Relacteren --> een half jaar bezig, ik ga stoppen..

hi hi, faizaa, je kun thet je misschien niet voorstellen, maar niet álle babies willen altijd maar aangelegd worden :wink: . Misschien dat manneke helemaal nog niet snapt wat hij met die boobs aan moet. Van aanleggen kan dan nog geen sprake zijn. En hem weer aanleren waar die dingen voor zijn, kan denk ik idd pas als er ook melk is.

Je bent een kei hoor Vlinder. Super dat je doorzet!!

Ben even achter de computer gekropen, moet iets moois met jullie delen :inlove: :

Mijn ventje had net heerlijk geslapen, werd lekker relaxed wakker, het was bijna tijd voor zijn flesje en bijna tijd voor mij om te kolven. Nog even voor die tijd samen onder de douche. Hij lag heerlijk te genieten van het warme water, met z’n hoofdje tegen mijn borst aan en toen ineens…mondje ging open, ik denk weet je wat we gaan ervoor en ja hoor…hap!! Eerst even een beetje onwennig sabbelen, maar daarna voelde ik hem zuigen! Na een paar keer zuigen liet hij los en ik zag melk aan mijn tepel. Heb hem hierna naar de andere borst gebracht en hij begon gewoon weer gelijk te zuigen!! Ik kreeg tranen in mijn ogen, zo’n mooi moment, eindelijk mijn mannetje weer aan de borst, wat een heerlijk gevoel.

Ben zo trots op mijn ventje, twee weken geleden werd hij nog boos als ik alleen al met mijn borst bij hem in de buurt kwam en nu heeft hij gewoon “gedronken” :inlove: :inlove:

@lena3 wrote:

hi hi, faizaa, je kun thet je misschien niet voorstellen, maar niet álle babies willen altijd maar aangelegd worden :wink: . Misschien dat manneke helemaal nog niet snapt wat hij met die boobs aan moet. Van aanleggen kan dan nog geen sprake zijn. En hem weer aanleren waar die dingen voor zijn, kan denk ik idd pas als er ook melk is.

Nee klopt… ik geef alleen aan dat het voor haar zelf, makkelijker zou zijn ivm de productie… kan me voorstellen dat je borsten sneller doorhebben wat de bedoeling is door een kindje dan door een kolf… maar ik schrijf OOK… dat ik snap dat menneke niet gefrusteerd moet raken… :wink: en dat ze zeker de LK moet volgen… ik denk gewoon aan, proberen misschien… af en toe aan te leggen… als hij het toelaat, waarom niet… hij hoeft niet te drinken maar ikzelf zou gewoon eens oefenen… wie weet… :angel: Het zijn maar tips hoor, ze moet natuurlijk haar eigen ding doen… zeker…! :thumbup: En ook ik, Lena… heb geen makkelijke BV periodes gehad altijd… :wink: Bij mij lijkt het soms alsof het heel makkelijk is gegaan maar dat komt omdat ik vertrouwen had in mijn lijf… ik wist dat het wel weer goed zou komen… en pijn of BO of weigerende kindjes heb ik ook gehad… alleen wist ik altijd dat het niet het einde hoefde te betekenen… 8)

Vlinder… ik vind je een bikkel echt… :thumbup: Ik ben gewoon mee aan het denken… Is het niks voor jou, hoor ik dat wel… :-*

@Vlinder83 wrote:

Ben even achter de computer gekropen, moet iets moois met jullie delen :inlove: :

Mijn ventje had net heerlijk geslapen, werd lekker relaxed wakker, het was bijna tijd voor zijn flesje en bijna tijd voor mij om te kolven. Nog even voor die tijd samen onder de douche. Hij lag heerlijk te genieten van het warme water, met z’n hoofdje tegen mijn borst aan en toen ineens…mondje ging open, ik denk weet je wat we gaan ervoor en ja hoor…hap!! Eerst even een beetje onwennig sabbelen, maar daarna voelde ik hem zuigen! Na een paar keer zuigen liet hij los en ik zag melk aan mijn tepel. Heb hem hierna naar de andere borst gebracht en hij begon gewoon weer gelijk te zuigen!! Ik kreeg tranen in mijn ogen, zo’n mooi moment, eindelijk mijn mannetje weer aan de borst, wat een heerlijk gevoel.

Ben zo trots op mijn ventje, twee weken geleden werd hij nog boos als ik alleen al met mijn borst bij hem in de buurt kwam en nu heeft hij gewoon “gedronken” :inlove: :inlove:

Ahhhh prachtig!! dat huid op huid contact is zooo lekker he… en hij was er helemaal klaar voor… TOP! ik hoop dat jullie het lekker rustig op kunnen bouwen… Laat die tranen maar komen hoor, is echt een emo moment… :inlove:

Vlinder ik kom je even aanmoedigen! Heb me tijdens m’n vakantie al af zitten vragen hoe het relacteren zou gaan… nou petje af meid, voor je doorzettingsvermogen en wilskracht :clap: Wat een supermooie beloning had je vandaag :inlove: hoop dat er nog vele van die momenten zullen volgen :pray: :inlove:

Gogogo Vlinder! :thumbup: :mrgreen:

Oh Vlinder wat geweldig zeg. Wat heerlijk voor jullie beiden.

Een prachtige beloning voor al de moeite!

Ik ben superblij voor je!!!

Bedankt voor jullie aanmoedigingen :thumbup: .

Faizaa, is ook mijn bedoeling hoor om hem vaker aan te leggen, dan gaat het alleen nog maar beter. Toen ik nog BV gaf ging het kolven ook minder goed dan via de borst voeden.

Oh ja vanmorgen is het aanleggen weer gelukt onder de douche, daarna nog even gekolfd en als ik de twee flesjes samen goot had ik een klein bodempje melk :dance: . Ik ga nu maar beginnen met sparen van de melk wie weet heb ik morgenavond een half flesje vol.

wauw vlinder!!! Wat goed meid! Wat heerlijk ook en wat mooi hoe het gegaan is, zou er ook emo van worden. Het gaat helemaal lukken, super hoor! :dance:

geweldig vlinder, wat een mooi moment! je wordt wel beloond voor je moeite zo, wat en lief menneke :inlove: .

Oooooh meid wat super zeg. :thumbup: :dance:

Ik vind het echt zo mooi :inlove:

Ik weet hoe het voelt want ik heb een vergelijkbare situatie gehad.,

Ik heb wel al die tijd gekolfd dus mijn productie moest niet terug op gang komen maar Luca kon en wilde door kiss niet aan de borst.

Toen dat na ruim 2 maanden verbeterde heb ik hem uiteindelijk ook weer live aan de borst gekregen,… ik heb toen ook zitten huilen van geluk.

Was trouwens bij mij in bad toen we heerlijk tegen elkaar aan lagen in het water,… krijg bijna een deja-vu gevoel van jou verhaal :wink:

ohhh wat goed zeg vlinder!! :inlove: :inlove: :inlove:

Vlinder, hoe is het? :-*

Niek, oh jij ook al zo’n mooi moment!

Ceinwyn, gaat goed hoor, ik ben tenminste ben tevreden. De melkproductie wordt elke dag iets meer. Heb nu een bodempje per keer, dit gooi ik dan bij zijn flesje in. Volgende week heb ik weer contact met de LK en ik denk dat ik dan ga vragen of ze me kan helpen met een borstvoedingshulpsetje. Ik krijg hem namelijk alleen maar onder douche aangelegd als hij lekker relaxed is, op andere momenten is hij veel te druk en afgeleid en heeft hij geen interesse. Tnx voor de interesse :-*

Wat goed datje steeds meer produceert :thumbup: Jammer dat hij buiten het douchen niet veel interesse heeft, maar hopelijk komt dat snel goed, evt met behulp van dat setje? :pray: En tot die tijd maar lekker vaak samen douchen :inlove:

Wauw!! Wat een fantastisch verhaal!!! Ik wordt helemaal gemotiveerd door jou!!!

Hee vlindertje, misschien kun je het eens in het donker proberen. Tessa wil ook nog weleens weigeren of het gewoon veeels te druk hebben. Maar als ik haar oppak voor een late voeding en als ze 's nachts wakker wordt, dan drinkt ze veel relaxter. Dus misschien als hij wakker wordt en hij is nog wat slaperiger lekker in een halfdonkere kamer aanleggen. Dit is trouwens sowieso een probleem waar veel bv-moeders tegenaan lopen hoor, ook als je geen ‘pauze’ hebt gehad.

He bedankt voor de tip! Ga ik proberen.

Heb vandaag alle melk bewaard+nog melk van 1 keer kolven gister, heb nu een flesje van ruim 40 cc :dance:

Vlinder, wauw, je bent een kanjer hoor en je zoontje ook!!! :clap: :inlove: :-*

Geweldig Vlinder! Echt top!