Voor de liefhebbers…:
http://www.kindjeopkomst.nl/html/baby/rapley_001.htm
Het staat er eindelijk op…!! JIHAA…!!! En vinden jullie die foto niet té cute gewoon…?? :inlove:
Yolande,
Echt een heel duidelijk stukje!!
En die foto is zeker om te smelten :inlove:
Maar heb toch nog een klein vraagje.
Wat moet ik nu met de yoghurt doen?
Dat kan ze niet zelf eten. Dat kan pas met ongeveer 7mnd want dan kan ik dat in een tuitbeker doen en het haar zelf laten drinken.
Alvast bedankt
Petite
@Yolanda wrote:
Voor de liefhebbers…:
Het staat er eindelijk op…!! JIHAA…!!! En vinden jullie die foto niet té cute gewoon…?? :inlove:
Ontving vanochtend de nieuwsbrief en wat ziet mijn oog? Allemaal Chrisjes! En op de gallerij ook nog eens een paar Wesseltjes!
Heb zelf toen nog maar een paar Woutertjes toegevoegd! :mrgreen:
Maar even zonder gekheid, goeie informatie, mooi bondig opgeschreven. Top! En ook al een stuk over borstvoeding… heb jij je er soms tegenaan bemoeid Yolanda?
@Yolanda wrote:
Voor de liefhebbers…:
buitengewoon te cute…
dit wekt valse verwachtingen!!! :liar:
hihi
:thumbup: goed stuk en natuurlijk fantastische galerij… (de inhoud dan he?).
Hallo!
Zag de foto ook ineens! Leuk zeg, heb zelf ook nog wat opgestuurd. Maar nog geen Woutertjes gezien hoor, zou het dan wat langer duren??
Willen jullie nog even kijken naar mijn vraag bij 28 feb?? ben jullie zéér erkentelijk! :-*
@rosa1975 wrote:
Ik heb nog ff een vraagje hè?!
Rapleyen gaat met rinke wbt fruit en brood en liga. soepstengel ed heel goed, doet ze allemaal zelf.
Maar met het warme eten gaat het niet zo goed. Ik geef dan wat stukken groente om mee te oefenen en de rest geef ik als een prak. Dat oefenen doet ze niet, ze gooit het weg of negeert het gewoon. De prak, mwah, daar wil ze maar een paar hapjes van.
Ik ben benieuwd hoe dat Rapleyen nu verder gaat, nu ze wat ouder wordt. moet ik zo doorgaan, of haar een lepel geven, of haar met de hand de prak op laten eten?? Ik weet het ff niet.
Hier hetzelfde fruit en andere dingen gaan goed als rapley.
Het warm eten varieer ik een beetje. Brocolli gaat goed. Boontjes absoluut niet. GEprakt eet ie ze wel goed dus aan de smaak ligt het niet. En sommige andere dingen die prak ik voor hem omdat ik dat niet zo handig vindt voor rapley (zoals bijv rijst).
Verder vind ik de fotogalery en Rapley informatie stuk :thumbup: Heb gelijk ook paar foto’s van Stijn gemaild.
Bij Yoni had ik nog nooit van rapley gehoord, maar zo heeft ze wel ongeveer gegeten. Dat ging vanzelf. Met de borstvoeding heeft ze het ook helemaal zelf geregeld. Ik ben nooit gaan rekken of zo, er ging vanzelf weer een voeding vanaf. Dat vond ik toen wel heel grappig. Toen ze bijna 6 maand was pakte ze uit zichzelf de bloemkool van mijn bord en stopte het in haar mond. Wat dat aangaat heeft ze zelf aangegeven wanneer ze vast voedsel wilde. Het is zelfs nooit in me opgekomen om eten heel fijn te maken, ze at het zo ook wel. Wel heb ik haar gevoerd, maar ze had ook zelf de mogelijkheid om met de handen te eten. Wat ze ook veelvuldig deed :mrgreen: Ik moet nog ergens een foto hebben dat alles onder de spinazie zit. Tot het plafond toe. Of het nu hier aan gelegen heeft weet ik natuurlijk niet, maar we hebben weinig eetproblemen gehad (en er al helemaal geen punt van gemaakt). Ze is een proever, lust bijna alles en geniet van het eten, al is het erg weinig. Het enige is dat ze nog steeds het liefst met haar handen eet :roll: .
Bij Anyk doen we hetzelfde. Wel voeren, maar ook zo veel mogelijk zelf in de handen stoppen. En anders pakt ze het zelf wel :inlove: De kinderarts vond het heel bijzonder dat Anyk met 6 maanden (al iets eerder zelfs) begon te kauwen zodra ze iets in de mond kreeg. En dan te bedenken dat ze de eerste maanden de grootste moeite heeft gehad met drinken. Haar mondmotoriek was niet goed. De eerste zes weken is ze (gedeeltelijk) gevoed via een sonde. Dan is dit extra mooi.
Het mooie van het stukje vond ik het samen aan tafel zitten. Dat is hier een gouden regel. We eten samen én het is gezellig. Het valt me op dat er in zoveel gezinnen de kinderen vooraf eten. Zonde, want het kan zo gezellig zijn.
Die foto’s erbij zijn om te smullen :inlove: . Ik zal er ook een paar foto’s bij plaatsen.
Even een vraagje. Ik lees bijna alleen maar dat je kan rapleyen als je kleintje bv heeft gekregen. Hoe zit dat met kv? Kan je dan ook rapleyen of is het beter van niet? Lijkt mij namelijk een leukere manier van eten dan dat ik vroeger deed (gedwongen eten :? heb er nog een trauma aan overgehouden, lust nog steeds helemaal niets).
Hier een flesvoedingskindje en wij raplyen.
Wel pas vanaf 6 maanden he Gerry… :mrgreen:
Rapley na flesvoeding kan gewoon hoor… Het KAN iets langer duren voor de kauwtechniek onder de knie is (aangezien fles een andere zuigtechniek vergt dan de borst), maar het kan dus gewoon hoor…!!
Het kauwen was het probleem niet. Maar dat er ook doorgeslikt kon worden duurde eventjes. Het is trouwens echt geweldig. Vorige week zaterdag was ik bij mijn schoonzus, die een tweeling heeft van tien maanden. Toen zij aan hun avondhap gingen, kreeg Hadewijch ook maar mee, was wel zo makkelijk. Dat vond ze best lekker, ik heb haar wel geleerd van een lepeltje te eten, dat ze dan vastgrijpt en zelf in haar mond stopt (ahum). Maar het was ook wel vreemd.
Goed, de kleintjes gingen naar bed, en mevrouwtje viel om 19.00 eindelijk op mijn schoot in de schommelstoel in slaap. Om half acht was ons eten klaar en prompt was mevrouw wakker, dat wordt ze namelijk altijd als ons eten klaar is en ze dan toevallig slaapt. Dus in de kinderstoel erbij. En ze moest toch wat te doen hebben, dus kreeg ze steeds een sliert tagliatelli, of een stukje tomaat, of een stukje komkommer en zo had ze nog wat te peuzelen. Mijn schoonzus en zwager waren stomverbaasd. Die aten namelijk apart omdat ze anders altijd koud eten hadden omdat de kleintjes dan gevoerd moesten worden, of als ze als gevoerd waren beziggehouden moesten worden. Dit was voor hun dus de eerste keer dat ze gezellig met een kleintje aan tafel zaten, dat gewoon lekker bezig was met haar eten oppeuzelen en ze als volwassenen gewoon konden praten en eten. Niet dat ze geen aandacht kreeg: Het ‘kijk nou, ze kauwt echt’ en dergelijke opmerkingen waren niet van de lucht. Ze waren zowat meer bezig met naar haar kijken dan naar hun eigen bord.
Raplyen: iedereen aan te raden.
Kijk en dat is nou wat ik ook wil bereiken.
Ik werd vroeger echt gedwongen om alles te eten, ook datgene waar ik dus echt van gruwelde. Heb tot mijn 17 echt problemen gehad met eten bij mijn ouders. Ik lust heel veel soorten vlees niet en groenten ben ik eigenlijk pas echt gaan eten toen ik een jaar of 22 a 23 was :oops:
Als ik geen honger meer had, moest en zou ik alles opeten van mijn ouders. Wat een drama was dat zeg! Elke avond hetzelfde liedje, kan het me nog heel goed herinneren. Huilen aan tafel, ruzie aan tafel, noem maar op.
Dit ga ik iig proberen te voorkomen. Ik doe daar alles voor wat nodig is.
Hier hetzelfde Deb… Ik eet ook pas sinds ik Frank ken, normaal… Werd vroeger dus ook gedwongen… En altijd tot snot gekookte groente een aardappels en inferieur vlees… En van sommige dingen moesten mijn broertje en ik letterlijk kotsen… Ik bijvoorbeeld van erwten… Die kwamen er linea recta weer uit… En dan moesten we het gewoon alsnog opeten… :shock: En niet eerder van tafel dan dat je bord leeg was… :roll:
Nee, ik heb van huis uit niet bepaald goede eetgewoontes meegekregen… Daarom vind ik het voor Chris juist zo belangrijk dat het eten ontspannen is… En dat hij ZELF de controle erover heeft…
Gerry, leuk jouw verhaal over je meisje…!! En heel herkenbaar…!!
Daarom vind ik het voor Chris juist zo belangrijk dat het eten ontspannen is... En dat hij ZELF de controle erover heeft...
Precies! dat is iets wat ik zelf nooit had. Ontspannen eten en de controle.
Meid, ik moet er gewoon van janken als ik er aan terug denk… Ik ben in de loop der jaren ook zo raar gaan eten… Wilde zelf de controle hebben, en heb me in al die jaren dus echt helemaal volgestopt… Nu nog steeds hoor… Als ik niet goed in mijn vel zit, ga ik vreten… Mijn manier om alsnog zelf die controle te hebben…
bij mij dus volstoppen om vervolgens weer weken zo weinig te eten dat het elkaar weer een beetje compenseert :oops: maw… eerst 3 kilo erbij om vervolgens er 5 af te vallen :oops:
Een vraagje over Rapley;
Olivia is 18 dagen te laat geboren (dus bij 42 weken en 4 dagen)
Kan ik dan eerder beginnen met Rapley/ eten aanbieden?
(oh ennuh wordt t altijd zo’n kliederboel hihi)
Ja, theoretisch gezien zou je dan zo’n 18 dagen voordat ze 6 mnd wordt kunnen beginnen. Er wordt namelijk gerekend vanaf de conceptie.
MMmm rapley… Ik moet toegeven dat ik hem alleen zijn brood zelf laat eten. ( in kleine stukjes op zijn bordje leggen en dan eet hij het zelf op) maar de rest gaat gewoon gepureerd naar binnen. Ik heb het wel geprobeerd maar idd de kliederboel, en je wordt zo onzeker dat hij niet genoeg krijgt. Maar goed. Souf vindt het nog best. Hij zit daar met zijn vogelmondje open te smeken… :mrgreen: :inlove: