September 2006 stoppers, AL 2 ZWANGERE

Hey Ocean,

Niet relaxed dat je je niet goed voelt. Ik ben ook nog steeds misselijk en mijn tepels doen ook nog zeer ondanks dat ik ongi ben. Misschien ook een griepje. Nou beterschap he…

Dank je Tries,

Ben net ff bij de dokter geweest en meteen gezegd dat we dus aan het proberen zijn om zwanger te worden.

Mag nu bloed laten prikken om te controleren voor toxoplasmose, rodehond en nog iets. Doen ze dat in Nederland ook?

Nou wat spray enzo voor mijn neus gekregen, en nu maar hopen dat t snel weer beter gaat :slight_smile:

Idd beterschap Oceán.

Mag ik een vraag stellen aan je? Ben je Nederlandse? Ik alleen, dat je over de prik vraagt.

Gisterenavond had ik pijn in mijn onderbuik. Ik denk, dat het eisprong was. Maar ik weet het niet zeker. Ik heb dat nooit gehad. :think: Als het waar is, moeten we klussen, toch? Of ben ik te laat!?

Mirjam, hoe gaat het met je? Laat ons graag weten.

Hoi Elly,

Ja ik ben Nederlandse maar ik woon in Frankrijk met mijn Franse vriend :slight_smile:

Nou volgens mij blijft een eitje 24 uur leven, dussss snel aan de slag :wink: :smiley:

Ja, ja, dan moet ik snel aan de slag :dance: dus als ik thuis kom, gaan we lekker klussen. :smiley:

Hoe lang woon je in Frankrijk? En hoe vaak kom je naar Nederland? Dus als het gebeurt, wil je graag in Nederland bevallen of niet?

Meiden, veel beterschap en suc6 met klussen voor dit weekend :smiley:

Cynthi, bedankt. Nog 4 dagen meid, ik duim voor je :thumbup: Heb je al testje gekocht?

Ook een fijn weekend Cynthi@!!

Ik woon nu zo’n anderhalf jaar in Frankrijk, de bedoeling is wel om hier te bevallen. T wordt voor mijn vriend toch wel heel lastig om lang vrij te krijgen, aangezien je bij een natuurlijke bevalling nooit precies weet wanneer je gaat bevallen. Maar ik hoop wel dat er familie uit NL over kan komen als het zover is, want dat zou ik wel heeeel erg missen als mijn ouders er bijv niet zijn.

Maar ja eerst maar eens flink ons best doen deze maand :mrgreen:

En jij Elly, kom jij uit Nederland?

O ja Elly, ik bedoel dit helemaal niet vervelend hoor, ben gewoon nieuwgierig :oops: soms denk ik aan je zinnen te merken dat je niet Nederlandse bent (zoals bij mij nog het geval is in het Frans), maar misschien vergis ik me.

Dat kan ik mij iets voorstellen. Ik zou mijn mam hier ook graag willen hebben!

Nee,nee ik kom uit Tsjechië. Het wordt voor mij later echt best moeilijk, want niemand kan mij later helpen. Geen oma’s, opa’s of tante’s…alles helemaal zelf doen. Dus ik :pray: dat ik geen tweelingen zou krijg of zo. :? Maar ik wil 100% in ZH bevallen! Ik moet alles leren hoe het hier allemaall gaat. Verlofskundige, bevallen, oppas etc.

Hoe is het in Frankrijk met bevallen geregeld? (Kan je kiezen thuis of ZH?

Ja spannend hoor nu het dichterbij komt.

Maar nee, nog geen test gekocht. Dit weekend erg druk dus hoop ik er niet zoveel mee bezig te zijn. En aangezien dit pas mijn 1e maand is wil ik wel een paar daagjes overtijd zijn eer ik ga testen (althans als ik zo lang kan wachten, haha)

Dus meiden, nogmaals fijn weekend en ik meld me maandag weer!

Duimen jullie ook voor mij?

Groetjes

@Elly 1 wrote:

Dat kan ik mij iets voorstellen. Ik zou mijn mam hier ook graag willen hebben!

Nee,nee ik kom uit Tsjechië. Het wordt voor mij later echt best moeilijk, want niemand kan mij later helpen. Geen oma’s, opa’s of tante’s…alles helemaal zelf doen. Dus ik :pray: dat ik geen tweelingen zou krijg of zo. :? Maar ik wil 100% in ZH bevallen! Ik moet alles leren hoe het hier allemaall gaat. Verlofskundige, bevallen, oppas etc.

Hoe is het in Frankrijk met bevallen geregeld? (Kan je kiezen thuis of ZH?

Hoe lang woon je al in Nederland? Je schrijft namelijk goed Nederlands vind ik!

Waar ik nu woon in Frankrijk, hebben wij ook geen familie in de buurt, ook niet van mijn vriend.

Is het in Tsjechië dan de gewoonte dat je familie je veel helpt met een baby?

Hier in Frankrijk is het altijd in het ziekenhuis bevallen, vaak ook met een ruggenprik (tenzij je natuurlijk echt niet wilt)

Je hebt hier geen kraamhulp thuis, dus meestal blijven de vrouwen zo’n 5 dagen in het ziekenhuis (als het een gewone bevalling is geweest)

Bedankt voor het compliment Oceán. Ik woon bijna 3 jaar in Nederland. Maar schrijven moet ik nog flink oefenen.

In Tsjechië is het gewoonte dat je krijgt hulp van je familie. Zeker mama’s. Ik zou haar echt missen. Wij hebben de zelfde zoals in Frankrijk. Geen kraamhulp en in ZH bevallen met ruggenprik. En daarna ook 5-7 dagen in ZH. En van de Regering krijg je zo iets als bevallingsgeld uitbetaald. Het is cca 17000 krone, rond 550 euro. Dus niet slecht :lol: Helaas hier krijg je niets. :frowning:

Ja, later kinderbijslag. (die is in Tsjechië ook).

Ik had deze week echte krampen in mijn onderbuik (rechtekant), maar nu is het gestopt en een beetje gevoelige, dikkere borsten. Kan het iets betekenen? :think: Gisteren heb ik voor de eerstekeer in mijn leven een zwangerschaptestje gekocht :smiley: Dus nu alleen afwachten of ongi zou komen. :pray:

Elly, spanneennnnddd!!!

Er zijn niet zo heel veel september stoppers! Wie heeft er zin om mee te kletsen!!! :smiley:

Hallóóó, waar is iedereen gebleven? Het is zo stillitje hier… :cry:

Océan, dat klopt. Het echt spannend. :dance:

Mirjam, hoe gaat het meisje?

Cynthi, het je al getest?

Tries en Diana hoe gaat het?

Hoi,

Hier nog niks te bekennen maar ook nog niet getest. Ik wil op zijn vroegst pas donderdag gaan testen.

Maarre, ik ga jullie weer verlaten. Ik zit ook op een ander forum en daar vind ik het allemaal duidelijker dan hier. Het is daar ook drukker en dat vind ik ook gezellig.

Mocht je intresse in die link willen stuur me dan een pbtje.

Enne, dames: allemaal onwijs suc6 met klussen en zwanger worden. Ik duim voor jullie en misschien spreek we elkaar bij het andere forum.

Liefs cynthia

Zo gelukkig het drukke weekend achter de rug. Ben gewoon nog moe…

He cynthia jammer dat je weggaat hoor, laat je ons nu al in de steek.

Je moet gewoon gezellig blijven hoor :wink:

Hier nog steeds geen ongi te bekennen. Wordt er een beetje gek van.

Volgens mij heb ik toch weer een cylcus van 61 dagen.

We blijven dus nog steeds afwachten.

O Elly bij jou is het echt spannend hoor, dikkere borsten dan zou ik echt denken dat je zwanger bent hoor.

Des te eerder krijg je die EUR 550,00, jammer hebben ze dat in Nederland niet.

Ga je donderdagochtend de test doen??

Diana, een cyclus van 61 dagen, denk je , dat het goed is? :think:

Hm, ik ga nog met testen afwachten. Misschien zijn het hormonen. Maar ik slaap niet zo lekker, moet s’nacht 2 keer gaan plassen…dus ik weet het niet. :? Lijk het een beetje na zwangerschap?

Toen ik zwanger van Mike was moest ik er ook 1 of 2 keer snachts uit om te plassen, dus volgens mij heb je weer een zwangerschapkwaaltje erbij??

Wanneer was jou NOD ook al weer??

Hoop zo dat er weer een zwangere bij komt…

Nog steeds niks van Mirjam gehoord.

hallo allemaal,

hier weer een berichtje van de niet zo actieve schrijver :naughty:

maar ik heb me voorgenomen om toch vaker een poging te wagen. het is voor mij weer spannend op het moment. ik zit tegen mijn nod aan. en afgelopen weekend hebben we een vakantiebestemming uitgekozen. nog twee weekjes en dan even helemaal niks, er lekker tussenuit :dance:

ik vind het allesinds super dat we ocean hebben die nu in frankrijk woont en elly die nu in nederland woont. leuk om te horen hoe elders de gang van zaken is omtrent bevallen en hoe anders het is als je in nederland komt wonen.

en jeetje wat een vervelend bericht van mirjam. ik hoop dat alles goed gaat :kaars: :kaars: :kaars: . maar eerlijk gezegd bekruipt, naarmate het langer duurt dat we iets van haar horen, mij steeds een vervelender gevoel.