Schoonmaak-routine wie doet er mee?

:mrgreen: Rhi, hier een DH die er geen snars van snapt :lol: dus ja loopt hier ook alleen als DH afwezig is :oops:

Nou heb weer 15 min studderkamer gedaan :clap:

wat heb ik toch een zooi :oops:

ga DD ophalen samen met DS door de regen maar dan heb ik mijn loving movement weer gehad vandaag :smiley:

:-*

Marion je hebt pb

Hier ook zo’n DH hoor
Die vind het allemaal maar onzin. Nou is dat toch niet zo’n huishoudelijk typje en ik ben dat wel (geworden
).

Vandaar dat mijn routines in het weekend ook wat minder uitgebreid zijn dan door de week.

Goeie kalender he Rhi! Echt een aanrader hoor. Ik gebruik hem tegenwoordig voor elk wissewasje!

Mijn ochtendroutine trouwens:

• aankleden/tanden poetsen enz.
  • bed opmaken
  • was aanzetten
  • kids uit bed halen en van hun ontbijt voorzien
  • ik terug naar boven om de rest van de bedden op te maken
  • wc’s en wasbak even swish and swipen
  • kids aankleden/helpen met aankleden/tanden poetsen enz.
  • schoolfruit klaarmaken
  • zelf ontbijten en daarna ontbijtzooi opruimen
  • vaatwasser uitruimen
  • kalender checken
  • Basten naar school brengen

Als ik dan weer thuis ben, gooi ik de was in de droger/hang hem uit. Finn gaat dan weer even naar bed en dan heb ik even een uurtje voor mezelf (koffie drinken/pc aan).

Daarna ga ik vaak verder met mijn klusjes voor die dag.

Tegen 11 uur ben ik dan meestal wel klaar.

Mijn avondroutine:

• vaatwasser aanzetten
  • kids douchen
  • terwijl kids douchen leg ik hun kleren voor morgen klaar
  • Finn een fles geven en Basten nog even tv kijken
  • stofzuigen woonkamer en keuken
  • kids naar bed brengen
  • bankhangen of pc aan
  • shine my sink :wink:
  • vaatdoekjes uit keuken, wc en badkamer uitkoken in de magnetron
  • theedoek/handdoek in de keuken vervangen door een schone
  • douchen
  • kleren voor morgen klaarleggen
  • mijn bed in!

Ik heb me net een breuk gesjouwt aan een dreumes van 11 kilo en heel veel boodschappen. Telt vast wel voor mijn loving movement toch?!

Debke volgens mij komen wij in Nl veel sneller aan onze loving movement dan in de US, ik wel in ieder geval want fiets elke dag wel 5 km naar school en langs retourette enzo :mrgreen: En echt wel dat met boodschappensjouwen en peuter telt da’s gewoon powerliften :mrgreen:

En o ja :wall: nog ff vaatdoekje en handdoek aan routine toevoegen doe t wel maar heb t nog niet staan dus thanx :-*

Enne niet vergeten he vandaag mogen we in bad en ons oerwoud trimmen :mrgreen: :lol: . Denk niet dat ik ga doen misschien morgenavond :think:

Oeh Miriam een bad klinkt niet verkeerd eigenlijk! Even wat gewicht van mijn voetjes halen en oerwoud trimmen? Ik probeer het niet eens meer want kan er straks toch niet meer bij :angel:

Loving movement hebben we hier al gehad! Hebben de WII Fit en al doe ik nu alleen maar de yoga ivm het zwanger zijn het is wel erg leuk vermaak :mrgreen: *en goed voor DH want die mag wel ong een kilo of 20 kwijt ivm de gezondheid maar ik mekker er niet over we houden het bij gezellig samen WII-en :angel: *

DH snapt ook geen snars van het hele gebeuren hoor. Al heb ik wel geluk want de mijne kan iig wasjes draaien bv en koken. Vanavond gaat ie trouwens lekker pasta koken voor ons. :dance:

Da’s lastig voor mij
Hier geen bad én geen oerwoud :mrgreen:

Ik neem wel een lekkere lange warme douche!

Hier ook een WII trouwens. Heb ook al zitten denken Wii fit aan te schaffen
Is het wat Rhi? Denk je dat het ook echt goed voor je is?

Van je douche kun je ook je eigen spa maken :wink: Wierrookje aan, bodylotionnetje klaarzetten, scrubben (is sowieso makkelijk en fijner onder de douche :smiley: ) en de hele mikmak.

Hier gelukkig wel weer een bad want vind het echt heerlijk al lig ik er de laatste tijd wel minder in. Als het heel warm is douche ik ook liever.

En jeps Deb die Fit is echt goed. Je leert heel goed je evenwicht houden, beter postuur te krijgen (leek me eig ook wel goed ivm mogelijke bekkenklachten) en je krijgt (welliswaar virtueel) een 1 op 1 begeleiding. Het leukste vind ik dat ze er oefeningen voor iedereen bij hebben. Er is Yoga, Aerobics, Spierkracht en Balans. En allemaal op een leuke speelse manier gebracht. Je hoeft er de deur niet voor uit, ook niet als het regent dat motiveert ook. En het programma houdt je vooruitgang ook netjes bij. Berekent vooraf je BMI bv. En zelf een virtuele leeftijd
ik bleek (ja duh aangekomen tijdens mijn zwangerschap :wall: ) eigenlijk nu 45 te zijn :shock: Ik lach er maar om, maar DH die had ondanks zijn morbide obesitas een virtuele leeftijd van 41 8) :lol:

Zo! Weekend weer voorbij
Hier de routines er redelijk ingehouden dit weekend dus de standaard “na-het-weekend-schade” valt hier mee deze keer. Heb ondertussen mijn ochtendroutine alweer achter de rug samen met wat kleine klusjes die ik normaal ook op maandag doe.

Voor vandaag staat nog op het programma:

• benedenverdieping stoffen
  • benedenverdieping stofzuigen
  • benedenverdieping dweilen

Rhi, ik ga me dan toch eens verdiepen in die Fit
Lijkt me wel wat! Ik ben niet zo goed in het trouw naar de sportschool gaan en ik wil toch graag nog een kilo of 5 kwijt. Ook lijkt het me voor mijn flubberbuikkie ook niet verkeerd :mrgreen:

Goeiemorgen 8)

Ik wil ook een wii maar vind ze zo duur :shifty: . Maar ff sparen dan :lol:

Nou ben trots op mezelf hoor, we zijn gisteren met de voortuin begonnen dus bekaf puinhoop in huis met zand etc etc maar heb gisteravond toch mijn routine gedaan ook al was ik kapot en DH zei ga nou ff zitten maar heb t toch gedaan :smiley: .Dus de na t weekend schade viel ook wel mee hier :mrgreen: Vanochtend was ik daar nog blij om. Heb ook mijn routine al af nou nog ff 15 min onder mijn bed leeghalen, wil geloof ik niet weten wat daar onder vandaan gaat komen :shifty: .

Merk echt al verschil in huis maf he, het is nu echt meer bijhouden. Maar zat naar mijn routines te kijken in mijn control journal en op de site maar ik kom nergens dus de tuin tegen. Hoe is jullie zone indeling? heb je de tuin apart of bij een andere zone ingedeeld?

Nou ga onder mijn bed fly’en 8)

Ben weer klaar voor vandaag. Benedenverdieping weer netjes schoon, wasje gedaan en opgeruimd, het avondeten (lasagne) hoeft straks alleen nog maar even de oven in geschoven te worden.

Ik ga woensdag trouwens pas onder mijn bed op stofvlokkenjacht
Woensdag doe ik altijd de zolder (waar onze slaapkamer is) en dan pak ik dat gelijk even mee. Heb daarstraks al even poolshoogte genomen, maar vlokken genoeg! Verder niks trouwens

Mijn zones zijn als volgt trouwens:

1: gang bij de voordeur, gang bij de trap, wc beneden, trappen, overloop en washok

2: keuken, slaapkamer Finn

3: badkamer, slaapkamer Aschwin

4: onze slaapkamer, slaapkamer Basten

5: woonkamer, voortuin, achtertuin en schuur

Ik moet een dezer dagen ook weer eens aan het declutteren van al het speelgoed beginnen trouwens
Finn wil niet meer in de box en dan kan ik hem net zo goed opruimen. Nu is het een plek die als opslag voor speelgoed gebruikt wordt. Voor dat speelgoed zal dus een ander plekje gevonden moeten worden en dat kan alleen maar als ik weer eens goed ga opruimen ben ik bang.

Morgen maar eens beginnen met een 15 minuten sessie

Oh dames ik ben meeeega laks geweest dit weekend (druk weinig thuis) en vandaag zelfs helemaal niets uitgevroten behalve een spelletje op de PC gespeeld en boodschappen gedaan. :oops:

Morgen ga ik er tegenaan!

Heb hier trouwens nog geen zoneverdeling eig. Maar ik weet al wel wat ik morgen ga doen. De badkamer is aan de beurt, en de woonkamer even stoffen en dweilen. Ik erger me wezenloos af en toe aan de toilet beneden. Daar heeft een laminaatvloer ingezeten :sick: (wie bedenkt zoiets?) Blijkt dat ze dat zootje onder de pot vastgemaakt hebben!! :wall: We hebben dus maar de helft eruit kunnen halen en ik kan er niet lekker dweilen etc. Maar zin om het nu er helemaal uit te halen want dan moet de toiletpot eraf en we willen er tzt een hangend toilet inmaken en een nieuwe vloer leggen. Gelukkig hoeft niet alles in 1 keer. :angel:

Heb ook een fijne DH die voor mij zo het versgewassen beddegoed gaat ophangen op zolder want dat lukt mij dus echt niet meer. :inlove: Morgen is het dan lekker droog en kan het op ons bedje.

Ga me denk ik zo ook maar eens wat verdiepen in een zoneverdeling.

De tuin valt daar idd niet onder Mir. Dat is 1 van die extra dingen geloof ik die per mail komen. :think:

Maar hier doen DH en moi dat vaak samen in het weekend. Aankomend weekend bv is bij ons de voortuin aan de beurt. En niet vorig weekend maar daarvoor heb ik de tegels van het terras aangepakt in de achtertuin. Alle onkruid ertussenuit gehaald en dat ziet er gelijk heeeel anders uit. :dance: In de tuin werken mag ik tijdelijk even niet helaas. Want daar zou ook genoeg te doen zijn. Maar het is iig voor het beste doel :inlove:

Het eten voor morgen is iig al uitgezocht! Lekker tortilla’s met zure room. :drool: Begin weer aardig op dreef te raken iig met mijn menuplanning.

Oh Deb ik geloof trouwens dat de bouwmarkten (meen Praxis maar tjek je folders even als je die krijgt anders op internet) nu een mooie speelgoedkist verkopen. :wink:

goeiemorgen 8)

Rhi :inlove: als je zwanger bent kan je ook niet alles doen hoor, rustig aan en vooral genieten van frummel :inlove:

Deb :thumbup: soms lijkt t wel of speelgoed zichzelf vermenigvuldigdt :mrgreen: en inderdaad een kist is een goeie, en dan nooit meer speelgoed hebben dan in de kist past. Dus ook regelmatig dat declutteren. :think: DD moet dat ook maar eens doen maar ze lijkt op DH ook zo’n hamsteraartje :mrgreen: dat woordt lastig ga ff goeie tactiek verzinnen.

ik heb de tuin maar bij zone 4 ingedeeld de slaapkamer tja we hebben daar alleen ons bed :inlove: we slapen op zolder vandaar. en ramen lappen doe ik daar dan ook maar bij. Een raam per dag dan is t toch te overzien :think: Ik haat ramenlappen :oops: :shifty:

en eten, ja heb al besloten :shock: tjee ik word nog eens georganiseerd, we eten lasagna vandaag :drool:

Zometeen sokken en panty’s nalopen :smiley:

Iedereen met vleugeltjes :-*

Zo, routines weer gedaan en bovenverdieping gestofd, gestofzuigd en gedweild! Straks nog even door de sokkenlades heenstruinen en even een beginnetje maken aan het uitzoeken en wegzetten van al het speelgoed.

Dat speelgoed
daar zie ik echt wel een beetje tegenop moet ik zeggen. Met drie kids hebben we daar ondertussen best een boel van verzameld. Met veel van die “zooi” wordt momenteel niet eens gespeeld, dus die kan ik dan net zo goed een tijdje “uit het zicht” wegzetten. Hier in de huiskamer staat een complete speelhoek met twee kasten, dus je zou denken dat dat meer dan genoeg opbergruimte geeft. Nou
geloof me maar als ik zeg dat die hoek meer dan vol staat.

Ook Basten zijn kamer staat vol met speelgoed. Daar moet ook echt wat aan gedaan worden. De vorige keer heb ik daar gewoon alles neergekwakt wat beneden niet (meer) gebruikt werd. Niet handig van me geweest natuurlijk, maar ja, da’s achteraf.

Ik ga daarom eerst maar eens op Basten zijn kamer beginnen denk ik.

Straks dan
nu eerst even hier rondneuzen!

Debke :naughty: you’re procastinating :mrgreen: Gewoon je timer zetten en 15 minuten doen en dan morgen weer en overmorgen weer. Je kan t meid, sla je vleugels uit en vlieg :inlove: :-*

ik weet het, ik weet het
 8)

Ik ga NU! mijn timer zetten!

I’m FLY-ing!!! :mrgreen:

Zooow had even geen stroom omdat de buurman 3 fasen aan het aanleggen was. Hij belde me uit bed gni gni. Maar gelukkig maar want de wekker was natuurlijk nooit afgelopen. Heb maar ‘verrassingskoffie’ gezet, want ik wist natuurlijk niet wanneer de stroom er weer op kwam. Gelukkig had ik nog wat tijdschriften liggen (kewl trouwens 27 fling kwam ik tegen in de KEK mama hahaha) dus maar gelijk wat mee gedaan. Welliswaar geen 27 items gevonden maar wel al een keukenkastje uitgemest in de stroomloze tijd :dance:

Nu straks weer gebruik maken van de stroom door boven en beneden even stof te zuigen en gelijk straks beneden dweilen. Even een tjek doen of de ketel weer draait boven, de wekkers straks allemaal weer goed zetten. Wasje per dag gaat hier vanaf vandaag weer in, dan bed afhalen en die maak ik vanavond samen met DH weer op. Ik heb er zin aan vandaag!! Daarbij is manlief helemaal blij gemaakt met een nieuwe fiets! In Duiven was ie uitverkocht maar mijn ouders zijn zo lief geweest er vanmorgen 1 voor hem te halen bij hun. :dance: Die gaan we vanaaf lekker ophalen daar en even een bakkie koffie drinken. :mrgreen:

Fly ze dames! :wink: :thumbup:

Ow en ik geloof dat er ook een kinderfee bestaat
misschien handig voor jullie? Kunnen de kids meehelpen en het kan ruzietjes en conficten schelen als ze bv zelf hun speelgoed uitzoeken. Zij bepalen bv wat er tijdelijk naar zolder gaat of dozen in. :thumbup:

Zo, resultaat na 20 minuten: 1 vuilniszak afval en 1 lege kast. Aantal dingen opgeborgen op zolder.

Later meer
zit er een om aandacht te springen hier!

Debke :clap: goed gedaan.

Rhi jij vliegt ook goed :thumbup:

Wbt house fairy die heb ik al gezien maar nog niks meegedaan, eerst mijn eigen clutter opruimen en routines aanwennen :mrgreen: Babysteps dan kom ik er wel 8)

Ja, housefairy is hier ook bekend. Maar om eerlijk te zijn heb ik daar ook nog niks mee gedaan. Kan ik langzaamaan ook weleens over na gaan denken hoe ik dat nu weer aan ga pakken met die koters :lol:

Rhi, er is ook een stukje op de site “FLYing while pregnant”. Heb je dat al eens bekeken? Staan wat tips in. Misschien zit er iets voor je tussen wat werkt?

Verder ga je lekker vandaag geloof ik he!

Ik ga zo mijn avondeten voorbereiden. Aardappels schillen, wortels schoonmaken. We eten een stamppot van aardappels, bospeen, erwtjes en bosui met een plak ham in een “saus” van mosterd, honing en bieslook. Lijkt me best lekker! Ben benieuwd.

Bedenk me net dat ik de sokkenlades nog door moet! Ik VLIEG weer!