Als ik ooit mag kiezen qua keuken, dan zal ik iig NOOIT OF TE NIMMER apparaten in rvs aanschaffen!
Ik heb 1 keer een rvs fornuis gehad, mijn god wat was dat een gedoe om die schoon te houden :shock:
Elke vinger zag je er op en poetsen met die polijstpast was iedere keer een rotkarweitje.
Ik had toen een vrij moderne keuken, mooie tegeltjes, inbouwoven en dergelijke, echt een nieuwe keuken voor mijn doen
Maar nu ben ik 10.000 keer blijer met mijn āwoningbouwkeukentjeā gewoon standaard kastjes en geen rvs meerā¦man o man wat heb ik daar een hekel aan :shock:
Voor de wc heb ik van de speciale schoonmaakdoekjes die kan je gewoon in de toilet gooien. daar mee doe ik het elke dag.
toiletpapier is goedkoper
wat is dettol :oops:
Oei Erika handige mama! Ik was dus even beneden bezig dat sopje te maken, had ik geen lege spuitbus mee. Had er nog wel 1 staan met ontvetterā¦dus dacht ik weet je wat, weggooien is zondeā¦
Hoppa gasfornuis dus ingespoten, spuitbus gemaakt, bakje voor de wcborstel gemaakt van een oude witte pot voor planten met een el cheapo glazen vaas van de IKEA (hmmm komt me ook bekend voor die naam 8) ) erin met gewone lekker fris ruikende drefoplossing erin.
WC gedaanā¦wasbak gedaan en gasfornuis gedaan :shock:
Alles in ongeveer 10 minuutjes (incl klaarmaken dus dat kostte extra tijd maar is morgen niet meer nodig :mrgreen: ) binnenkort maar weer eens boodschappen bij de Lidl doen voor die kant en klare spuitbussen :thumbup: Thnx!
Enneuh Miepie ik heb dus ook gemerkt dat je dus meer doet dan je jezelf voornam te doen
Helemaal geen slechte bijwerking al moet ik het zelf zeggen. Want ondertussen draait hier dus ook de vaatwasser, tja gasfornuis dus konden de pannenrekken die erop zitten ook wel even in de bijna volle vaatwasser 8)
Ow en voor diegenen die ook de Dettol lucht niet te harden vinden. Het maakt niet eens uit waarmee je het sopje maakt. Als er maar geen antikalk in zit want dat tast de borstel aan waarmee je schoonmaakt.
Merkte gelijk trouwens vandaag 2 voordelen.
De borstel zal noooooit stinken of vies blijven in dat sopje als ik het braaf blijf vervangen elke dag of om de dag.
En met die spuitbus de toilet schoonmaken maakt die lastige schroeven aan de deksel heeeel makkelijk schoon :mrgreen:
Ik was er zo aan gewend om alles met doekjes schoon te maken maar dat is eigenlijk helemaal niet hygienisch. Wegwerp roeleert vanaf nu in de toilet!! :dance:
wcās zijn klaar en de wasbakken ookā¦was een makkie nu haha heb eergister alles nog goed gedaanā¦maar ik heb hier ook veel aan deze motivatie hoor dan ga je het beter bijhouden.en als je dat netjes elke keer doet dan heb je ook veel minder werk als je de boel een goeie beurt geeftā¦thanks mam !
ondertussen ook de wasmachine aangezet en de vaatwasser ingepaktā¦
ik gebruik eigelijk maar twee soorten schoonmaakmiddelā¦
GLORIX
en blue wonder
blue wonder is echt wonderspulā¦je kan er echt alles mee schoonmaken .
ja Mieke dat wordt zeker poetsen vooral met die kleine vingerstjes die overal aan zitten!!
Maar ik pak een wonderdoekje en maak een sopje met goed heet water goed uitwringen en dan doe ik de kastjes streeploos!! maar alleen als het water dus goed heet is.
Voor morgen� ik wilde morgen beneden en de badkamer dweilen, alles afstoffen heb ik vandaag al gedaan.
Of anders de slaapkamers afstoffen ofzo??? en boven stofzuigenā¦
Sjips je zegt precies wat mijn man ook altijd zegt! :shock:
ābijhouden, bijhoudenā dan is het makkelijkerā¦
Maar hoe erg ookā¦ik kan hem alleen maar 100% gelijk geven :oops: *nu maar hopen dat ie niet meeleest :shifty: *
Maar niet te vergetenā¦klein beginnenā¦kan moeilijk verwachten dat ons chaoshuishouden hier ook van vandaag op morgen is veranderd in een strak lopend, goed geoliede routine toch?
Heb me iig al wel voorgenomen dat we deze zaterdag naar het stort gaan rijden. Er stond al spul klaar beneden voor de bevalling en er gaat meer bijkomen 8) Mag hij ook even helpen :inlove:
Erika, ik kreeg altijd als tip op de cursus voor het schoonmaken (ja voor het werk indertijd cursus gevolgt :lol: ) van boven naar beneden te werken!
Stof zakt altijd naar beneden dus je kunt bv dan maar beter de ene dag afstoffen en de volgende stofzuigen en dweilen net wat nodig is. Dan is het stof gezakt en werk je jezelf niet tegen.
Niets zo demotiverend toch als dat je gedweild of stof gezogen hebt en de volgende dag ga je afstoffen is de vloer weer een stoffige bende toch?
Ik gebruik voor de badmaker, cf die nieuwe spray, voor de wc glori en ook de doekjes van glori*, en voor de keuken cllt bang, verder allesreiniger voor de vloer.
Ik begon met de wasbak op de badkamerā¦gelijk toilet, kranen, bad en noaās badje een keer goed uitgedaan. Dadelijk de keuken en beneden stofzuigen. Of is dat te enthousiast? :? Van alleen de wasbakken en toiletten krijg ik geen goed gevoel. Dan ziet het er nog niet schoon uit. Ik doe dat gelijk maar de rest ook. Het zichtwerk dan he . Ik poets beneden wel weer als Noa wakker is. Vind ik gezelliger. Zij lekker in de box, ikke poetsen en ondertussen wat liedjes zingen.
Ow jeeā¦erg heā¦ik heb hier van de Ajax dat het geloof ik is (tsss shame on me weet niet eens wat ik allemaal in huis heb staan ben koopverslaafd geloof ik want heb wel zo ongeveer alle merken thuis staan :oops: ) een schoonmaakspul speciaal voor tegelvloeren staan.
Soort 2 componenten goedje met iets olieachtigs voor de glim en zeep voor de schoon of zo.
Maar het ergste is welā¦het spul wordt geloof ik al een ruim jaar niet meer verkocht!! :o
Sensje net waar je je lekker bij voelt en waar je tijd voor hebt toch?
Niet allemaal hebben we zoveel tijd omhanden door omstandigheden, maar als jij ālekkerā kunt poetsen super! :mrgreen:
Ik doe teveel en te vaak dingen ātussendoorā. Kan denk ik ook niet wennen aan bv 1 vaste schoonmaakdag.
Dan maar elke dag kleine beetjes en zo een soort routine kweken waardoor het nooit meer de spuigaten uit gaat lopen.
@Marlous wrote:
Kijk wat leuk om te lezen dat iedereen het ook even doet en komt meldenā¦Dus het werkt motiverend he damesā¦
Maar goed, wie verzint 2 dingen voor morgen alvast?
Stofzuigen?
Of Stoffen?
Hahaha kun je niet kiezen Victoria??
Eerst stoffen dus he⦠:mrgreen:
Ikzelf ga morgen starten, met uit bed komen uiteraard maar bovenal AANKLEDEN. :?
Dat verzuim ik de laatste tijd nogal als ik nergens heen hoef. :oops:
Dan hoppa routine kweken wasbakken en wc doen en dan pas mijn dag beginnen met wat ik ook maar wil gaan doen.
@Rhiannon wrote:
Ikzelf ga morgen starten, met uit bed komen uiteraard maar bovenal AANKLEDEN. :?
Dat verzuim ik de laatste tijd nogal als ik nergens heen hoef. :oops:
Dan hoppa routine kweken wasbakken en wc doen en dan pas mijn dag beginnen met wat ik ook maar wil gaan doen.
Zo herkenbaar

@WoLa wrote:
Heb nog een tip: keukenspray van de lidl (daar koop ik ook die doekjes) De spray ontvet en maakt hygienisch schoon. Ff sprayen, vochtig doekje erlangs en klaar. Werkt ook op het gasfornuis voor dagelijkse beurt, voor zover je dat dagelijks doet :mrgreen: Maar t ontvet in elk geval goed!
Kijk wel uit met dat goedkope spul. De hulp van mijn ouders haalde ook altijd goedkope keukenspray (alleen volgens mij van de wibra), maar die heeft dus de keukenkastjes (verflaag) bij mijn ouders ernstig en onherstelbaar beschadigd.
Victoria dan beginnen we samen! Alletwee gaan we ons morgen aankleden, sterker nog ik ga vanavond al klaarleggen wat ik morgen aandoe! 8) Euhm ik begin wel met eerst douchen dus ik leg het lekker in de badkamer is het ook altijd lekker warm met aankleden! :mrgreen:
Maxime dat is zeker eeuwig zonde :? Ik gebruik het liefst zoveel mogelijk alleen die microvezeldoekjes met alleen water. Pas als ik het weer eens zover gedreven heb dat bv het vet niet van het fornuis komt dan ga ik met schoonmaakspul aan de slag. Dettol in de wasbak alleen vanwege de kat en daar gaat dus ook het aanrecht mee.
Verder dus vanaf vandaag ook el cheapo Dettoloplossing in de toilet vanwege de hygiene.
En Dreft vind ik nog altijd ook een supervetoplosser. Onverdund gooi ik het vaak op dat fornuis, insmeren en laten intrekken en dan met heel heet water (zo heet als mijn handen het kunnen hebben) eraf boenen.
Onwijs rotklusje maar zo lekker als het weer klaar is! :mrgreen:
toilet en wasbakken beneden zijn gedaan, maar moest nu al āuitrustenā. :shifty: (volgens mij ga ik ze gewoon doen als ik naar de wc geweest ben, dat wordt mijn routine 8) )
Ook 1 van de tips van de site;
een kwartier wat gedaan, een kwartier lekker rust. Kijken waar je nog zin aan hebt, hoe je dat aan wilt pakken (dus niet in het wilde weg zoals ik te vaak doe spullen uit kasten ruimen omdat ik iets wil en het NU wil 8) ) zodat je het āklusjeā binnen een uur klaar hebt.
Bv wil je je keuken doen? Niet alle kastjes ineens leegruimen, nee 1 kastje per keer! Die kun je binnen een uur (huh?? Heeft dat mens ooit mijn keukenkastjes gezien?..1 uur wordt heeeeel krap! :o ) uitruimen, uitsoppen en weer inruimen :mrgreen:
Maar dat zijn wel dingen die niet āroutineā zijn, maar die je dus doet als je bv je vrije dag hebt, weekend hebt, tijd āoverā hebt. No way dat ik zulke dingen dus elke dag ga doen
Rhiannon, mag ik ook de link?
Goed, om 14:50 mijn laatste post geplaatst bij de Januari mamaās en ben daarna aan de wasbak van de wc begonnen.
En iets meer dan een uur later(16:02)ā¦
Is de hele wc gepoetst, de keuken is gedaan, vaatwasser draait, geveegd, kastjes schoon, afwasbak schoon, de woonkamer is gestoft en geveegd en gezellig gemaakt, kaarsen aan, het computerbureau is opgeruimd, het lijkt nu hier of ik klaar ben voor de rest van de week
Mijn man zal straks wel zijn ogen uit kijken als hij thuis komtā¦hoewel, sinds we hier wonen hou ik het sowieso wat beter bij, hier heb ik ook eer van mijn werk en zie je meteen dat er iets gedaan is.
Mijn man had laatst al zoān opmerking of ik Suzanne nog wel was want dit was hij al niet van me gewend, dat ik alles al redelijk opgeruimd hield
Ik vertel niks over dit topic dan gaat hij over een weekje echt een priester zoeken voor een uitdrijving :mrgreen: