Redressiehelm

ff update… :wink:

Gister is de fysio weer geweest…ze vond de schuine afplatting wel minder geworden maar haar hoofdje is nog steeds aardig plat en breed…

Ze heeft ook echt van die bolletjes aan de zijkant van haar hoofdje zeg maar.

Nu vond ze wel dat we heel goed bezig waren in elk geval! En we hebben nog een paar weken tot de meting!

Dus we blijven fanatiek :mrgreen:

Rainbow, gewoon volhouden hoor! Je ziet best snel verbetering!

Mereltje, is het bij jullie dan nu klaar zeg maar…er word niet meer gemeten ofzo…

Mooi dat het goed lijkt te gaan :slight_smile:

Hier wordt idd niet meer gemeten, de fysio is helemaal gestopt. Ik hoop dat het nu verder lekker bijtrekt (wat jij zegt over die bolletjes klinkt herkenbaar trouwens). De afplatting vind ik nog wel duidelijk, maar ja…

De fysio heeft zojuist een meting gedaan en het lijkt iets erger geworden, maar wel op een vreemde manier. Zijn rechterzijde was eerst wat afgeplat en dat is iets boller geworden, maar zijn linkerzijde heeft een bult! De fysio gaat straks de waardes opmeten, maar zegt dat we rekening moeten houden dat we in aanmerking komen voor een helmpje.

Ik voel me nu toch een beetje schuldig… Had ik meer met hem moeten oefenen, zodat het toch minder erg zou zijn… De fysio gaf wel aan dat we goed bezig waren, maar toch knaagt het. Alhoewel ik voor een helmpje ben, vind ik het toch wel zielig voor Sean.

Lieve dames. Het is een hele lastige keuze voor wel of niet helmpje. Onze middelste dochter heeft er ook 1 gehad. Dat doet zeer. hadden we zelf niet meer kunnen doen om haar voorkeurshouding te verminderen? Toch zijn we achteraf blij dat we zelf stappen hebben ondernomen om een helmpje voor haar te krijgen. Het is moeilijk maar als je gevoel zegt dat het nodig is, onderneem dan iets. Ga naar je huisarts, vraag om een verwijsbrief en ga gewoon! Dan hoor je dan wel of het wel of niet nodig is.

Sterkte hoor!

Resultaten binnen: 107,4% en 92% schuin

Vorige keer was het 108,4% en 84% schuin.

Volgens fysio mogen we wel voor een helmpje kiezen als we willen (dwz we komen er wel voor in aanmerking), maar ze verwacht dezelfde resultaten als wanneer we flink doorgaan met oefenen. Ik neig nu naar de oefeningen ipv het helmpje. Ik zal er vanavond nog maar ff met hub over hebben.

Wij zijn destijds niet doorverwezen naar de fysio en daar baal ik best wel een beetje van, want ze heeft nu nog steeds een scheef koppie en dat zal nooit meer helemaal weggaan, aldus het CB. We zijn toen zelf wel naar een cesartherapeut geweest en die constateerde geen bewegingsbeperking (daar kijken zij naar), we moesten dus meer vanaf links aanbieden en aan die kant met haar spelen ed en dat zijn we gaan doen, maar echt veel geholpen heeft het volgens mij niet. Gelukkig is het een meisje (dus kan lang haar ;)), maar volgens de wvpk zul je het blijven zien als ze haar haren los draagt… Hopelijk trekt het dus toch nog wat bij en wordt het een staartenkind…

Hopelijk doet bij jullie het oefenen en/of de helm zijn/hun werk goed! :slight_smile:

Rainbow, balen dat de afwijking verergerd is. HOpelijk trekt het nog bij (hier is het in één maand tijd behoorlijk bijgetrokken…)

Nienke, wat balen dat je het bij Jinte nog ziet, hopelijk trekt het toch nog wat bij!

Rainbow, jammer dat de oefeningen nog niet het gewenste resultaat geven. Maar hij is nog jong, volgens mij kun je de beslissing best nog wel even uitstellen. Wanneer wordt hij weer gemeten?

Wij hebben er voor gekozen om bij Thomas alleen het helmpje 's nachts op te zetten en we zijn nu al heel blij met het resultaat! Overdag kan hij lekker spelen zonder helm en we kunnen zijn gevoelige huid rust geven en beter in de gaten houden nu hij aan de bijvoeding zit (ivm eczeem).

Nienke, jammer dat het hoofdje van Jinthe nog scheef is. Hopelijk trekt het nog wat bij in de loop van de jaren.

@ Sophia: Volgens de fysio moeten we NU beslissen. Dit was de laatste meting voor als ik een helm zou willen kiezen. Ik zou dan maandag de revalidatie-arts in het zkh moeten bellen om een afspraak over anderhalve maand te maken.

Hmm… hub zegt ook dat hij niet continu de helm op Seans hoofdje wil zetten, maar ik had zoiets van dat je dan net zo goed niet voor de helm kan kiezen als je zo inconsequent bent. Maar bij jou werkt het dus wel als je alleen 's nachts de helm op zet? Wordt een helmpje eigenlijk volledig vergoed of hangt dat af van je verzekering?

Ok, knoop is doorgehakt. We gaan voor een helm. Hub zei dat hij later tegen Sean kon zeggen dat hij er alles aan heeft gedaan om afvlakking van het hoofdje tegen te gaan. Verder gaf hij aan dat hij niet af en toe de helm op Seans hoofdje wilde doen, maar wel consequent. Dat gaf voor mij de doorslag, want ik vind het zieliger wanneer Sean de ene dag wel en de andere dag niet het helmpje op moet.

De keuze is gemaakt dus… Succes ermee straks, hopelijk geeft het gauw verbetering.

Rainbow, hoe is het met Sean en zijn helmpje?

Hier zijn er twijfels om het koppie wel echt verbeterd, dus ik heb maar eens een mail richting de fysio gewaagd.

Lief dat je het vraagt. Sean heeft 5 juli een afspraak bij de revalidatie-arts en als zij groen licht geeft, dan krijgt hij een helmpje. Gelukkig ligt Sean nu steeds minder op zijn voorkeurzijde, dus met een beetje geluk is de afplatting wat afgenomen. Alhoewel de leidster van het kdv (waar we gister voor het eerst waren) zag gelijk de afplatting en vroeg zich af of hij geen helmpje nodig had :? . Op 5 juli weten we meer. To be continued…

@mereltje: vervelend dat je nog niet echt verbetering ziet met haar koppie. Kan ze nog in aanmerking komen voor een helmpje of is ze dan al te oud? Sean moest nl. 6 maanden zijn wanneer de helm wordt aangemeten en ik zie dat jouw meisje al 7 maanden is.

Hopelijk is het wat afgenomen bij Sean. Ik meende dat hij al eerder een helm zou krijgen, maar dat komt dus nog. Sterkte alvast!

Hier hoor ik ook wel eens van mensen dat de afplatting wel duidelijk is. Dat is ook een van de dingen die mij wel laat twijfelen hoor. Zelf vind ik het moeilijk om te zien of het verbetert, ik denk wel iets, maar of het spontaan nog genoeg wordt. De laatste meting van de fysio vond ik steeds dubieus en dat vindt ik nog steeds.

Ik dacht ook dat mijn meiske te oud zou zijn om nog met een helm te beginnen, maar ik las wat ervaringsverhalen op de site van t Roessingh en daar zitten erbij die met 9 maanden nog zijn begonnen, dus dan zou je denken dat 7 mnd ook nog wel kan.

Sophia, hoe is het met Thomas?

Spannend Rainbow, die afspraak op 5 juli. Hopelijk is de afplatting wat afgenomen.

Mereltje, wat jammer dat het nog niet lijkt te verbeteren. Ben benieuwd wat de fysio zegt. En anders zou je zelf actie kunnen ondernemen he? Thomas is bij 't roessingh ook eerst nagekeken door een kinderarts, die vervolgens toestemming gaf voor een helmpje. (Alle kindjes met helmpje zijn trouwens overgegaan naar ProReva in Zwolle, omdat het personeel van 't Roessingh in Zwolle naar ProReva is gegaan.)

Met Thomas gaat het prima. De fysio is erg tevreden en zijn afplatting is al behoorlijk bijgetrokken. Over 1,5 krijgt hij een nieuw helmpje aan gemeten, omdat deze te klein wordt. Hij was er ook vroeg bij, met 4 maanden is deze helm al aangemeten.

Thomas heeft de helm trouwens alleen 's nachts op, ivm een gevoelige huid. Ik zal morgen eens foto’s van bovenaf nemen, dan kunnen jullie het resultaat tot nu toe zien.

Sophia, als de fysio ook niet tevreden is of als ik blijf twijfelen dan wil ik idd zelf daarheen (proreva nu dus).

Ik ben benieuwd naar de foto’s, ik kan me herinneren dat het in het begin mooi vlot ging :slight_smile:

Helaas is de afplatting niet afgenomen, maar verergerd :frowning: .

Gister had de fysio een meting gedaan en zij was ook best verrast, omdat we allebei het idee hadden dat het juist de goede kant opging. Hopelijk wordt het weer iets koeler als hij zijn helmpje straks op moet, want met dit weer een helmpje opdoen is :thumbdown:

Rainbow, wat balen zeg. Dat maakt dus wel weer heel duidelijk dat jullie jochie t helmpje nodig heeft :cry:

Ik hoop met je mee op koeler weer (vandaag is het best lekker vind ik)…

Wat balen dat de afplatting verergerd is. Je probeert er alles aan te doen om het te verbeteren, dus dan is dit best een teleurstelling lijkt me.

Nu dus op naar de volgende stap, 5 juli. Succes!

Wat was de meting eigenlijk de laatste keer? Ben ik wel benieuwd naar!

Het helmpje mag trouwens niet eens op met deze temperaturen. Vanaf 25 graden moet hij af.

Thomas heeft hem de laatste maand nauwelijks opgehad, ivm de warmte en met een week koorts.

(Wij houden de temp. op zijn babyfoon aan, als die aangeeft dat het te warm is op zijn kamer, dan doen we de helm niet op.)

Ik heb de foto’s gemaakt, maar nog niet op de laptop gezet, dus die komen nog.

Ja, we waren behoorlijk teleurgesteld, vooral omdat we dachten dat het juist was afgenomen omdat hij minder op zijn voorkeurszijde ligt :?

1e meting (8 maart): ODDI 108,7%

2e meting (6 mei): ODDI 107,4%

3e meting (29 juni) ODDI 109,3%

Wel fijn om te weten dat kindjes met zulke hoge temperaturen geen helmpje op hoeven. :thumbup:

Ben benieuwd naar de foto’s!