ik vandaag heel keurig sopje in de wcborstel-houder gedaan, kant en klaar sopje in zo’n sprayfles gedaan.
Komt manlief thuis. Gaat 1x naar de wc, komt eruit en zegt: ‘Schat, dat sopje uit de wcborstelhouder heb ik weggegooid hoor, alles werd nat’ :roll: ehm dat gaat hier dus niet werken.
Oei Babbel…net als Biebels sta ik ook te kijken 8)
De mijne gebruikt hem ook wel maar ik geloof dat hij ook wel kan omgaan met een sopje erin…euhm hoop ik
Oeh Heleen…ja die koffie enzo heb ik het nog niet over gehad.
Komt vast ook omdat ik wat later op de ochtend vaak de senseo gebruik en ontbijt?? Euhm das een nieuwe routine die ik nog moet ‘inbouwen’ bij mezelf :oops:
Ziet!! Je hebt een wasbak gedaan hoor! :thumbup:
Morgen is er weer een dag, dan kom je misschien wel toe aan weer een wasbak, en misschien ook wel de ‘snelle’ toiletroutine? En lukt het niet toevallig, hey dan is er de dag daarna weer een dag om te beginnen! :mrgreen:
Hier alles gedaan,3 wasbakken en de keuken maar gelijk even meegenomen…
En eens opgelet vandaag…maar ik doe wel 3x per dag de wasbak in de keuken en minstens 1 a 2x in de badkamer de 2 wastefels…
Ben ik dan zo erg :oops:
De keuken doe ik iedere ochtend gelijk,alles aan kant vaat weg of in of uit ruimen die vaatwasser en een lap over de keuken…ook de kastjes wel vaak…zo hoef ik hem dus nooit echt een hele dag te gaan staan boenen…
Dus ik had die site kunnen maken over routine… :wall:
En eens opgelet vandaag…maar ik doe wel 3x per dag de wasbak in de keuken en minstens 1 a 2x in de badkamer de 2 wastefels…
De keuken doe ik iedere ochtend gelijk,alles aan kant vaat weg of in of uit ruimen die vaatwasser en een lap over de keuken…ook de kastjes wel vaak…zo hoef ik hem dus nooit echt een hele dag te gaan staan boenen…
Hier ook niet van routine te spreken, ik kan het tegenwoordig al redelijk opgeruimd houden. Het is weleens wat rommelig, maar is zo aan kant als het moet.
Maar het poetsen, ik dacht in mijn verlof zeeën van tijd te hebben… valt dat even tegen :mrgreen: Dat opruimen/poetsen al;s er visite komt…zo herkenbaar :roll: En ik heb nog wel 6 jaar in de kraamzorg gewerkt, en was dan zooo precies en ijverig. Sommige gezinnen vroegen zich weleens af hoe ik het huis zo snel aan kant kreeg… :eh: Heb er maar niet verteld dat ik dat thuis regelmatig noodgedwongen moet oefenen
Maar goed, ik lees dit topic nu pas, maar heb gisteravond ons bed verschoond, vanochtend de wastafel in de badkamer gedaan en toilet beneden, en aanrecht gootsteen en tegeltjes :thumbup: :dance:
Sas wordt onze eigen ‘Sjors van de cup-a-soup’ :mrgreen: :dance:
Kom maar op met je tips!! :thumbup:
Kes zo zie je maar ook dat oefenen is handig! Maar ik geloof dat het nog handiger is als het niet hoeft? :think:
Ooit gaan we weten hoe dat voelt denk ik hihi.
Manlief had het er vandaag ook weer over (wat een site al niet teweeg brengt hier in huis) dat het makkelijker is als alles gelijk gedaan wordt. Tsss makkelijker gezegt dan gedaan. En heb hem maar gelijk als hint meegegeven dat hij bv ook niet altijd gelijk de vaatwasser uitpakt als hij uit zijn werk komt. Geloof dat hij het wel een beetje snapt nu.
Ben iig een soort ‘schoonmaaklijst’ aan het maken met dagelijkse klusjes. Die gaan we ergens als we zo volgende week de lijst klaar hebben maar eens op de koelkast hangen :shifty:
Sas wordt onze eigen ‘Sjors van de cup-a-soup’ :mrgreen: :dance:
Kom maar op met je tips!! :thumbup:
Kes zo zie je maar ook dat oefenen is handig! Maar ik geloof dat het nog handiger is als het niet hoeft? :think:
Ooit gaan we weten hoe dat voelt denk ik hihi.
Manlief had het er vandaag ook weer over (wat een site al niet teweeg brengt hier in huis) dat het makkelijker is als alles gelijk gedaan wordt. Tsss makkelijker gezegt dan gedaan. En heb hem maar gelijk als hint meegegeven dat hij bv ook niet altijd gelijk de vaatwasser uitpakt als hij uit zijn werk komt. Geloof dat hij het wel een beetje snapt nu.
Ben iig een soort ‘schoonmaaklijst’ aan het maken met dagelijkse klusjes. Die gaan we ergens als we zo volgende week de lijst klaar hebben maar eens op de koelkast hangen :shifty:
We gingen zelfs kruisjes zetten bij de taken die gedaan waren. Op een gegeven moment was ik de enige die wat deed, en toen dacht ik…dan doe ik het ook niet :wall:
Net even een gesprekje gehad, we gaan er samen aan wennen, en het langzaam opbouwen. Ja ja, misschien wordt het wat.
Deze week doe ik de bovenverdieping en hij beneden. De week daarop draaien we het om en daarna voegen we weer wat klusjes toe.
Morgen ga ik ook meedoen. Wasbakken (3) en toiletten (2) dus. En verder? Geen klussen? Want ik moet ook nog stoffen, stofzuigen, wassen, strijken, spelen, booschappek, forummen…
probeer altijd wel routine erin te houden, maar vaak aan het einde van de dag pas. dus sochtend mn bed uit. wel aan kleden, en dan even kokken, met het meisje freubelen, eten, en tegen drieeen ofzo denk ik; oja even snel opruimen, de was de vaatwasser uitruimen, etc etc, en daar is dan ook nog eens de troep bij gekomen van de dag zelf :? dus stress, want ik wil graag het huisje opgeruimd als manlief thuiskomt.
dus; morgen; aankleden, toilet, wasbakken en als ik het goed heb begrepen afstoffen. en dan vrijdag dweilen. gelukkig hebben we nu nog even vakantie, en kan jef ook meehelpen :mrgreen:
dat vond ik wel een goeie tip rhiannon eerst afstoffen en de volgende dag stofzuigeren. wij wonen in een gigantisch stoffig huis, dus mischien is dit ‘de’ tip :thumbup: stof dan ook ongeveer om de dag en stofzuigen vlak erna.
Suzy IN de kast helpt toch ook niet! hahaha kom uit die kast!! :mrgreen:
Bij de weg als het lijstje volgen maar 2 weken goed ging…misschien is je lijstje te lang? Alleen de hoogst noodzakelijke dingen erop. Toilet wastafels en jezelf (eten koken etc zien we maar als ‘noodzaak’ maar dat hoeft er dus niet op )
Joos misschien een idee om ook echt de ‘taken’ te verdelen? Jij bent bv 80% van de tijd ‘beschikbaar’ en hij 20 % en op die manier ook de taken verdelen? Heb je 10 taken dan hij 2 ervan en jij 8? En dan mag je natuurlijk zelf als eerste je taken kiezen :mrgreen:
Danielle de kunst is dus ook niet alles tegelijk te willen doen. Klein beginnen. Als je tijd hebt voor de rest van de dingen toppie. Daar is maar 1 tip voor. Timer! Je doet bv een half uurtje wat aan je huishouden en daarna is er een half uur voor jezelf incl nadenken over wat je daarna wilt aanpakken en waar in je huis etc. Taakplanning dus.
Als je bv werkt, sommige taken verdelen over de week. Niet alles op 1 dag willen doen. Maar bv op je vrije dag 80% van de dingen inplannen en de rest (stofzuigen bv) over de rest van de week.
Na je werk voor je gaat zitten en uitpuffen, even gauw die stofzuiger door je woonkamer bv sleuren en dan gaan zitten? Heb je die week ook gelijk het gevoel dat je EN nuttig bent geweest op je vrije dag EN ook genoten hebt van je vrije tijd
Maria dat is wel prettiger. Afstoffen is best al heel lichamelijk werk met al die rek en strekoefeningen. Stofzuigen idem. Een ‘goeie verdeling’ is vast net zo belangrijk als die routine.
Neem nu je vaatwasser. Ik ben nu bezig met een soort ‘planning’ voor hier thuis (is voor iedereen weer anders natuurlijk ivm dingen als wel of geen vaatwasser of droger, wel of geen werk, wel of geen kids) en mijn vaatwasseractiviteiten plan ik rond de ochtend en rond het eten koken.
Eten koken gaat bij mij nog wel eens gepaard met flink veel afwas maken. Dus de ochtend heb ik nu voor het uitpakken. In de middag bij het koken gebeurd het inpakken en na het eten het aanzetten.
Net als dat ik nu besloten heb dat in de avond voor het slapen gaan er eens in de week zo’n antikalktablet in mijn toilet gaat! Kan het de hele nacht inweken. En in het maandelijkse plaatje ga ik dingen als wasmachine en apparaten ontkalken inbouwen :mrgreen:
Laat ik nou net vandaag (uuh… gister dus; woensdag) een rustdag hebben, heb uitgeslapen tot 1 uur ofzo, en daarna heel rustig aan begonnen met de dag… en om half 4 zijn Thomas en ik vertrokken om thee te gaan drinken bij een vriendin. Daarna boodschappen doen, bij mn moeder thuis, eten maken, koffie drinken, eten… Thomas douchen, klaar maken en naar bed… ik beetje troep opruimen en kokken…
Ik geloof dat ik dan morgen maar eens echt moet beginnen, lijkt me leuk om een schone wc en schone wasbakken te hebben als mn moeder thuis komt!
En dit weekend lekker poetsen in mn eigen huisje :dance: .
Ik ben denk ik heel dom… probeer me een voorstelling te maken want voor een bakje ik dan moet aanschaffen voor de pleeborstel…
WELKE SCHOONMAAK PRODUCTEN KAN IK HET BESTE AANSCHAFFEN?
Ik moet namelijk alles nieuw kopen, aangezien mn ex zijn troep (dat ie meenam van zn werk) heeft meegenomen… en ik liever gewoon spul wil gebruiken waarop ook nog eens gebruiksaanwijzing en info staat!
Keuken is weer aan kant…wasbakken glimmen…was draait en vaatwasser ook :mrgreen:
Stoffen doe ik niet…doet Stef ik ben allergisch
En hij heeft gister toen ik Renzo was halen bij een vriendje en aan het theeleuten was met zijn moeder :mrgreen: de boel gedaan,stofzuigen en dweilen is dus ook gedaan…
Wasbakken, toilet en aankleden is nog niet gebeurd omdat ik straks wil douchen maar ook gelijk mijn haren verven. Betekend ook gelijk de douche even doen aangezien anders de vlekken nooit meer weggaan
Maar de vaatwasser is ook al uitgepakt door manlief :mrgreen: