Ja ik wacht het ook even af hoor! De fysio zei tegen mij ook dat het waar schijnlijk wel goed zou komen…maar waarschijnlijk is het toch niet voor mij…
Niet dat ik haar nu perse in een helmpje wil ofzo hoor, maar zoals je zegt beter dat dan later spijt!
Wanneer weet je het zeker?? Staat vast ergens maar ben het even kwijt… :mrgreen:
better safe than sorry, inderdaad…
over anderhalve week meet ze weer opnieuw. Ik zag dat er ook wel een bedrijf ergens is die zonder doorverwijzing kijken of je in aanmerking komt voor een helmpje, dus dat is evt nog een optie.
Hier is het momenteel weer erg onrustig… korte stukjes slapen, veel huilen. Morgen gaan we weer naar de KA, dus wie weet hebben we daar wat aan.
Ik heb nog wat dingen die ik wil bespreken, hoop echt dat we wat kunnen bereiken.
Ja je wil zo graag het beste doen heh?!
Succes morgen bij de KA! Ook vervelend voor E.ke als ze geen rust kan vinden…
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb vanmiddag toch maar een afspraak bij fysio gemaakt. Ze komt volgende week donderdag bij ons thuis.
Ik heb mijn dochter vandaag de hele dag op de zij gelegd, met zowel een rolletje achter haar rug als een klein rolletje voor haar buik. Ik vind het wel een beetje eng, maar ze kan in principe door het rolletje niet doordraaien op haar buik.
Verder heb ik vandaag meerdere malen op haar buik neergelegd. Ik heb haar bedje omgedraaid en ook het verschoningskussen. Ik probeer haar ook te stimuleren om de linkerkant op te kijken.
Enige wat mij niet lukt is haar voeden in de rugby houding als ik haar de linkerborst geef.
Ik hou jullie op de hoogte.
Wat een verschillende meningen van de fysio’s, over wanneer wel en wanneer niet een helmpje.
De metingen van Thomas waren als volgt;
- ODDI 113% (helm nodig vanaf 108%, volgens de fysio)
- Ear Deviation 8mm (helm nodig vanaf 5mm, volgens de fysio)
- CPI: 88%, dat was prima
Gaan ze tussendoor nog opnieuw meten Sophia?
Hier was de ODDI 110 %, drie weken terug. Volgens onze fysio de ondergrens voor een helm.
CPI 97.6 ofzoiets, dat is best hoog volgens mij.
Ik vind het wel lastig, die verschillende meningen. Vandaag aan de kinderarts gevraagd, zij ‘gelooft’ niet in helmpjes.
Verder niet zo heel veel gehad aan het bezoek, wel een optie die we kunnen proberen (volgens haar komt de onrust van exceem op haar koppie). Maar ja, we houden hoop. Afgelopen nacht zijn we doorgekomen met een paracetamolzetpil. Als t nodig lijkt doen we dat vannacht weer, en dan maar hopen dat die ene optie van de arts werkt. Meiske slaapt nu wel lekker, daar waren we aan toe. Tja, beetje offtopic eigenlijk.
Hallo allemaal,
Even een vraagje.
Wie adviseert wel of geen helmpje? En wie doet de meting ervoor?
Mijn dochter Emily heeft ook een sterke voorkeur voortkomend door verkeerde ligging in mijn buik. Ze heeft fysio en volgende week gaan we naar de ostheopaat. De fysio adviseert nog geen helm want haar hoofdje is niet plat maar de zijkant van haar gezichtje inclusief haar oortje. Daar zou een helm niet voor helpen.
Ik heb nog even de tijd, maar ik hoop toch dat een helm niet nodig is.
Groetjes van Aadje
Hi Aadje,
Bij mij heeft de fysio de meting gedaan. Pas bij 4 maanden wordt de definitieve meting gedaan en dan wordt bepaald of Sean wel of geen helmpje krijgt.
Merel, jammer dat het bezoekje aan de ka niet was wat je er van verwachtte…
Wat was haar mening over de vorm van het hoofdje van E.ke??
Ben je zelf ook van mening dat de onrust van de ecxzeem komt??
Deidre, heel goed dat je een afspraak hebt gemaakt!
Laat je nog even weten wat de fysio er van zegt??
Sophia, wanneer meten ze weer??
Aadje, hier ook de fysio die kwam meten en die meet als I.vey vijf mnd is weer.
Aadje, hier ook de fysio die meet en adviseert. Maar wellicht kun je ook bij je huisarts terecht hiervoor. Althans, dat zei de KA, als ik een verwijzing voor een helmpje wilde.
Volgens mij is de afplatting wel zichtbaar, op je avatar. Als ik het zo zie, denk ik dat die met de meting niet of weinig opvalt, aangezien ze boven het oor langs meten. Weet t niet zeker hoor. En als je heel zeker wilt weten of een helmpje zin heeft, zou ik op zoek gaan naar een bedrijf dat ze maakt en aanmeet en het eens navragen.
Hopelijk is het niet nodig.
Atje, nee ik denk niet dat de onrust daar vandaan komt. Afgelopen nacht sliep ze bijv wel ineens heel goed, terwijl haar hoofdje echt nog niet beter is dan de nachten ervoor.
De KA zei niets over haar hoofdje, de co-assistent wel, die vroeg of we al fysio hadden.
Ik ga even bijslapen
Geen idee wanneer ze hem weer gaan meten, dat zal ik dinsdag eens vragen bij de controle.
Aadje, de fysio heeft Thomas gemeten en hem doorverwezen naar 't Roessingh in Zwolle. Daar heeft de kinderarts hem nagekeken en ook een helmpje geadviseerd. (We hoefden daardoor geen doorverwijzing van de huisarts te hebben.)
Merel, wat vervelend dat je dochter (E.ke?) zo onrustig is 's nachts. Thomas heeft ook eczeem en was daar wel heel onrustig van, ook 's nachts. We gebruiken nu Neutral, alleen nog maar katoenen kleren, dekens, boxkleden enz., hebben de juiste zalf gevonden en het gaat nu een stuk beter, hij heeft veel minder jeuk en slaapt beter.
Sterkte ermee!!
Deirdre, succes donderdag. Ben benieuwd wat hij/zij er van vindt.
Oke bedankt meiden, het word me iets duidelijker. Ik zal de fysio vragen voor een meeting.
Gelukkig hebben we nog even tijd!
Groetjes van Aadje
Hoi!
Afgelopen dinsdag weer met Thomas naar 't Roessingh geweest. De instrumentenmaker was tevreden, zijn hoofdje vormt al mooi bij. De helm zit nog prima, die is in principe zo rond als het hoofdje moet worden, dus er is nog genoeg groeiruimte. Ik denk ook niet dat ie aangepast hoeft te worden tijdens de therapie.
Pas bij de laatste controle wordt er weer een meting gedaan, waarschijnlijk rond de 11 maanden.
Ik heb nog even gevraagd naar het resultaat wat we kunnen verwachten en hij vertelde dat het gemiddeld met 60% verbeterd. Dat betekent voor Thomas dat hij van 113% naar ongeveer 106/107% zal gaan. Ik ben heel benieuwd! De rest zal dan vanzelf moeten gaan in de loop van de jaren. De normaalwaarde ligt tussen de 100 en 104%.
Hoe is het met jullie kindjes?
Mooi dat t zo goed gaat met Thomas.
106/107 is best een prima score toch, helemaal goed is natuurlijk nog mooier, maar ja…
Wij hebben vandaag een meting gehad, volgende week belt/mailt oid de fysio de uitslag. Ze was in elk geval positief over E.ke qua ontwikkeling en had het idee dat het hoofdje wel bijtrok. Ik ben heel benieuwd wat er uit de meting komt…
Verder gaat t gelukkig steeds beter, ze is echt een blij meisje aan t worden. Ze huilt ook steeds minder (maar wel heel hard als ik haar bij mensen achter laat die zij niet kent :roll: )
Mn man heeft vandaag de fysio aan de telefoon gehad. volgens hem was de score 100% en 94%. Prima scores dus.
Dat zou dus betekenen dat de afwijking nauwelijks zichtbaar en niet storend is… weet niet of ik het daar mee eens ben :? . Ik vind het dus nog wel duidelijk zichtbaar.
Jaja, mama wil het gewoon allemaal zo zeker weten enzo :mrgreen:
Mereltje, logisch hoor!! Maar idd zijn de scores in principe wel ok!
Heb hier het id dat het wel de goede kant uitgaat! Ze krijgt zelfs al iets van een bolling op haar achterhoofdje :dance:
Vanaf 108 is het volgens mij nodig om een helmpje aan te meten
Is de meting lager dan 108 dan ligt het aan de andere waardes die gemeten wordt…
Zijn die uit de maat dan komt een kind alsnog in aanmerking voor een helm
Mereltje, volgens mij is het ook zo dat als de score binnen een bepaalde norm valt, dat er best een afwijking zichtbaar kan zijn maar dat het dan vanzelf nog corrigeert. Pas als de afwijking buiten de norm valt, is de afwijking zo groot dat de verwachting niet is dat de natuur het zelf kan herstellen.
:-*
Jep, Drella, dat weet ik.
Alleen bij deze score heet de afwijking nauwelijks zichtbaar, en dat is naar mijn idee niet zo ;). Maar misschien ben ik gewoon te veel aan t moeilijk doen hoor.
overigens had ze een maand eerder nog 110% en de laatste meting was dus 100%, was wel verrast dat dat zoveel kon verbeteren eigenlijk in die tijd.
Maar goed, liever geen helm dan wel, dus verder geen punt, ben er duswel blij mee :).
Fijn mereltje!
Sean wordt over 2 weken weer gemeten. Ik was vanmiddag bij het cb en toen zei de arts: dat het aan zijn hoofdje goed te zien was dat hij een voorkeurshouding heeft :o . En dat terwijl de fysio zei dat het de goede kant opging…
Nou ja, maar even afwachten en ondertussen flink oefenen.