Rapley methode als vervolg op fles/borstvoeding

Ik zou zeggen: een zeer verantwoord eetschema en een lekkere eter, heerlijk :thumbup:

Ik neem trouwens aan dat ze nog steeds flinke plasluiers maakt toch?

Selena: Niks mis met je schema hoor :thumbup:

Hihi ja, verantwoord vind ik wel belangrijk voor haar.

Ze krijgt geen koek/snoep/liga/snacks/sapjes/limonades.

Ik gaf Ivan en Lynn nauwelijks rapley maar vaak toch gepureerd in het begin. Noah krijgt rapley maar is het erg als hij een dag keer geen bijvoeding krijgt? Wel heeft hij een broodkorstje gehad maar gister en eergisteren geen groente.

Huh, nee joh :lol: Hij is pas nét 6 maanden.

Met Lynn hadden we het in het begin regelmatig vergeten :oops: Nooit geen probleem hoor, het is nog BIJvoeding :wink:

thx voor het antwoord

Wortels gaat nog niet van harte hihihi morgen krijgt hij broccoli

Inmiddels krijgt Siem nu ook al een tijdje alles volgens rapley. En oh wat kan ons kind lekker eten :inlove: Hij heeft het zelf gewild want hij at gewoon niet als we iets prakten of al in stukjes sneden. :snooty: Klein boefje. Dus nu geven we alles (naja bijna alles…) zo aan hem en het gaat er heerlijk in.

Zaterdag hebben we voor het eerst een beetje aan rapley gedaan. Ze vond het reuze interessant.

Geef je het in een liggende wipper ? Denk dat je haar beter recht op je schoot kan zetten, of in een kinderstoel. :shifty: :wink: Weet niet of ze al kan zitten ? Meestal beginnen mensen met Rapley als je kindje enigszins kan zitten (meestal met 6+ maanden, dan zijn de darmpjes er ook meer klaar voor) :wink:

Ik zou ook geen voeding geven in een wipper. Zou het een beetje eng vinden als er zo een stukje in de keel komt. Je kindje kan dan het beste helemaal rechtop zitten. Mijn dochter zat pas met 7,5 maand ongeveer in haar eetstoel. Daarvoor altijd op schoot.

Hier ook in een wipper gegeven, recht op ging prima.

En wij gaven met 4 maanden al bijvoeding, nooit geen problemen gehad met z’n darmpjes (goede doorstroming).

Ze zat aardig rechtop hoor…Liggend zou ik het zo wie zo niet geven.

Af en toe zit ze even in de kinderstoel samen met extra handdoeken.

Een broodkorstje vind ze ook erg interessant.

@Kwakje wrote:

En wij gaven met 4 maanden al bijvoeding, nooit geen problemen gehad met z’n darmpjes (goede doorstroming).

Maar die problemen hoeven niet perse direct zichtbaar te zijn hoor, kan ook op latere leeftijd :wink: Niet alles is zichtbaar, ook onzichtbaar kan iets minder goed zijn voor een kinderlichaampje. Maar goed, daar ging het niet over.

@Selena wrote:

@Kwakje wrote:

Maar die problemen hoeven niet perse direct zichtbaar te zijn hoor, kan ook op latere leeftijd :wink: Niet alles is zichtbaar, ook onzichtbaar kan iets minder goed zijn voor een kinderlichaampje. Maar goed, daar ging het niet over.

Dat begrijp ik even niet… leg eens uit?

Hier staat een hoop info:

http://www.groenevrouw.nl/die-zes-maanden/

Interessante website… Zal wel eens met die vrouw in gesprek willen. :wink:

Ik heb het hele artikel even niet gelezen, maar ik ken haar van een ander forum, en ehm: Doe het niet. :lol:

Ze zegt heel veel dingen die wel ergens over gaan en veel is waar, maar de manier waarop ze het brengt gaat ze in mijn ogen een beetje ver mee, net zoals sommige opvattingen :shifty: Maar ieder zn ding natuurlijk :slight_smile:

Ik ben overigens wel (oprecht) benieuwd naar waar je het niet mee eens bent (want zo klink je), en waar dat op gebaseerd is. (en ja, gebaseerd op gevoelens mag ook best!)

Aller eerst had ik gereageerd op een blog van haar, de reactie is nergens meer te bekennen. :roll: En dat was nog niet eens aanvallend maar meer mijn ervaring (en nog niet eens over hoe ik er over denk).

Nou het niet mee eens ben? nee dan heb je dat verkeerd opgevat.

Ik vindt haar te oppervlakkig in bepaalde zaken, vandaar dat ik gewoon eens met haar zou willen kletsen. :wink:

Los van die website is het gewoon een inmiddels vaststaand feit dat de darmen van een baby pas ‘klaar’ zijn voor bijvoeding met 6 maanden. Dat heeft weinig met een persoonlijke mening te maken imo, daar kun je niet omheen.