Rapley, wat is dat?????

Hoe ziet jouw ‘schema’ er trouwens nu uit, Biebels?

Wij beginnen net deze week, maar ik dacht nu 1x per dag een baby-rijstwafeltje , een stukje fruit (s middags) en 's avonds als wij eten een groentetje. Of zou ik 2x per dag wat rijstwafel aan kunnen bieden? Of is dit dan nog teveel? (Het is nu nog echt sabbelen hoor, niet eten, wel erg schattig :inlove:

Verder krijgt ze borstvoeding op verzoek, hier wil ik ook nog lekker mee doorgaan :slight_smile:

schema? Wat is dat? :mrgreen: We bieden steeds wat aan een tijdje nadat ze haar drinken gehad heeft. We houden als maximum aan 3 keer per dag iets, en ze geeft dan zelf aan dat ze er genoeg van heeft. Soms wil ze daarna nog wat drinken, soms gaat ze slapen. Ze krijgt per keer nog maar weinig binnen, al (vr)at ze net een halve Liga op!

Zo’n ‘schema’ hebben wij hier ook, vandaar dat ik het tussen aanhlingstekens zette. :mrgreen:

Bied jij trouwens ook aardappels a la rapley aan?

Die kan ze nog niet echt vastpakken, maar als ze toevallig op tafel staan mag ze best proberen. Het komt alleen niet vaak voor dat we samen aan tafel zitten, omdat ik meestal pas ga koken als zij slaapt (omdat ze aandacht vraagt als ze wakker is :angel: ).

hallo,

nog even en het is zover en is alex ook toe aan de bijvoeding (we wachten nog wel 1,5 maand hoor!) maar ik vroeg me af, waar begin je mee? een stukje fruit? of groente? en welke dan?

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Wij zijn begonnen met komkommer, je kunt ook beginnen met broccoli (vanwege het ‘handvat’). Eigenlijk zijn alle zachte dingen die groot genoeg zijn om vast te pakken goed. Ken je het voedselintroductieschema van Stefan Kleintjes? http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/vast_voedsel/voedselintroductieschema.html Daarin kun je precies vinden wat wanneer mag. Zijn boek Eten voor de Kleintjes - van borst tot boterham is ook een aanrader.

Wij zijn begonnen met brocolli. Daarna komkommer, bloemkool, banaan, peer, meloen…

Tot hier toe wordt het allemaal nog lekker uitgesmeerd op de tafel of naar de honden gegooid en af en toe gaat er eens een hapje binnen. :snooty:

Nou ja, zolang ze nog borstvoeding op verzoek krijgt maak ik me er niet al te druk in.

Op de creche krijgt ze sinds een week ofzo trouwens moedermelk gemengd met groenten/fruit (niet a la rapley, maar een mens kan niet alles willen :lol: :wink: )

Hier begonnen met fruit, eerst banaan daarna peer en gekookte appel (is lekker zacht)

In het begin nog banaan met stukje schil onderaan en appel en peer met een stukje schil. maar al snel werd dat ook opgegeten dus heb ik de schillen achterwege gelaten en dat ging ook goed.

http://rapley.hyves.nl/

Ik doe het zelf niet…maar dacht misschien leuk voor de hyvers onder ons! :wink:

ik ben er al lid van :mrgreen:

Leuk! Ben ook meteen even lid geworden :mrgreen:

Leuk topic!

Wist helemaal niet wat het was (niet echt tenminste) Maar deed het dus blijkbaar al.

Heb 6 maanden volledige bv gegeven, en daarna was het eerste wat Tyrone kreeg een stukje banaan van mij… Tja, die grijphandjes :mrgreen: . Ging erg goed, hoewel hij niet echt at: hij proefde en voelde wel! Daarma een mandarijn partje, ook erg lekkere sap! En een soepstengel… Hier was het CB wat minder blij mee, helaas vertelden ze niet wáárom hij dit nog niet mocht (dacht achteraf ivm gluten?) Naja, nergens een vreemde reactie op, behalve íets hardere ontlasting…

Maar nu ben ik een beetje lui of gemakkelijk geworden, want: ik geef nu ook kv! Toch wel erg makkelijk dat hij dit lekker vindt, zeker met wat lepeltjes Nutrix erdoorheen. En ik had niet zo’n zin om telkens te gaan kolven, minstens 3 keer tussendoor voor 1 voeding, én dan hopen dat hij het opdrinkt ook! Dus (wel in overleg met cb) ben ik kv gaan halen en maak daar de pap van…

Maar dat is ook erg onregelmatig: het weekend moet ik werken, en dan zal Tyrone alleen kv krijgen. Ik kolf dan wel op het werk om de productie in stand te houden. We voeden op verzoek, dus hij zal 1 of twee flessen krijgen.

Nou, komen jullie er nog uit? Ik weet dus niet of dit erg is, en kan niet echt een duidelijk antwoord vinden. Ik begrijp wel dat volledig voeden op verzoek het mooiste is, maar met kv moet je daar weer mee oppassen?

Nou, eerst het boek van Stefan Kleintjes eens afwachten, die had ik besteld…

Is het ook een vereiste dat ze al tandjes moeten hebben?

nee volgens mij niet. Lev “kauwt” ook echt op worteltjes, boontjes, brood etc. Erg leuk!

En hij heeft geen een tand.

Maar ik geef m ook potjes hoor, ik vind het anders teveel gedoe elke dag dat rapley :oops:

Neehoor, die kaken zijn hard :mrgreen:

En Tyrone heeft ook weleens een potje gehad (1 keer groentje, 3 keer fruit) Altijd handig als hij dat ook eet. Maar ookal eten wij eens wat anders wat Tyrone niet kan mee eten (shoarma oid) dan kook ik ff een paar worteltjes en aardappel, dat is zo gepiept! Inderdaad wel altijd een zooitje, maar oh zo makkelijk dat ie zelf zit te smullen, en nog veel ook!

hebben we ook ergens een rapley showforum? Ik heb zo’n grappige foto en ik wil ook wel meer zien :smiley:

Ja,mag het hier???

Ik heb nu sinds deze week ook leuke rapley-foto’s!

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=52633

heb er net eentje aangemaakt. Showen!!!

Ik had nog nooit vn Rapley gehoord maar zo bied ik het ook aan Jesse aan heerlijk om te zien wat ie er mee doet.

Ik vond het heel logisch om het zo tedoen met banaan liga, aardbei en noem maar op en hij is een echte smulpaap.

Groetjes

Hoi allemaal…

Tim is bijna 6 maanden…

mijn moeder gaf tim een stukje liga, en viel me op dat hij begon te kauwen…

Gisteren met een heel klein stukje brood, heb wel wat dingen over deze methode gelezen, en zou het ook graag willen proberen…

Alleen mijn hart boinkt in mijn keel, dat ie zich gaan verslikken…

Tim is trouwens een fles voedings kindje,en ik vraag me af of er nu meer mama’s rond deze leeftijd zijn, die er ook aan mee beginnen ???