schoolkosten

@ariel wrote:

@mandy_d. wrote:


Fluor doen ze niet aan (gelukkig). Dat is toch echt iets wat wij zelf in de hand willen houden. 2x per dag poetsen, niet overmatig zoet snoepen en 2x per jaar naar de tandarts. Beide hebben een smetteloos sterk gebit.


Het is toch niet zo dat je denkt dat we ,omdat de kinderen fluor spoelen op school, slecht voor het gebit van de kinderen zorgen?
Het fluor spoelen is extra en gaat boven op de zelfde verzorging die jij doet. Want dat is toch een vrij normale standaard verzorging?


Inderdaad, het is een AANVULLING op de normale behandeling en verzorging.
Overigens zijn er genoeg tandartsen die de fluorbehandelingen 2 keer per jaar NIET meer gebruiken bij kinderen :wink:

@konijn wrote:

@D. wrote:
@konijn wrote:
maar ik vind 65 euro voor een schoolreisje wel veel! stel je hebt drie kinderen op school! moet je kijken wat je kwijt bent, of een tweeling in groep oid.


Veel of niet, als je voor die school kiest weet je wat je te wachten staat, dus als jij op een zeker moment 1 kind in groep 8 hebt en 2 in groep 7, heb je een prijzig jaar ja. Waar je op kunt anticiperen, als je graag toch díe school wil.


ow.. jah, natuurlijk.. ik vergeet altijd te denken dat er ook plaatsen zijn waar je uit scholen kan kiezen :oops: Tuurlijk valt het in het niet bij hoe goed een school is. Maar als ik dat moest betalen bij mijn school... nou, daar werd ik dus niet blij van. Moet zeggen dat we wel geluk hebben, onze vrijwillige bijdrage is maar 15 euro en 7,50 voor een volgend kind, schoolreisje gaat hier naar de kinderboerderij en voor de rest krijgt de school van het cultureel fonds plaatstelijk 12 euro per kind te besteden aan culturele dingen. dus.... dat scheelt voor ons en dat wordt ook gedeeltelijk besteed aan de schoolreis.
En de schoolreis met bus en natje en droogje, dus heel verzorgd kost 25 euro env aak is dat een dierentuin oid.

Maar meer extra kosten zullen er wel niet zijn, ik realiseer me nu dat er op sommige scholen ook eigen pennen ed aangeschaft moet worden in kader van bezuinigingen. Dan moet je dat eenmalig van een bepaald merk kopen. Maar tijdnes alle invalbeurten heb ikdat nog maar op 1 school gezien.


Maar 40/50 en zelfs 100 euro per jaar per kind voor een schooljaar dat stelt toch niks voor?
Dat zijn geen bedragen waarvan ik denk: laat de school er maar om lopen.

Bedragen van de vrije school of particuliere scholen zouden dat wel zijn, maar zou het ook helemaal niet gek vinden als de eigen bijdrage wat hoger zou worden.
Als dat de school, de kwaliteit etc ten goede komt :thumbup: (dan moeten het geen bedragen van 100 euro per maand gaan worden hoor, maar 25 per maand oid.... dan zit je op 200 voor een schooljaar per kind).

@ariel wrote:

@mandy_d. wrote:


Fluor doen ze niet aan (gelukkig). Dat is toch echt iets wat wij zelf in de hand willen houden. 2x per dag poetsen, niet overmatig zoet snoepen en 2x per jaar naar de tandarts. Beide hebben een smetteloos sterk gebit.


Het is toch niet zo dat je denkt dat we ,omdat de kinderen fluor spoelen op school, slecht voor het gebit van de kinderen zorgen?
Het fluor spoelen is extra en gaat boven op de zelfde verzorging die jij doet. Want dat is toch een vrij normale standaard verzorging?


Dat zeg ik toch ook niet?
IK wil dat zelf in de hand houden hoe de verzorging gaat, vind ik geen schoolding. Sowieso doet onze tandarts niet aan fluor spoelen, misschien pas als ze alle melktanden kwijt zijn, wij kregen ook af en toe een behandeling.
Heel eerlijk gezegd heeft onze tandarts er nog nooit over gesproken en ken ik werkelijk niemand,maar dan ook niemand in mijn familie, vrienden,kennissenkring die dat doet of er uberhaupt over praat. Hier zeker 6 scholen bezocht en niemand praat er over of doet het. Meen me te herinneren,dat wij het vroeger wel kregen,maar volgens mij is het zeker niet noodzakelijk..
Gewoon 2x daags poetsen, niet teveel zoet, 2x jaars tandarts en beide hebben (net als ik) een stevig,goed gebit. Jo heeft pas 2 echte tanden.

Kan me wel voorstellen,dat het voor veel kindjes nuttig kan zijn als er thuis geen aandacht voor is.

Ik vind het trouwens allemaal best meevallen qua kosten hoor nu ik er zo over na denk :slight_smile:



Dit zit er in de ouder bijdrage:

De bijdrage voor de ouderraad bedraagt 25 euro per leerling. Van de ouderbijdrage worden de volgende evenementen en

zaken bekostigd: luizencape, dierendag, St-Maarten, St-Nicolaas, kerstfeest, carnaval, Pasen, cadeautjes voor de

verjaardagen van leerkrachten, sportdag, ouderavonden, afscheid groep 8 en tevens zit er een bijdrage in voor activiteiten tbv kunst en cultuur.



Zit heel wat in.



Fluor, heb er nog nooit van gehoord dat ze dat op scholen doen. En heb toch al aardig wat basisscholen gezien door mijn werk.



Hier kunnen we kiezen uit 4 scholen, 1 valt er sowieso al af dat is een jenaplan school. Ook valt de katholieke en de christelijke af. Dus ja blijft er 1 over 8) De openbare school.



Mandy: de zaken die jij opnoemt had ik zo nog niet bedacht. Maar verkleden enzo, ik denk dat ieder kind wel wat in de kast heeft hangen of zichzelf thuis ook wel eens verkleed. En ik ben leren om dingen te maken met de naaimachine dus dat moet goed komen ( :shifty: :mrgreen: )



Maar zo te lezen is 25 euro niet veel met wat je krijgt. En betalen zullen we wel doen hoor :slight_smile: Hoort er gewoon bij, zou niet om het geld mijn kind thuislaten van schoolreis. Ik weet zelf hoe erg ik er altijd naar uitkeek en helemaal moe en voldaan terug kwam na zo’n dag. Die ervaring wil ik mijn eigen kind ook meegeven :thumbup:

@Mutsie86 wrote:

Ik vind het trouwens allemaal best meevallen qua kosten hoor nu ik er zo over na denk :slight_smile:



Dit zit er in de ouder bijdrage:

De bijdrage voor de ouderraad bedraagt 25 euro per leerling. Van de ouderbijdrage worden de volgende evenementen en

zaken bekostigd: luizencape, dierendag, St-Maarten, St-Nicolaas, kerstfeest, carnaval, Pasen, cadeautjes voor de

verjaardagen van leerkrachten, sportdag, ouderavonden, afscheid groep 8 en tevens zit er een bijdrage in voor activiteiten tbv kunst en cultuur.



Zit heel wat in.



Fluor, heb er nog nooit van gehoord dat ze dat op scholen doen. En heb toch al aardig wat basisscholen gezien door mijn werk.



Hier kunnen we kiezen uit 4 scholen, 1 valt er sowieso al af dat is een jenaplan school. Ook valt de katholieke en de christelijke af. Dus ja blijft er 1 over 8) De openbare school.



Mandy: de zaken die jij opnoemt had ik zo nog niet bedacht. Maar verkleden enzo, ik denk dat ieder kind wel wat in de kast heeft hangen of zichzelf thuis ook wel eens verkleed. En ik ben leren om dingen te maken met de naaimachine dus dat moet goed komen ( :shifty: :mrgreen: )



Maar zo te lezen is 25 euro niet veel met wat je krijgt. En betalen zullen we wel doen hoor :slight_smile: Hoort er gewoon bij, zou niet om het geld mijn kind thuislaten van schoolreis. Ik weet zelf hoe erg ik er altijd naar uitkeek en helemaal moe en voldaan terug kwam na zo’n dag. Die ervaring wil ik mijn eigen kind ook meegeven :thumbup:




Scheelt ook dat als de oudste eenmaal kleding heeft, de jongste het ook gebruikt. Beetje bij beetje verzamel je wel,maar heb echt wel eens een setje gekocht voor school…dat hergebruik je makkelijk…



Ik vind alles bij elkaar onder de 100 euro per kind wel meevallen.

Koop 1 jaar een setje voor een kerststukje en hergebruik het het jaar erop, hoeven ze alleen een nieuwe kaars en groen mee te nemen…

Fluor maakt het tandglazuur harder. Dat gebeurt ook door 2 keer daags poetsen. Alleen door het fluor spoelen eens per week gaat het sneller. Het gebit is dan ongeveer 5 jaar eerder op volle sterkte. Dat vind ik wel een prettig gegeven.

Hier betalen we, even uit mijn hoofd, 25 euro per kind. Hier zit kleuterfeest (oftewel schoolreisje), Sinterklaas, Kerst, excursies etc bij in.



Komend jaar gaan we meer betalen, want dan gaat onze oudste naar groep 3 en gaat dan al op kamp. Ik heb me er nog niet in verdiept wat dat gaat kosten. Ze gaan 1 nachtje, dus ik neem aan dat de kosten nog niet de pan gaan uitrijzen. Dat komt wel in groep 8, met 5 dagen kamp. Maar dat zien we man wel weer.

Wij betalen €5,- per maand, dus €60,- per jaar. Voor de psz was dat €43,- per maand, dus dan zijn we nu een stuk goedkoper uit. :slight_smile:

@Chrissy wrote:

Hier betalen we, even uit mijn hoofd, 25 euro per kind. Hier zit kleuterfeest (oftewel schoolreisje), Sinterklaas, Kerst, excursies etc bij in.



Komend jaar gaan we meer betalen, want dan gaat onze oudste naar groep 3 en gaat dan al op kamp. Ik heb me er nog niet in verdiept wat dat gaat kosten. Ze gaan 1 nachtje, dus ik neem aan dat de kosten nog niet de pan gaan uitrijzen. Dat komt wel in groep 8, met 5 dagen kamp. Maar dat zien we man wel weer.


Met groep 3 al op kamp? Dat vind ik wel heel snel gaan dan. De meeste kinderen vinden een schoolreisje al spannend en eng genoeg. Laat staan ook nog ergens slapen.

ooh vijf dagen kamp! wat lang…



De vrijwillige bijdrage is zeker niet veel op een school, als het de kwaliteit ten goede komt ben ik zeker bereid om een x euro aan gelden te betalen!

Groep 3 op kamp? Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt…of aan wil denken…

Schoolgeld op Luuk zijn oude school was 30 euro inclusief en

de school waar hij nu op zit is 70 euro dat is inclusief overblijven.

ouderbijdrage is 17,50, daar komt nog 25 euro bij voor schoolreisje (in groep 8 kost het schoolreisje 120 euro) en we kregen van de week nog een brief voor sinterklaas of we daar nog even 8 euro voor neer wilden leggen. vind ik wel stom, als ze dat nou gewoon bij in de ouderbijdrage doen :roll:

Hier is het 37,50 per kind per jaar.



poosje geleden kregen alle ouders een brief over de bestemming van het schoolgeld ( vieringen, uitstapjes , sinterklaas enz )



Er werd gemeld dat de bijdrage VRIJWILLIG is , maar dat als je niet betaald je kind op den duur uitgesloten kan worden van activiteiten.



En ik ben het daar echt wel mee eens.



Kijk als je bloedarm bent zijn er uitzonderingen en hulp vanuit school , maar er zijn ook ouders die het wel kunnen maar gewoon niet willen betalen.

kinderen zitten op verschillende scholen.


  • 22 euro, schoolreisje apart.


  • 50 euro, wordt in 2 termijnen afgeschreven.



    Beide per schooljaar per kind

@mama_desiree wrote:

ouderbijdrage is 17,50, daar komt nog 25 euro bij voor schoolreisje (in groep 8 kost het schoolreisje 120 euro) en we kregen van de week nog een brief voor sinterklaas of we daar nog even 8 euro voor neer wilden leggen. vind ik wel stom, als ze dat nou gewoon bij in de ouderbijdrage doen :roll:




Dat vind ik idd ook apart… verhoog dan de ouderbijdrage gewoon naar 25 euro per jaar.

En ja ik weet dat groep 5tm8 geen cadeautje van school meer krijgen over het algemeen, maar lootjes trekken, maar dan komt het geld vast wel ergens anders goed te pas, extra materiaal of weet ik het.

@mama_desiree wrote:

ouderbijdrage is 17,50, daar komt nog 25 euro bij voor schoolreisje (in groep 8 kost het schoolreisje 120 euro) en we kregen van de week nog een brief voor sinterklaas of we daar nog even 8 euro voor neer wilden leggen. vind ik wel stom, als ze dat nou gewoon bij in de ouderbijdrage doen :roll:






Schoolreisje 120 euro???

Waar gaat dat heen met de klas/school als ik vragen mag? :shock:

Dat vind ik een absurd bedrag.

Waar R. & L. naar school gaan:



Ouderbijdrage

De ouderbijdrage is dit jaar vastgesteld op € 25 per kind in groep 1 t/m 8 voor het gehele schooljaar. Komt uw zoon/dochter na 31 december op school dan vragen wij een bijdrage van € 12,50 . Voor kinderen die instromen na 31 mei wordt geen bijdrage gevraagd.



Schoolreisje

€ 25 per kind in groep 3 t/m 7, 1 x per 2 jaar. De kosten van dit schoolreisje staan los van de vrijwillige ouderbijdrage. Gezien de kosten die het schoolreisje met zich meebrengt zullen de kinderen waar deze bijdrage niet voor betaald is, niet meegaan op schoolreis.

Groep 8 dus denk schoolkamp? Hier betalen we 20 euro per jaar apart voor het schoolkamp in groep 8 dus 160 euro in totaal.

@mlk1982 wrote:

Groep 8 dus denk schoolkamp? Hier betalen we 20 euro per jaar apart voor het schoolkamp in groep 8 dus 160 euro in totaal.


In groep 8 betalen we hier 80€ per kind.