September/Oktober klussers, 3 dames zwanger, deel 4!!!

Jammer, het is wel goed voor BI blijkt. Je gebruikt veel je onderste buikspieren die in mijn geval sterk moeten zijn om mijn bekken enz…stabiel te houden.

Ik hoop dat je iets vind wat goed is voor je ademhaling.

Oh jee, nieuwe afkorting? BI???

Ik ben erg druk geweest, dus ff niet kunnen schrijven.

Garfield: wow wat knap dat je zo lang kan wachten, ik zou er niet van kunnen slapen.

Ik begin vandaag met het slikken van tabeltjes: gravitamon werd mij aangeraden. Proberen maar!

Welterusten, morgen meer van mij…

kus Janine

Goedemorgen allemaal. Allemaal weer helemaal klaar voor een winterkoude dag??? Jeetje Garfield, ik heb echt respect voor jou. Zo lang zou ik nooit kunnen wachten. Ik heb een hele onregelmatige cyclus, maar ik denk toch dat ik met 28 dagen wil gaan testen en daarna misschien wel met 35, als ik nog niet ongesteld ben geworden. Het is pas de eerste maand, dus ik heb nog helemaal geen geduld opgebouwd. :oops: .

Ik slik overigens al maanden Gravitamon. Heb mijn pil ingeruild voor Gravitamon, ook al zijn we er de eerste maanden niet voor gegaan. Zit inmiddels al aan mijn 2e potje. Moet zeggen dat het makkelijke pillen zijn. Gelukkig kan ik ze dus zonder weerstand innemen. Die teunisbloemcapsules stinken echt en ik ben echt blij als ik met die kan stoppen.

Ik denk dat ik straks alvast naar de winkel ga om een test te halen. Je kan het maar hebben liggen. Ik heb de vorige keer een test van de Kruidvat gedaan, maar moet zeggen dat die het prima deed. En die is een stuk goedkoper.

Allemaal een fijne dag vandaag!!

Hier de :evil: :evil: na 42 dagen.

Ik geef mijn nieuwe NOD nog wel door, die zal ik misschien een beetje bijstellen dit keer…

Garfield

@Garfield wrote:

Hier de :evil: :evil: na 42 dagen.

Ik geef mijn nieuwe NOD nog wel door, die zal ik misschien een beetje bijstellen dit keer…

Garfield

Jeetje Garfield. Balen zeg!!! Heb ik net zo’n berichtje getikt waarin ik schrijf dat ik je zo knap vind. Hoop dat je hem me niet kwalijk neemt. Heel veel succes en sterkte, want ik neem aan dat je toch wel behoorlijk zal balen.

BI is bekkeninstabiliteit…

Garfield balen hoor, maar het zat er wel in als je steeds negatief test… ook voor jou kop op, je bent zo weer twee weekjes verder en dan kan het geklus weer beginnen! Maar ik kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld bent!

Lenie hoe weet je nou al dat je last hebt van BI? Heb je al een kindje dan? Overigens is het niet goed om je buikspieren te strak te trainen als je zwanger wilt worden, vooral je rechte, daar krijg je tijdens je zwangerschap last van als ze te strak zijn, dus daar moet je echt mee opletten hoor, en anders even je lerares in vertrouwen nemen, die weten het vaak ook wel!

Janinepien had je daar eigenlijk niet al wat eerder mee moeten beginnen pilletjes slikken? (4 weken voor tot 8 weken na de bevruchting raden ze aan…) Zal vast geen kwaad kunnen hoor nu… Waarom slikken jullie niet gewoon foliumzuur? Gravitamon hoef je pas te slikken als je echt zwanger bent (dus overstappen vanaf 8 weken) is ook een stuk goedkoper en als je net als ik al aan het derde potje begint… In Gravitamon zitten extra vitaminen naast foliumzuur, maar als je bezig bent om zwanger te worden is foliumzuur, voor zover ik weet, alleen voldoende.

Diddle de ervaring (op het forum) leert dat als een test eenmaal negatief is hij dat meestal ook blijft (helaas). Aangezien jouw cyclus niet helemaal regelmatig was, zou ik niet te snel gaan testen, maar sowieso een paar dagen wachten na de 28ste dag… maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is dat geduld op te brengen (been there). Voor mij begint vanaf volgende week de spannende tijd weer (maar in mijn hoofd is het alweer een paar dagen kermis 8) Ik heb me voorgenomen als er donderdag (dan is de 28ste dag niks is, ik wacht tot maandag met testen, dat is dan dag 33 en dat was de laatste cyclus…)

Ik slik dus femnatal, omdat ik extra vitaminen nodig heb (op doktersadvies). Ik dronk altijd Coolbest vitaday, want daar zitten ook genoeg vitaminen in, maar door de grote hoeveelheid vitamine A schijnt dat niet goed te zijn als je zwanger wilt worden. En nu heb ik in 1 tabletje alles binnen wat ik nodig heb.

En Garfield: balen van je :twisted: .

Garfiel wat jammer voor je. Balen he zo’n onregelmatige cyclus, je lijf maakt je dan helemaal gek! Kop op, we steunen elkaar gewoon weer naar de volgende mogelijkheid toe!

Tante: ik ben er pas vorige week achter gekomen dat ik foliumzuur zou moeten slikken. Vandaar dat ik er nu pas mee begonnen ben. Die gravitamon is wel heel compleet, vind het niet erg dat er meer in zit dan alleen foliumzuur, vind vitamientjes altijd wel goed. Er staat bij de gebruiksaanwijzing gewoon dat wordt aangeraden te beginnen als er met de anticonceptie gestopt is. Dus ga ik ervan uit dat het wel goed zit. Wel is zo’n potje redelijk prijzig, maar voorlopig kan ik vooruit (100 pillen).

Wie gaat er vandaag nog wat leuks doen? Ik zit in in mijn pyjama, maar moet nog boodschappen doen, badkamer soppen, pffffffffffffff, geen zin!!!

Ik heb een vrijgezellenfeestje. We verzamelen om 14:00 uur en nemen dan eerst lekker koffie met gebak. Daarna gaan we servies beschilderen in een keramiekstudio en dan uit eten. Leuke dag dus voor mij. Jammer is dat ik niet helemaal fit ben, dus de paracetamol mee in de tas (schijnt te mogen bij eventuele zwangerschap) en niet aan de borrel. Was ik sowieso niet van plan en nu valt het ook niet zo op, want ik voel me niet lekker.

Wij moeten voor die tijd ook nog even door het huis heen, maar daar heb ik dus echt geen zin in. Komt morgen wel even snel.

Nou dat klinkt wel als een leuke dag, Mees.

Drink je op dit moment helemaal geen alcohol meer? Is het slecht om het wel te doen, ik ben (nog) niet zwanger…

Moet nu echt ff wat gaan doen, over een paar uurtjes komt mijn vriend terug van het voetbal, dan moet ik toch wel klaar zijn hier van mezelf!

Oh en over dat alcohol. Ik drink niet dagelijks, niet wekelijks zelfs, maar toevallig gisteren een wijntje op, vandaar…

Ik dronk sowieso al weinig alcohol, houd niet van bier en wijn dus dan is het al lastig, maar nu we bezig zijn eigenlijk bijna helemaal niet meer. Voor hetzelfde geld ben ik wel zwanger en juist die eerste weken zijn zo belangrijk dat ik dat niet wil verpesten door alcohol te drinken. Of ben ik nu te voorzichtig?

Geen id…

Heb er ook wel over nagedacht hoor of het wel kan. Maar ik dacht nog zo dat als je weet dat je zwanger bent het vroeg genoeg is om niet meer alcohol te nuttigen?!

Ja, maar soms duurt het ook wel even voor je het weet. En ik denk dat juist die eerste weken (met innesteling enzo) het kindje het hardst groeit en het meest nodig heeft (daarom ben je dan ook zo moe) en dan weet ik niet of het wel zo slim is om alcohol te drinken. Maar goed, zoals ik al zei: misschien zie ik het wel verkeerd.

Hmmm, nou het klinkt wel logisch hoor als je het zo zegt. Misschien dat ik die paar drankjes in de maand ook maar alvast laat schieten…

Veel plezier op je vrijgezellenfeestje!

Ik slik Gravitamon, aangezien ik dan niet over hoef te stappen. Nu kan ik dit gewoon blijven slikken als ik zwanger ben en borstvoeding geef (als dat lukt)

Tante Soesa; Ik ga ook niet zo snel testen hoor. Dan wordt de teleurstelling alleen maar groter. Wel ga ik straks een test halen en ik denk dat ik in ieder geval wacht tot en met dag 35. Dat zou volgende week dinsdag zijn. Nou heb ik vandaag een zeurderige buik, dus ik hoop niet dat de duivels komen. :pray: dan hoef ik namelijk al niet meer te testen.

Nou Mees en Janinepien effe over dat drinken, mijn vriendin was zwanger op mijn bruiloft (maar wist het toen nog niet) en heeft een paar borreltjes op, mijn schoonzus was zwanger en heeft de eerste weken gewoon gerookt en gedronken (drinken niet meer toen ze het wist maar roken wel) en mijn schoonzus heeft een perfect en gezond kindje, niet te klein (door het roken) en verder een superzwangerschap gehad (al vind ze zelf van niet, maar dat kwam meer omdat er 40 kilo aan heeft gevreten, ook al vindt ze dat zelf ook niet…)

Dus ik denk dat af en toe een borreltje, wijntje of biertje helemaal geen kwaad kan, heb gelezen dat je je vanaf het moment dat je zwanger wilt worden zwanger moet gedragen, maar ja als er dan een lange tijd overheen gaat voor het zover is, heb je ook geen leven meer. Ik ben bijv. gek op filte american, dat eet ik als troost als ik ongi ben en in de week erna. Daarna niet meer, maar dat is gewoon echt gevaarlijk. Vroeger dronken mensen trouwens juist een wijntje tijdens een zwangerschap, ik weet niet meer waarom maar dat zou goed zijn (misschien weten jullie moeders dat nog?)

Diddle ik hoopr voor je dat je het kan volhouden, ik zal je steunen hoor, ik weet hoe moeilijk het is om je gedachten er proberen vanaf te houden. Ik heb ook weer “last” van mijn buik, pukkels, had ik vorige keer ook, dus ik ga er maar vanuit dat ik gewoon weer ongi wordt, en dat het donderdag ook niet meteen zal komen, kan het nooit te vervelend worden… Ben ook zo onhandig geweest de afgelopen dagen, vraag me af of dat dan ook weer de hormonen zijn… volgende maand even op letten, ik word echt zo moe van mezelf, overal blauwe plekken… :mrgreen:

Er valt ook weinig over te zeggen. Je hebt ook mensen die niet weten dat ze zwanger zijn tot een paar maanden en die hebben dan ook nog alles gedaan wat je beter niet kunt doen. Ik ben ook zo’n filet americain-fan, haal het ieder weekend. Dat ga ik echt missen als ik zwanger ben.

Verder probeer ik nu al wel echt op mijn eetpatroon te letten, niet dat ie slecht was, maar toch. En op tijd naar bed, maar ja dat is altijd goed voor een mens, dus eigenlijk maakt het niet zo veel uit allemaal. En die paar drankjes die ik drink kan ik wel missen als ik zwanger ben.

Nu ff een yoghurtje eten met stukjes banaan erin, lekker gezond en fris!