Ik zit er aan te denken om de BV weer op te starten. Heb mn zoontje de eerste maand BV gegeven, maar ben toen gestopt door meerdere problemen ( te veel melkproductie wardoor krampjes, borstontsteking en tepelproblemen ).
Ik mis het BV geven steeds meer en wil eigenlijk wel proberen om het weer te starten, al zou het maar voor kleine beetjes naast de FV zijn.
wie van jullie heeft hier ervaring mee en heeft tips voor me?
Ik ben wel weer aan het werk dus dat is dan wel weer lastiger, maar goed ik kan natuurlijk gebruik maken van mijn kolfrecht .
Ik heb jaren geleden gerelacteerd… als ik je een tip mag geven, neem contact op met een lactatiekundige, laat je goed begeleiden en vraag om domperidon. Bereid je voor op , zeker de eerste weken, omde 2-2.5 uur kolven, en in het begin zeer teleurstellende tot geen productie, maar als je volhoudt, echt goed volhoudt, moet het goed te doen zijn!!!
Ik heb hier wat tips gevonden, misschien had je die zelf ook al gevonden
http://www.geocities.com/relactatie/hoe.htm
http://www.borstvoeding.com/aanverwant/relactatie/relactatie.html
Als je het echt wil, bel dan een LK en stel samen een plan op. Bereid je erop voor dat je er een paar weken hard voor zult moeten werken en dat je bakken met applaus krijgt hier als het je straks gelukt is :-* .
Er komt nog steeds een druppeltje melk uit mn tepels als ik er in knijp dus dat is al positief.
Tnx voor de links, ik had ze idd al gelezen
Heb vanmiddag mn zoontje voor de voeding en na de voeding even bij mn tepels gehouden om te kijken wat zn reactie was, nou niet veel, hij keek echt zo van wat moet ik daar nu weer mee aan :roll:.
Succes Vlinder, ik hoop écht dat het je gaat lukken. :-*
ik zeg er wel bij… ik heb mijn eerste dus nooit meer aan de borst gekregen, maar ik nam genoegen met het geven van de kostbare bv in de fles… Regelmatig wel proberen aan te bieden, die borst, maar Luc werd er alleen maar heel erg boos van…
Ik heb het ook een tijdje geprobeerd.
Het is mij niet gelukt, jammer genoeg.
Goed van je hoor dat je het weer wil proberen, bel een LK!
En Vlinder, hoe is het nu? :-*
Heb hem meerdere keren geprobeerd aan te leggen ( voor na en tussen de voedingen ), maar hij weet niet wat hij er mee aanmoet. Hij wordt zelfs boos… Ik denk dat het niet gaat lukken dus. Kolven zie ik niet zo zitten, wilde juist dat gezellige, knusse van BV weer terug hebben.
Als je kolven niet ziet zitten, dan kun je denk ik niet relacteren. Je zult altijd moeten kolven om voorproduktie te zorgen.
als er weer melk is, is het makkelijker om je zoontje weer aan de borst te krijgen. Maar je zult zeker de hulp van een LK nodig hebben om je de trucjes te leren waarmee hij het misschien weer leren kan.
@Vlinder83 wrote:
Heb hem meerdere keren geprobeerd aan te leggen ( voor na en tussen de voedingen ), maar hij weet niet wat hij er mee aanmoet. Hij wordt zelfs boos… Ik denk dat het niet gaat lukken dus. Kolven zie ik niet zo zitten, wilde juist dat gezellige, knusse van BV weer terug hebben.
Weet je, relacteren is doorzetten… heel erg doorzetten… sorry dat ik het zeg maar als jij na 1 dag alweer denkt dat het niet gaat lukken, dan alsjeblieft stop ermee… Want ik denk als je iets echt graag wilt, lees erover en ga ervoor… maar na 1 dag alweer zeggen dat het niet gaat lukken dan denk ik echt: :roll: :roll: :roll: :roll:
Dat gezellige knusse van BV zou weer terugkomen als je gaat relacteren… je moet er wel wat voor over hebben he… :eh:
Het gaat echt niet zo makkelijk dat je je kind na 1 dag weer aan de boob hebt…
Ik denk dat Vlinder bedoelt, dat ze het niet ziet zitten om ALLEEN maar bv in een fles te geven.
Vlinder ik denk dat het écht kan lukken als je doorzet…
Je hebt nog melk blijkbaar, ik denk dat wanneer je blijft oefenen, het wel kans van slagen heeft.
Heb je nog een kolf? Heb je al geprobeerd om er iets uit te krijgen?
ja maar relacteren is geen ‘oefenen’ het is serieus zwaar werken… doorzetten… ik hoor soms mensen roepen dat ze gerelacteerd hebben en dan denk ik: relacteren, kan weken duren voordat je de melk productie weer optimaal op gang hebt… en dan nog zul je misschien moeten bijvoeden… als iedereen maar zegt na 1 dag ow het ging niet, wat voor hoop moet dat geven aan die mama’s die dat OOK willen proberen… :?
Ohhh en niet geheel onbelangrijk: Hoe staat je partner er tegenover?
Steunt hij je hierin?
Bovendien is kolven wel een belangrijk onderdeel van relacteren… samen met aanleggen en LK inschakelen en geduld… geduld… geduld…
Kun je dat niet, vind je dat teveel… tja, dan ga niet roepen dat relacteren niet gelukt is… :silenced: dan heb je een minimale poging gedaan ja, maar niet optimaal alles geprobeerd om het te laten slagen… :shifty:
Jawel Faizaa, ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar ik vind je een beetje te hard voor Vlinder
Ze heeft spijt dat ze gestopt is met bv,en wil het graag proberen denk ik.
Misschien dacht ze dat het makkelijker zou gaan aangezien ze nog melk heeft. Het is toch bewonderingswaardig dat ze het overweegt?
Ik gun haar gewoon dat het lukt.
Ik kan mij voorstellen dat het heel verdrietig is wanneer je moet stoppen…
Bv geven is geweldig :shifty:
@Ceinwyn wrote:
Jawel Faizaa, ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar ik vind je een beetje te hard voor Vlinder
Ze heeft spijt dat ze gestopt is met bv,en wil het graag proberen denk ik.
Misschien dacht ze dat het makkelijker zou gaan aangezien ze nog melk heeft. Het is toch bewonderingswaardig dat ze het overweegt?
Ik gun haar gewoon dat het lukt.
Ik kan mij voorstellen dat het heel verdrietig is wanneer je moet stoppen…
Bv geven is geweldig :shifty:
Ik ben niet hard hoor, ik zeg het hoe het is… ik kan wel oe en ah en wat jammer gaan roepen maar ik denk dat ze niet beseft hoe zwaar het is… als ik zeg: ahhh nee joh, je hoeft niet te kolven en ahhhh wil ze niet, aggg wat jammer, laat maar… dan hou ik HAAR juist voor de gek door zo soft te doen… ik wil haar doen inzien dat het pezen is… doorzetten… maarrrr dan wel met de 100% inzet…
Als jowu dochter haar studie wil afmaken, en ze vind het zwaar… zul je toch ook af en toe eens een ‘schop onder de kont’ moeten geven op momenten dat het tegenzit? En ik zeg nogmaals, alleen de waarheid… want even serieus… willen relacteren en dan na 1 dag al zeggen: het gaat denk ik niet lukken… :shifty: dan prijs ik je idd dat je het hebt willen proberen maar daar is ook alles mee gezegd… Hoe graag wil je dan iets vraag ik me af… en zou je dan, ALS je het werkelijk zo graag wilt, niet DOEN wat als tips gegeven word ipv bij kolven al te roepen dat je het niet prettig vind… :think:
Ik denk echt als Vlinder een LK inschakeld… rust neemt en fam inschakelt om mee te helpen, gaat kolven op de aangegeven tijden, en kindje aanlegt op aangegeven tijden… dat relacteren zeker wel gaat lukken… die knop moet om je hoofd… dit is je lichaam man, laat je geest meewerken en dat knusse, gezellige van de BV komt echt wel terug… zeker! Maar kom op, wel an die arbeit… :snooty:
En ik denk ook dat BV hier op kok juist is voor die tips en motivatie…
Als je steun wilt omdat het niet lukt dan moet je echt, sorry, naar arm om je schouders of ga lekker met je vriendinnen troostshoppen… Maar hier op KOK merk ik dat iemand het niet ziet zitten, dan denk ik: jeetje meid, kom op… dit is geen piece of cake hoor… :shifty: Als ik alleen zeg: ah meis, wat sneu… dat heeft ze NIKS aan me…
Heb ook getwijfeld of ik in dit topic zou reageren… want de vingers jeukennnnnn me af en toe hier bij BV… :shifty: Niet iedereen vind het leuk om geconfronteerd te worden met de waarheid… slik… Ik ook niet altijd hoor, maar als ik er uiteindelijk wel wat aan heb, dan heb ik dat liever… Feedback heb je meer aan dan een monddood persoon… Ik ben niet altijd even subtiel in mijn reactie maar in dit geval was ik even een beetje verbaasd omdat er na 1 dag gezegd werd dat het niet lukte… 1 dag! :shifty:
Faizaa, tuurlijk heb je gelijk, het is ook hard werken, dat is bv sowieso in den beginne.
Ik ben benieuwd hoe Vlinder er nu tegenover staat?