September/Oktober klussers, 3 dames zwanger, deel 4!!!

Hoi meiden,

Ik heb gisteren voor het eerst een beetje (natte) sneeuw gezien. Ik was met een vriendin naar de film in Haarlem… Elizabethtown, echt een meidenfilm!

Jentel, wat lekker dat je je nu weer goed voelt. Straks weer lekker de volgende echo, lijkt me zo bijzonder! Mijn cyclus wisselt nog aardig, dus voorlopig ligt het project weer een beetje stil :cry:

Groetjes Garfield

Wat is het hier rustig…

Vandaag ff naar Amsterdam geweest, en …niks gekocht :dance: goed he…

Suus: hoe was het gisteravond met je schoonzus :?: En weet je al ies van Nannie :?: Ligt ze nog steeds in het ziekenhuis(zonder beeb)Ik hoop het niet voor haar :pray: :pray:

Mees: bij jou ook gezellig geweest :?:

Hier zijn ze toch gekomen vanmiddag :twisted: :evil: volgende ronde NOD 23 december

Balen Bibi-Jane van je :evil: :evil: . Misschien hebben we nu een mooi kerstcadeau :wink: :!:

Nou weer lekker gekletst hier! Jentel leuk hè om te mogen vertellen? Mijn schoonouders en schoonzus stonden met zijn allen te huilen, had ik niet verwacht omdat mijn schoonzus toen ook al zwanger was. Mijn vader daarentegen reageert altijd een beetje timide, zo van, ja ik had niks anders verwacht na jullie bruiloft… ik denk ook dat het komt omdat hij dit soort dingen niet meer met mijn moedern kan delen, hij heeft wel mijn stiefje nu, maar als je samen een kindje krijgt verwacht je toch samen voor alle belangrijke momenten en beslissingen te komen te staan, dus ik begrijp het ook wel.

Hier gisteren een stressige avond, beebje was een beetje onrustig, maar hij is altijd alleen maar thuis en komt nooit ergens, dus dat geeft voor het lieverdje ook wel stress en onrust, hij wilde dus niet slapen… en schoonzus staat bij ieder kikje weer boven, babyfoon staat hier en er viel geen gesprek meer te voeren, want het was steeds hoor ik hem nou… vandaag even naar Amsterdam geweest en nog even met mijn schoonmoeder over gehad, ik hoop dat het zo niet is met oud op nieuw (dan komt iedereen hier) want daar heb ik echt geen zin in. Ik hoop dat ik zo niet wordt als wij zover zijn…

Van Nannie geen nieuws, heb haar vandaag ge-smst maar niks terug… morgen ga ik nog even bellen. We zijn maar niet de weg op gegaan richting het zuiden dit weekend…

Ben ik weer even… Bibi-Jane, ik heb het lijstje met tegenzin voor je aangepast, jammer dat het weer moest, we houden vol!

Lieke ik snap precies wat je bedoelt dat het balen is als iemand zwanger is en jij (weer) niet, ik heb precies hetzelfde! Had ik het vandaag nog over met hubbie, zijn zusje en zwager hebben maar even besloten zwanger te worden, hadden zich nergens op voorbereid, wisten niks en hadden er in hun (net opgeknapte huis, sept. gekocht, in jan klaar met klussen en dec. was ze gestopt, jan wist ze dat ze zwanger was…) en daar gaat het meteen goed bij. Nu beeb er is, gaat het naar mijn idee nog steeds allemaal heel onhandig en ondoordacht, maar hubbie en schoonmoeder zijn het daar dus niet mee eens (maar over het kleine meisje mag vaak geen kwaad gesproken worden…) mijn man vindt dat ik dan jaloers ben en mijn schoonmoeder vindt dat ze het heel goed doen… ik vind juist dat ze het helemaal verkeerd aanpakken… maar ik ben inderdaad stiekem ook wel jaloers (maar dat zal ik natuurlijk noooit toegeven :wink: )

ja, soms denk ik ook dat het jalozie is, maar ja onze tijd komt nog wel dat wij kunnen pronken met ons geluk :wink: :wink:

Ik wil beginnen met lijnen maar weet niet zo goed hoe…ik wil er 5 kilo afhebben…WIE KAN MIJ HELPEN EN HEEFT ERVARING MET LIJNEN :?: :?:

Lieke,

Wat bij mij altijd helpt, is in ieder geval 's avonds na negen uur niks meer eten. Het moeilijkst is het altijd als ik thuis kom en dan tot het avondeten. Daar ga ik nog wel eens de mist in. Verder het snoepen achterwege laten, iets van fruit paraat hebben als je echt iets wilt eten en meer bewegen.

Makkelijker gezegd dan gedaan, succes!!

Groetjes Garfield

Lieke ik wil er ook wat kilootjes af, toen ik zwanger was zijn er 3 bijgekomen en die zijn na de mk blijven zitten en aangezien ik ben gestopt met sporten gaan ze er ook niet zo gauw af… maar omdat ik toch zwanger wil worden en ik hoop snel (jij ook hoor) dan heeft het dus nu geen nut… ik kan er mee leven en iedereen vindt mij nog steeds heeeel slank :lol:

Maar als jij echt wil dat het er af moet… ik ben een paar jaar geleden 5 kilo afgevallen, ben namelijk caloriëen gaan tellen, iedere week een kilo met 1200 calorieën per dag, soms ook gewoon wat meer, maar ik probeerde niet boven de 1500 uit te komen en dat lukte goed, zelfs met gewoon 1x per week een frietje… ik kan het daarna ook los laten en ik ben niet iemand die dan bij ieder gebakje roept oh dat is zeker 200 caloriëen… dus als jij dat ook kan: mij heeft het geholpen en je hoeft ook niet zo te goochelen met koken (gewoon iets minder eten en dan vooral minder vlees en meer groenten, daar zitten niet zo veel calorieën in). Succes ermee!

De rede dat ik af wil vallen is niet dat ik mezelf te dik vind, maar ik voel me niet zo lekker in m´n vel.

In jan. 2004 ben ik(na 12 jaar) gestopt met roken. Toen ik stopte woog ik 50 kg. Op zich was dat iets te dun, maar nu, bijna 2 jaar later weeg ik 65kg. Dat verschil vind ik te groot en ik wil terug naar de 60 kg… :pray: :pray:

Ik ben een echte fan van japanse mix en daar kan ik ´s avond echt niet vavaf blijven :naughty: :silenced:

Goh ik heb nou juist gehoord dat dat heel calorie arm is… heb mijn oude boekje heel goed opgeruimd… effe zoeken…

hmmmm japanse pindamix handje (14g) = 65 kc (= net zoveel als een appel met schil) jampanse zoutjes (90g) = 330 kc

Wat zou het verschil zijn tussen die twee?

Dank je Suus, kan ik dat lekker blijven eten… :dance: :thumbup:

Uhm ja of je eet een appeltje :lol:

Iemand hart in aktie aan het kijken… :cry:

Tjonge wat is het weer stil vandaag… mis ik iets op tv??? Oh ships, finale terra incognita… en gisteren vergeten de herhaling van expeditie Robinson te kijken… dom dom dom!

Nou ik ga dan maar eens afsluiten…

Lieke hoe is het trouwens met Saskia? Voelt ze zich al wat beter?

Ze heeft nog steeds die antidepresivia en er is laatst iemand komen praten.

Morgen ga ik er weer naar toe, ze is nog niet aan het werk en ik denk dat ze nog wel een paar weekjes thuis is tot ze weer helemaal de oude is…

Maar hopen dat ze snel beter is :pray: :pray:

Lief dat je het vraagt :-* ook namens Sas… :wink:

Weltrusten

Hallo Lieke1,

ik heb zelf geen ervaring met lijnen maar op mijn werk sta ik wel in contact met dietiste voor wat gehandicapten.

Tip van haar was: japanse mix!!! rijstwafels, bruin brood, notenreep enzz…en op de calorieen letten, net wat tante soesa zegt.

Tante Soesa,

Jaloezie kan ik mij wel voortstellen ja… ik was en ben super blij voor mijn zusje maar af en toe kon ik wel janken… ik wilde ook wel graag zwanger zijn… maar ja nu ben ik aan de beurt om het te proberen…

vandaag gewerkt en ik duik zo lekker mijn bedje in.

Wat ik het meest oneerlijk vind is dat het bij de mensen die zomaar iets doen zonder er over na te denken de dingen altijd goed gaan… mijn hubbie zei al dat soort mensen winnen ook de loterij, en ik denk dat hij gelijk heeft ook. Wij hebben eerste onze zaakjes op orde gemaakt en er goed over gepraat en bij ons ging het mis en mijn schoonzusje denkt er even over wist helemaal niks, was nog gewoon aan het roken en drinken en die wordt dan gewoon meteen zwanger! En dan ook nog eens op onze bruiloft, het zou ons jaar worden dit jaar en dan zit zij op mijn bruiloft een beetje te proberen alle aandacht op te eisen met haar dikke buik, en vooraf was iedereen alleen met haar zwangerschap bezig en was onze dag opeens een stuk minder belangrijk, dat zijn dingen waar ik zooooo kwaad om kan worden…

Dus ja ik ben inderdaad jaloers en ik gun het ons meer dan hun… erg ben ik hè?

Ik denk gewoon dat het een menselijke reactie is…

En het is ook nog eens zo dat jij hun situatie goed kent…en dat maakt het voor jou denk ik ook zo moeilijk…

Maar het is wel goed om het daar over te hebben want anders vreet het je op…

Hee meisjes!

Ik snap wel wat je bedoeld hoor Suus en het is helemaal niet gek! Als je zelf moeite moet doen om zwanger te worden en een ander doet daar nogal achteloos over en is direct zwanger dan is dat niet leuk. En al helemaal niet als jouw bruiloft daardoor wordt afgeleid. Misschien heb jij het wel anders ervaren dan anderen. Soms kun je dingen heel anders zien omdat er emoties bijkomen. Zodra je zelf (weer) zwanger bent denk je er misschien wel weer anders over want dan is die jaloezie er niet meer.

Ik heb vandaag mijn NOD zoals ik hem zelf berekend heb voor de 1e ronde. Alleen is het een NOD met wat vraag- en aanhalingstekens. Doordat de ongi nog helemaal niet geweest is na de pil weet ik nog niet of ik wel regelmatig ben. :?: Heb met mijn vriend over gehad dat we wachten of de :twisted: komen tot dit weekend. Zo niet dan gaan we testen. Is het negatief, dan weet ik dat mijn cyclus nog niet op gang is en is het dus afwachten. Is het positief, dan ben ik een enorme geluksvogel… :oops:

Dus vandaag maar vullen met wat dingen die moeten gebeuren: boodschappen halen, paar telefoontjes plegen, badkamer en plee soppen en wasjes draaien. Daarna nog ff wat voorbereiden voor mijn lessen van deze week. Dan is de dag wel weer gevuld, eerst douchen!

XXX