Schoonmaak-routine wie doet er mee?

Ook ik ben van de partij. Ga direct beginnen.

Had het gisteren nog met mijn man erover dat ik wel graag alles schoon heb, maar het niet graag schoon maak :oops: Het komt er bij mij nooit van. Ja, als er visite komt kan ik inderdaad heel snel heel veel opruimen en schoonmaken, maar anders…

Ik ga beginnen met de wasbak in de keuken.

:-*

IK DOE OOOOOOK MEE!!

Maar hier dus wel 1 met routine :mrgreen:

Laat ik nou ook net altijd al iedere dag al mijn wasbakken doen… :roll:

Dacht dat zelf verzonnen had dat dat handig was :lol:

Had ik patent (schrijf je dat zo :think: ) op aan moeten vragen dus 8)

Hier ook 1 die wel routine heeft maar ik zou graag willen weten of ik het beter kan verdelen en dus meer tijd voor andere dingen zou kunnen overhouden.

Dus efficienter het indelen…

Ik zou dan ook graag de link van de site ontvangen en doe met jullie mee.

…en toen ging ik koekjes met Mateo bakken :wall:

:inlove: overal bloem…

zo… de wasbakken zijn gedaan :mrgreen: what’s next? 8)

Ik ga meedoen!!

Fijn dat we morgen pas beginnen :mrgreen:

ik doe mee :mrgreen:

mischien dsat schoon maken dan wel eens leuk wordt

heb er een hekel aan :oops:

Nou, ik ben sceptisch, maar ga wel meedoen :mrgreen:

Ben zeer benieuwd…

En had iemand de link???

de wasbakken wc en de keuken gedaan :thumbup:

heb ook maar gelijk beneden alles even goed gesopt stofgezogen en gedwijlt :mrgreen: ben nu moe

wat gaat iedereen ineens actief doen, zeg…

Of zou dat de opzet zijn misschien :think:

Ja ik doe ook mee :mrgreen:

Wasbakken zijn schoon :mrgreen:

Hoe nu verder?

Zal ik dan maar even het voortouw nemen (ik moet opnieuw met de keueken beginnen maar goed)…

Toiletten!!!

Maandag

Dinsdag

Woensdag: wasbakken, toiletten

Donderdag

Vrijdag

Zaterdag

Zondag

Toiletten :sick: gelukkig hebben we er maar 1 :smiley:

hoi

k heb al een routine maar dies niet waterdicht

dus extra tips zijn altijd welkom

dus ook ik ga mee doen

wat is de opdracht van vandaag eigenlijk ?

@ilsederooy wrote:

hoi

dus ook ik ga mee doen

volgens mij niks

maar iedereen is actoief de wasbakken voor morgen al aan het doen :mrgreen:

ja ikke doe ook mee!!! zit al tijden op sites te kijken en een schema te vinden waar ik mij vervolgens toch niet aan houd… :oops: maar ga zo de toilet doen en de wasbakken…heb de woonkamer en keuken vannochtend al gedaan… :mrgreen:

@macsuzy wrote:

@ilsederooy wrote:
hoi

dus ook ik ga mee doen

volgens mij niks

maar iedereen is actoief de wasbakken voor morgen al aan het doen :mrgreen:

Ja, we draaien het gewoon om toch…

Woensdag, wasbakken en toiletten en morgen weer iets nieuws… :dance:

Keuken is hier weer schoon…Voor de 2e keer… 8)

Rhiannon plaatste het berichtje gisteravond laat. En heeft het dan over morgenvroeg… dus dat is dan vandaag.

Dan zitten we op schema toch :think: :wink:

het maakt mij allemaal niet uit, als ik maar een beetje een routine in m’n vingers krijg, want het is hier echt pet :silenced:

'k ga nu de kleedjes uit het toilet en badkamer even zuigen en dan smijt ik ze in de wasmachine… zijn die ook weer schoon :mrgreen:

Nou hier zijn de wasbakken ook schoon…

Kijken of ik t morgen weer ga doen :lol:

Ik heb dus hetzelfde ‘probleem’ als Marlous.

a) in de loop van mijn leventje heb ik ‘ontdekt’ dat dat huishouden dus nooooit ophoudt (grrr hoezo iets met Tantalus-kwelling? :x )

b) ik mezelf nooit gemotiveerd genoeg kan houden tot dat bezoek dus of zichzelf aankondigt (kennen me 8) ) of voor de deur staat (te laat voor mij :oops: )

c) routine wat is dat? Ben blij dat ik iig dingen als anti biotica kuurtjes kan afmaken :shifty:

maaar vooruit de wasbakken zijn hier schoon. Voor de site stuur maar even een PB want mijn geheugen is nog steeds een onwijze zeef… :silenced:

Schemaatjes dus tot nu toe heeft Marlous al opgeschreven zet ik straks wel even in de openingspost maak ik hem gelijk sticky gewoon omdat ik dat kan en lui ben :angel:

Ow enneuh vanaf de site nog een tip over de toiletten;

Elke dag doen! Nee niet uitgebreid poetsen dat kost teveel tijd.

Een spuitbus in je toilet zetten (glassex, lege vullen met zeep-oplossing voor de consuminderaars onder ons) wc papier is voorhanden (hoop ik voor jullie :angel: ) en de borstel in een pot zetten (dus niet zo’n hangend droogrekje ervoor wat ik hier ook heb en vandaag ga veranderen) met daarin een zeepoplossing (boeit niet welke als het maar ZONDER antikalk is want dat tast de pot en de borstel aan!) zodat het ‘greepklaar’ staat.

Het enige wat je dan hoeft te doen, is beginnen met de pot, gauw je 'kant-en-klaar borstel pakken want dat is handig, daarna met de spuitbus sputteren over het randje van de pot en de deksel etc.

Op volgorde (deksel/zitting, dan rand pot, dan pot zelf ivm hygiene) droogmaken met wcpapiertje en doorspoelen die zooi.

Eh voila in een minuutje of 2 is de toilet weer gebruiksklaar en heerlijk fris!

Dat kost dus geen hele dag!! :dance:

Dit is dus de woensdag…enneuh :thumbup: Marlous goed bezig zeg al 2 keer de keuken! 8) Koekjes lekker geworden?? :mrgreen:

En ja natuurlijk is het de bedoeling dat we elkaar helpen met dat eeuwige gebrek aan motivatie. Zo zou ik bv als begin de wasbak hier op de foto zetten…maar je kent het wel, chaos, geen camera te vinden, dan begint de angst dat ie gejat is, kwijtgeraakt is whatever. Bel manlief op blijkt dat ding bij zijn broer te zijn… :frowning:

Dus morgen pas een foto en ik weet ook weer waarom ik wilde beginnen met die routine…als ik verdorie al niet eens een ‘vast’ plekje voor de camera heb boehoe…chaos, snif

Ga even de openingspost aanpassen. :smiley: