September & Oktober 2005 klussers! Deel 9 alweer

Hihi, nee hoor Janine, ik hoor graag de waarheid :wink: Dus als de meerderheid het nou niks zou vinden, zou ik het weer terugzetten zoals het eerst stond.

Waarom zou het terug moeten, leuk toch?

Verandering is altijd verfrissend!

:-*

Anoniempje ik wil ook geen bv geven hoor en die hele discussies kunnen me gestolen worden, ik heb er gewoon geen goed gevoel bij… en inderdaad verschonen kan mijn mannie ook wel doen als het persé dagelijks moet. Grappig dat jij er ook zo over denkt…

over borstvoeding bedoel je?

Ik vind gewoon dat je iedereen zijn keuze daarin moet respecteren. Er zijn genoeg baby’s gezond groot geworden op flesvoeding, dus slecht zal het echt niet zijn.

Wat mij betreft dus geen discussie daarover op ons gezellige kletsforumpje, hoor Anoniempje :wink:

Meiden ik ga met hondje lopen en dan lekker slapen, moet morgen werken tot 17.00 uur…

Weltruste voor straks…

Gelukkig bij de augustus mama’s denken er een paar anders over die vinden dat je het echt moet proberen… nou dat maak ik zelf wel uit!

Lieke werkze morgen ik zal aan je denken als ik lekker loop te shoppen… :stuck_out_tongue:

Tuurlijk is het zo dat het goed zal zijn voor je kindje maar ik denk niet dat je gelijk moet zeggen dat het beter is dan flesvoeding.

Want dat is tegenwoordig heus wel goed genoeg om als alternatief te zijn.

En ik geloof best het een heel speciaal gevoel zal zijn maar vind het echt onzin als mensen zeggen dat je minder binding met je kindje hebt als je de fles geeft.

Maar goed, ieder voor zich, ik heb sowieso de keus niet want door een operatie van een aantal jaar geleden kan ik niet eens borstvoeding geven ook al zou ik dat willen dus dat maakt het weer makkelijker.

Weet eerlijk gezegd ook niet wat ik zou doen als ik wel kon kiezen.

Ga zo lekker op tijd naar bed, heb echt een zeurderige buikpijn, onderbuik voelt ook hard, in het midden.

Anoniempje wat vervelend voor je dat je die keuze niet zelf mag maken. Ik hoop dat het niets ernstigs was…

Ik twijfel nog steeds omdat ik toch merk dat ik me wel wat aantrek van wat de mensen zeggen, maar ik heb er nooit een gevoel van gehad dat ik bv zou willen geven, dus ik denk eerlijk gezegd niet dat het er van gaat komen… maar ja, niks zo veranderlijk als een mens!

Nee hor Suus niks ernstigs.

ik heb in 2000 een borstverkleining laten doen, dus daar heb ik zelf voor gekozen en ben daar tot op de dag van vandaag alleen nog maar blij mee ja en geen borstvoeding geven is 1 van de gevolgen die zo´n operatie heeft.

Goh dat wist ik niet dat dat dan niet meer kon… zeker omdat het bij borstvergroting tegenwoordig steeds vaker weer wel kan… Nou ja, je hebt waarschijnlijk voor je eigen gezondheid gekozen en tja dan is het een kwestie van jammer maar helaas dat het nu niet meer kan lijkt me… Ik kan me trouwens ook voorstellen dat je daar een paar jaar terug ook nog helemaal niet mee bezig was…

Nou het wordt er wel gelijk bijverteld hoor dat je daar wel rekening mee moet houden.

En ik deed toen al wel dit werk dus was er op een bepaalde manier wel mee bezig.

Maar ik was toen blij dat ik geopereerd kon worden en heb toen de keus gemaakt dat ik het belangrijker vond om de rest van mijn leven een normaal formaat borsten te hebben ipv. misschien 1 of 2x voor een bepaalde periode borstvoeding te geven.

Je hebt gelijk hoor dat het na een borstvergroting meestal nog wel kan maar dan plaatsen ze natuurlijk eigenlijk alleen een prothese achter je borstspier en verder veranderd er niks.

Met een verkleining wordt er natuurlijk ook wel wat klieren weggehaald en wordt soms ook je tepel verplaatst waardoor de melkklieren doorgesneden worden.

Tijdens mijn werk heb ik ook al verschillende mensen gehad die het gedaan hadden en die krijgen dus ook wel gewoon stuwing, dus de borsten lopen vol maar de melk kan er niet uit

Nou dat moet ik eens aan mijn schoonzus gaan vertellen, want die wil de boel laten liften (heeft een aardige d-cup) en ook protheses want ze mogen niet kleiner worden :? en zij gaat er volgens mij vanuit dat ze dan bij een volgende beeb nog bv kan geven…

Ik ga lekker afsluiten en naar mijn bedje! Morgen ben ik lekker op stap, dus misschien ben ik er morgenavond even en anders zondag! Fijne zaterdag allemaal!

Hey meiden,

Ben der ook weer :mrgreen:

Hey anoniempje, ik heb pas bij iemand gekraamd en daar hadden ze de klieren en tepel niet losgemaakt, die kon wel borstvoeding geven. Hebben ze dat bij jou niet gedaan dan?

Ik zou zelf wel graag borstvoeding willen geven, het lijkt mij geweldig om dat zelf voor je kindje te kunnen doen :inlove: Mits het goed gaat natuurlijk :wink:

Wel vind ik dat je iedereen zijn eigen keuze moet laten maken, en je zelf moet doen waarbij je je goed voelt. Wel raad ik mensen die twijfelen aan om het gewoon te proberen, gaat het toch niet dan kun je overstappen op fles, maar voor hetzelfde geld vind men het alsnog heel fijn om te doen. Ik zou het zonde vinden als iemand spijt krijgt omdat ze het niet heeft geprobeert.

Als iemand na de bevalling heel stellig antwoord op de vraag, wat voor voeding ze willen gaan geven met :flesvoeding. Dan ga ik mensen niet meer overhalen om borst te geven, dat doe ik alleen bij de twijfelaars :mrgreen:

Anoniempje, bij ons moeten de gezinnen inderdaad ook zorgen voor een verhoogd bed. Geen hoog bed=geen zorg aan bed, maar voor controles, bed verschonen en evt. hulp bij borstvoeding is het dus wel nodig.

Er zijn wel collega’s hier die er niet zo moeilijk over doen, maar er word er hier steeds meer op gehamerd dat het moet. Uiteraard ook voor de bevalling.

Ja Kes

Dacht het al hoor dat het bij jullie ook zo was met het verhoogde bed, vervelend is het dan he als sommige collega´s wel alles doen aan een laag bed want dan verwachten de mensen het van ons ook.

Bij mij is tijdens de operatie wel mijn tepel helemaal los geweest, heel eng zag dat er uit wil je niet weten joh.

Maar daardoor is dus wel alles losgesneden en is er dus geen verbinding meer zeg maar.

Vind het wel altijd heel leuk en mooi om te zien hoor als mensen borstvoeding geven en ik ga er wel altijd helemaal voor als mensen het graag willen zit soms wel een uur peer keer te tobben om een kindje goed aangelegd te krijgen maar als je het dan na 8 dagen afsluit met een goed lopende borstvoeding geeft dat toch wel een lekker gevoel.

Maar mensen die kiezen voor de fles: prima, ga ik niet over zeueren zullen ze vast wel goed over nagedacht hebben denk ik dan.

Die keuze is voor iedereen persoonlijk en moet gerespecteerd worden vind ik. Het maakt voor het groeien van de baby toch niet uit, dus dan is het gewoon je eigen keuze.

Jammer anoniempje dat je nu die keuze niet meer hebt. Maar goed, daar heb jij je natuurlijk al bij neergelegd toen je voor de operatie koos.

Is dat hoge bed puur om het werken voor de VK makkelijker te maken in de zin van minder tillen en bukken enzo, of heeft het nog een andere reden??

Ik ga zo slapen, welterusten en tot morgen!

:-*

Nou de verloskundige heeft dat natuurlijk alleen tijdens de bevalling, ook wel heel belangrijk hoor maar de kraamverzorgster heeft het dus 8 dagen lang inderdaad met constant gebukt moeten werken dus het moet voor onze ruggen he kes :wink:

ik ga ook lekker slapen

Weltrusten en tot morgen

Yep inderdaad voor onze ruggen :mrgreen:

Hier trouwens nog geen :twisted: wel wat menstruatie-achtige kramp af en toe (heel de dag al). Als ik inderdaad rond de jaarwisseling mijn eispronge heb gehad zou het vandaag of morgen toch moeten komen :shifty:

Hoop natuurlijk dat ze wegblijven :pray:

bedankt dat jullie :pray: doe dit zelf ook nog hard want ze zijn er nog steeds niet

duim voor de gene waarbji de :evil: :evil: :evil: ook weg moeten blijven

lindaa en en en ???