Schoonmaak-routine wie doet er mee?

hier ook dasty

werkt geweldig

en Rhiannon het lijstje hangt in de kast die we dagelijk wel 100x open doen

er staad namelijk ons eten in en snoep enzo

en de flessen van liam en de voeding dus eiegenijk kunnen we er niet om heen

maar jah die disepliene he :wink:

maar zou je me die link ook willen sturen ben wel benieuwd

nou hier is de wc al klaar de wasbakken blinken weer

het bed heb ik verschoont

nu hoef ik alleen nog f te vegen en te dwijlen

en wat losse rommel opruimen en dan vind ik het wel mooi voor vandaag :mrgreen:

Ik wil de link ook wel hebben.

pffff hier nog niks gedaan. Donderdag is manlief altijd vrij en dan komen we pas 's middags een beetje op gang.

Dus tegen 12:00 uur ga ik de wasbakken weer doen en het toilet. Stofzuigen en dweilen heb ik gisteren gedaan. Dat hou ik erin op woensdag denk ik

Vandaag dan maar een puin gaan ruimen :mrgreen:

hahaha jullie vroegen hoe ik manlief zo ver heb gekregen om de wc-borstel te gebruiken
 hij zal wel moeten anders durft ie er straks zelf niet meer op te zitten :sick: :wink:

(en zijn moeder heeft zowat smetvrees
 dat heeft wel een beetje op hem afgegeven, jammer dat hij haar motivatie om ook echt actie te ondernemen nou net niet heeft overgenomen :roll: )

Ow en Marite, vooral niet teveel aanschaffen! Kasten vol schoonmaakspul maken je huis niet sneller schoon heb ik gemerkt.

1 goeie allesreiniger zoals Blue Wonder bv of eigen merkje.

1 keer Dreft of ander afwasgoedje als ontvetter

1 ding met antikalk erbij in voor toiletten en badkamer

een stuk of tig van die cheapo microvezeldoekjes om je ramen mee te doen en als schoonmaakdoekje te gebruiken. Vooral niet wassen met wasverzachter want dan werken ze niet meer goed :wink:

Voor die wc borstel; geen duren kopen omdat die zo mooi zijn. Een losse borstel die goedkoop is zodat je die wat regelmatig kunt vervangen is beter. Als pot, euhm ik heb hier nu een witte bloempot staan met een vaas erin. Zodat de borstel in een sopje kan blijven staan hier.

Suzy dat komt me bekend voor discipline? Wasda? 8) Maar hier iig ook even bedden opmaken vandaag even afhalen en lekker verse erop dat slaapt altijd zo lekker :mrgreen:

Babbel 1 ‘vrije dag’ doordeweeks is ook noodzaak, je moet toch ergens de energie vandaan halen toch? Hier voor de dinsdag gekozen. De maandag heb ik meestal nog wel ietsje inspiratie en discipline om wat te doen. :stuck_out_tongue: Ow en natuurlijk is het weekend, weekend. Weinig doen alleen hoogst noodzakelijke.

Nog een tip om spiegels snel, makkelijk en goedkoop schoon te maken;

Maak je vingers nat met gewoon water. Spat wat water van je vingers op de spiegel. Even met een stukje wc papier erover en ze zijn brandschoon
.

Nog een tip rvs laat je weer mooi glimmen met baby olie doekjes.

@M@@ike wrote:

Nog een tip rvs laat je weer mooi glimmen met baby olie doekjes.

Dat doe ik dus ook :angel:

Hier vandaag lekker uitgeslapen :zzz:

Ik ga zo stofzuigen en dweilen :angel: en daarna boodschappen doen :wink:

Volgens mij is dit topic voor mij geschreven
 :mrgreen: :oops:

Ik ben een waardeloze huisvrouw. Ik zit nu twee maanden zonder hulp (zij kwam iedere twee weken drie uurtjes) en heb nu al een enorm achterstallig onderhoud. Gelukkig komt volgende week een nieuwe hulp kennismaken. Maar ja, helaas houd je een huis niet schoon door drie uurtjes in de veertien dagen een hulp te huren. Dus er is wel werk aan de winkel. Ik doe dus bijna altijd alleen het hoogst noodzakelijke en dan nog het liefst vlak voor die visite. Wij hebben hier ook een term in huis, dat is: ‘het huis Karinklaar maken’. Onze hulp heette Karin en voordat zij kwam, deden wij vast voorbereidend werk. Omdat we die twee weken daarvoor last hadden van uitstelleritus.

Maar, ik vind dit een goed voornemen. Ik doe mee en ontvang graag de link. Ik ga nu een sopje maken en begin met 4 wasbakken en twee wc’s.

:stuck_out_tongue:

Jammer dat het een negelstalige site is daar schiet ik niet echt iets mee op.

Maar hier vandaag ook al aardig wat in het huishouden gedaan.

hoi

mag ik jullie alvast heel erg bedanken voor dit topic en alle tips.

ben namen een ras echte chaoot en plannen is dus echt lastig voor me

heb het inzicht ook gewoon niet altijd dingen vallen me gewoon echt soms niet op :oops:

de standaart dingen lukken me prima wassen,dweilen enz enz

maar extra;s zoals die wc borstel of de wasbakken eens extra goed srobben dat schiet er bij in

ik zie het ook vaak niet bijv. spinnenraggen doe ik ook bijna nooit :oops: het valt me gewoon niet op het is dat andere het soms opvalt.

manlief die gaat stofzuigen die dan ff de spinnerag mee neemt :dance:

dus ik ben echt heel blij met jullie tips en opdrachtjes dan gaat het er hier nog beter en schoner uit zien :dance:

Ik wil de link ook wel.

Op het moment gaat het hier met schoonmaken ook niet hoe ik het zou willen. Ik doe elke dag wel 2 keer stofzuigen en 1 keer dweilen ivm onze katten. De vaat en de keuken worden ook wel elke dag gedaan, maar voor de rest.

En dat terwijl ik voorheen in hotels de huishoudelijke dienst heb gerund en dan heb ik het over hotels met meer dan 600 kamers, eigen wasserij e.d. Toen kon ik in 18 minuten een hotelkamer incl badkamer goed schoonmaken incl. bedden verschonen. Dat haal ik nu bij lange na niet meer :?

Mag ik trouwens ook de link? :angel: (inmiddels al gehad) :thumbup:

geef mij dan ook maar de link

ben erg benieuwt hoor

ps. de wasbak is al gedaan

heb vanochtend beneden alles netjes gemaakt hoef straks alleen maar te vegen.

er staat nu een was aan en heb net de keuken schap opgeruimd daar staat magnetron en daaronder de vaatwasser en de vriezer en die zet ik vol spuleltjes die ff geen plek hebben dus als gevolg een volle schap met allemaal ditjes en datjes

en aan het eind kun je amper bij de agnetron om flesjes te warmen dus zo ff met een sopje er over heen en deze mama kan genieten van een nette keuken.

als fransje zo weer op bed ligt ga ik mijn slaapkamer nog even poetsen en mijn bed verschonen en dan zit de dag er weer op en kan ik aan het eten gaan beginnen

maar het geeft me veel voldoening als ik extra’s heb gedaan nu maar hopen dat het iemand opvalt hier :?

Hee, die tip van die amoniak in de oven wil ik gaan proberen. Maar, smaakt je eten niet naar amoniak?

dat vroeg ik me ook al af

Mijn combi moet ook ernstig gedaan worden
wel ahndig als het lichtje stuk is
zie je niet hoe vies hij is
maaaaar ik weet dat hij heel vies is :oops:

Heb dat amoniakgebeuren wel eens met mijn plaat uit de oven gedaan en dan een dag in een afgesloten vuilniszak,werkt als een beest! :thumbup:

hoi

heb ff een vraagje

hoe krijg je roestvrijstaal glimmend ?

mijn magnetron is roestvrijstaal en ondanks hij schoon is kwa buitenkant ziet het er toch rommelig uit door vingers en strepen enz.

iemand tips ?

kom ik weer aan, maar ik doe rvs altijd met alleen mijn wonderdoekje met water.en eens in de zoveel tijd met rvs reiniger.

Die vrouwen van hoe schoon is jou huis, hoe heten ze ook alweer
 :think:

Any way die zetten een schaaltje water met citroen schijfjes in de magnetron. De magnetron een tijdje aanzetten en dan kon je ook zo alles schoonmaken.

erika ik zweer ook bij zo’n doekje hoor

doe er heel veel mee vindt het echt een uitvinding

maar mijn magnetron ziet er toch rommelig uit ondanks het wonderdoekje :?

@Dame wrote:

Hee, die tip van die amoniak in de oven wil ik gaan proberen. Maar, smaakt je eten niet naar amoniak?

Waar staat de tip dan?? Ik zie het niet :oops:

Ik heb een combi oven en ik heb al eens geprobeerd met water en citroen schijfjes, maar dat werkt dus niet :hand:

Dus ik zou graag de gouden tip willen :mrgreen: :angel: