Ruiten krabben

handig! Wij hebben een carpoort :slight_smile: en we slapen zelf aan de achterkant van het huis dus geen last van krabbende ruiten :wink:

Oh handig zeg. Straks ook maar even naar de blokker. Want ons nieuwe barrel heeft zelfs de ramen aan de binnenkant bevroren :eh:

@fiep klophout wrote:

@Bietje wrote:
@Karin1981 wrote:
@Bietje wrote:
@Barbara wrote:
@Bietje wrote:
Wij laten onze auto’s gewoon een kwartier voor we de deur uit gaan draaien,… is véél handiger dan krabben hoor! :wink:






Leuk voor je buren! :eh:


Wij hebben geen last van buren hoor! :mrgreen:




niet echt milieu vriendelijk


Dat is rijden met je auto ook niet, komt op hetzelfde neer…




uuuh? dus als je normaal 100 km rijdt, vind je 1000 km rijden net zo belastend voor het milieu want rijden is sowieso milieuvervuilend??? :eh:



daarbij is het stationair laten draaien ook nog écht milieuonvriendelijker dan gewoon rijden:Door de motor te starten en deze dan stationair te laten draaien duurt het een hele tijd tot de motor op temperatuur komt. Als je meteen na het starten wegrijdt komt de motor sneller op temperatuur.

Als je de motor stationair warm laat draaien verbruik je veel meer brandstof en tevens slijt de motor veel sneller.



dus…


… So? :roll:

@Bietje wrote:



… So? :roll:




uh so… dat stationair laten draaien is een zeer milieuonvriendelijke manier om de boel ontdooid te krijgen, en ook nog slecht voor je motor.

@marloes vip wrote:





Heb dat probleem nooit met mijn fiets. :smiley:




nou ik heb mijn fiets deze week 1 keer buiten laten staan en kon de dag erna niet meer schakelen…heb me kapot gefietst in de 1… :wall: :wall:

@fiep klophout wrote:

@Bietje wrote:


… So? :roll:




uh so… dat stationair laten draaien is een zeer milieuonvriendelijke manier om de boel ontdooid te krijgen, en ook nog slecht voor je motor.


Maar het gaat wel snel en voor die paar dagen in het jaar dat dat nodig is zal de wereld en mijn auto er niet slechter uit komen :wink: .

@fiep klophout wrote:

@marloes vip wrote:




Heb dat probleem nooit met mijn fiets. :smiley:




nou ik heb mijn fiets deze week 1 keer buiten laten staan en kon de dag erna niet meer schakelen…heb me kapot gefietst in de 1… :wall: :wall:


Ow hahaha en maar trappen en niet vooruit komen, zie het al voor me, had je wel snel warm toch? :mrgreen: :wink:

@Bietje wrote:

@fiep klophout wrote:
@Bietje wrote:


… So? :roll:




uh so… dat stationair laten draaien is een zeer milieuonvriendelijke manier om de boel ontdooid te krijgen, en ook nog slecht voor je motor.


Maar het gaat wel snel en voor die paar dagen in het jaar dat dat nodig is zal de wereld en mijn auto er niet slechter uit komen :wink: .




verbeter de wereld, begin bij…

@fiep klophout wrote:

@Bietje wrote:
@fiep klophout wrote:
@Bietje wrote:


… So? :roll:




uh so… dat stationair laten draaien is een zeer milieuonvriendelijke manier om de boel ontdooid te krijgen, en ook nog slecht voor je motor.


Maar het gaat wel snel en voor die paar dagen in het jaar dat dat nodig is zal de wereld en mijn auto er niet slechter uit komen :wink: .




verbeter de wereld, begin bij…


Hahaha ik wist dat dat ging komen! :mrgreen:

@marloes vip wrote:

Fiep, ik ben het zo met je eens. Vind het ook stinken zeg, dat stationair draaien.



Bietje en Fiep, ik vind het bewonderingswaardig hoe jullie op elkaar reageren zonder lelijk en denegerend te doen. Super! :thumbup:


We hebben dan wel een andere mening over iets, daarom hoeft men elkaar niet in de haren te vliegen, ik vind Fiep een leuke meid alleen bekijken we sommige dingen nét iets anders :wink:

@chester wrote:

Oh handig zeg. Straks ook maar even naar de blokker. Want ons nieuwe barrel heeft zelfs de ramen aan de binnenkant bevroren :eh:




En in de zomer helpt het je auto te weren tegen hitte. Kan ook fijn zijn :wink:

Oh, das zeker fijn. Zal morgen gelijk eens kijken. Noodzaak was vandaag niet zo hoog want hoef nog niet weg met de auto haha. Zaterdag echter wel. Dus morgen ramen schoon, doek erop en dan kan ik er zaterdag zo mee weg :thumbup:

@Angel & Luna wrote:

hm… ziet er ideaal uit ben alleen bang dat die binnen 5 seconde is gestolen :think:


Hier ook wel denk ik…

Bietje buiten het milieu effect…



In Nederland is het officieel zelfs strafbaar om je auto door stationair draaien te ontdooien. Tenzij je er in blijft zitten. :mrgreen:



Je mag officieel je motor niet laten draaien als de auto onbeheerd is.

@ruud wrote:



Je mag officieel je motor niet laten draaien als de auto onbeheerd is.




Je mag ook niet toeteren als het niet nodig is :angel:

Psies maar daar ontdooit je auto zeker niet van. :mrgreen:

Ook niet als je heeeel hard toetert?? :angel:



:mrgreen: had zelf nog in gedachten het zinnetje ‘het zijn maar een paar dagen per jaar’ en het toeteren… sommige mensen toch echt minimaal 1x per dag :mrgreen:



@Karin, als je trouwens elke keer de hoes achterin de auto legt krijg je toch vocht in je auto en daardoor alsnog beslagen voorruiten (of dus zelfs bevroren)?



En hoe doen jullie het dan met de beslagen voorruit? Aangezien je voorruit toch helemaal schoon moet zijn voordat je de weg op moet, dan zit je toch ook al gauw 5 minuten in je auto te wachten tot je voorruit schoon is toch? Met een doek blijf je vaak vegen (ook niet veilig tijdens rijden)…

@ruud wrote:

Bietje buiten het milieu effect…



In Nederland is het officieel zelfs strafbaar om je auto door stationair draaien te ontdooien. Tenzij je er in blijft zitten. :mrgreen:



Je mag officieel je motor niet laten draaien als de auto onbeheerd is.


Ook niet op je eigen oprit?

Geen idee of dit ook zo in belgië geldt… :think:

De buurman laat de auto ook stationair draaien om te ontdooien…om 05.30 uur! grrrrrrr…en laat die auto nou net vlakbij ons slaapkamerraam staan :doh: …



Ik durf het niet, ben veels te bang dat er iemand in stapt en wegrijdt met mijn toetoe (zoals Isa auto’s noemt :roll:, ondanks mijn stugge AUTO )



Wij wonen trouwens in een klein dorp waar ik de kans nihil acht dat er iemand instapt en wegrijdt, maar dat terzijde :wink:



Ons pa moet ook vroeg weg, die legt een soort van dekentje over zijn voor- en zijruiten. De achterkant hoeft 'ie niet te krabben want het is een bestelbusje zonder achteruitkijkmogelijkheden…scheelt ook weer 8)

autowassen op straat mag trouwens officieel ook niet…