Schoolfoto hilariteit.

@fiep klophout wrote:

ik neem aan dat jij die foto overigens niet bewerkt hebt? Ik vind um wel heel erg contrastrijk en de kleurverzadiging vind ik voor een ‘prof fotograaf’ ook wel heel hoog :think: of ligt dat aan je scanner?

Ik denk dat het door de scanner komt want het contrast is groter dan de foto die hier naast me ligt. De foto zelf is zachter.

@fiep klophout wrote:

haha lasse toch! Dan vind ik die van vorig jaar toch wat meer naturel :mrgreen: Zul je altijd zien, krigj je gewoon gelijk dat ie daar het leukst op staat van alle schoolfoto’s die nog volgen.

k:

:mrgreen:

Ik vind hem op de klassenfoto elke keer leuker staan dan op de grote foto. Meer ontspannen en meer zichzelf. Ik vrees dat die grote foto’s altijd wel wat zullen hebben.

En de juf gebruikt ze ook - een fotootje in het huis met alle kindjes erin naast de deur, en in de klas waar de kinderen kruisjes achter hun foto kunnen zetten als ze iets af hebben. Die grijns gaat dus een heel jaar in de klas prijken.

Vorig jaar hadden we echt een hele leuke foto, maar die van dit jaar hebben we niet eens besteld.

Ze stond er zo boos en verdrietig op. Net alsof ze een hele strijd heeft gevoerd met die fotograaf of zo en echt gedwongen voor die camera is gesleept. Dus we slaan maar even over dit jaar.

De groepsfoto heb ik wel besteld, daar staat ze ook niet super op, maar dat is vooral leuk voor haar voor later, om te zien wie er allemaal in de klas zaten.

@Bella wrote:

wat is een moderne variant - je maakt me nieuwsgierig.

Dit is de ‘moderne’ variant :smiley:

en deze is van vorig jaar

Het is wel dezelfde fotograaf, maar die deed dit jaar dus twee varianten. De ‘moderne’ was wel een euro duurder en je moest vooraf beslissen.

@fiep klophout wrote:

haha lasse toch! Dan vind ik die van vorig jaar toch wat meer naturel :mrgreen: Zul je altijd zien, krigj je gewoon gelijk dat ie daar het leukst op staat van alle schoolfoto’s die nog volgen.

Nano stond er dit jaar gewoon écht leuk op. ik durf haast te zeggen dat iie nog nooit of anders iig zelden zo vrolijk op een foto heeft gestaan. Ik zou er natuurlijk een foto van kunnen maken om het te bewijzen, maar je kunt me ook op mijn woord geloven natuurlijk :wink:

Ik wil wel bewijs :angel: , al heb ik Nano volgens mij nog nooit niet leuk op een foto zien staan, maar nu dus extra vrolijk. Kom maar op 8)

@Esther75 wrote:

ben het eens met fiep over de foto, maar niet alle fotografen kunnen het even goed.

Ik vind deze foto van Y.annick heel goed uitstralen dat hij het echt is (ja, is het het babytje uit mijn avatar), maar hij is zo bleek en fel uitgelicht.

Wat de andere foto te veel heeft, heeft deze weer te weinig.

En die lach zullen ze er bij kinderen wel op projecteren (veel oefenen?) want die hebben Y.annick en M.ilou allebei (foto van milou heb ik niet online staan)

Oh sorry voor het grote vlak, ik krijg het niet goed geplaatst.

Ik denk dat de lach toeval is, denk je echt dat ze dat zullen oefenen? Dat doen ze hier echt niet hoor.

Leuke foto :smiley:

Wow wat ongelovelijk leuk zeg die moderne variant - die wil ik ook wel :mrgreen:

@Bella wrote:

Wow wat ongelovelijk leuk zeg die moderne variant - die wil ik ook wel :mrgreen:

Bij ons regelt de oudercommissie de schoolfotograaf dus ik zou het gewoon in de groep gooien :smiley: . Wie weet wil jullie schoolfotograaf het ook wel doen.

vind het raar dat ie voor alleen achtergrondje 1 euro meer vraagt…:think:

maar de foto is wel super, knap mannetje :mrgreen:

@Gab wrote:

vind het raar dat ie voor alleen achtergrondje 1 euro meer vraagt…:think:

maar de foto is wel super, knap mannetje :mrgreen:

Dank je :smiley: , en het is niet alleen het achtergrondje hè :wink: .

Tenminste ik heb er niet heel veel verstand van, maar hij had nu twee opstellingen mee. Een voor de ouderwetse en een voor de moderne. Verder was hij vorig jaar in 1 ochtend klaar en nu duurde het langer omdat hij elke keer moest switschen en dus was hij er de hele middag ook nog.

Verder hoorde ik ook dat hij net zolang doorgaat totdat er een leuke foto bij zit.

Klinkt wel als iemand die hart voor zijn vak heeft en die euro vind ik het dan meer dan waard.

kijk dat is dus een man naar mijn hart,

dat hij door gaat tot dat er een leuke foto bijzit :mrgreen:

ik heb zelf ook school fotografie gedaan… en het is een rotwerkje hoor…

zeker als ouders foto’s zelf gaan inscannen en zo :wink:

maar goed, hier moest ik 7.50 betalen voor een extra vergroting

van 13x18…

ik heb heb alle schoolfoto’s altijd besteld,

en in een schoolboek album gedaan,

zelfs die van mijzelf heb ik nog… :mrgreen:

Volgens mij heb je er heel veel geduld voor nodig :mrgreen: .

Geen idee wat een vergroting hier kost, ik scan ze idd wel maar meer om hem hier bijvoorbeeld te laten zien. Verder doe ik er niks mee.

De foto zelf was 9,50 incl. een vel met pasfotootjes en twee kleinere. En dan natuurlijk nog de klassenfoto. Ik vind het een hele schappelijke prijs.

Ik heb ze ook nog allemaal, erg leuk om te zien :smiley:

Ik vind hem op de klassenfoto elke keer leuker staan dan op de grote foto.

grappig, hier juist andersom. op de klassefoto;s staat ie alletwee de jaren als een echt klein in elkaar gedoken muisje. terwijl ie op de pasfoto echt straalt.

Wauw Fiep wat een prachtige foto. En wat staat paars hem goed.

Jee Fiep, ik vind Nano opeens zo groot op deze foto :o :inlove: . Hele leuke foto en idd paars staat hem goed.

Wat een leuke foto zeg - je wordt spontaan blij als je er naar kijkt.

En ik hou van paars :inlove: Heb voor lasse ook een paar paarse t-shirts en zie hem daar altijd graag in.

@Nijmanb wrote:

Jee Fiep, ik vind Nano opeens zo groot op deze foto :o :inlove: . Hele leuke foto en idd paars staat hem goed.

Maar ik vind Mika ook veel ouder lijken :shock: Ik realiseer me nu net pas dat hij maar drie weken ouder is dan lasse maar ik was al die tijd in de veronderstelling met een veel ouder kind van doen te hebben.

@Bella wrote:

@Nijmanb wrote:

Maar ik vind Mika ook veel ouder lijken :shock: Ik realiseer me nu net pas dat hij maar drie weken ouder is dan lasse maar ik was al die tijd in de veronderstelling met een veel ouder kind van doen te hebben.

nou idd, ik had ook het idee dat Mika van een ‘heel andere generatie’ is dan dat grut van ons. Maar het scheelt gewoon maar een maand met nano :shock:

Wow!

Wat een mooie foto van Nano! :inlove:

Hier doen ze niet aan pasfoto’s, alleen een klassenfoto, en die zijn van beide kids dit jaar leuk. Vind het alleen jammer dat op de foto van dochter haar lievelingsjuf er niet bij op staat.

Ik vind hem ook opeens zo groot hoor :o . Op de foto van vorig jaar zie je nog echt een kleuter en nu is hij opeens groot.

Maar het ligt ook wel een beetje aan de foto denk ik :think: