op:

14 december 2005

Het risico van een miskraam neemt af op: 28 december 2005

Hier begint jouw tweede trimester

Zoek je nog een leuke naam, ga dan naar BabyNamen

Je kindje is levensvatbaar vanaf:

15 maart 2006

Dit is de datum na 23 weken waarbij men (Universitair Ziekenhuis Gent)

kinderen in leven kan houden echter pas bij 26 weken(5 april 2006)

overleeft ruim de helft en bij 30 weken(3 mei 2006) 90 procent.

Jouw derde trimester begint op:

12 april 2006

Je mag thuis bevallen vanaf:

21 juni 2006

Voor deze datum zijn de longen nog niet goed ontwikkeld

en moet je in het ziekenhuis bevallen.

Je bent uitgerekend op woensdag :

12 juli 2006

Nu je de uitgerekende datum weet, vind je het misschien wel leuk

om aan onze zwangerschapskalender mee te doen.

Klik hier voor het aanmeldformulier

Sterrenbeeld op de uitgerekende datum:

Kreeft

Klik hier om meer over het sterrenbeeld kreeft te lezen.

Je bent nu in de:

3e week

Dat betekent dat je dus 2 weken zwanger bent.

Dit is gerekend vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie.

Gerekend vanaf jouw ovulatie ben je 0 weken zwanger

Klik hier om meer te weten te komen over wat er in de 3e week gebeurt.

Aantal dagen te gaan:

261

Vier procent van de zwangere vrouwen bevalt echt op de uitgerekende datum.

De meeste bevallingen vinden plaats in de 37e tot de 42e week.

Dit is het schema, dus het duurt wel lang voor ik zekerheid heb. Stiekum ga ik wel een beetje uit van een innestelings bloeding

dat duurt nog zo lang bibi-jane. maar goed, het is niet anders. als je nu gaat testen en je zou zwanger zijn heb je nog niet genoeg hormonen in je bloed en zou je een valse uitslag kunnen krijgen. dat is ook niet leuk.

Thanx meiden :oops:

Bibi-Jane nog effe volhouden hoor! We gaan allemaal blaren op onze vingers :thumbup: voor je! Waar heb je al die info gevonden eigenlijk? Dat heb ik op deze site nog nooit gezien…

Lieke we laten je niet in de steek hoor! Ik zal in ieder geval hier blijven tot jij ook aan de beurt bent! (als alles is wat het lijkt tenminste…)

:-* :-* :-*

klopt ja, ik hou maar een beetje aan dat dit niks betekend maar toch blijf ik eraan denken. Heb het nooit eerder gehad bij de vorige 2.

We hadden het gisteren nog over wat we doen als het niet lukken gaat, en hoe snel het bij de vorige 2 ging. Rein wil het zo graag dat ie er nu echt over nadenkt en dat was bij de vorige 2 niet zo sterk. Enkel ik was ermee bezig in mijn hoofd altans hij sprak er niet echt over.

Nu wel, we praten over hoe ver we zouden gaan als hetniet lukt, en over dat we toen wel erg snel zwanger waren. En dat ie er best veel voor over heeft om dit 3de kindje te krijgen. Dit had ik niet echt achter hem gezocht vond het ook een beetje vreemd toen ik er over begon dat hij gelijk ja zei. Dus misschien had hij het al langer in zijn hoofd als ik.

En zo ga je toch steeds meer van je mannetje houden niet?

Soesa, er zijn best heel wat sites te vinden op internet met informatie. ?Deze is goed en bevat heel veel info, maar er zijn nog wel andere ook.

En Lieke: vooralsnog ben ik niet zwanger, dus ik ben er ook nog wel een tijdje. En mocht het deze maand wel raak zijn, vind ik het evengoed leuk om te lezen hoe het met alle anderen verdergaat, dus ook ik ben nog niet weg.

http://www.babybrabbel.org/

En dan onder interactief en dan datum calculator

Wat een leuke tip bibi-jane. Heb meteen even gecheckt hoe het zit met mijn vruchtbare dagen enzo. Alleen was het een beetje lastig te zeggen wanneer ik nou echt mijn eerste ongi-dag hade de vorige keer, want het begon met 2 dagen lichtroze afscheiding, toen 2 dagen licht bloedverlies en oud bloed en daarna nog een paar dagen heel licht ongesteld. Heb jij enig idee wat dan mijn ongi-dag was?

Ik hoop voor je dat het is wat het lijkt Suus :pray: :pray:

Maar we horen het vanavond wel he…als je getest

hebt. :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Thanx Bibi-Jane, en Lieke ik houd jullie natuurlijk op de hoogte! Jullie zijn na mijn mannie de eersten die het horen hoor!

Mees ik zou het gemiddelde denk ik in de gaten houden qua klussen dan, dus je eerste dag van afscheiding aanhouden als ongi dag en dan 14 dagen daarna maar ook de eerste dag bloedverlies en 14 dagen daarna, en aangezien je toch om de dag klust moet je het dan wel kunnen dekken toch?

Ik heb er trouwens over gedacht om mijn gedichtje (een beetje aangepast) ooit voor een geboortekaartje te gebruiken… lijkt jullie dat wat? Of is het te?