toen we mijn schoonouders vertelden dat de 2e er aan kwam was het eerste wat mijn schoonmoeder zei ‘nou en dan is het dan wel klaar neem ik aan he?’ … eh wat dacht je van ‘gefeliciteerd’? :shock:
En hoogzwanger van de 3e ook zo’n opmerking in de trant van ‘oh zou je dat nou wel doen?’ eh nou kan moeilijk meer terug he en bovendien wil ik dat helemaal niet 8) (opmerking kwam van een vrouw die zelf altijd maar 2 kids had gewild en bij de 2e zw.schap een tweeling… daar lijkt ze het tot op heden nog weleens moeilijk mee te hebben).
hier bij de eerste de reactie: en: ga je het weg laten halen…? :silenced: van iemand die dichtbij me staat :silenced: :silenced:
das gewoon schandalig!!
staat die nog steeds dichtbij je? kan het me zelf bijna niet voorstellen :oops:
Die heb ik ook meegemaakt… Van mijn beste vriendin destijds notabene, ik heb haar nooit meer gesproken nadat ze ook nogboos werd toen ik nee antwoorde en riep dat ik mn leven verziekte en stom bezig was…
Blijf ik toch wel moeilijk vinden hoor… Was al vanaf de kleuterklas een vriendin.
Wij hebben een dochter van 6 1/2 en een tweeling van 1 1/2.
5 jaar verschil dus.
Dat hebben wij bewust gedaan omdat ons dat wel handig leek dat de oudste dan naar school is en zelfstandig is.
(nou dat kwam helemaal goed uit toen wij hoorden dat we in verwachting waren van een tweeling)
Maar goed omdat er 5 jaar verschil tussen zit en het een tweeling is, krijgen wij vaak de vraag of wij “geholpen” zijn.
Nee dus, spontaan en nee er zitten ook geen tweelingen in de familie
Nou vind ik dit nog niet eens zo erg hoor!
Maar als je jong bent en om dan te vregen of het een “ongelukje” is, tjonge.
Al hadden jullie het niet gepland dan nog is het geen “ongelukje” maar een “verrassing”!!
“Ongelukje” vind ik zo negatief… :naughty:
Of zoals bij Kris en Fiep dat is toch belachelijk?? :shock:
Gelukkig weten we zelf allemaal beter
Maar leuk is anders… :hug:
Lekker genieten van jullie kindjes :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Of als een stel bijv al 3 dochters heeft en nog een 4e kindje willen, dat mensen dan vragen “jullie gaan nu voor een jongetje zeker?” GRRrrrrrrrrr… :evil:
Oooh wat komen er vreselijke reacties voorbij zeg :shock: hoe onbeschoft sommige mensen zijn! :evil: hoe haal je 't in je hoofd zo te reageren, waar bemoeien ze zich mee.
Hier eenmaal de vraag gehad of het gepland was, maar wel zo geformuleerd dat duidelijk was dat de man in kwestie het echt niet zo naar bedoelde als de vraag eigenlijk is. Vond het toen ook niet zo vervelend.
Toen ik zwanger was van mijn zoon op mijn 22e en dat aan mijn moeder ging vertellen juichte ze de hele boel bijeen, maar 2 weken later, waar ik bij was, tegen een vriendin zeggen “ze is zwanger hoor, en dat vind ik HELEMAAL NIET leuk dus…” :think: :?
10 jaar later (mijn huidige man) en ik gingen haar vertellen dat we zwanger waren van ons kindje (mijn dochtertje nu) en toen reageerde opnieuw mijn moeder met een geweldige reactie…“oh, ok, ik dacht toch echt dat je dáár niet meer aan zou beginnen”
Ach om t lijstje te vullen en ik de opnerkingen niet vind kunnen :naughty: :evil:
Toen wij vertelde aan s.ouders dat we onze tweede verwachten zei ze:
-nu een meisje en dan de knoop erin toch? :shock: :silenced:
Wat was ik blij dat manlief daarop reageerde dat we dat zelf wel zien :inlove: :mrgreen: :twisted:
En regelmatig krijg ik t naar mijn hoofd gesmeten,
nu een meisje en dan is t klaar he?
Uhm nee mogen wij dat zelf uitmaken :evil: Toevallig is t weer een jongen maar ook al was t een meisje geweest wilden we miss toch nog een derde kindje dat heeft niets met t geslacht te maken :evil: :wall:
Jup de opmerking: zooo jonge moeder!
En nu de tweede vlot erachteraan zit hebben we deze ook:
zooo je gaat t druk krijgen met twee van die kleintjes
Waarop ik altijd reageer, ach met een tweeling is t zwaarder T.immetje loopt tenminste al tegen de tijd dat de beeb er is en eet normaal mee :twisted:
Dus nee niet de hormonen, t zijn de mensen met hun opmerkingen die gewoon niet kunnen! :evil: :naughty:
Ik raakte zwanger van mijn eerste, 2,5 maanden voordat mijn man voor een half jaar op uitzending moest. We hadden ook net een huis gekocht die verbouwd moest worden.
Nu ik weer zwanger ben krijg ik te horen… is deze nu wel gepland?? Nou mijn dochter was ook gepland, er kwam alleen een heleboel omheen! :evil: En waarom zou deze niet gepland zijn??? Mijn dochter is inmiddels 2,5 jaar.
Toen we aan kinderen wilde gaan beginnen kreeg ik altijd te horen dat ik nog veel te jong was (ik was 23 toen ik zwanger raakt van de 1e) en dat ik nog moest genieten van het leven. Die opmerkingen kreeg ik wel van mensen die eind 30 begin 40 waren ten tijde van de geboorte van hun 1e kind. En dan ook nog met IVF en geen tweede kunnen krijgen.
Een goede vriendin van mij krijgt ook lekkere opmerkingen. Ze heeft 2 knullen en wil graag een derde. Haar 2e knul heeft een hele moeilijke start gehad. Heeft de eerste 48 uur bijna niet overleefd.
Maar nu zeggen mensen dus tegen haar dat ze een derde wil omdat ze een meisje wil. NEEEE DUS als het maar gezond is krijgt zo een veel diepere betekenis.!
Ik kreeg zelfs op mn 36e te horen of het wel gepland was, omdat ik natuurlijk al een 13 en 6 jarige had!
Ik dacht nog bij mezelf, hallo??? Ik ben 36 zal ik dan als ik het niet wilde, niet goed opletten? :wall:
er zijn heel wat kindjes die ondanks dat de ouders echt wel opletten, toch zijn ontstaan hoor :wink: en nee, dat heeft he-le-maal niks met leeftijd te maken...Dit klinkt bijna alsof 'ongeplande kindjes' alleen bij domme naieve jonge mensen ontstaan....
Ik kreeg zelfs op mn 36e te horen of het wel gepland was, omdat ik natuurlijk al een 13 en 6 jarige had!
Ik dacht nog bij mezelf, hallo??? Ik ben 36 zal ik dan als ik het niet wilde, niet goed opletten? :wall:
er zijn heel wat kindjes die ondanks dat de ouders echt wel opletten, toch zijn ontstaan hoor :wink: en nee, dat heeft he-le-maal niks met leeftijd te maken...Dit klinkt bijna alsof 'ongeplande kindjes' alleen bij domme naieve jonge mensen ontstaan....
Ik heb het dan ook over mezelf, aangezien de eerste wel een "niet gepland" kind was en ik was toen 21 dus ik was nu 36 en dan zou je in principe echt wel oppassen als je echt geen kids meer wilt en het je al 1x is overkomen toch?
En dat maak jij er van die laatste zin, dat zie je mij nergens beweren, ik heb het simpelweg over MIJZELF :think: :)
Maar ik dacht juist dat het normaal is om tegen je 36e nog kindjes te nemen!
Kindjes neem je niet… die krijg je als het je gegeven is .
Ik kan er niet veel mee, zulke zinnen…
Ik denk dat dit een manier van zeggen is, en dat kiki best beseft dat het een wonder blijft hoor, zwanger worden…
Dat denk ik ook wel… Alleen de opmerking “kindjes nemen” kan net als de vraag of een zwangerschap al dan niet gepland is ook als erg rottig worden ervaren. IK word daar dus ook pissig om, net als TS om de vraag of haar zwangerschap gepland is of een ongelukje is. In mijn ogen, is zowel de vraag/opmerking of een zwangerschap al dan niet gepland is en de opmerking “kindjes nemen” ten alle tijden ongepast en denken veel mensen niet na voordat zo’n uitspraak eruit komt…
Ik denk dat dit een manier van zeggen is, en dat kiki best beseft dat het een wonder blijft hoor, zwanger worden…
Dat denk ik ook wel… Alleen de opmerking “kindjes nemen” kan net als de vraag of een zwangerschap al dan niet gepland is ook als erg rottig worden ervaren. IK word daar dus ook pissig om, net als TS om de vraag of haar zwangerschap gepland is of een ongelukje is. In mijn ogen, is zowel de vraag/opmerking of een zwangerschap al dan niet gepland is en de opmerking “kindjes nemen” ten alle tijden ongepast en denken veel mensen niet na voordat zo’n uitspraak eruit komt…
ik vind de term ‘kindjes nemen’ helemaal niet zo naar, maar zo’n opmerking als van rooike vind ik dan wel weer raar (ondanks dat dat niet op mijn eigen situatie slaat, dus als persoonlijke aanval of zo voel ik het niet). Zo zie je idd maar weer dat het vaak heel gevoelig ligt. En misschien is het dan handig om te proberen aan beide kanten water bij de wijn te doen: proberen erop te letten wat je zegt, maar zeker ook proberen te bedenken dat veel van die nare opmerkingen helemaal niet zo naar bedoeld zijn…
ik vind de term ‘kindjes nemen’ helemaal niet zo naar, maar zo’n opmerking als van rooike vind ik dan wel weer raar (ondanks dat dat niet op mijn eigen situatie slaat, dus als persoonlijke aanval of zo voel ik het niet). Zo zie je idd maar weer dat het vaak heel gevoelig ligt. En misschien is het dan handig om te proberen aan beide kanten water bij de wijn te doen: proberen erop te letten wat je zegt, maar zeker ook proberen te bedenken dat veel van die nare opmerkingen helemaal niet zo naar bedoeld zijn…
Waarom vind je dat raar?
Misschien pak je het gewoon verkeerd op want ik zie niets raars aan mijn uitspraak? :think:
Ik schreef al eerder dat het mijn ervaring is, IK heb niet goed opgelet toen ik 21 was met mn AB kuur en raakte ongepland zwanger, dus zal ik het op mn 36e wel weten dat ik moet uitkijken met een AB kuur, als ik geen kinderen meer wilde…
Dus ik snap je punt niet dat het een rare opmerking is.
Ik besef het echt wel dat je kindjes niet neemt maar krijgt, maar het is inderdaad een manier van zeggen.
Ook denk ik dat Rooike bedoelt, dan als het je een keer overkomen is, je er sneller oplet. Dus het heeft niks met jong te maken. Zo komt het bij mij over