Schoonmaak-routine wie doet er mee?

Schema!!

maandag;toilet en wasbak

dinsdag; toilet en wasbak

woensdag; toilet en wasbak

donderdag; toilet en wasbak

vrijdag; toilet en wasbak

zaterdag; toilet en wasbak

zondag; toilet en wasbak

Ik heb er zooooo’n hekel aan :oops: Jarenlang heb ik het ‘professioneel’ gedaan als zoals het nu zo mooi heet interieurverzorgster (ja lachen in een fabriek :mrgreen: ) maar thuis…misschien is het net zoiets als de schoenmaker waarvan de familie met gaten in de zolen loopt, de loodgieter waarbij de kraan lekt en de schilder waarvan het geschilderde houtwerk bladdert. :?

Geen zin, geen tijd, geen puf en niet te vergeten te overweldigend want je wilt niet weten hoe snel ik het kan opruimen en netjes kan krijgen als er visite ‘dreigt’ te komen :oops: maar bijhouden, ho maar.

Nu heb ik een leuke, grappige en motiverende site gevonden (en nee ik verklap niet welke als 1 van jullie het kent of raad dan stuur maar even een PB :wink: ) waarbij je een nieuwe routine voor jezelf maakt.

Wie heeft er zin om mee te doen? Geen rare of enge of grote dingen, grote schoonmaak wordt een totaal onbekend fenomeen omdat alles straks steeds netjes en schoon is! :mrgreen: Kindjes of geen kindjes, werk of geen werk, er wordt beweert dat het voor iedereen in te passen is in het dagelijks leven (yeah rijt denk ik nu nog steeds…maar vooruit de wil is er iig om het te proberen!) dus wie niet waagt wie niet euhm ‘glimt’ in dit geval? 8)

Om niet gelijk helemaal stapelhorendol te worden…voor morgenvroeg;

Stap 1;

Elke dag je wasbak (alle wasbakken die je gebruikt op een dag!) laten glimmen!

Kost (wanneer die leeg is!) een paar seconden als je er een doekje doorhaalt (doekje mag zijn microvezel of een papieren voor de minder milieubewusten) terwijl als je het een week laat liggen er geheid een heerlijk laagje kalk en Schmutz inzit.

Morgen begin ik ermee en maak ik gelijk een foto als ‘bewijsje’ :silenced:

oh ik wil op maandag en dinsdag wel mee doen

(en als het leuke dingen zijn: ook nog in het weekend!)

moet morgen en de volgende dagen werken tot et weekend, maar ik ga zeker mee doen!

goed, alleen de wasbakken willen nog wel lukken op een gewone dag ook.

wat voor spul gebruiken jullie daarvoor?

Helemaal niets anders dan een microvezeldoekje, en eens per week gooi ik er een plensje Dettol of ander schoonmaakgoedje door. Ik ben van het easy cleanen 8)

Maar dan moet ik ook gelijk erbij zeggen dat we hier thuis een beetje een ‘bijzondere situatie’ hebben want onze kat is niet zo van de kattebak…hij wil nog wel eens een plasje in de wasbak doen. En mijn motto is liever daar dan op de bank! Hoppa spoelen en weg is het weer en gelukkig doet meneer de rest netjes op de bak 8)

fijn he zo’n kat…

weet je,

bij mij zit er geen (om op de nanny te lijken) routine in!

we doen wat, als we echt de bollen kattenharen zien voorblijvliegen zeg maar

dan gaan we ineens keihard stofzuigen, dweilen, ramen ook maar meteen mee

enz.

maar dan ben je dus mooi je hele dag kwijt!

en dat zorgt er weer voor dat je het de volgende keer niet meer wil doen.

meer elke dag iets!

da’s beter…

maar nu nog zo’n handig schemaatje

anders komt er bij mij niks van.

ik doe mee!!

ik heb ook geen vast routine gewoon 1 keer per week alles schoonmaken

en elke dag stofzuigen en 3 keer per week dwijlen

maar het zijn geen vaste dagen

Hé daar kan ik de komende tijd mijn moeder mee blij maken!

Ik doe mee! :mrgreen:

Dus morgen de wasbakken doen! :thumbup:

Straks verandert Marite dankzij Rhiannon en de mysterieuse site nog in een echte schoonmaak-freak! :lol: :mrgreen: !

:-*

ok, ik kan nog wel een duwtje gebruiken, Over het algemeen hou ik het nu bij, alleen het stofzuigen en dweilen schiet er nog wel eens bij in…

Uhh, wasbakken doe ik over het algemeen(heb er alleen eentje ind e badkamer, en dan de gootsteen in de keuken) gelijk nadat ik hem heb gebruikt… heb een vaatwasser dus ook de gootsteen wordt niet vaak gebruikt… :think:

Nog nieuwe tips?

Ik doe ook wel mee,zag dat het wasbakje in het toilet wel even beter kon glimmen :oops:

Mij klinkt het ook leuk in de oren, ik wil ook wel meedoen!

Groetjes,

Viratine

Goed idee, ik ga proberen mee te doen! Bij mij is het ook pet tegenwoordig… :think:

Een van mijn eerste berichten hier op KOK ging er over dat ik mezelf er niet toe kon brengen om op te ruimen en te poetsen :wink:

En dan bedoel ik niet dat ik een week niks deed, het kon echt lang duren en dan was ik meestal 3 dagen aan een stuk bezig om alles schoon te krijgen.

Het haasten als er visite dreigde te komen ken ik maar al te goed, en ook het de ogen uit mijn kop schamen als het niet lukte om op tijd klaar te zijn :oops:

Inmiddels in ons nieuwe huisje gaat het een stul beter, het verschil is nog niet dag en nacht maar we zo ongeveer dag en schemerig-zon-gaat-net-onder-en-het-wordt-een-beetje-donker :stuck_out_tongue:

Ik doe dus maar al te graag mee, morgen alle wasbakken :mrgreen:

Hmmmm. dan moet ik nog steeds die opgedroogde muurverf uit de wasbak op de douche zien te krijgen :?

je weet wel wat je al begin uitzoekt :roll: :mrgreen:

Maar count me in!! :mrgreen:

Groetjes,

Suzanne

Ik doe ook mee…

Kan ik hier tenminste ook eens mensen binnen laten die onverwacht voor de deur staan… :mrgreen:

Heb je nog meer stappen of de link naar de site??

Hm… :think: :think:

Als iemand zó enthousiast is over een site, dan ben ik snel geneigd om te zeggen, ja hoor ik doe ook mee!!

Maar er zit vast een addertje onder t gras… Want met alleen elke dag de wasbakken schoonhouden is mijn huisje nog niet schoon…

De wasbakken zou ik nog wel volhouden, maar wat komt er dan nog allemaal bij???

Ik doe wel mee, maar ben nog wel een beetje huiverig :eh:

Straks word ik een echte huisvrouw :? :shock:

De eerste is schoon, nu boven nog, (heb er 2, keuken/ douche) maar er ligt er nog één te slapen! :wink: Maar het gevoel is goed.

Maar eh…dat het huishouden wat minder gaat hé, kan dat ook door de computer komen??? :think:

Ik heb ook al een tijd de nieuwsbrief van die groep… 8)

Maar doe er niets mee :oops:

Wasbakken schoonmaken vandaag zeg je… :mrgreen:

IK DOE MEE…

Misschien weten jullie mij meer te motiveren :roll:

Ik denk dat ik hem ken…

morgen begin ik ook met de wasbak.

Morgen sowieso weer het hele huis doen want er komt weer een makelaar kijken.

Als er daarna kijkers komen kan het maar beter opgeruimd zijn dus count me in

klinkt goed :mrgreen: Ik doe mee!!!

De wasbakken vandaag… moet te doen zijn :smiley:

(ook maar even de vloer, de katten hebben net een plant op de grond gesmeten :roll: )

Ik hou het huis ook redelijk bij. Maar dan redelijk naar mijn maatstaven :oops: hubbie heeft iniedergeval nooit stof ( :lol: ) te kort om te klagen :wink:

HAHAHAHA,

De eerste is schoon… Maar dat ging niet zonder slag of stoot…

Om de wasbak in de keuken schoon te maken moest ik eerst de vaat opruimen… Maar om de vaat te kunnen opruimen, moest ik eerst de vaatwasser leeg halen…

En dan lag er nog bestek wat met de hand afgewassen moest worden… En alleen een schone wasbak en een goor aanrecht…

Maar t keukentje is schoon hoor. Even wachten tot manlief beneden is, kan ik de gootsteen boven even schoonmaken! 8)

wasbak in de keuken: DONE… :mrgreen:

:mrgreen: Het is nog bijna leuk!! Heb ondertussen ook het bed maar opgemaakt… :oops: :mrgreen:

Mag ik trouwens de link van die site? Lijkt me heeeeeeeeeeel handig! :wink: