Schoonmaak-routine wie doet er mee?

Ik heb Rhiannon ook al een aantal dagen hier niet gezien…

Maken we ervan:

maandag: plantjes en stoffen

dinsdag: zuigen en dweilen

woensdag: badkamer

donderdag: boven stoffen

vrijdag: boven zuigen en dweilen

zaterdag: bedden verschonen, wassen

zondag: rustdag

Buiten het dagelijkse wasbak en wc-gedoe…

haha ja dat is veel beter dan gebeurt er ook echt wat in huis… :thumbup:

Rhiannon… zou je het ms aan willen passen/toevoegen in je eerste berichtje?

Dan heb ik vrij op maandag! :mrgreen: Wij hebben dus geen plantjes… Saai eigenlijk he?

geen plantjes??? :shock: :shock: :shock:

heeft dat een reden of vind je het gewoon niet mooi…?

ik heb er 13 in de kamer staan,mijn mening is dat ze je huiskamer tot leven wekken…het lijkt knus en gezellig

Ik pas mijn lijstje even aan; ik vergeet wat…

Stephie; niet om je geen vrije dag te geven hoor, maar die badkamer moet ook gebeuren, en als je toch met plantjes bezig bent(voor degene die ze heeft) kun je er net zo geod een doekje langs halen…

Hahaha goed idee natuurlijk! Maandag vind ik ook wel een badkamer dag!

ik heb geen boven verdieping :? :mrgreen:

Diana, ik vind plantjes heel mooie en gezellig. Alleen zorgen mijn man en ik niet zo goed voor plantje, waardoor ze altijd doodgaan… :cry:

Maar misschien met dit maandag plantjesdag schema zou ik best een paar planten kunnen nemen!

@Danja wrote:

Ik heb Rhiannon ook al een aantal dagen hier niet gezien…

Maken we ervan:

maandag: plantjes en stoffen

dinsdag: zuigen en dweilen

woensdag: badkamer

donderdag: boven stoffen

vrijdag: boven zuigen en dweilen

zaterdag: bedden verschonen, wassen

zondag: rustdag

Buiten het dagelijkse wasbak en wc-gedoe…

voor de mensen die katten en konijnen hebben zou ik zeggen: dinsdag voor je gaat stofzuigen eerst even de kattebak en de konijnekooi verschonen. Dan kun je lekker knoeien en hoef je niet moeilijk te doen omdat je net gestofzuigd/gedweild hebt. :smiley:

En de plantjes probeer ik maandag en vrijdags te doen omdat ze op de vensterbank boven de verwarming staan.

hoi

ik heb al een eigen schoonmaak schema en als ik mezelf goed onder de kont schop lukt dat redelijk

maar ik zat eigenlijk meer op de extra;s te wachten

dingen die je vaak vergeet zoals planten bijv. maar ook andere dingetjes

iemand ideen hoe we dit kunnen doorvoeren ?

mischien dat iedereen iets extra’s kan toevoegen per dag

Zoals bijvoorbeeld de ramen zemen?

Zelf verschoon ik niet elke week ons bed, maar om de week. Dan zou het voor mij dan een optie zijn om 1 week bed verschonen, 1 week ramen zemen, weer een week later bed verschonen zijn. en de vierde week weer iets anders wat je niet elke week hoeft te doen, zoals de deuren afsoppen.

Of doen jullie dat wel elke week? :oops:

Bed verschoon ik wel elke week…Maar denk dat deurklinken soppen ook wel iets is wat bij de dagelijkse mag?

Ik verschoon de ene week het bed van de kinderen en de andere week die van ons

ik verschoon iedere week al onze bedden

maar om de week ramen zemen doe ik niet hoor

eens per half jaar mischien :oops:

heb zoveel ramen en ze zijn ook nog eens gigantisch :?

heb niet veel terug gelezen. ben helemaal into de fly :mrgreen:

ik heb dus een heel schema gemaakt met wat ik elke ochtend doe en elke avond voordat ik ga slapen.

-bed opmaken

-plassen, wc schoonmaken+vloer

-de was; sorteren, in de was machine, in de droger, opvouwen en opruimen

-vaatwasser leegruimen

-wasbakken schoon

-swifferen

en voor savonds;

-wasbakken schoon

-alles klaar zetten voor de volgende dag wat je mee moet nemen

-kleren klaarleggen

-15minuten huisopruimen, maakt niet uit wat

-de was; sorteren, in de was machine, in de droger, opvouwen en opruimen

-tanden poetsen

-haar borstelen

-doesjen of wassen

23.00 naar bed

echt allemaal schemas, ik vind het wel prettig.

de decluttering vind ik ook geweldig;

zet drie dozen neer, 1 voor weggooien, 1 voor weggeven, en 1 voor alles waar het werkelijk hoort!

zet je wekker voor 15 minuten en neem een plek of kast en vraag je bij elk ding af of je het echt nodig hebt, heb je er echt 2 van nodig, word ik er vrolijk van of juist verdrietig. en aan het eind van die 15 minuten gooi je de doos, of vuilniszak meteen in de container, ruim je de doos op met spullen waar het werkelijk hoort, en doe je de doos om weg te geve dicht en zet het in je auto en breng het naar de kringloop of iets dergelijks.

echt lache joh.

of is dit al verteld :think: nou ja herhaling dan maar :wink:

Oooh wat heerlijk dit schema! Het werkt hoor! Enneuh…ik heb de taken verdeeld. Deze week doe ik de boven verdiepingen en mijn vriend beneden, en volgende week draaien we het om.

Ow ow ow ik loop enorm achter, en dan lees ik gelukkig weer een meeltje in mijn mailbox dat achterlopen niet mogelijk is. Hoppa er weer inspringen en verdergaan.

Met ‘dank’ aan een wandelend buikgriepjes virus hier is iig elke dag het toilet gedaan! 8)

Morgen is er weer een dag.

Ow en wat ik ook merk…er komt helemaaaaal geen ruk uit mijn handen zolang manlief hier thuis is :frowning:

Wat dat toch is…

haha, rhainnon. heel herkenbaar :mrgreen: toch eens proberen voor 15minuten :thumbup: werkt als een tierelier hier. in 15 minuten kun je echt heel veel doen. en niet vergeten; kleine stapjes :wink:

het is wel heel aanstekelijk, jeff doet gewoon mee. na het gebruik van de wasbak maakt hij m zelf schoon :thumbup:

mn vriendin en schoonmoeder zijn ook aangestoken :smiley:

ben ook helemaal into fly

alleen lukt het me nog niet super

bijv. wasbak laten glazen opzich super idee

maarja heb een plastic donkerbruin mat kwa kleur wasbak

dus naast schoon gaat ie er niet van glanzen.

dus iedereen zet nog net zo makkelijk al hun rommel erin aangezien je er niks aan af ziet.

me mailbox zit bomvol goede mails van fly

ben echt helemaal fan en als je die verhalen allemaal leest van mede fly fans echt motiverend hoor