Hoi Lenie,
Herkenbaar probleem die moeheid. Ik heb er nu ook al een paar weken last van. Het was gisteren wel heel erg. We waren op een verjaardag van de overbuurvrouw en wij gingen om half twaalf als eersten naar huis. Zelfs de oude oma van een jaar of 80 zat er nog. Ik schaamde me dood, maar was zo moe dat ik meteen in slaap viel toen ik in bed lag, dus spijt had ik er niet van. Word voor mij misschien ook wel eens tijd om bloed te laten prikken en hubby dan ook maar meteen, want die heeft er ook last van.
Ik ga nu ff een paar boodschapjes doen. Ga vanavond rode-bieten-ovenschotel maken, lekker lekker. Morgen weer een vrijgezellenfeest (de vierde dit jaar), dus dan eten we weer niet gezond en zondag een uitje van de tafeltennis, waar we een buffet krijgen, dus vandaag moeten we echt aan de aardappels met groente.
Kom straks nog wel even kijken.
hallo Mees,
volgens mij heeft het ook met de winter te maken hoor…
je hoort er zoveel mensen over sind de tijd is verandert…
maar voor de zekerheid toch even laten prikken…
Heb ik ook gedaan hoor, bloedprikken is nooit verkeerd.
En gelukkig was bij mij alles goed :!: :!: :!: :!:
Ik ben nu ook nog wel eens moe, maar ik denk idd dat het ook met de winter te maken heeft.
Ben alleen vanavond, hubbie heeft koopavond, net als ik gister.
Zo zijn we wel 2 avonden samen kwijt
:-*
ja meiden, we hebben gewoon de winterblues, zo noemen ze dat toch?
wel vervelend lieke, dat jullie allebei op koopavonden moeten werken. als je dan inderdaad allebei een andere avond moet, schiet het alweer lekker op. maar goed, wij werken allebei geen koopavonden en moeten OOK heel vaak ons best doen om zeker twee avonden in de week samen thuis te zijn. hubby heeft namelijk nogal veel hobby’s en moet nog wel eens afgeremd worden. vanavond hebben wij een lekker avondje samen. ik denk dat het ongeveer weer klustijd is, dus dat komt mooi uit :inlove:
Wat ik wel weer fijn vind als je elkaar niet op de lip zit, dat je dan meer van de tijden geniet die je samen hebt :inlove: :inlove: :inlove:
Ships…ik ben verkouden aan het worden, loopde hele tijd te snotteren en een neusgat zit harstikke dicht
(eet smakelijk voor degene die nog moet eten)
Nou weer lekker gekletst hier… ik zit even op een telefoontje van nannie te wachten… geen babynieuws dus daar, ik zal zo wel meer horen…
Verder eigenlijk weinig mee gemaakt vandaag… mijn stiefje gebeld en gezegd dat we echt niet kunnen op 1e kerstdag omdat we dan naar de schoonfamilie gaan. Meteen maar afgesproken dat we vanaf nu Kerstavond daar doorbrengen. Dat betekent dat we dan dus ook 1 kerstdag met zijn tweetjes (volgend jaar met zijn drietjes? ) zijn… dat ben ik niet gewend… Mijn schoonmoeder vindt kerstavond vieren echt zo raar, is dat dan iets Brabants of zo? Ik had namelijk voorgesteld om dan kadootjes te doen en dat wij dan gezellig tweede kerstdag langs zouden komen met eten enzo (of zij hier) maar kerstavond weigert ze dus gewoon iets te doen, dat is voor hun een gewone doordeweekse avond… heeft dat iets te maken met de mensen in het zuiden die vaak naar de nachtmis gaan of zo? Ik snap um in ieder geval niet…
Wij vieren wel kerstavond, maar ik woon dan ook in het zuiden… :think: :think:
Suus:Mijn NOD is 14-12 . Ik ga uit van mijn gemiddelde van 27 dagen…
soesa: wel vervelend hoor al die familieperikelen. ik zie dat bij ons ook nog wel eens gebeuren. het is nu al jaren zo dat mijn man zijn familie op tweede kerstdag bij elkaar komt. maar mijn schoonzusje is zwanger en wij zijn ook druk bezig, dus het zou best zo kunnen zijn dat wij daar volgend jaar helemaal geen zin meer in hebben. ben benieuwd wat dan de reacties zullen zijn. voor dit jaar staat het dus al vast: tweede kerstdag schoonfamilie en eerste kerstdag mijn familie.
Tja voor mij verpest het al een heleboel van de dagen, ik maak me er altijd zo druk om… het is nu trouwens minder dan de andere jaren, heb nu gewoon gezegd wat ik er van vindt en het kan me even niet meer schelen wat een ander er van vindt, mijn vader en stiefje gaan nog even overleggen wat ze nu willen doen, ze wilden in eerste instantie kerstavond doen, behalve mijn zus en haar vriendin kan iedereen, dus ik zou zeggen lekker doen dan… wij kunnen niet met 9 man onze kerst om hun werk heen gaan plannen… vind ik tenminste… :mrgreen:
Net nannie aan de lijn gehad, ze hebben 3x gegeld maar er gebeurt eigenlijk niks… ze wachten even het weekend af of het nog (vanzelf) op gang komt en anders gaan ze het daarna weer proberen, mag ook weer niet te vaak schijnt het. Ik hoop voor haar dat het een beetje doorzet…
Ik woon in het midden, maar kerstavond is bij ons heilig.
Wij gaan naar mijn ouders, mijn broertje en vriendin ook (er is geen denken aan dat we niet komen)
Lekker eten, drinken (ik niet) en kadotjes :dance: :dance:
Ik heb er nu al zin in.
:-* jentel
wel spannend hoor, voor nannie. het komt nu wel heel dichtbij… hopen dat alles goed blijft gaan met haar en haar kindje.
wel vervelend voor jou dat je je ze druk maakt over dat familiegebeuren. moet je niet doen joh. ik ben tegenwoordig van de lijfspreuk: “ik moet niks”. werkt heel prima. je denkt altijd maar dat je zoveel moet, omdat het zo hoort, maar als je ergens geen zin in hebt, of je wilt het anders, dan moet je dat gewoon lekker doen! ik doe dat nu een paar maanden en ik ben een stuk rustiger gewoorden. kies gewoon voor mezelf wat ik wel en niet wil en ben ook een stuk opener naar anderen toe. zeg gewoon eerlijk waar het op staat. dat is niet altijd makkelijk, maar het scheelt een hoop frustraties.
ja heb je helemaal gelijk in… ben er sinds kort achter dat ik last heb van hyperventilatie (loop al een jaar of 4-5 met vlagen benauwd rond… ha vond dat het inspanningsastma is, maar ik span me (meestal) niet in in bed en dan heb ik het vaak benauwd: de dag doornemen in mijn hoofd… druk maken dus) dus het is voor mij ook beter dat te proberen en daar ben ik dus een beetje mee begonnen. Ook al verwacht niemand het van mij, ik heb altijd een grote mond en een woordje klaar, maar ik wil het mensen TE graag naar de zin maken, en dat kost een hoop energie en druk maken en daar ben ik idd even helemaal klaar mee! Kost weer even wat tijd en gewenning, maar het komt wel goed!
Nog even over die wintermoeheid van jullie (ik heb daar gelukkig geen last van…) slikken jullie dan nu wel extra vitaminen, want dat schijnt wel te werken…
ik slik van davitamon femnatal, zitten vitamientjes in en foliumzuur, voor vrouwen die zwanger willen worden of zijn. andere vitaminepreparaten bevatten namelijk teveel vitamine A en als je zwanger bent (en het misschien nog niet weet) schijnt dat niet zo goed te zijn.
dit was helaas mijn laatste berichtje van vanavond. manlief zit klaar met de thee, dus we gaan lekker op de bank hangen en daarna weer proberen of we onze kinderwens kunnen vervullen :inlove:
fijne avond allemaal en tot morgen (denk ik)
groeten Mees
Ja wintervermoeidheid pfffff ik hoop niet dat het bij mij negen maanden duurdt :mrgreen:
:-* jentel
Ik slik nu alleen nog foliumzuur. Eerst ook nog kauwvitamientjes van davitamon, maarvolgens huisarts is alleen f.zuur voldoende.
Bij ons is nog niks afgesproken voor de kerst, maar nu we bij m’n pa wonen zal het dit jaar toch wel anders zijn, en hopelijk hebben we volgend jaar ons eigen gezinnetje, en gaan we leeker kerst 1 dag met z’n 3tjes vieren.
Dooominooo daaayyyy… ja sorry hoor loop de hele tijd mee te zingen… hihi kijken jullie ook? Ik kijk eigenlijk altijd even mee… Lost kijk ik morgen even op de video…
Extra vitamine C is natuurlijk nooit weg, foliumzuur heeft weer met extra ijzer te maken dacht ik… las trouwens bij topic zwanger worden dat het goed is als de man zink tabletjes slikt, dat schijnt goed voor de vruchtbaarheid te zijn en voor de snelheid van de zwemmertjes…
Jentel wat is je uitgerekende datum? Van Leeuwtje en Pumba zou ik die er ook bij willen zetten, is ook leuk. Leeuwtje heb ik al een hele tijd niet meer gezien hier eigenijk… en pumba doet ook niet zo vaak mee… wel jammer eigenlijk…
Ik hoop dat we volgend jaar allemaal met ons gezinnetje kerst mogen vieren, zou wel mooi zijn… Dat is in ieder geval mijn goede voornemen voor 2006
ik slik extra vitamine en foliumzuur, drink weerstandsthee enz…
Ik ben 3 weken geleden naar de dokter geweest voor hyperventilatie. Ik werd ineens niet lekker en mijn hart ging tekeer…
Ik moest tijd voor mijzlef nemen…dat heb ik gedaan en ben een paar dagen ziek thuis geweest.
Gaat nu wel beter…veel gepraat thuis en op het werk…op het werk veel stress en ik zeg het nu wanneer ze op moeten houden met vragen en dat helpt…
Ik ben dus voor hyp. naar een fysio geweest (maandag de laatste keer) en op zich heb ik er wel iets aan gehad, maar hij doet niks met ademhalingstechnieken (en dat heb ik nou juist nodig), hij denkt dat alles te maken heeft met iets wat ooit in je leven gebeurd is… in mijn geval dus de ziekte en het overlijden van mijn moeder (waarvan ik zelf toch echt overtuigd ben dat dat al lang een plekje heeft dat ik daar niet zo’n last van heb… maar goed, kan aan mij liggen natuurlijk :mrgreen: ) en later zei hij de mk, ik was in die tijd volgens hem onrustig, ik voelde me er ook niet helemaal zeker bij, maar wie wel de eerste weken… ik had wel al het idee dat er niet goed was, dus misschien heeft hij daar wel gelijk in. Ik wil nu dus nog eens ergens naar toe voor ademhalingstechnieken, omdat ik het sporten anders gewoon niet vol houdt (deed ik de afgelopen 5 jaar 2x per week, maar ging steeds moeilijker) en ik wil als ik in januari nog steeds niet zwanger ben toch weer 1x per weerk rustig gaan beginnen…
hallo tante Soesa,
Ik dacht eerst ook dat ik alles verwerkt had wat er afgelopen jaren is gebeurd…later ben ik naar een paragnost geweest…toen bleek wat er allemaal vast zat nog…alles kwam naar boeven en ik heb mij suf gehuild…alles kwam los…maar het voelde zo licht achteraf… en ik kan het allemaal beter een plekje geven nu…
Is pilatus niets voor jou ( sport)??? een collega van mij doet dat en die zegt dat je met houding en ademhaling bezig bent. Het schijnt heel goed te zijn voor je lichaam…ik heb er geen verstand van maar ik wil het voor mijn BI een proberen…
Ik heb dus een hele slechte rug… en dan kan je beter niet aan pilates meedoen, dus dat moet ik helaas aan me voorbij laten gaan