zoooow dames ik loop gruwelijk achter natuurlijk met dit topic…een ieder die de site nog niet heeft stuur me maar even een PBtje dan komt ie eraan heb nog even geen tijd om alles terug te lezen nl.
Hij mag iig niet gepost worden in het topic anders had ik dat natuurlijk allang gedaan
Hier begint de site een beetje zijn vruchten af te werpen!! :dance:
Doe hier iig alles met kleine stapjes, probeer me in te houden als ik de neiging krijg een kamer finaal overhoop te gooien 8)
Alles in kleine stukjes op te ruimen, te kijken waar hier de ‘hotspots’ zijn (oa hier bij de PC natuurlijk ) en hoe die aan te pakken.
De benedenverdieping heeft er in jaren (ja jaren :oops: ) niet zo netjes bijgelegen :mrgreen: het bijhouden daar gaat echt goed! Het enige wat er nu een beetje onder ‘geleden’ heeft is het wasgoed. Ik heb, ja niet schrikken, 2 manden staan met schoon gewassen goed wat erop wacht gevouwen en opgeborgen te worden…prioriteit 1 was dus het wassen, te proberen om de dag een was te wassen, de andere dag gaat het ‘routine’ worden om dan te vouwen. Niet zoals op de site staat elke dag wassen. Dan kan ik het binnen no time niet meer bijhouden en zoals er ook al staat, kleine stapjes!
Yeps ik ben er iig helemaal heppie mee met hoe het nu gaat en voor we het weten hebben we straks zeeën van tijd ‘over’ en ook nog eens het huis aan kant :dance:
Rhiannon, ikkuh wil het linkje ook wel…
Heb vandaag in ieder geval ijverig de beide toiletten helemaal gedaan. Standaard spuitbussen neergezet, dus dat moet helemaal gaan lukken :thumbup: Wasgoed…pfoeh, zo zijn de beide wasmanden hier leeg, en binnen no time ook weer gevuld (maar dan niet met schoon wasgoed :mrgreen: ). M’n kraamverzorgster had beide manden leeg en hield dat ook bij, maarja, daar ging ook voor 3 stukken wasgoed de machine aan (hoezo kostenbesparend :roll: ). Ik wacht toch wel tot ik wat meer heb van 1 was.
Ik ben nog steeds de was aan het wegwerken, ga zo meteen mand nummer 4 doen… :oops: De tip die bij mij erg goed werkt: tijdens het koken een sopje maken in de gootsteen, en daar direct de pannen in doen die niet in de afwasmachine gaan. Die bleven hier namelijk altijd op het fornuis staan, met als gevolg dat die dus ook smerig bleef. :oops: Dus… nu is het fornuis glimmend, de pannen zijn opgeborgen en de gootsteen is schoon. Bovendien staat alle vaat direct in de afwasmachine, wat ook al aardig scheelt.
Nog een tip waar ik dankbaar gebruik van maak: maak de koelkast schoon vóórdat je boodschappen doet. Dan ruim je hem direct op, en gaan de nieuwe spullen in de schone koelkast.
En tot slot: leg 's avonds de kleren klaar die je de volgende dag aan wilt trekken. Voordeel: kleren die je niet aan gaat doen kun je óf weer opvouwen en in de kast leggen, óf direct in de was doen. Hier bleven ze namelijk op een stapel liggen, een echt Hotspot. :oops:
(wat moeten jullie nu wel niet van me denken…)
Ga vandaag ook bezig met de was…muziekje aan om mee te bleren tijdens het vouwen, wasje draaien want de drooglijnen zijn zo goed als leeg. Enneuh daarna een en anders sorteren om weer klaar te leggen voor de wasmachine. Die wasmanden hier zijn ook nooit werkeloos geloof ik. En vind het bijna het meest vervelende klusje in huis juist omdat die manden nooit echt leeg zullen zijn want niet alles kan maar bij elkaar in en ik draai dus ook geen was voor ‘maar’ 2/3 stukken wasgoed. :?
Fornuis moet ook nog gedaan worden, de vaatwasser krijgen we ook nooit in 1 dag vol dus die hoeft nog niet te draaien vandaag. Maar dat fornuis is ‘makkelijk’ want die heb ik afgelopen week al een keer extra grondig gedaan. En pannen opbergen? Wie heeft dat bedacht? ik heb hier een wok die dus echt in geen enkel kastje past he…zucht
Dus Biebels…die wasstapel…heeeeel bekend! Sommige kleren hadden de wasmand nog niet eens gezien omdat ik ze dan in de avond uittrok en daarna pas in de was…had de stoel al weggehaald naast mijn bed maar zelfs dat lijkt niet te helpen :oops: Ik denk dat ik dus ook maar een ‘nette wasmand’ in de slaapkamer ga zetten waar de was ongesorteerd in mag. Misschien gaat dat helpen…
Ik heb dag en nacht stroom; dus ik zit “vast” aan die uren, wil ik een beetje geld besparen… Dus overdag wassen is geen optie… :?
Wij hebben een snelkookpan die nergens in kan, staat dus ook altijd op de plaat… :wall:
ik heb vandaag de huiskamer een grondige schoonmaakbeurt gegeven. alles, maar dan ook echt alles van zijn plek gehad, gestofzuigt, gedweilt, de vloer weer in de was gezet en nu ruikt het hier heerlijk schoon.
en ik ben aan het eind van mijn latijn. dus ik hang straks de was nog ff op en dan doe ik lekker niets meer vandaag. o ja vanavond voor ik naar bed ga nog ff de wc en de gootsteen en dat was het.
morgen weer een dag
ik stofzuig tegenwoordig 2 keer per dag maak het toilet elke dag schoon en dwijl 1 keer in de 2 dagen :oops:
of het komt door deze topic dat ik in 1 keer de smaak te pakken heb of het komt omdat ik zwanger ben.
iedere geval ons huis is lekker fris :mrgreen:
Ik ben al een paar maanden bezig met mijn huishouden op de manier zoals op die site beschreven. Moet zeggen dat het heeeeeeel goed werkt hier!
Ben ondertussen zover, dat het “grofweg” schoonmaken van mijn huis me nog maar een uurtje of twee kost (en dan bedoel ik ook echt van boven naar beneden he, stoffen, stofzuigen, dweilen, wc’s schoonmaken, wasbakken schoonmaken enz.). Dat doe ik een keer per week. Alleen de wc’s maak ik wat vaker schoon (heb tenslotte 3 mannen in huis…)
Verder doe ik iedere week mijn best om zoveel mogelijk van het “zone-werk” gedaan te krijgen. Maar dat lukt niet altijd…en dan vind ik dat ook niet erg meer, omdat mijn huis toch wel netjes genoeg is.
Ik heb (o.a. door een control journal te maken) in die paar maanden een behoorlijke routine opgebouwd. Het gaat al bijna vanzelf! Ik blijf in ieder geval mijn uiterste best doen om me aan mijn eigen routines te houden!
Ik denk dat ik toch ook wat meer routine in mijn werk moet krijgen!
Rhiannon kan je mij ook de link pb-en!!
Dan kan ik ook aan de slag.
Groetjes Marieke
ik ben nu de was aan de kant aan het maken was blijven liggen dus nog even een vracht strijken
@Danja wrote:
Ik heb dag en nacht stroom; dus ik zit “vast” aan die uren, wil ik een beetje geld besparen… Dus overdag wassen is geen optie… :?
Scheelt dat nu echt zoveel geld?? Dat vraag ik me wel eens af. Ik heb ook geen idee wat een was draaien kost aan stroom maar vind het zelf zonde om overdag niet verderte kunnen en pas 's avonds ermee te beginnen.
Hoe doen jullie dat met schoonmaken als je kind slaapt. In de ochtend is Lucas wakker en beneden. Dan doe ik beneden wat klusjes. Hij maakt het net zo snel weer vies en rommelig maar oke dat is dat maar zo.
Maar als hij op bed ligt ga ik niet stofzuigen op die verdieping. En ook de badkamer niet doen want dan hoort hij het water lopen en wordt hij wakker (is al paar keer gebeurd).
Ik vindt het altijd lastig plannen. Wanneer stofzuigen jullie de trappen bijvoorbeeld??? Die kan ik niet doen als hij rondloopt want hij klimt ook op de trap. En als hij slaapt is het te veel herrie.
hoihoi
heb hier even mee zitten lezen en wordt erg nieuwsgierig naar die link waar jullie het over hebben.
Rhiannon kun je mij de link ook even sturen
groetjes lois
@Danielle_M wrote:
@Danja wrote:Ik heb dag en nacht stroom; dus ik zit “vast” aan die uren, wil ik een beetje geld besparen… Dus overdag wassen is geen optie… :?
Scheelt dat nu echt zoveel geld?? Dat vraag ik me wel eens af. Ik heb ook geen idee wat een was draaien kost aan stroom maar vind het zelf zonde om overdag niet verderte kunnen en pas 's avonds ermee te beginnen.
Als je naar bed gaat en je machine aanzet(of op uitgestelde tijd aan laat gaan) dan is de machine 's ochtends klaar en kun je het ophangen als je wilt. Of de 1 in de was en de ander in de droger, zet je die tegelijkertijd aan... Dan eb je in de ochtend 1 natte en 1 droge was.
Ik stofzuig, was en droog gewoon als Kimberly in bed ligt. Ze wordt daar niet wakker van. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me de laatste dagen niet meer aan dat lijstje heb gehouden, ik ben als een dolle stier losgeslagen in huis :oops:
En dat bedoel ik in de zin van opruimen, opruimen en opruimen. Veel spullen uitgezocht, de kliko zit nu al weer vol en we moeten nog bijna een week wachten voor die geleegd wordt.
Maar nu het opruimen zo lekker gaat, heb ik vandaag weer zin gehad om de keuken eens goed onderhanden te nemen.
Eerlijk gezegd ben ik al ene paar keer vergeten de oven mee schoon te maken, dus daar ben ik vandaag aardig op aan het schrobben geweest. We gebruiken m ook maar af en toe voor een pizza.
Vanaf maandag zal ik niet meer als een dolle stier door het huis rausen :naughty: dan zal ik me weer keurig aan het lijstje houden, dat heb ik bij deze dan beloofd dus nu kan ik er echt niet meer onderuit
:shifty:
Kheb de link vorige week ontvangen er ga me er vanaf morgen maar eens mee bezig houden haha.De badkamer moest toch gedaan worden. :mrgreen:
Interesant topic dit… ik heb een gruwelijke hekel aan de badkamer schoonmaken. Ik werk 3 dagen in de week en op de dagen dat ik vrij ben doe ik meestal beneden sowieso en als ik zin heb boven en dat alles door de verzorging van mijn dochtertje door… druk… druk… druk dus… en aan het eind van de dag vraag ik me af wat ik nu allemaal heb gedaan!
Pffff, gelukkig ben ik niet de enigste die problemen heeft met inplannen van schoonmaken en opruimen haha.
Hebben jullie dat ook dat het de ene week prima gaat en de week erna komt er gewoon niks uit mijn handen.
Vooral het wasgoed en strijkgoed is een drama, heb afentoe een stapel strijkgoed liggen waar je U tegen zegt.
Dus die link wil ik ook wel ontvangen…
Ik vind het heel moeilijk om schoon te maken met de kleine om me heen.
Nu doe ik dat op de dag dat ze bij het KDV is en ik 's middags niet werk. En die middag plan ik ook in voor leuke dingen voor mezelf.
Wil iemand mij ook de link toesturen? thnx!
hazze
hazze je hebt pb :thumbup: