Schoonmaak-routine wie doet er mee?

ik vind dat engels zo vervelend. ben niet zon ster in engels

dus dat vind ik een nadeel van die site

ilse, helpt een scheutje olijfolie niet? hier is het shiny shine :mrgreen:

vind het ook minder hoor dat het in het engels is, maar vind het wel leuk om mn engels weer even op te halen :smiley: en als je het vaker gelezen hebt dan gaat het steeds makelijker :thumbup:

hoi

ik bedoel met mijn wasbak niet dat ie vies blijft maar het is een hele oude keuken met een donkerbruine doffe wasbak.

wachten nog steeds op een nieuwe keuken van de woningbouw maar das een 10 jaren plan :evil:

als iets glimt is de verleiding groot om hem glimmend te houden ook de rest van het gezin zal dat eerder alles opruimen dan het in de wasbak zetten

en tja met zo’n wasbak als die van ons gaat die theorie niet op

denk dat een foto op zijn plaats is aangezien ik me mischien niet duidelijk genoeg uitleg :shifty:

moet ik hem wel eerst opruimen :oops:

goed excuus ga nu snel aan de slag tot zo dan post ik de foto ff :slight_smile:

Vervelend van die wasbak zeg, hopelijk vervangen ze hem gauw!

Ik heb vandaag boven en een stuk beneden gestofzuigd. Daar had ik even weer genoeg aan, dus ben even uit gaan rusten. Het laatste stukje heeft hubbie gedaan.

De w.c. had ik gisteren een grote beurt gegeven en toen ik net uit bad wilde, heb ik het ligbad ook maar even door gezwiept met een doekje. Morgen nog een poetsdagje en zondag was rustdag toch? :mrgreen:

oooh rhiannon, ben je erg dankbaar voor de site :thumbup: mn huisje is spik span, boodschappen zijn in huis voor de hele week, en ik heb me zelf gedeclutterd :mrgreen:

ben erg blij :smiley:

mn badkamer heb ik net voor de helft gedaan :thumbup: morgen weer een dag :wink:

Ik ben de hele week goed aan het bijhouden en poetsen geweest. Zelfs de ramen gelapt :shock:

misschien toch nesteldrang? :mrgreen:

Ik wil wel meedoen(probeer mezelf al jaren allerlei schema’s op te leggen) (inmiddels komt mijn mama poetsen… :oops: ) Maarre ik ga toch weer ene poging wagen, alleen wat moet ik doen en wanneer, is e rergens al een schema(zodat ik niet alle 17 pagina’s hoef terug te lezen!)

Jippie, we gana poetsen haha!

die site werkt met kleine stapjes.

Dit is tot nogtoe mijn routine:

Ochtend routine:

• opstaan, aankleden, schoenen aan, gezicht en haar doen
  • Hot Spots opruimen in 2 minuten (de plekken waar je post en andere troep verzameld)

Voor het slapen gaan routine:
  • laat de wasbak glimmen
  • leg je kleren klaar voor de volgende dag
  • Hot Spots opruimen in 2 minuten

Verder heb ik bij de wasbakken post-its geplakt met: laat de wasbak glimmen

Ik heb me niet aangemeld, maar kijk af en toe op een dag uit het 30 dagen schema :mrgreen:

Dat de wasbak glimt is echt heel fijn, hij glimt nu al een week! Alleen de eerste keer goed grondig schoonmaken, en daarna steeds na gebruik even een doekje erdoor :mrgreen: ziet ie er altijd mooi uit :mrgreen:

En wat ik nu ook doe: direct de vaat in de vaatwasser zetten, en na het eten de pannen schoonmaken en het fornuis. Dat ziet er ook al veel netter uit (ja, ik liet alles nog wel eens staan :oops: )

Ik kan nu niet gaan schoonmaken; ik moet eerst opruimen… :oops:

@ilsederooy wrote:

hoi

ik bedoel met mijn wasbak niet dat ie vies blijft maar het is een hele oude keuken met een donkerbruine doffe wasbak.

wachten nog steeds op een nieuwe keuken van de woningbouw maar das een 10 jaren plan :evil:

als iets glimt is de verleiding groot om hem glimmend te houden ook de rest van het gezin zal dat eerder alles opruimen dan het in de wasbak zetten

en tja met zo’n wasbak als die van ons gaat die theorie niet op

denk dat een foto op zijn plaats is aangezien ik me mischien niet duidelijk genoeg uitleg :shifty:

moet ik hem wel eerst opruimen :oops:

goed excuus ga nu snel aan de slag tot zo dan post ik de foto ff :slight_smile:

Komt de foto nog? Brillo doekjes en een flinke kwak schuurmiddel helpt dat niet meer?

Zo weer terug van de vakantie en ik kon direct aan de slag.

Door die storm konden we echt niet meer naar buiten kijken door de ramen, en een stapel was dat er klaar lag…

hahaha kaar

moet maar eens een foto maken ja maarja eerst koken zo

maar mijn wasbak is niet vies hoor het is gewoon een bruin metalen wasbak die glimmen gewoon niet.

bij een roestvrijstalen ofzo tja die kun je laten glimmen mijn kraan glimt wel :slight_smile:

@Danja wrote:

Ik kan nu niet gaan schoonmaken; ik moet eerst opruimen… :oops:

daar ken ik nog iemand van… :oops:

ik moet zo veel vandaag, maar heb totaal geen zin om te beginnen.

de wc en badkamer moeten gedaan,

de kattebak moet verschoont

de was moet ik nog ophangen

maar ik heb geen kracht om te beginnen :think:

Het gaat hier goed. We maken braaf de toiletten en wasbakken schoon voor het slapen gaan, en die 15 min opruimen + 2 min hotspots doen het ook goed.

Ik ga me wel afmelden van de site want ik word krankjorem van al die mailtjes.

Waar m’n schoenen zijn?? AAN MIJN VOETEN!

Ga naar bed! EUH IK BEN NET WAKKER!

etc.

Ik ben niet iemand van routine (dus eigenlijk moeten…) maar zou t misschien wel moeten…

Rhiannon, heb je de link voor me…

hoe vaak doen jullie eigenlijk stofzuigen?!

@Suwanna wrote:

hoe vaak doen jullie eigenlijk stofzuigen?!

Elke dag (2 katten en een baby die begint te tijgeren).

hoi

ik veeg iedere dag en op de 2 dagen zuig ik.

vindt het wel een gedoe hoor met 3 kids en 3 katten om steeds die lompe zuiger erbij te pakken zou eigenlijk een simpele oplossing voor moeten zijn.

had gister de poetskriebels sávonds dus heb nog mooi de hele boven verdieping opgeruimd, alles gevouwen en ingeruimd, gezogen en gedweilt.

het is zo handig als manlief op de kids let dan kan je mooi een hoop doen in korte tijd.

vandaag een beetje wassen heb nog vrij veel tja met 3 kids waarvan ere 1 in bed plast en een man die in de bouw werkt blijf je was houden :?

de komende dagen weer werken in de avond dus moet me taken dan beter verdelen.

heel veel succes vandaag :slight_smile:

Nog leuke tips om het allemaal makkelijk bij te houden? Doek door de wasbakken deden we al een tijd, net zo als een doek door de douchehoek. Dan blijft hij echt mooi schoon. Echt last van kalk hebben we niet, want we hebben een waterontharder. Werkt :thumbup:

Maar was even benieuwd naar evt. leuke, makkelijke tips!