---September en oktober klussers 2005 DEEL 15---

Angèl heb je wel het juiste aantal dagen ingevuld? Of de juiste datum?

Hoi meiden

Nou weer iets verder gekomen…pffffffffffffffffffffffffffff

Shit…mijn msn doet het niet :evil: :evil:

JanineB ik :thumbup: ook voor je…

Jammer Lieke! Had wel effe bij willen kletsen! Komt van de week vast wel weer dan!

Ik weet niet wat het is, maar hij geeft msn niet meer aan, ik ben nu eigenlijk toe moe om het uit te zoeken…

Ik ben er morgen wel weer en anders bel ik je wel ff. Oke :?:

Okidoki, ik weet ook niet wat je bedoelt met dat hij je msn niet meer aangeeft eigenlijk… Lekker naar bedje en uitrusten, morgen moet je weer gewoon aan het werk!

Hai hai

Ik zat net bij mijn zwangere buurvrouw, heb vier dropjes op en werd toch misselijk. Was na een kwartier over. Echt om gek van te worden, ik loop ook steeds naar de wc omdat ik steeds denk te voelen dat ik ongi wordt.

AAAAAAAAAARghhh wat kan een mens zich gek maken. Gelukkig de komende 3 dagen werken.

Goedemorgen meiden :wink:

Pfffff, mijn morgen is weer begonnen met het miervrij maken van de keuken. Vind het echt niet leuk meer. Ze blijven terugkomen :evil: Nu heb ik niks tegen mieren, zolang ze maar buiten blijven. In onze keuken vind ik ze toch een stuk minder grappig. :roll: Maar niks helpt tegen die beesten. Er hebben al koperen munten op de vloer gelegen, maar daar lopen ze gewoon overheen. Ik heb een busje met poeder gekocht, maar ook dat mag niet baten. Kokend water( wat ik overigens een minder leuke methode vind, maar als je elke dag een hele mierenkolonie in je keuken hebt, wil je op den duur wel) langs de deur gieten is even effectief, maar een paar uur later, hebben ze de weg naar onze keuken alweer gevonden :?

Nu las ik net op internet dat witte peper ook kan helpen. Nu vrees ik dat dat hetzelfde effect moet hebben als dat busje poeder wat ik gekocht had (zat ook een sterke geur aan), maar niet geschoten is altijd mis, dus gaan we dat maar eens proberen.

Als jullie nog andere huis- tuin en keukenmiddeltje weten, dan hoor ik die heel graag.

Suus, leuk joh, dat je al allemaal kleertjes van je schoonzus hebt gehad :smiley: Mijn moeder belde mij een tijdje geleden ook op. Mijn zus had een vuilniszak vol babykleertjes staan die ze weg wilde doen, maar vond het vervelend om aan mij te vragen of ik die wilde hebben (ze weet dat we al een tijdje bezig zijn). Mijn zus had ook altijd hele leuke kleertjes voor haar zoontje, dus daar heb ik maar geen ‘nee’ tegen gezegd :wink:

Lieke en Janinepien, succes met klussen in jullie nieuwe huisje :stuck_out_tongue:

Ik las nog een stukje over de eigen bijdrage voor kraamzorg. Hier inderdaad ook een eigen bijdrage van 3,50 per uur. In het ziekenhuis met medische indicatie wordt 100% vergoed. Maar nu we collectief verzekerd zijn, konden we kiezen voor een ‘module collectief’ en met die module vervallen onder andere deze eigen bijdrages (ook de eigen bijdrage voor bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie).

Ik zit trouwens net even al mijn papieren van de zorgverzekering door te kijken en kom 9 polissen tegn van ons :shock: Ik heb verschillende keren moeten bellen, omdat ze elke keer niet klopten en elke keer kreeg ik dan weer nieuwe polissen binnen. Nu eindelijk, na 3 maanden (in februari zijn wij overgegaan naar collectief), kloppen allebei de polissen.

JanineB, vervelend dat die vergoeding van de clomid weer met zo’n omweg moet. Ach ja, waarom zouden ze het makkelijk maken, als het ook moeilijk kan, hè?

Het wordt nu wel echt spannend bij jou. Ik :thumbup: en :pray: voor je, hoor!

Angèl en Lenie, voor jullie komt de nod ook al weer dichtbij. Ook voor jullie :thumbup: :thumbup: :pray: :pray:

Hoi @ntoinet,

Ook wij hebben erg veel last van mieren binnen in de keuken. Ik heb gisteren ook mierenlok doosjes gehaald en poeder voor buiten eens kijken of het bij ons wil helpen…Verders hebben wij ook stuivers gebruikt maar dat hielp een paar dagen toen waren ze er weer dus hoplijk gaat dit nu wel helpen…Verder weet ik niet precies wat je eraan kan doen maar ik vind het zo vies die beesten in de keuken bah bah maar ja…

Dames die hun nod hebben :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: Hoplijk zijn jullie lekker zwanger…

Suus lekker hoor die mooi kleertjes lekker is dat he als je ze krijgt !!!

Lieke en janinepien veel plezier in het klussen in jullie nieuwe huisje wij mogen 1 aug in ons nieuwe huisje dus spannend !!!

Als ik iemand ben vergeten sorry dames.

Groetjes West xxxx

Mieren::::: je hebt een bepaalde stift te koop en dan zet je een streep langs je deuren en daar gaan ze niet langs. Dat hielp bij ons wel goed…

Mijn vriend zeg dat je het nest moet zien te vinden. Dan los je het pas goed op…

Hier gaat alles okee… Ik ga zo schuren , witten en gronden… opknappen dus.

Zal ik testen, zal ik niet testen, wel, niet, wel, niet, wel, niet…

Jullie zullen vast denken dat ik een zeikwijf bent.

Ben nu al drie dagen licht misselijk. Dat kan 3 betekenissen hebben:

Of het komt door de hormonen,

of ik denk er te veel aan

of ik ben zwanger.

Help!!!

wel…wel…wel…wel…hahahah je maakt ons nieuwsgierig hoor

Nou net getest, helaas een teleurstelling. In ieder geval niet meer zenuwachtig nu. Wachten maar op de menstruatie.

Balen janine, maar wie weet te vroeg getest.

Nou Janine: spannend hoor.

Hopelijk houd jouw lichaam je niet zo voor de gek zoals die van mij deed :lol:

Ik hoop dat je over een paar dagen een mooie positieve test in je handen mag hebben.

Succes met afwachten

Hallo dames, wat een mooi weer he vandaag! :thumbup:

Hier gaat het goed, ik ben sinds zondag niet meer misselijk s’ochtens en heb ook niet meer overgegeven sindsdien :dance:

Dus ik begin te geloven dat ik van die vervelende kwaal eindelijk ben verlost :mrgreen: Nog wel heb ik bij bepaalde geuren dat ik soms moet kokhalzen, maar daar blijft het bij… Sjee ik ben zo blij :mrgreen: :dance: :thumbup: :inlove: :smiley:

Verder gaat het hier ook goed, mijn bekken, (als het dat teminste was) heb ik sinds zaterdag niet meer gevoeld, dus hopelijk vals alarm :pray: Ik had namelijk na 2 uur slenteren op de jaarmarkt last in mijn bekken.

Ik ben er wel heel alert op omdat ik te soepele gewrichtsbanden heb over heel mijn lijf, en door mijn beroep weet ik daardoor dat dat een vergrootte kans geeft op bekkenklachten :thumbdown: Dus hopen dat ik een uitzondering ben :wink:

Ik ben wel weer wat sneller moe merk ik, eigenlijk een beetje weer als in de eerste 2 maanden vd zwangerschap.

Als de misselijkheid morgen en vrijdag weg blijft dan begin ik volgende week weer in een gezin, hoop het zo want kraamzorg is juist zo leuk als je zelf ook zwanger bent :inlove:

Ik heb een doptone gehuurd, donderdagavond besteld en maandag had ik hem al thuis dus lekker vlot. :thumbup: Ik ben ook zo’n ongelovige :wink: Ik weet natuurlijk dat ik zwanger ben, maar kan het me gewoon niet voorstellen :shifty: Terwijl ik in mijn werk toch al heel wat baby’s geboren heb zien worden :wink:

Zo’n mooi geluid, elke avond dan luisteren hubbie en ik samen even :dance: Gisteren was de kleine blijkbaar aan het bewegen want dan hoorde we elke keer een harde plop en dan was het hartje weer weg :inlove: En mama eigenwijs met de doptone erachteraan :mrgreen:

Uhhmm dat brengt me gelijk op de volgende vraag :mrgreen: :?: Voor de zwangeren onder ons.

Als ik het hartje ga zoeken met de doptone, dan hoor ik hem alleen als ik hem net onder mijn navel plaats (ongeveer 1-2 cm eronder).

Is het normaal dat met 15 weken en een paar dagen je baarmoeder al vlak onder je navel zit :shock: Ik dacht dat hij nog veel lager zat, maar zat er dus flink naast :eh: :shifty:

Waar zat bij jullie nu ongeveer de baarmoeder? (voor degenen die het weten dan) :wink:

JanineB, hopelijk te vroeg getest meid, ik :thumbup: en :pray: voor je hoor!

Lenie, al uitgeverfd? Wat ben je aan het verven trouwens?

@ntoinetLeker die ongewenste huisdieren :twisted:

Die eigen bijdrage van 3,50 is wettelijk vastgesteld, is dus bij iedereen hetzelfde :wink: Alleen hangt het van de aanvullende verzekeringen af of je nog meer vergoed krijgt, ik krijg bijvoorbeeld ook die 3,50 vergoed :thumbup: Poliklinisch is als je daar zelf voor kiest inderdaad vaak voor een deel voor je eigen rekening, bij mij word ook dat 100% vergoed. Ik krijg alleen zwangerschapsgym niet vergoed, verder eigenlijk alle bijkomende kosten.

Chelleke, vreemd die banner? Inderdaad misschien een foutje gemaakt toen je hem hebt gemaakt?

Ojaaa nog 1 ding, mijn eetlust is weer een beetje normaal :dance: De laatste weken moest ik niet denken aan gekookte aardappels en groentes :silenced: :sick: Dus leefde ik ongeveer op brood, verse soep en salade’s :oops: Nu had ik eergisteren ineens zin in andijviestamppot en karbonade, en vandaag eten we prei met aardappels en een gehaktballetje :mrgreen: Onze beeb weet denk ik niet wat hem overkomt :shock: ieeee hollandse pot :mrgreen: :shifty:

Groetjes Natascha.

@Tante Soesa wrote:

Angèl heb je wel het juiste aantal dagen ingevuld? Of de juiste datum?

29 dagen had ik ingevuld. dat is vanaf mijn 1e ongi dag tot de 1e nieuwe ongi dag.

Liefs Chelleke

@JanineB wrote:

Nou net getest, helaas een teleurstelling. In ieder geval niet meer zenuwachtig nu. Wachten maar op de menstruatie.

Ik duim nog even verder voor je

Liefs Chelleke

Toch is dat wel maf. Bestaat dat dan, te vroeg testen?? Er staat altijd op die wangerschapstesten dat je op de eerste dag van je nod kan testen. Nu drink ik wel veel, omdat ik aan het lijnen bent. Misschien scheelt dat ook?

Ja Janine, dat kan zeker schelen :wink:

Voor de zekerheid dan volgende keer s’ochtends testen, dan is je urine geconcentreerder :wink:

En het verschilt per persoon, ik testte 1 dag voor NOD positief, maar er zijn ook mensen die soms pas na een week ofzo positief testen.

Dus we blijven :pray: :wink:

Janine ikke blijf duimen voor je hoor!

Kes mijn baarmoeder zat met 20 weken net onder mijn navel, met een week of 15 ongeveer halverwege geloof ik… kan je zien op de kaart van je vk, maar die is dat bij mij die keer vergeten op te schrijven… (muts).

Ik kan mijn baarmoeder voelen ik voel zeg maar een randje bij mijn navel als je goed voelt weet je het wel denk ik. Ach het zijn ook maar allemaal gemiddelden hè? Bij de 20 weken echo (op 1 dag na 21 weken zwanger) was ons ukkie ongeveer 22 cm, gemiddeld zitten ze rond de 20 weken op 25 cm en bij 21 weken al weer tegen de 30, dus ukkie was te klein nog toen, ik maak me maar niet te druk, de vk houdt het vast wel in de gaten!

Verders weinig te melden hier eigenlijk… geen mieren in de keuken, eigenlijk helemaal geen mieren hier gelukkig… effe Temptation kijken en nog even lezen en dan ga ik lekker douchen en in bed liggen…