Schoolfoto hilariteit.

Lasse kreeg van de week voor het eerst schoolfoto’s mee.



Ik ben nooit fan geweest van dat soort foto’s maar dacht leuk voor Lasse.



Zag ik toch gisteren die foto’s - echt best erg. Het was gewoon mijn kind niet.



Ik kam lasse zijn haar eigenlijk nooit - dat klinkt misschien stom maar dat hoeft niet ofzo. Hij heeft wat krullig haar en dat zit eigenlijk altijd wel (vinden wij dan - itt Nena wat een raar bossie touw wordt als je daar niets mee doet) hebben ze dus voor die foto ws zijn haar gekamt en weet ik wat mee gedaan. Nou zit alsof hij gewatergolft is ofzo. En met zijn mond maakt hij een krampachtig grimas.



Ik vind het echt een stomme foto die op mijn toestel gelijk gedelete zou hebben.



De klassenfoto daarentegen is heel erg leuk en zit er gezellig uit en is echt Lasse die heerlijk naast de jus zit te glunderen. Die neem ik dan ook wel.



Wat zijn jullie ervaringen met schoolfoto’s - als eens een keer een leuke gehad??

Oh, jammer dat hij er niet leuk opstaat! Dan zou ik ook alleen de klassenfoto nemen. Foto’s van je kind alleen kun je altijd zelf nog maken of laten maken.



Die van Laura vond ik wel erg leuk, maar de fotograaf pakte het ook handig aan. Die zette de kinderen op de stoel neer, en begon gewoon een kletspraatje, beetje praten, grapje maken, kind lacht, klik, foto. Heel spontaan eigenlijk (en veel geduld van de fotograaf). Dus ik ben er erg tevreden over. Maar het is natuurlijk altijd afwachten wat het wordt.

waarom kammen ze haar op school ?? is dat iets nieuws of zo en dan met kam/bortsel waar de hele klas school mee gedaan word



zo is het toch niet zich zelf meer zoals hij op school is

hier op school dit jaar alleen een klassenfoto :?

en vernam aan dochter lief dat ze het toch wel spannend vondt en voor de spiegel stond haar lach te proberen :lol:

@Mejis wrote:

Oh, jammer dat hij er niet leuk opstaat! Dan zou ik ook alleen de klassenfoto nemen. Foto’s van je kind alleen kun je altijd zelf nog maken of laten maken.



.




Ik heb inderdaad laatst zelf een fotootje van hem gemaakt en met mijn nieuwe computer en printer met fotomogelijkheden zelf pasfototjes kunnen maken voor op school en bso enzo. Was helemaal trots op mezelf.



Volgens jaar doe ik wel een briefje om zijn nek - verboden haren te kammen :mrgreen:

Hier juist een ontzettend leuke schoolfoto. Ben er erg blij mee! :thumbup:

Wat vreemd dat ze op school zijn haren doen :?

hier was de foto wel ok, hij staat er vooral heeeeeeel groot op…alsof ie een kleuter is van vier :angel:

En van z’n haar zijn ze gelukkig afgebleven!



Maar ik blijf een door mijzelf geschoten foto in een minder klinische setting, en met een minder rechttoe-recht-aan uitsnede duizend keer meer waard dan zo’n statische schoolfoto. Maar ik heb ze toch gekocht, voor de opa en oma en papa en tantes en zo.

Ik vond ze ook nooit mooi, totdat tigo in groep 3 zat en er een nieuwe fotograaf werd ingehuurd, die levert echt goed werk



heb er ooit een topic aan gewijd…



het was ff zoeken maar gevonden



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3821088&highlight=#3821088



trouwens erg raar dat ze zn haar zo gedaan hebben, ze moeten op school toch ook snappen dat zn haar nooit zo zit

@fiep klophout wrote:

hier was de foto wel ok, hij staat er vooral heeeeeeel groot op…alsof ie een kleuter is van vier :angel:

En van z’n haar zijn ze gelukkig afgebleven!



Maar ik blijf een door mijzelf geschoten foto in een minder klinische setting, en met een minder rechttoe-recht-aan uitsnede duizend keer meer waard dan zo’n statische schoolfoto. Maar ik heb ze toch gekocht, voor de opa en oma en papa en tantes en zo.




Ik heb er echt naar gekeken - los van smaak - zou het toch leuk zijn voor opa en oma. Iedereen kent het type schoolfoto en we doen er lekker nostalgisch aan mee - maar zelfs met de beste wil kan ik niets anders zien dat hij er heel stom op staat.



Voordeel van niet versneld kleuteren - nog twee kansen in zijn kleutertijd :mrgreen:

@Bella wrote:

@fiep klophout wrote:
hier was de foto wel ok, hij staat er vooral heeeeeeel groot op…alsof ie een kleuter is van vier :angel:

En van z’n haar zijn ze gelukkig afgebleven!



Maar ik blijf een door mijzelf geschoten foto in een minder klinische setting, en met een minder rechttoe-recht-aan uitsnede duizend keer meer waard dan zo’n statische schoolfoto. Maar ik heb ze toch gekocht, voor de opa en oma en papa en tantes en zo.




Ik heb er echt naar gekeken - los van smaak - zou het toch leuk zijn voor opa en oma. Iedereen kent het type schoolfoto en we doen er lekker nostalgisch aan mee - maar zelfs met de beste wil kan ik niets anders zien dat hij er heel stom op staat.



Voordeel van niet versneld kleuteren - nog twee kansen in zijn kleutertijd :mrgreen:




het is idd puur nostalgie, want ik durf te wedden dat ook opa en oma en tantes (baker misschien enige uitzondering) een ‘normale’ foto eigenlijk mooier vinden…maar ik wil gewoon dat ze net als míjn oma zo’n lelijk lijstje met een gouden randje ophangen met een schoolfoto van hun kleinkind erin :angel:



franka; die tweede foto is idd echt een stuk mooier. Zonde dat maar weinig scholen een goede fotograaf inhuren. En voor een paspoort zijn ze blijkbaar toch niet geschikt, dus maak er dan maar gewoon iets moois van idd :thumbup:

@fiep klophout wrote:

@Bella wrote:
@fiep klophout wrote:
hier was de foto wel ok, hij staat er vooral heeeeeeel groot op…alsof ie een kleuter is van vier :angel:

En van z’n haar zijn ze gelukkig afgebleven!



Maar ik blijf een door mijzelf geschoten foto in een minder klinische setting, en met een minder rechttoe-recht-aan uitsnede duizend keer meer waard dan zo’n statische schoolfoto. Maar ik heb ze toch gekocht, voor de opa en oma en papa en tantes en zo.




Ik heb er echt naar gekeken - los van smaak - zou het toch leuk zijn voor opa en oma. Iedereen kent het type schoolfoto en we doen er lekker nostalgisch aan mee - maar zelfs met de beste wil kan ik niets anders zien dat hij er heel stom op staat.



Voordeel van niet versneld kleuteren - nog twee kansen in zijn kleutertijd :mrgreen:




…maar ik wil gewoon dat ze net als míjn oma zo’n lelijk lijstje met een gouden randje ophangen met een schoolfoto van hun kleinkind erin :angel:



:




Precies :mrgreen:



Wat ze volgens mij niet meer hebben is dat supergrote posterformaat.



Mijn moeder had die nooit maar bij buren van mij hing dat wel ergens in het trapgat ofzo - wat was het A3 ofzo. Alledrie de kids op een rijtje



Daar zie ik me nog niet mee aankomen - hier oma een foto van je kleinkind :lol:

@Frank@ wrote:

Ik vond ze ook nooit mooi, totdat tigo in groep 3 zat en er een nieuwe fotograaf werd ingehuurd, die levert echt goed werk



heb er ooit een topic aan gewijd…



het was ff zoeken maar gevonden



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3821088&highlight=#3821088



trouwens erg raar dat ze zn haar zo gedaan hebben, ze moeten op school toch ook snappen dat zn haar nooit zo zit




Die zwart is idd veel leuker. Hoewel de eerste ook nog wel door de beugel kan.



Ik zal die van Lasse eens scannen en laten zien. Ookal neem ik ze niet heb ik het toch nog ergens - mocht lasse er late in therapie mee komen dat zijn moeder die foto’s nooit nam ofzo 8)



Sprak gisteren een stagiere van ons en die zei dat haar moeder nooit de foto’s nam omdat ze vond dat ze er nooit leuk op stond, wel de klassenfoto’s en dat zij dat nu wel jammer vond.

Bij ons maken ze ook van die standaard foto’s met lichtblauwe achtergrond. De eerste 2 van Indy waren erg leuk, die van vorig jaar vréselijk! We waren net bezig haar pony te laten groeien en toen heeft juf vlak voor het nemen van de foto haar 2 speldjes zó oenig opnieuw ingedaan :think: Daarbij hing haar voortand op half 7 én leek het wel of ze een onderkin had! Maarja, ik heb hem toch maar genomen want ik sla mezelf voor mijn kop als ik straks van elk jaar foto’s heb behalve die van groep 3. Kes zijn eerste foto vorig jaar was ook super leuk. Nu deze week weer dezelfde fotograaf en gisteren zijn we voor het eerst een broer/zus foto gaan maken (doen ze elk jaar ook, is vrijwillig). Ik heb hem al gezien op de camera en hij is echt supergaaf volgens mij! (voor zover je kunt zien op een schermpje van een paar cm…)



Kortom, ik zou hem, hoe stom je hem ook vind wel nemen (of scannen), je hebt tenslotte maar 1 foto per jaar van de schoolfotograaf…

Hier is afgelopen week de school fotograaf geweest, dus we wachten nog op de 1e foto’s.

Maar vind het erg raar dat ze op school het haar van je zoon hebben gedaan, ik zou er ook even na vragen…waarom ? Hoe hij zijn mond heeft kunnen ze natuurlijk niet heel erg veel aan doen, of het moet heel raar zijn dan moeten ze dat op dat moment natuurlijk wel een beetje sturen…Maar zijn haar doen, snap niet waarom.

Een paar dagen verder en van de eerste schrik bekomen - begin ik er langzamerhand aan te wennen :shifty: Ik vraag me ook af of ze zijn haren eigenlijk wel gekamd hebben en ik het niet toevallig gewassen had ofzo (doe ik zelden en dat het daarom anders zit)



maar affijn scan gemaakt - volgens mij gaan jullie zeggen waar heb je het over :oops: Het is eigenlijk vooral zijn mond die hij heel raar heeft.

Misschien moet ik maar aan wat opa en oma zelf overlaten of zij er eentje willen :think:

nee ik zeg niet ‘waar heb je het over’, snap namelijk precies waar je het over hebt. Geen onaardige foto, maar niet heel erg Lasse.



Heb je de keuze uit verschillende velletjes? Misschien gewoon 1tje doen, om later de verzameling (voor in die prachtige gouden lijst!) compleet te hebben?

@fiep klophout wrote:

nee ik zeg niet ‘waar heb je het over’, snap namelijk precies waar je het over hebt. Geen onaardige foto, maar niet heel erg Lasse.



Heb je de keuze uit verschillende velletjes? Misschien gewoon 1tje doen, om later de verzameling (voor in die prachtige gouden lijst!) compleet te hebben?




Jij hebt lasse natuurlijk vaker voorbij zien komen op foto en in real live dus fijn dat je het snapt.



Roel vind het ook niets dus het lag iig al niet alleen aan mij.



Inderdaad verschillende velletjes. Ik hoor soms argumenten over die kleintjes van leuk voor vriendenboekjes ed maar dan maak ik zelf wel een leuke en via printer als pasfotootjes afdrukken.



Dus als het om nostalgie gaat - zou die met het goude randje natuurlijk het belangrijkst zijn :mrgreen:

Bleek dat we binnen drie dagen moesten beslissen dus de knoop maar doorgehakt - de grote maar wel genomen - stel dat dit de mooiste blijkt de komende 8 jaar :roll: :mrgreen:





Kleintjes kan ik zelf er van maken of ik maak gewoon van de zomer een leuke foto voor de nodige dingen zoals in klas en bso en weet ik wat.

Ik vind het een leuke foto van een knap kereltje, maar ik weet natuurlijk niet hoe hij er “normaal” uitziet!! (klinkt raar, maar bedoel het goed hahahaha)





Hier schrok ik me ook helemaal kapot van de schoolfoto…dacht eerst dat ze me de verkeerde had meegegeven :oops: …Hij ziet er gewoon raar uit. Zo helemaal niet Matthijs. Op de klassenfoto wel, dat is zoals wij hem kennen en hij normaal ook op de foto staat.



De foto waar hij alleen op staat, kijkt hij een beetje eng…beetje duivels (dat zei mijn vriendin ook al)…

Heb de foto’s wel gehouden voor in het schoolfoto archief waar ik mijn eigen moeder ook nog altijd dankbaar 8) voor ben…voor die afzichtelijk foto’s van mij…

(nu mezelf er nog overheen zetten en m in een fotolijstje doen!!)