schoolkosten

@Rooike wrote:

@mama_desiree wrote:
ouderbijdrage is 17,50, daar komt nog 25 euro bij voor schoolreisje (in groep 8 kost het schoolreisje 120 euro) en we kregen van de week nog een brief voor sinterklaas of we daar nog even 8 euro voor neer wilden leggen. vind ik wel stom, als ze dat nou gewoon bij in de ouderbijdrage doen :roll:






Schoolreisje 120 euro???

Waar gaat dat heen met de klas/school als ik vragen mag? :shock:

Dat vind ik een absurd bedrag.




Neem aan dat het idd om een meerdaags kamp gaat.

Met 2 of 3 overnachtingen, ontbijt, lunch, avondeten voor alle dagen, vaak nog een activiteit of wat…

Wisselt natuurlijk per school, de ene school gaat 3 de ander 5 dagen. Waar gaan ze slapen, wat gaan ze doen, hoe gaan ze erheen. Ligt er allemaal aan natuurlijk. Even gekeken, is zelfs 22 euro zie ik per jaar. In totaal is het hier 80 euro, dus 58 euro schoolgeld. 26 euro ouderbijdrage en 32 voor schoolreis/excursie.

Hier 37,50 euro per jaar per kind. Voor de rest hoeven we dan niks meer te betalen (behalve overblijf en cadeautje verjaardag juf)

@mamaMarije wrote:

@Rooike wrote:
@mama_desiree wrote:
ouderbijdrage is 17,50, daar komt nog 25 euro bij voor schoolreisje (in groep 8 kost het schoolreisje 120 euro) en we kregen van de week nog een brief voor sinterklaas of we daar nog even 8 euro voor neer wilden leggen. vind ik wel stom, als ze dat nou gewoon bij in de ouderbijdrage doen :roll:






Schoolreisje 120 euro???

Waar gaat dat heen met de klas/school als ik vragen mag? :shock:

Dat vind ik een absurd bedrag.




Neem aan dat het idd om een meerdaags kamp gaat.

Met 2 of 3 overnachtingen, ontbijt, lunch, avondeten voor alle dagen, vaak nog een activiteit of wat…






Dan heet het ook geen schoolreisje :mrgreen:

Onder schoolreisje versta ik een dagje pretpark o.i.d

Hier is het kamp in groep 8 ook veel minder dan die 120 euro…hoeveel weet ik niet precies, volgens mij nog niet eens 100 euro.

Hier werken de kinderen het hele jaar ervoor en verdienen ze het zelf bij elkaar :mrgreen: Ze staan dus regelmatig met een kraampje met lekkers/moois etc.

Hier is de vrijwillige bijdrage € 15,- per kind per jaar.

En hier is geen schoolreisje maar schoolkamp.

Vanaf groep 3 t/m groep 8 € 50,-

Dat is dan voor 2 nachten / 3 dagen.

wij betalen 15 euro vrijwillige bijdrage en 10 euro voor schoolreisje.

de rest van het jaar kost het verder niets meer, op 50 cent na voor de verjaardag van de juf.



voor groep 7 en 8 kost het 15 euro voor het schoolreisje. In groep 7 gaan ze dan 3 dagen op kamp en in groep 8 gaan ze 5 dagen. hier zijn verder geen extra kosten meer aan verbonden.



met kerst hebben de kleuters altijd een kerstmarkt en de opbrengsten daarvan worden gebruikt tijdens een activeit.

jeetje wat betalen jullie weinig zeg… :shock:



voor de oudste is het 70 euro :?

incl. act. en schoolreisje van 1 nacht.



ze hebben wel een continu rooster, maar eten en drinken zelf meenemen.



1x per jaar sportdag,

1 schoolreisje,

en kerstviering.

meer doen ze niet meer…

inmiddels erachter, 15 euro vrijwillige bijdrage, wat verplicht is…, schoolreisje gratis bij de kleuters, vanaf groep 3 30 euro. SChoolkamp iets van 90 oid. Als dat er nog is.



Maar sinterklaas moet ook 5 euro van komen en ze wilden ook alle ouders geld laten geven zodat de leerkrachten uit eten konden. Net alsof ze zelf geen geld hebben om dat te doen!



verder met koninginnedag als je kind op de wagen gaat, moet je daar ook een x bedrag voor betalen.

@konijn wrote:

inmiddels erachter, 15 euro vrijwillige bijdrage, wat verplicht is…, schoolreisje gratis bij de kleuters, vanaf groep 3 30 euro. SChoolkamp iets van 90 oid. Als dat er nog is.



Maar sinterklaas moet ook 5 euro van komen en ze wilden ook alle ouders geld laten geven zodat de leerkrachten uit eten konden. Net alsof ze zelf geen geld hebben om dat te doen!



verder met koninginnedag als je kind op de wagen gaat, moet je daar ook een x bedrag voor betalen.




:think: Vrijwillige bijdrage wat verplicht is…dan is het ook niet meer vrijwillig. De ouderbijdrage is in heel NL vrijwillig en nooit verplicht om te betalen, de school mag kinderen ook niet uitsluiten van dingen die verplicht zijn op school, maar schoolreisjes en uitstapjes zijn daarentegen niet verplicht.



Wij moesten 35 euro betalen en aangezien ik net een paar maanden alleenstaand moeder ben en ik niet veel geld heb zat ik echt in dubio…mijn ex heeft nu de helft meebetaald (wat ook logisch is want het is ook zijn kind).

Maar vraag me af dat als je het niet echt kan betalen en het dan niet doet of ze je kind dan niet achterstellen…ik heb het wel betaald maar die 17.50 euro had ik ook voor eten kunnen gebruiken.

neeh, het mag niet, maar je wil niet weten wat er allemaal wel gebeurd!!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:



Ik heb al vaker geroepen, als de scholen hier voor het uitkiezen waren had ze neit op deze school gezeten, maar helaas dat hebben we hier niet.

Nikita, als je in die situatie zit, gewoon afspraak met directeur maken. Daar hebben ze reservepotjes voor zodat die kinderen ook gewoon aan alles mee kunnen doen.



Ik zelf ban van mening dat de bijdrage te laag is. Bijna alle kindjes gaan tegenwoordig naar de opvang of psz en die zijn vele malen duurder. Ter vergelijking, creche oudste was 300 euro zelf bijdragen elke maand, psz middelste was 188 euro per maand. Natuurlijk moet er wat geregeld worden voor de mensen die het echt niet kunnen betalen zoals bijstand enz.

Hier betalen we 22 euro per jaar

Voor groep 1 en groep 2

Vanaf groep 3 gaat het verder omhoog

In groep 4 is het 60 euro ivm het schoolzwemmen

Wat een grote verschillen :shock:. Hier is de vrijwillige bijdrage 33,50 (groep 1 en 2).

Bij deze school is het 75,- per jaar!!



als ik zo lees is dat best veel, en daar wordt geen schoolzwemmen van gegeven of zo :think:



Niks bijzonders eigenlijk ook :think:

Als je de kosten hier niet kunt betalen (slechts 25 euro per kind), dan word je verzocht dit aan te geven op school. Niet zodat je kind niet mee mag, want schoolreisje komt niet uit de bijdrage, maar zodat de MR de begroting voor de feestjes, Sint activiteiten e.d. en andere activiteiten kan bijstellen.

Aan het begin van het jaar maken ze die op, maar blijkt dat de helft niet betaald, dan komen ze einde van het jaar niet uit.

Ze moeten toch ongeveer weten wat ze dat jaar allemaal wel/niet kunnen doen, dus ofwel je betaalt ofwel je geeft netjes aan dat je dat niet kunt. Simpel…

Hier dus 100 euro per kind per jaar. Gaan niet op schoolreis maar wel diverse uitjes per jaar zoals voorstelling theater en in groep 3/4 dierentuin.



Ik hou niet zo bij wat ze er precies van doen maar er is elk jaar een grote thema dag. En bijv pas een nieuw keukenblok voor oa kookles. Er zijn ook altijd keuzeuren en daar zijn materialen voor nodig.



Het is een fijne school, ze doen leuke dingen. Ik kan het onderhand betalen dus dat doen we dan maar.

@knipoogje1983 wrote:

wij betalen 15 euro vrijwillige bijdrage en 10 euro voor schoolreisje.

de rest van het jaar kost het verder niets meer, op 50 cent na voor de verjaardag van de juf.



voor groep 7 en 8 kost het 15 euro voor het schoolreisje. In groep 7 gaan ze dan 3 dagen op kamp en in groep 8 gaan ze 5 dagen. hier zijn verder geen extra kosten meer aan verbonden.



met kerst hebben de kleuters altijd een kerstmarkt en de opbrengsten daarvan worden gebruikt tijdens een activeit.




Hier hetzelfde… ik las ook bedragen van 100 Euro per kind… dat vind ik echt abnormale bedragen!! (Dat kost dus bij vier kinderen in hun schooltijd 3200 Euro) dat is echt te gek voor woorden…

hier 190 euro per kind. maar…



hier zit het hele jaar overblijf in

schoolreis

kerstviering en sinterklaas

zomerfeest

en alle andere activiteiten.