Schoonmaak-routine wie doet er mee?

Anita je hebt een PBtje.

Ben zelf ook maar weer begonnen. Met de verhuizing natuurlijk alles in de soep gelopen, maar ik moet weer wat routine krijgen. Niet echt helemaal via het linkje maar als ik vastloop pak ik de site er wel weer bij.

gaat nu de badkamer aanpakken, wasje heeft al gedraait dus straks ophangen

En gezien het goeie begin van de dag…het heeft zowaar doorgezet vandaag! De badkamer glimt weer helemaal, de slaapkamer is ook weer helemaal gedaan (ja zelfs de hoekjes achter de deur etc :mrgreen: ) en de gang en trap is gezogen.

Omdat ik groot voorstander ben van iets leuks tegenover rotklusjes, eten we vanavond patat en laat ik daarna mijn bad vollopen met warm water, sleur een boekje en chocolade pepernoten mee om te genieten van mijn schone badkamer :dance: :mrgreen:

Wil iemand mij de link ook sturen?

Het ging zo goed nadat de kraamverzorgster weg was maar het zakt allemaal weer in.

Ik zit teveel achter de computer denk ik :wink:

Bedankt voor de tip.

Maar dat het engels is staat me alweer gigantisch tegen, als ik zin 5 heb gelezen weet ik niet meer wat er in zin 1 stond… maar dat even terzijde.

Heeft iemand een gouden tip voor de douchedeur/raam?

Hoe krijg je die nou echt blinkend schoon?

Ik heb geen beloning voor de gouden tip, maar zou er wel content mee zijn als manlief zou zeggen: wat is die deur mooi schoon.

Zegt ie toch niet

Anita het ‘handigste’ aan de site is dat ze een soort schema hebben. De belangrijkste tip is dat ook gelijk; niet alles tegelijk! Dat kan niet, is onmogelijk…de dag heeft te weinig uren en je huis teveel kamers :wink:

Begin met iets aanpakken…zet je timer op 15 minuten, gaat de timer af; pauze, drinken, eten indien nodig, even zitten, na dat kwartier pak je weer een kwartier. Als je iets wilt aanpakken ala kast uitmesten of opruimwerk. Nooit meer uitpakken dan je in een uur weer kunt opruimen!

Na 2 uur (in-en uitpakken) ben je het voor die dag wel weer zat maar is toch je huis geen rampzone :lol:

En de volgende dag pak je bv keukenkastje 2 weer aan en zo werk je de keuken door.

Altijd, altijd, altijd elke dag weer je wasbakken schoonmaken! Als dat je lukt krijg je daar routine in en voelt je keuken veel opgeruimder. Ondanks dat er misschien nog wat vaat staat.

Routine is ook belangrijk. Eens per week pak je bv je toilet extra grondig aan. En om dit makkelijker te maken, leg je in je toilet een spuitflacon met zeepoplossing (weinig zeep, meer water) en neem je elke dag als je de laatste keer (voor het slapen gaan) naar het toilet bent geweest de pot (en wasbak als je die hebt) af met die zeepoplossing en een stukje toiletpapier. Als je dan toekomt aan het ‘grote werk’ (vloeren, wanden etc) dan is het makkelijker te doen.

Voor wat betreft je douchedeur…goedkoop schoonmaakazijn, half om half met water. In een spuitflacon doen, inspuiten, even laten inwerken (5 min) daarna weer vochtig inspuiten en afnemen. Zit er nog ergens kalkaanslag die daarmee niet weggaat…euhm dan ligt het aan het materiaal wat je er het beste mee kunt doen. Is het ‘echt glas’ en kan het wat hebben dan toch overgaan op antikalkspul van Clit of Antikal.

Na het douchen elke keer (is de routine weer…) afnemen met de handdoek waarmee je je hebt afgedroogt. Voorkomen werkt helaas beter dan genezen.

Zal zo even linkje opzoeken en PB-en Mar!

@Rhiannon wrote:

Voor wat betreft je douchedeur…goedkoop schoonmaakazijn, half om half met water. In een spuitflacon doen, inspuiten, even laten inwerken (5 min) daarna weer vochtig inspuiten en afnemen. Zit er nog ergens kalkaanslag die daarmee niet weggaat…euhm dan ligt het aan het materiaal wat je er het beste mee kunt doen. Is het ‘echt glas’ en kan het wat hebben dan toch overgaan op antikalkspul van Clit of Antikal.

Na het douchen elke keer (is de routine weer…) afnemen met de handdoek waarmee je je hebt afgedroogt. Voorkomen werkt helaas beter dan genezen.

Hallo Rhiannon!

De vorige keren heb ik de douchedeur even overgeslagen, maar nu heb ik je tip gebruikt hoor. Onze douchedeur is idd glas.

Heb het truukje van de schoonmaakazijn verdund met water gebruikt.

Super !!! De deur ziet er echt als nieuw uit. Alleen wat een lucht is dat hé die schoonmaakazijn, weet ook niet of dat wel zo verstandig is nu ik zo pril zwanger ben. Volgende keer moet manlief dat maar even doen.

En die andere tip: we drogen altijd de douchecabine uit idd.

Nou bedankt voor de tip hoor, super.

Super! :thumbup: Ja echt schadelijk is het niet hoor, het is gelukkig geen ammonia. Maar alleen al de lucht pffjew je kunt er flink van over je nek gaan :sick:

Er zitten niet veel ‘voordeeltjes’ aan zwanger zijn maar de heren (papa’s in spe) kunnen prima helpen. Die van mij heeft sinds ik zwanger werd helemaal de taak van de kattenbak overgenomen, zonder gemopper en dat is heeeerlijk :mrgreen: :inlove:

Ik lees al een poosje mee met dit toppic en word steeds nieuwsgieriger naar die site Please, mag ik ook de link?! :lol:

Ik heb ook een tip: de spongidoudoekjes van Vilda, zijn superfijn: drogen nl streeploos op en je kunt ze gewoon uitwassen. (oa bij Blkker)

Kan iemand mij ook nog een keer de link pb-en, ben hem namelijk kwijt doordat we een nieuwe computer hebben gekregen.

Thanx!

Ik kan ook wel wat routine gebruiken, want heb helaas geen huishoudelijke hulp meer…

Mag ik misschien ook die link??

Alvast bedankt.

groetjes Miranda

@Mir71 wrote:

Ik kan ook wel wat routine gebruiken, want heb helaas geen huishoudelijke hulp meer…

Mag ik misschien ook die link??

Alvast bedankt.

groetjes Miranda

Sluit ik me helemaal bij aan :mrgreen:! Ik heb sinds Arwen geboren is geen hulp meer, omdat ik toen minder ben gaan werken en dus ook minder ben gaan verdienen. Maar op de dagen dat ik vrij heb kom ik toch nooit verder dan de dagelijkse klusjes (niet, dat er zijn er ook al genoeg… afwasmachine uit- en inruimen, was opvouwen, was sorteren, strijken, recyclespul naar de garage brengen…). En dus zitten hubbie en ik toch altijd in het weekend te klooien met het grote werk. En als dat gedaan is, hebben we echt geen puf meer voor andere klusjes, zoals de keukenkastjes, de ijskast, de badkamerkast… ik ben dan al blij als het sanitair gepoetst is, gestoft en gestofzuigd is, gedweild is… Dus… kom maar op met die routine :lol:!

Al het goed is hebben jullie alletwee (drie) een PBtje. :thumbup:

heej rhi

heb je link voor mij ?

ik had vanmiddag een “aanval”

jan zn kamer is heeeelemaal uitgemest incl kledingkasten

en gelijk de badkamer ook maar gedaan

onze slaapkamer deels

(ben ook nog bezig met dozen uitpakken, dus dagelijkse dingen blijven dan wat liggen)

en 4 wassen gedraaid

Oeh aanvallen Jildau…creepy :lol: Maar wel lekker daarna he? Site zit in je indoosje :thumbup:

ik zie dat dit topic al bijna een jaar in de lucht hangt :mrgreen:

maar nu denk ik dat ik me ook maar ga aansluiten…

helemaal nu beeb 3 op komst is, kan ik wel wat routine gebruiken :shifty:

ik heb vorige week de hele bovenvredieping aangepakt…maar ja nu begint het alweer een zooi te worden :oops:

dus HELP!!!

@Rhiannon wrote:

Oeh aanvallen Jildau…creepy :lol: Maar wel lekker daarna he? Site zit in je indoosje :thumbup:

is daarna zeker lekker

al vinden mijn knieen dat niet hihi

tx rhi

Dan hebben je knieën vast straks wat aan de site :-*

doe mij die link ook maar weer. ik ben hem kwijt

en omdat ik nu onregelmatig werk ik routine in het huishouden wel makkelijk

Heb je voor mij ook nog een keerd e link.

Ik ben hem kwijt en in januari wil ik er toch weer wat meer regelmaat in gaan krijgen.

Goede voornemen 1! :mrgreen:

Jaa mag ik ook de link…ik heb poetskriebels.

Wel handig een routine, voor wanneer de kriebels weg zijn :mrgreen: