Bij de eerste en de tweede gelukkig nooit die opmerking gehad. Maar nu…de jongste was nog net geen 1 toen ik net zwanger was van nmr drie en zal dus 20 mnd zijn als nmr drie geboren wordt. Ik krijg vaak de opmerking dat ik het wel heel zwaar zal gaan krijgen met twee kinderen zo dicht op elkaar.
Mijn schoonmoeder heeft zelfs wel eens gezegd toen wij onze plannen voor een derde kenbaar maakte: zou je dat wel doen? Je hebt het nu al zo druk! Toen heb ik gezegd…zo veel drukker zal ik het echt niet krijgen…het is maar net hoe je er zelf in staat.
Dat hoor ik ook vaker; je zult het nog druk genoeg krijgen met 3 kinderen, Yari en de baby zitten dan wel erg dicht op elkaar he, had je het niet beter kunnen houden bij 2 kinderen want 3 is zo druk etc.
pff moedeloos word je van zulke mensen… Ik tenminste wel…
Ben blij dat we straks 2 kids zo dicht op elkaar hebben qua leeftijd, niks mooiers dan dat!
En zwaar SHIT HAPPENS :thumbup:
Wij hebben 4 kinderen, 4 meiden…Hoevaak wij sinds de geboorte van de 4e, imiddels ruim 2 weken geleden, (al dan niet met een lach) te horen hebben gekregen dat het sneu of zielig is voor mijn man, is ontelbaar :twisted:
Er zijn zelfs mensen die zeggen, nou ja, als het maar gezond is…
Alsof we het geslacht aan de gezondheid zouden moeten relativeren!? En dat terwijl we juist super gelukkig zijn met ons meiden gezin, maar sommige mensen zijn helaas zoo kortzichtig, dat ik er niet eens meer op reageer :thumbdown:
We hebben het soms over een 5e kindje, mochten we daar in de toekomst voor kiezen wil ik de reacties niet eens weten, erg he!
Waarom proberen anderen toch steeds hun eigen normen en idealen aan anderen op te leggen? Als het al idealen zijn… soms denk ik dat het een beperking van de ander is, en het wellicht vaker om jaloezie draait omdat het niet de norm is, maar wij ondanks dat er gewoon zo ontzettend gelukkig mee zijn.
toen ik zwanger was van de oudste was ik 25.
Redelijk normale leeftijd lijkt me… toch heel vaak de vraag gehad of het wel gepland was, want ik was nog zo jong! (grappige is dat mijn moeder ook op haar 25e zwanger was van de 1e, maar tot mijn moeder zwanger was dachten ze dat ze geen kinderen konden krijgen, want ze waren al 5 jaar getrouwd :shock: ).
Op de 1e verjaardag van de oudste was ik alweer (ruim) 3 maand zwanger van de 2e. Mijn broertje reageerde eerst wel van ‘huh wat zo snel, was dat wel de bedoeling?’. Naief als hij was, was hij even vergeten dat je er dan nog een halfjaar bij op moest tellen :mrgreen: . 1,5 jaar vond hij eigenlijk wel weer meevallen.
En na de geboorte van die 2e waren er idd ook de ‘jammers dat het geen meisje is’ ‘en nu door voor een meisje zeker’ niet van de lucht.
Zwanger van die 3e ook weer de ‘je hoopt zeker wel op een meisje’ tegen mijn man ‘het zou wel sneu zijn voor je vrouw als het weer een jongetje is’ etc etc. Ja joh als het weer een jongetje blijkt te zijn had ik veel liever nog een miskraam gehad :twisted: .
Dus na zijn geboorte waren de ‘jammers’ ook weer veel gehoord… zit je daar blij te wezen met je 3e kind, is het jammer…
Bij de 4e zw.schap veel minder commentaar gehad, die 4e hadden mensen dan toch wel weer verwacht bij ons en blijkbaar was ik bijdehant genoeg geweest in de voorgaande zw.schappen dat slechts sporadisch iemand nog durfde te beginnen over een meisjeswens .
Wat Fiep schrijft herken ik trouwens wel… iemand die verder weg staat kan bij mij op een hoop irritatie/wrevel rekenen na zo’n opmerking en daar flapte ik dan ook regelmatig vrij harde opmerkingen eruit… was het soms zo zat.
Mensen die je na staan daarvan weet je dat het ook gewoon pure interesse is en dan is het minder erg of anders… (zo weet ik dat mijn moeder het gewoon heel leuk had gevonden als er een meisje bij had gezeten. Dat mag ze vinden toch? Ze is gelukkig niet minder blij met haar kleinzoons en wie weet of mijn broertje ooit nog een dochter mag krijgen).
@Marda wrote:
Wij hebben 4 kinderen, 4 meiden…Hoevaak wij sinds de geboorte van de 4e, imiddels ruim 2 weken geleden, (al dan niet met een lach) te horen hebben gekregen dat het sneu of zielig is voor mijn man, is ontelbaar :twisted:
En hier dus idd dat het voor mij wel zielig is… ja vreselijk, zit hele dagen te janken dat ik 4 jongens heb hoor :wall: .
Ah gosh marije, zal ik een aantal dozen tissues, uit de honderden die ik (nog net niet) gekregen heb, aan je opsturen? :hug: Kunnen we lekker samen snotteren…
Of weet je wat pas echt een goed idee is? Misschien kunnen we wel 1 of 2 kinderen ruilen? heb je wat foto’s dan zoek ik wel de mooiste eruit (blonde haren blauwe ogen toch?) Oh nee, wat stom, dan heb ik er nog steeds 4 :think: MIsschien hebben 2 dames met maar 1 kind die al jongens hebben nog interesse voor een meisje erbij? :think:
:mrgreen: :mrgreen: :sick: :silenced:
Ik was overigens ook pas 22 toen ik zwanger werd van de oudste, heb inderdaad ook heel wat vragen en vooroordelen over me heen gekregen.
Ik was ook 22 dat ik zwanger werd, en ik kreeg van mijn oma de reactie: was het een ongelukje/ongepland?
Verbaasd als ik was heb ik gezegd nee natuurlijk niet, tegenwoordig kan je dat het heel goed inplannen!
al snapte ze de hint eerst niet :doh: wij hadden een shirtje voor ons nichtje met daarop, hoera ik ben zo blij krijg er een neefje of nichtje bij. wij hadden haar op schoot, en daar een foto van.
Waren mensen die vroegen ja maar huh? krijgt … (zwager) dan een kleintje? of he zijn ze (ouders van het kindje met shirt) dan alweer zwanger?!
:doh: :silenced:
Vind het ook geen leuke vraag.
Vind het nogal prive, het gaat niemand wat aan!
Ach d’r is altijd wat hoor…
Zwanger van Niek was het, goh dat is snel, jullie zijn nog maar zo kort samen, is het wel gepland? (gaat je geen klap aan…)
Bij Peet was het, jemig nu al weer zwanger, was vast niet helemaal de bedoeling… (jawel, was wel de bedoeling, lekker puh)
Bij Mies was het, zou je dat nou wel doen, peet is ook de makkelijkste niet (nee maar het is nu wat te laat om terug te stoppen he, ben al zwanger…)
En bij de 4e zat ik er best door, ze was totaal niet gepland en dwars door de pil heen… en toen was het steeds als ik dat eerlijk vertelde… “tja, je was er toch zelf bij?”
Alsof je dus kan voorkomen dat er een kindje door de pil heen glipt en nog blijft plakken ook. :roll:
Wat willen ze dan? Geheel onthouding?
Vandaag ook weer, ik vertelde mijn schoonzus dat een vriendin van mij eerst al een keer door de implanon zwanger was geraakt en een miskraam kreeg waardoor ze wist dat die niet werkte. Nu is ze 5,5 jaar na haar nu jongste weer zwanger van n’r 4. Niet gepland en een verrassing en wat zegt ze… tja, daar was ze zelf bij he…
Ergens voel ik teleurstelling in mensen opkomen, maar ik denk dan ook wel eens… misschien zijn ze stiekem wel jaloers, hadden ze toch ook wel nog een kindje gewild ofzo. Ik vind “je was er zelf bij” echt de domste opmerking ooit… bah
:?
Ach je doet het toch nooit goed denk ik. Bij ons duurde het 2 jaar voor we zwanger waren en dan krijg je ook verschillende opmerkingen. Of het nu de 1e, 2e, of welk nummertje ook is je krijgt toch wel opmerkingen. En ach ik kan er nu wel tegen.
Lekker genieten van je kids. :inlove: En zwangerschap. :thumbup:
en het is ook niet van deze tijd… mijn oma heeft destijds aan mijn ouders gevraagd of mijn broertje een ongelukje was… want ze hadden toch al 1 van allebei, waarom zou je dan nog 1 willen? :shock:
En wij hebben dus een jongen en een meisje, en zijn volgens sommige mensen nu dus klaar.
Dat is ook wel zo, maar we willen het bij 2 houden, en dat heeft niks met het geslacht te maken.
Bij een vriendin is nummer 3 een meisje na 2 jongens, haar man kreeg het ‘compliment’ dat hij eindelijk goed gemikt had… :shock:
De vraag over ongelukjes heb ik nooit gehad.
Wel heb ik vaker de opmerking gehad: “Hier moet je het maar bij laten hoor. 2 kindjes is genoeg. 3 is alleen maar heel onhandig!”
Ja HALLO, mogen wij dat even zelf bepalen aub? :evil:
oh ja; bij de derde: “zou je dat nou wel doen?”
Dat vond ik toen niet aardig.
Degene die het toen zei komt daar nu overigens nooit meer op terug, maar reageert juist heel leuk en geïnteresseerd.
Dat is dan weer de andere kant van zulke opmerkingen, soms is het namelijk echt wel goed bedoeld
toen we mijn schoonouders vertelden dat de 2e er aan kwam was het eerste wat mijn schoonmoeder zei ‘nou en dan is het dan wel klaar neem ik aan he?’ … eh wat dacht je van ‘gefeliciteerd’? :shock:
En hoogzwanger van de 3e ook zo’n opmerking in de trant van ‘oh zou je dat nou wel doen?’ eh nou kan moeilijk meer terug he en bovendien wil ik dat helemaal niet 8) (opmerking kwam van een vrouw die zelf altijd maar 2 kids had gewild en bij de 2e zw.schap een tweeling… daar lijkt ze het tot op heden nog weleens moeilijk mee te hebben).
@mamaMarije wrote:
toen we mijn schoonouders vertelden dat de 2e er aan kwam was het eerste wat mijn schoonmoeder zei ‘nou en dan is het dan wel klaar neem ik aan he?’ … eh wat dacht je van ‘gefeliciteerd’? :shock:
En hoogzwanger van de 3e ook zo’n opmerking in de trant van ‘oh zou je dat nou wel doen?’ eh nou kan moeilijk meer terug he en bovendien wil ik dat helemaal niet 8) (opmerking kwam van een vrouw die zelf altijd maar 2 kids had gewild en bij de 2e zw.schap een tweeling… daar lijkt ze het tot op heden nog weleens moeilijk mee te hebben).
hier bij de eerste de reactie: en: ga je het weg laten halen…? :silenced: van iemand die dichtbij me staat :silenced: :silenced:
@fiep klophout wrote:
@mamaMarije wrote:toen we mijn schoonouders vertelden dat de 2e er aan kwam was het eerste wat mijn schoonmoeder zei ‘nou en dan is het dan wel klaar neem ik aan he?’ … eh wat dacht je van ‘gefeliciteerd’? :shock:
hier bij de eerste de reactie: en: ga je het weg laten halen…? :silenced: van iemand die dichtbij me staat :silenced: :silenced:
das gewoon schandalig!!
staat die nog steeds dichtbij je? kan het me zelf bijna niet voorstellen :oops:
Ach jeetje wat komen er toch een vreselijke opmerkingen voorbij :lol:
Zwanger konik er echt weleens verdrietig van worden. Zeker nu, na de 20 weken echo. Ik dacht al dat het een jongetje was en was superblij dat alles goed was en ook met t geslacht, maakte me echt niet uit nu. En dan krijgnje van die “ach nou ja, gelukkig maar dat ie gezond is” of “gelukkig hebben jullie al een meisje” opmerkingen. Echt niet leuk :?
Ik krijg nu ook vaak de vraag of het niet erg druk is, ik ben natuurlijk best heel druk, maar wel heel ontspannen. Dus dan sta ik helemaal relxed waar dan ook met de vier en antwoord ik druk, welnee joh, ik vind het niet druk hoor. Vroeger hadik het druk,met een baby, dreumes en peuter…
Moet je ze zien kijken :o
Jemig Fiep :shock: :roll: :wall: Wat een belachelijke vraag!
Alsof het gaat om een moedervlek dat op de verkeerde plek zit ofzo!
Ik zou echt met mijn b*k vol tanden staan denk ik. Hoe kun je zoiets vragen?!
Fiep, dat is inderdaad het toppunt van schandaligheid! :shock:
Hoe heb je gereageerd??