Vanochtend bij de revalidatie-arts geweest en Sean komt idd in aanmerking voor een helmpje. Vrijdagmiddag ga ik met Sean naar R’dam, daar gaan ze zijn hoofd meten voor een helmpje. De week daarop is het helmpje al klaar. Dus over 2 weken draagt Sean al een helmpje!
Wat gaat het dan snel opeens he?
Hoe ben je er onder? Heb je je er bij neer gelegd of zie je er nog tegenop?
Ben benieuwd hoe het gaat in Rotterdam en hoe zijn helmpje er uit gaat zien!
Wij moeten woensdag weer voor controle. Ze willen een nieuwe helm maken omdat deze te klein wordt. Maar Thomas slaapt sinds kort op zijn buik en volgens mij mag hij dan de helm niet op. Ik wil dus eerst een meting laten doen en dan overleggen of er wel een nieuwe helm komt. We zien het wel, zijn koppie is al een stuk verbeterd, maar het zou nog iets mooier kunnen. (o ja, die foto’s…)
Tja, ik zie er wel een beetje tegenop, maar volgens mij heeft elke ouder dat wel. Ook al heb ik er bewust voor gekozen. Ik houd me telkens voor dat mocht Sean zelfs na het helmpje een enigszins afgeplat hoofdje hebben dan kunnen we iig later zeggen dat we er alles aan hebben gedaan om ervoor te zorgen dat hij een mooi rond hoofdje zou krijgen.
Wat voor helmpje heeft Thomas? Ik zie op internet allerlei soorten redressiehelmpjes (met riempje onder de kin, met riempje op voorhoofd, boven op hoofd groot gat --> die krijgt Sean).
Wel fijn dat je vooruitgang ziet bij Thomas en het wordt wrsch ook nog mooier
Rainbow, sterkte nu het zo dichtbij komt!
Nou, vanmorgen de meting gehad… De fysio probeerde me duidelijk gerust te stellen, maar wat me toch stiekem een beetje dwars zit, is dat beide waarden nu hoger waren dan bij de vorige meting (ok niet extreem, dus ik ben misschien maar gewoon een zeurpiet, maar het zit me dus niet helemaal lekker). De scheefheid is helemaal niet zo erg, daar maak ik me ook eigenlijk niet druk om, maar de afvlakking achter vind ik wel behoorlijk (zij vond het meevallen, maar zei ook wel, dat dat ook komt doordat ze veel ergere ziet).
Hierbij even de foto’s van Thomas;
Tja, wat moet je nou met die opmerking he Mereltje… Logisch dat de fysio wel ergere afplattingen ziet. Bij mij zeiden ze dat het om mijn beleving ging. Als ik het te afgeplat vond, mocht ik voor een helmpje kiezen. Gaan jullie dat alsnog doen of twijfelen jullie daar nog over?
@ Sophia: Oh, je ziet echt wel duidelijk verschil hoor! Ik denk dat Sean idd ook zo’n soort helmpje krijgt (tenminste zo beschreef de revalidatie-arts de helm).
Sophia, t gaat echt mooi vooruit zeg! Als je goed kijkt kun je het nog wel zien, maar het is echt niet opvallend meer.
Rainbow, tja ik weet het nog niet. Moet het er nog evenmet mn man over hebben. Ik denk dat ik het fijn zou vinden gewoon ‘orienterend’ ofzo met iemand te spreken van zo’n revalidatiecentrum en die even te laten kijken of het zinnig is.
Fysio zei: zij denkt dat het wel zichtbaar blijft, de afplatting.
Nou, ik ben net terug uit R’dam. Sean was echt heel lief toen zijn hoofdje werd gemeten (meestal wordt hij boos als er aan zijn hoofdje wordt gezeten). Zijn afplatting werd weer gemeten: 114,9%. Ik snap er werkelijk niks van!! Altijd als hij op het kleedje/box speelt ligt hij op zijn niet-voorkeurszijde, als ik kijk als hij slaapt, slaapt hij op zijn “bolle” kant. Ben blij dat we iig voor een helmpje hebben gekozen, want de man die de meting verrichtte zei dat Sean zonder helmpje nooit een mooi hoofdje zou krijgen, dat voor hem een helmpje toch echt wel noodzakelijk is.
Ik had verder nog gevraagd of kindjes ook met deze hitte hun helmpjes op moesten en die man zei van wel. Hij vertelde ook over een jongen die een week lang niet zijn helmpje op had en toen was het weer verslechterd. Wellicht dat het over 2 weken iets koeler is
Hoe gaat het met Thomas? Lijkt me verschrikkelijk zo warm en dan ook nog die helm op :hug:
Het is zover… Sean heeft een helmpje. Hij vindt het alleen drama om het helmpje op te zetten EN om het er weer af te halen. Verder zweet hij zich rot, maar voor de rest lijkt het wel goed te gaan. Vannacht voor het eerst met helm op, ik ben benieuwd!
Rainbow, het is zo ver dus… Hopelijk went hij gauw aan het op- en afzetten!
Hoi!
Dus Sean is ook aan de helmtherapie begonnen, spannend hoor! Hopelijk is hij er snel aan gewend. Wat een verschil trouwens met de vorige meting.
Thomas heeft vandaag zijn nieuwe helm gekregen.
Hij heeft tijdens de warmte zijn helm niet opgehad, dus we bouwen het weer langzaam op.
Bij ProReva adviseren ze om de helm af te doen als het boven de 25 graden is.
Merel, hoe gaat het met jouw dochter?
Sophia, weer helemaal opbouwen dus… gaat dat een beetje goed? Ga je nu weer proberen em fulltime op te zetten of niet?
Hier blijft eerlijk gezegd de twijfel, vind het zo lastig. Mijn man vind niet dat haar hoofdje plat is, ik nog steeds wel. Maar of het ‘te’ erg is…
Ik ga binnenkort er nog maar eens foto’s van maken, misschien kan ik ze hier ook eens plaatsen, ben toch wel benieuwd hoe anderen er tegenaan kijken.
Hoe gaat het met Thomas en jouw dochtertje Merel? Ben net terug uit R’dam en voorlopig mag Sean zijn helmpje niet op. Hij heeft een rode plek op zijn voorhoofd en dat is een beetje gaan ontsteken . De helm maakte het eigenlijk alleen maar erger. Dus ik moet wachten totdat het over is en dan mag de helm weer op.
Balen joh! Hopelijk geneest de plek snel en kun je verder met de helm.
Thomas kreeg ook plekken en we kregen toen Tubifast Geel voorgeschreven. Een soort netbandje, wat je om zijn hoofdje kunt doen en daaroverheen komt dan de helm.
(Lastig uit te leggen, je moet het zien…)Misschien is dat ook wel wat voor Sean?
Thomas heeft op 29 september zijn laatste afspraak. Er wordt dan een eindmeting gedaan en we overleggen wanneer we kunnen stoppen met de helm.
Hij heeft de helm nu weer alleen 's nachts op en was er redelijk snel weer aan gewend.
Sophia, mooi dat het bijna klaar is!
Rainbow, hopelijk is de plek gauw weer genezen, dan kun je weer verder met de helm. Heb je al resultaat kunnen zien.
Ik heb nog lang getwijfeld, nog bijna een afspraak gemaakt voor een second opinion bij een andere fysio, maar toch niet gedaan. Het trekt toch wel bij, blijft allicht wat zichtbaar, maar ik voel me er zo eigenlijk toch wel goed bij. t Zal wel nooit helemaal perfect worden, maar het extreme is wel weg nu.
Thanks Sophia, dat is handig om te weten. Mocht het weer voorkomen dan vraag ik naar zo’n netje. Fijn dat hij binnenkort van zijn helmpje af is!
Gelukkig dat het hoofdje van je dochtertje minder afgeplat is nu. Het is idd wel belangrijk dat je achter je besluit staat. Geeft nu denk ik wel rust dat je hebt besloten om niet voor een helm te gaan.
Sean heeft nu al bijna een week de helm niet op. Het geneest op zich best snel vind ik. Ik zie overigens al wel resultaat van de helm, het is al een stuk minder afgeplat dan eerst! :thumbup:
Hoi!
Thomas is klaar met de helmtherapie!!!
Vandaag de eindmeting gehad en hij heeft het super gedaan. De ODDI was in februari 113% en vandaag 102%!
Hoe gaat het met Sean en zijn helmpje? Zie je al verbetering?
Wauw, wat netjes!!
Ik zie zelf wel al behoorlijk verschil met Seans hoofdje. Volgende maand gaat de fysio een tussentijdse meting doen, ik ben erg benieuwd! Sean heeft alleen nog steeds wel erg jeuk aan zijn hoofdje als ik zijn helmpje afdoe. Hij heeft zo’n jeuk dat hij zijn huidje soms kapot krabt :?
Vrijdag weer naar de helmenmaker, even advies vragen, want die wondjes helen erg slecht met de helm op.
Wat mooi dat je al verbetering ziet! Spannend hoor, die meting binnenkort.
Ik zou toch eens vragen naar die Tubifast. Dat neemt ook veel zweet/vocht op, misschien dat hij dan wat minder last van jeuk heeft? Het is het proberen waard!