Mag ik hem dan ook (de link)
same here please!(link)
Nu het kerstprullaria weer naar de berging is krijg ik altijd van die vreselijke schoonmaak kriebels… zo erg dat ik mezelf moet beheersen om niet alle kasten uit te ruimen en massaal aan de schoonmaak te gaan.
:oops:
Maar we gaan het dit jaa anders doen. Allereerst heb ik nu eerst even alles weer even heel goed gezogen (ook mijn stoffen bank), gedweild en de ramen gelapt.
Dan is morgen de keuken aan de beurt…
Die wordt helemaal uitgeruimd (kastjes dan) kastjes worden helemaal schoongemaakt met een sopje (de rest van het jaar gaat er enkel een vochtig doekje door). De tegels en voegen worden met bleek schoongemaakt en ook de kraan wordt met bleek schoongemaakt.
Koffiezetapparaat/waterkoker wordt schoongemaakt (met azijn en water), de koelkast wordt gedaan en de magnetron.
Dan heb ik overmorgen lekker een dagje rust (woensdag middag heb ik de oudste ook weer om me heen en komt er toch niets uit mijn handen)
En donderdag is de badkamer/toilet aan de beurt, nu heb ik vorige week al een hoop gedaan aangezien het altijd heel snel schimmelt in mijn badkamer (geen raampje alleen een mechanische ventilatie, maar dat werkt voor geen meter). Dus aankomende weken heb ik genoeg te doen! Maar doe het om en om de ene dag een ‘project’ en de andere dag rustig aan en alleen het (hoog) nodige.
hoi,
ik kan ook wel een beetje hulp gebriuken.
kan ik die link misschien ook krijgen?
groetjes petronella
Mag ik de link ook??
Thanx :thumbup:
Ik heb nog geen link ontvangen?mag ik hem als nog?thanx!
Mag ik hem ook een keertje?
:-*
ik zou hem ook heel graag willen om een beetje routine te krijgen :mrgreen:
alvast bedankt !!
Hier zou het ook wel van pas komen… xxxxxxxxx
Ik heb hem nog niet ontvangen?
Kan ik hem nog krijgen?
nou meiden, als het goed is hebben jullie allemaal pb.
ik geloof dat ik nu zo een beetje de ‘taak’ heb (toegeeigend) om te pben samen met rhiannon :mrgreen: dus het kan af en toe even duren, ik had namelijk een poosje geen it meer…
maar veel plesier er allemaal mee :-*
ik heb geen pb’tje ontvangen
Zou je 'm alsnog willen sturen?
Thanx!
ff een vraagje houden jullie het nu ook echt allemaal heel goed bij ?
de tips zijn goed maarja sommige tips kon ik hier doorvoeren, bijv. zorg dat je gootsteen glimt tja dat werkt niet als je een bruine emaile gootsteen heb :?
Maarja over enkele maanden een mooie nieuwe keueken dan ga ik dat zeker mooi slimmend houden :lol:
kaatje je hebt pb
ilse, ik houd het niet altijd helemaal bij hoor, maar ik weet dat als ik het huis snel opgeruimd moet hebben dat het me makelijker afgaat dan vroeger.
er zit gewoon wat meer systeem in :thumbup:
Ilse juist een bruine gootsteen zie je vaak kalkaanslag in. Dus daar zie je het effect ook wel en het belangrijkste ervan is…dat ie leeg is, dat er geen afwas inligt en geen zooi omheen. :thumbup:
En heel kort door de bocht betekend het dat je keuken eig altijd ‘bezoekklaar’ is. En als je daar eenmaal de routine in hebt…kruipt dat principe een beetje door je huis.
Hier werkt het ook echt niet voor alle ruimtes. Maar bv mijn slaapkamer en keuken gaat redelijk. :thumbup: De rest daar heb ik nog geduld voor nodig…dat moet groeien en dat gaat niet van de ene op de andere dag. Het meeste had ik denk ik nog aan de tip dat ik niet ineens alle keukenkastje bv uitpak. Maar ik doe ze nu 1 voor 1 zodat ik met ong een uur een kastje heb uitgepakt, gesopt en dan weer ingepakt. Mijn vreselijke drang om dan alles op 1 dag aan te pakken wordt steeds een beetje minder. :mrgreen:
we zitten nu in een grootschalige verhuizing omdat we voor 3 maandjes ons huis uitmoetren vanwege de renovatie. Dus schema is er totaal niet op dit moment :?
Me huis staat echt op zijn kop, gelukkig komen me moeder en oma logeren tot zondag dus wat extra handen zijn erg welkom.
Ow jaa vergeten :oops: nou dan vooral niet proberen wanhopig aan een schema vast te houden. Hooguit kijken wat je wanneer gedaan wilt hebben qua inpakwerk etc :thumbup: Succes en hopelijk daarna terug in een heel fris, fruitig huisje als dat niet lekker motiveert om straks dat schema aan te houden :mrgreen: :dance:
als ik strakjes weer in mijn huisje kom ga ik het echt perfect bij houden hoor.
Dan ziet alles er mooi uit een mooie nieuwe keuken alle slaapkamers mooi laminaat en mooie geverfde muren en beneden ook mooi laminaat doorgelegt en een hang wc kan er nu al naar uit zien wat gaat het er dan mooi uit zien
zit nu al 4 jaar in een woning in gebrekige staat waar we zelf niks meer aan doen aangezien er 4 jaar geleden al belooft was dat er gerenoveert zou worden. Dus overal goedkoop zeil nergens plinten keuken van 20 jaar ous die uit mekaar valt enz enz. dus zal zo blij zijn over een hald jaartje
Ikzelf ben ´lid´ van een heus schoonmaakforum. Daar wordt dit schema gebruikt:
- Slaapkamers even luchten en dan de bedden opmaken
- Ga in iedere kamer even 5 minuten opruimen.
- Probeer om 15 minuten op te ruimen van het opruimschema (als je echt rommelhokken hebt, dagelijks 15 minuten opruimen tot het hok/kamer netjes is, dan door naar de volgende kamer).
- Toiletten soppen of even snel afnemen
- Douchebak schoonmaken na het douchen
- De wastafels afnemen
- De vaatwasser in- en uitruimen of gewoon afwassen. Aanrecht schoon en netjes houden. Vaatdoek,handdoek en theedoek vervangen.
- Vloer beneden zuigen/dweilen om de andere dag
- Huishoudtaak van de dag (wisselt)
- Wassen
- Strijken of opvouwen
- Koken
Doe 's avonds 15 minuten voordat je naar bed gaat even beneden opruimen en de kleren voor de volgende dag klaarleggen.
Tip: Gebruik voor deze kleine klusjes tussendoor een spuitflacon gevuld met scheut allesreiniger en water.
Kan je gebruiken voor toilet,douchebak en wastafel.