Hey meiden,
Nu wij iedereen al verteld hebben dat ik zwanger ben, krijg ik vaak de vraag of het een ongelukje was of gepland.
Iemand anders ook meegemaakt en wat zeiden jullie erop?
Ik word er namelijk best pissig om :oops:
Ben je erg jong en is dat de reden dat mensen het zeggen? Helaas kunnen mensen erg bot zijn, probeer het een beetje te laten gaan hoe moeilijk het ook is, of er een gevatte opmerking tegenover gooien maar wat zou ik zo even niet weten :think:
vind het wel sneu voor je :hug: en is zeker niet leuk om te horen :naughty:
Geloof graag dat je daarom pissig word.
Slaat toch nergens op om zulke opmerkingen te geven.
Mijn schoonzusje en broertje hebben ook eens een nare reactie gekregen van zelfs eigen Familie. (Zusje en Schoonbroertje)
Mensen moeten blij zijn voor iemand anders.
Ook al is dat soms misschien moeilijk als diegene zelf probeert zwanger te raken en het daarbij niet zo 123 lukt.
Hoe moeilijk het ook is, sta boven zulke mensen.
ik hoor niks anders , dat is echt t eerste wat ze ons vragen , nu nog steeds, was t wel gepland of was t een ongelukje…bij ons komt dit doordat wij allebei veertigers zijn en onze zoon en dochter achttien en tien,…zo n klein humpje valt dan op…
ik zeg steevast…een kind is nooit een ongelukje…een kind is een gelukje
heel vaak krijg ik dan als reactie ow ja dat is waar…
een andere die wij vaak horen is…is zeker een nieuwe relatie?
uh nee wij zijn al 21 jaar getrouwd en alledrie zijn van ons samen
dat ‘‘gepland’’ of ‘‘ongelukje’’ hoor ik ook zo vaak mensen vragen… Je bent dus niet de enige
Het is heel frustrerend. Daarom zei ik altijd of het uitmaakte… Ze was in ieder geval erg welkom! Ik snap je frustratie.
Pff ik vind het gewoon zo onbeschoft, dat je je het afvraagt kan gebeuren, maar vragen :naughty:
jups, herkenbaar.
bij de eerste snapte ik de reactie wel, die kwam voor iedereen ook nogal uit de lucht vallen. Maar bij de tweede had ik het niet verwacht, maar kwam de opmerking alsnog veelvuldig. Zal wel zijn omdat men zich niet voor kan stellen dat je vrijwillig twee kindjes alleen wil opvoeden.
En momenteel- hun vader is hier - hoor ik voortdurend van jan en alleman: je doet nu toch wél voorzichtig???
daar word ik behoorlijk kribbig van kan ik je zeggen :evil: hoezo; ‘nu wél’??? als je een kindje witl en je gebruikt daarom geen voorbehoedsmiddelen, dan heeft dat toch niks met niet voorzichtig zijn te maken???
En hoezo moet ik voorzichtig zijn? Mag ik misschien zelf beslissen of ik nog een kind zou willen of niet?
fiep je hebt groot gelijk… dat gaat niemand een zak aan, en het is jou keuze.
:-*
@fiep klophout wrote:
Mag ik misschien zelf beslissen of ik nog een kind zou willen of niet?
Nee dus. Wij als maatschappij, willen graag bepalen hoe jong een moeder haar eerste kind mag krijgen, en hoe oud ze maximaal mag zijn. Daarnaast willen we graag bepalen dat er precies 2 kinderen in elk gezin geboren worden, uiteraard één jongen én één meisje. Liefst natuurlijk ook in deze volgorde. Meisje is vanzelfsprekend ´helemaal de mama´ en zoonlief laat alleen trekjes van papa zien. Verder willen we graag dat ze allemaal blond zijn en blauwe ogen hebben en uiteraard een IQ van boven de 120…
:roll: soms hé, dan zou je mensen wel kunnen schieten
eisblume idd wat jij schrijft is wel waar.
Onlangs was ik in het winkelcentrum en een oudere dame sprak me aan of ik een jongetje of meisje had gekregen, een meisje zei ik tegen haar, vervolgens zei ze dat ik het zeker wel jammer vond dat ik nu 2 meisjes had ipv een jongen en een meisje :roll:
ik vind het overigens wel uitmaken wie zulke opmerkingen maakt. Het valt me nl op dat mensen die redelijk van me af staan nu vaak die opmerking maken ‘dat ik nu toch wél oppas’ en dan denk ik echt: wat weet je in hemelsnaam van mij, mijn leven, mijn wensen???
Dat heeft dan eigenlijk niks met mij te maken, maar puur met hun projectie op mijn situatie…gaap.
Als mensen dichterbij zo’n opmerking maken, kan ik dat wel beter hebben.
kaya toch had je nou niet beter je best kunnen doen om een meisje en een jongen te krijgen, tssss…zo zonde :lol: :lol: :lol: :lol:
ze zeggen tegen ons wel eens, gelukkig dat jullie eerste een jongen was he, zou zo jammer zijn geweest als je drie meiden had gekregen…uche
uche…hmm jaajaa :roll:
Bij de derde werd het eerst ook gevraagd; is het een ongelukje?
Een ongelukje :think:
Daarna was het: en wil je nu ook een vierde?
En ook al gehoord, net als bij jou Kristalkindje; is AS een volledige zus van L&S?
Omdat er te lang tussen zit en L en S heel erg op elkaar lijken, blond zijn en AS net zo donker als ik denken mensen vaak dat AS van een eerdere relatie is… Ik weet van niks.
En ik vind het niet zo leuk voor AS.
jaa sorry, hij heeft toch zo naar links gemikt voor een jongen (of moest het nou naar rechts :mrgreen: ) hahaha.
Daar heb je het al vandaar twee meiden.
Vandaag ook nog de opmerking dat het neem ik aan nu klaar was met twee kids, nou zei ik als ik mijn hart volg dan zou ik nog wel 1 of 2 kindjes willen proberen te krijgen maar mijn verstand zegt op dit moment anders. Maar waar hebben we het over mijn meisje is net 4 maanden :wall:.
Erg Lydia dat mensen dat denken en dan ook nog zeggen :evil:
Hier roept ook iedereen in onze omgeving, ‘zo, nu met een meisje erbij zijn jullie zeker klaar?’, om nou nog net niet eraan toe te voegen ‘mag ik hopen’… :roll:
Nou zijn we dat toevallig ook, maar ik heb dan toch altijd de neiging om te zeggen dat ik dat nog niet zo zeker weet… Lekker puh :twisted:
ja deze opmerking hebben we bij de eerste en 2de ook vaak gekregen meestal zeg ik dan als ik het geld er voor zou hebben liggen wel een heel elftal
en ook een veel gemaakte opmerking
ben je nog samen met de vader en hebben ze de zelfde vader
ik vind het best onbeschoft
al vind ik dat laatste ergens heel ver wel een idee dat je kan krijgen bij mijn jongens maar zeggen doe je dat niet vind ik
de oudste heeft donkere bruine haren en donkere bruine ogen en de jongste blond met blauwe ogen
Bij beide kinderen " zijn ze wel gepland ? Kwam zeker even tussen door"
Mijn antw. Standaard " niet gepland dat kan ik namelijk niet zo goedm wel gewenst "
Mijn uiterlijk speelt dan ook niet fijn mee, lijk jonger dan ik ben, en hoe vaak ik wel geen wijzende vingers heb gezien, bij het voorbij lopen " heb je weer zo een tiener moeder die zich laat bezwangeren door jan en alleman "
Heb een keer wat terug gezegd " het was geen Jan die en alleman van achter heette hoor, hij heette R.oy :eh: "
tja je krijgt nu eenmaal allerlei opmerkingen soms naar je hoofd geslingerd als je zwanger bent.
Niet geweldig, en zeer frustrerend!
Let maar op, stel dat jullie een jongen krijgen weer; die opmerkingen die je dan krijgt ook! :silenced:
Mensen moeten gewoon niet zo moeilijk doen!
Enne bij ons is dit meisje dan wel een verrassing, en zeg je dit soms ook naar bepaalde mensen; geloven ze er geen zak van dat je zwanger kan raken door de pil heen :shifty: :eh:
ja echt heeeel herkenbaar. Hoevaak ik wel niet verteld heb dat ik echt de pil netjes slikte en dan toch nog die ‘doe je nu wel voorzichtig’ opmerkingen :wall:
Ik heb de vraag met deze zwangerschap ook weer vaak gehad. Ik denk dat veel mensen het niet meer verwacht hadden omdat de oudste drie dicht op elkaar zitten, dan zes jr ‘niks’. En nu verwacht iedereen dat er een vijfde komt :roll: En dat moet dan natuurlijk wel een meisje zijn he, want de vierde ook weer een jongen dat is toch wel een beetje sneu voor ons meisje.
Bij deze zwangerschap heb ik het wel gehoord. En ook de opmerking, wat snel al na de miskraam.
Als ik vertel dat we weer zwanger zijn geworden met hormonen en we zo blij zijn dat het zo snel weer gelukt is, naja wat is snel, we wachten er sowieso al 4 jaar op, dan dimmen ze wel in.
Maar vind het ronduit onbeschoft. Iedereen mag toch zelf weten wanneer ze hun kinderwens uit willen laten komen en hoeveel kinderen.