Schoonmaak-routine wie doet er mee?

pfff poetsen…vandaag ff niet hoor… Ik ben zelf zo slap als een vaatdoek.

Maar normaliter wordt er hier standaard elke dag gestofzuigd ivm 2 katten en een extreem verharende hond :?

De rest doe ik, wanneer ik daar zin in heb. Niet echt een schema dus

whaha ik zit nu aan een anti biotica kuur en kost me nu al moeite om die zooi af te maken :sick:

Okee ik doe mee!

Ik ga vandaag ook de wasbakken en wc’s poetsen!

Nu nog even niet, maar als ik hopelijk zo een klein ventje op bed heb, doe ik mijn best!

Nu ff niet dagjes mogen geloof ik ook :wink:

Geloof ook dat het idee achter de site is dat er bij sommige dingen een routine ontstaat waardoor je het amper nog merkt dat je iets gedaan hebt of zo. :eh: Hoe ze dat doen weet ik ook nog niet…

Maar wat je al zegt…pff kuurtjes, elke dag op dezelfde tijd of tijden iets doen. Ik snap nu achteraf nog steeds niet hoe ik dat telkens deed met de IVF…elke avond op dezelfde tijd een spuit zetten :o En dat ongeveer 2 maanden lang…heeeel ergens denk ik dan toch dat het met motivatie te maken heeft :shifty: :silenced: ??

haha, hier ook weinig routine…maar wel een andre tip voor de toiletten: ik heb van die handige hygienische wegwerpdoekjes die ik af en toe over de pot haal :mrgreen: Nadeel is dat je ze na gebruik niet mag doorspoelen, ze moeten in de afvalbak. Maarja, dan is je toilet wel weer fris :mrgreen:

gaat nu de wasbakken en de toiletten doen

KLAAR!

Heb direct ff het bad gedaan, en het plankje boven de wasbak. En oja, die hygienische doekjes gebruik ik ook voor de deurknop, slot, lichtknopje, kraan en de wasbak :mrgreen: Heel handig. En trouwens ook om na het eten de kinderstoel ff af te nemen. En langs de deuren en kastdeurtjes gaan. Ik vind ze echt handig!

Pssst Wola…is het dan niet ‘handiger’ om Dettol te halen, die in een spuitbus te doen en dan wel papiertjes te gebruiken die je mag doorspoelen? Scheelt misschien weer 20 seconden :mrgreen: en niet te vergeten afval aangezien we hier bv ook al per leging van de container moeten betalen :shifty:

*gaat zelf nu even spuitbusje maken met Dettol erin voor de toilet! *

Heb nog een tip: keukenspray van de lidl (daar koop ik ook die doekjes) De spray ontvet en maakt hygienisch schoon. Ff sprayen, vochtig doekje erlangs en klaar. Werkt ook op het gasfornuis voor dagelijkse beurt, voor zover je dat dagelijks doet :mrgreen: Maar t ontvet in elk geval goed!

@Rhiannon wrote:

Pssst Wola…is het dan niet ‘handiger’ om Dettol te halen, die in een spuitbus te doen en dan wel papiertjes te gebruiken die je mag doorspoelen? Scheelt misschien weer 20 seconden :mrgreen: en niet te vergeten afval aangezien we hier bv ook al per leging van de container moeten betalen :shifty:

*gaat zelf nu even spuitbusje maken met Dettol erin voor de toilet! *

Das wel een goeie…maar…ik heb wel dettol in huis…maar…mijn man vindt het allerverschrikkelijkst ruiken :? dus durf ik het niet meer te gebruiken :?

@WoLa wrote:

Heb nog een tip: keukenspray van de lidl (daar koop ik ook die doekjes) De spray ontvet en maakt hygienisch schoon. Ff sprayen, vochtig doekje erlangs en klaar. Werkt ook op het gasfornuis voor dagelijkse beurt, voor zover je dat dagelijks doet :mrgreen: Maar t ontvet in elk geval goed!

Jaaaaa! die spray werkt echt super goed, zelfs nog beter dan de Dasty van de Wibra :mrgreen:

LIDL RULES!! 8)

Oooh dit is echt een topic voor mij!

Ook ik ben een ‘schoonmaker als er visite’ komt. Dat wil niet zeggen dat het hier een ranzige bende is, maar als je goed kijkt… :oops:

Zo’n routine met makkelijke tips…voor mij ene uitkomst (denk ik).

Ik ga meteen beginnen met de wc tips!

Bedankt dames! Ik hoor graag meer!

Brrrr die lucht van Dettol vind ik ook niet te harden… Manlief doet daar elke week de kattenbak mee :sick:

Ik maak nu ook gelijk even een spuitbus met spul voor op het toilet en voor het bakje van de wc-borstel.

Ik weet niet of ik het volhou om het elke dag te doen :shifty:

ik ga het gewoon proberen.

Ik ben wel benieuwd wat er voor de rest van de week op het programma staat. Op woensdag ben ik vrij, en zou ik dus best wat meer kunnen doen.

ik doe ook mee … :thumbup: ik zie het topic nu pas dus ik loop achter…ik ga NU de gootstenen doen 3 stuks en de wc’s 2 stuks :wink:

Ja, leuk Rhiannon, daar kom je mee als ik weer aan het werk moet! :shock: :wink: :mrgreen: Ik ben dus ook een schoon-maak-ramp, en net zo slecht met kuurtjes en andere dingen die ‘stipt op tijd’ moeten. Maar ok, ik ga mijn best doen… om vandaag (whheeee, ben hartstikke moe) de wasbakken en toiletten te doen. :shifty:

Ik doe ook mee!!! vandaag dus de wc… oke!!

En ik las iets over elke dag de wasbakken. ga ik ook mee aan de slag. ik wilde bijna zeggen, heb ik gisteren net gedaan… maar vandaag dus weer!!!

Ben klaar!!! :dance:

Het gekke is, als je eenmaal bezig bent ga je vanzelf verder! :wink:

Op dinsdag doe ik altijd de badkamer, maar dat is ook het enige waar ik een schema voor heb… Keuken doe ik de kastjes elke dag, we hebben een hoogglans keuken en die ziet er niet uit als ik het niet doe en het gasfornuis doe ik overigens ook elke dag…

'Mijn moeder zei altijd, ook al heb je geen zin het gasfornuis moet elke dag, laat dan maar een keer de afwas staan als je geen zin hebt, maar doe het gasfornuis wel" Dus dat doe ik trouw! dank je wel mam!!!

Oei…onze nieuwe keuken is hoogglans…dat wordt dus poetsen… :roll:

Gelukkig :shifty: ik zie dat er meer mensen zijn die nog flink moeten werken voor ze de visite binnen kunnen laten, er zijn er meer an ik verwacht had :mrgreen:

Vandaag heb ik echt zo’n lamme dag, nergens zin in, behalve met Chris spelen.

Ik ga die wasbakken toch maar even doen denk ik, al is het die in de keuken maar :stuck_out_tongue:

Kijk wat leuk om te lezen dat iedereen het ook even doet en komt melden…Dus het werkt motiverend he dames…

Ik maak trouwens schoon als het heeeeeeeel ranzig is hier…Rommel ligt er altijd wel…Maar de meeste mensen die hier op bezoek komen vinden het gezellig en voelen zich thuis…

Maar goed, wie verzint 2 dingen voor morgen alvast?