Dus wat is er morgen?
Wasbakken, wc’s en dan???
Victoria…wordt easy peasy
stap 1; aankleden en wassen en die riedel zodat je eruit ziet alsof je zo naar buiten kunt lopen
stap 2; toilet en wasbakken doen :mrgreen:
Verder waar we maar zin aan hebben maar om het ietsje makkelijker te maken, misschien eens geen poetswerkje?
Een plek in je huis waar je dingen ‘verzamelt’ (heeft iedereen die eigenlijk wel? Bij mij is het iig mijn hele huis zo ongeveer :? ) aanpakken.
Ikzelf ga voor iets ‘makkelijks’ de slaapkamer.
Alles wat er niet hoort (vuile was, kapotte sokken, wasmand) eruit. Wasmand gaat naar de zolder, kapotte sokken prullebak etc.
Dan ga ik als het ‘leeg’ is afstoffen en beddegoed wisselen en stoffen en stofzuigen. En nee aan de andere kamers doe ik even helemaal niets! :silenced:
Ik begin goed merk ik al!
Heb vandaag de gootstenen gedaan ( en in de badkamer t vuilnisbakje) en in de keuken ook t aanrecht en de kastdeurtjes ff ontdaan van de vingers. En ik was idd binnen een half uur klaar… (en wat was ik trots 8) :lol: )
Morgen komen daar dus ook de wc’s bij… Dat kant een klaar sopje vind ik wel een heel goed idee!! Morgen ga ik t gelijk maken! Hieperdepiep en welkom in een schoner huis!! :dance:
Rhiannon meis ik doe ook mee hoor…
hee ik heb trouwens gister de wasbakken en toiletten gedaan.
En mijn mams was zo straks hier en zij heeft voor mij even de kitchen laten blinken.
Dat telt toch ook? :lol:
Jennifer dat heet toch delegeren met een mooi woord? :mrgreen:
Van het ene rol je in het andere. Hier zitten de rekjes weer op het fornuis :dance:
jennifer, kun je je moeder niet eens naar mijn huisje delegeren??? :mrgreen:
Ik ga morgen ook voor de bovenverdieping, moet zoiezo… wij gaan vrijdagnacht op vakantie en dan doen de buurtjes de kat, dan moet het boven wel netjes zijn als ze daarheen moeten voor de kattebak…
@Rhiannon wrote:
Alles wat er niet hoort (vuile was, kapotte sokken, wasmand) eruit. Wasmand gaat naar de zolder, kapotte sokken prullebak etc.
Dan ga ik als het ‘leeg’ is afstoffen en beddegoed wisselen en stoffen en stofzuigen. En nee aan de andere kamers doe ik even helemaal niets! :silenced:
Gelukkig heeft vriendlief dat al gedaan

Hij heeft toen hij de zolder ging opruimen, samen met mij alle kleding uitgezocht en wij hebben echt héél veel weggegooid :dance:
Maar onze kast (huiskamer) mag wel uitgeruimd en opgeruimd worden, dus dat doe ik dan morgen

Fijne vakantie alvast Erika! Niets zo lekker toch als weten dat je straks thuiskomt en als allerbelangrijkste de katten het goed hebben gehad en je daarna zo je verse bedje in kunt stappen in een opgeruimd en schoon huis :mrgreen: Hmmm misschien dat ik daarom altijd liever niet weer thuiskom na een vakantie? Je leert wel erg veel over jezelf op deze manier :o
Victoria lekker he zo’n man die ook meehelpt! :inlove:
Kleren uitzoeken moet hier ook nog een keer gebeuren. Stap 1 heb ik iig al gehad want alle positiekleren zitten in een keurige doos voor een (hopelijk) volgende keer
mijn mamsje is vanmorgen terug gekomen vanuit 2,5 weken australie, dus denk dat ze liever gaat uit jetlaggen
Zow die heb je dan lang moeten missen zeg pfff.
Hopelijk heeft ze ook genoten en niet teveel poetsen lijkt me inderdaad!
Mamsen zijn toch niet uit te lenen… 8)
De mijne is anders handig…die belt een dag voor ze willen komen Dan heb ik even wat tijd voor crisisschoonmaak 8)
Ik ken die site volgens mij ook…heb het een tijdje gevlogd, niet mee gedaan hoor…als ik me aan dat schema moet houden schiet het niet op hier. Ik ben van de aanpak en doorgaan methode. :mrgreen:
Ik stofzuig sowieso 2x perdag…we hebben 3 kids, een kat en ik heb Pso…en dat met een donker houten vloer… :shock:
Op maandagochtend doe ik altijd alles beneden…stoffen, zuigen, dweilen, wc, trap, hal en het algemene opruimewerk. En op donderdag doe ik de slaapkamers zuigen en stoffen, opruimen, alle was verzamelen.
Op vrijdagavond begin ik aan de was, draai alles op zaterdag verder af en op zondag strijk ik alles weg en doe de badkamer.
Maar ik doe alleen m’n huishouden in de ohctend…de middag is voor de kinderen. :thumbup:
Ik doe ook mee :lol: vanaf morgen
Heb net na t eten netjes t bestek wat niet in de vaatwasser kan afgewassen en de gootsteen en t aanrecht schoongemaakt. Hoef ik dat morgen niet meer te doen… :dance:
Morgen maar dettol halen, voor t sopje in de wc-borstelhouder…
Mijn mams houdt net zoveel van schoonmaken als ik, dus die begrijpt t als t hier niet blinkt… 8)
weet je wat een super ontvetter is?
Amoniak oplossing stinkt onwijs maar werkt als een tierelier…
TIP!!!
Verwarm de oven 5 minuutjes voor en zet 'm dan uit. Zet in het midden van de oven een pan met lauw water en een flinke scheut amoniak. Doe de oven dicht en laat het een dagje staan. Vervolgens veeg je zo met een vochtig doekje alle viezigheid uit de oven!
@Rhiannon wrote:
Victoria…wordt easy peasy
stap 1; aankleden en wassen en die riedel zodat je eruit ziet alsof je zo naar buiten kunt lopen
Verder waar we maar zin aan hebben maar om het ietsje makkelijker te maken, misschien eens geen poetswerkje?
Een plek in je huis waar je dingen ‘verzamelt’ (heeft iedereen die eigenlijk wel? Bij mij is het iig mijn hele huis zo ongeveer :? ) aanpakken.
Je vergeet iets heel belangrijks:

Alvast koffie aanzetten en ontbijt
koffie drinken

ik vandaag heel keurig sopje in de wcborstel-houder gedaan, kant en klaar sopje in zo’n sprayfles gedaan.
Komt manlief thuis. Gaat 1x naar de wc, komt eruit en zegt: ‘Schat, dat sopje uit de wcborstelhouder heb ik weggegooid hoor, alles werd nat’ :roll: ehm dat gaat hier dus niet werken.
ik heb vandaag maar 1 wasbak gedaan… :oops:
@Babbel wrote:
ik vandaag heel keurig sopje in de wcborstel-houder gedaan, kant en klaar sopje in zo’n sprayfles gedaan.
Komt manlief thuis. Gaat 1x naar de wc, komt eruit en zegt: ‘Schat, dat sopje uit de wcborstelhouder heb ik weggegooid hoor, alles werd nat’ :roll: ehm dat gaat hier dus niet werken.
Hij gebruikt de wc-borstel??!! :shock: Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :think: