Rapley methode als vervolg op fles/borstvoeding

Dank jullie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Rapley dag 2















Geweldige foto’s, wat een heerlijk bekkie :inlove:

Vandaag stond aardappel op het menu :lol:







hihihi! Leuk! :mrgreen:

aardappel was dus nog geen succes hihihi



Ik kwam nog een filmpje tegen van mijn meiske opvakantie Ok ze was al wel wat ouder maar hij is zoo lief



Hihi selena dat gezichtje :mrgreen: :inlove:

Leuk filmpje Karin :inlove:



Wat blijft het stil hier dames.

Dan spam ik nog maar ff wat :mrgreen:



Komkommer:







Boontjes:

























En 1 (gekregen) potje perzikprut a la rapley:











Ohhh wat leuk Selena :inlove: . Haha mijn oudste dochter loopt langs en ziet de laatste 2 foto’s en zegt ze ohhh mama wat een gek kindje (omdat ze zo knoeit :mrgreen:). Hihi en na dat potje kon ze zeker meteen in bad :slight_smile:

Een potje rapleyen? jij hebt lef! :lol:

Haha ja, het was een lekkere smeerboel omdat ze zelf mocht spatten en doen (daarom ook buiten wezen zitten, was toch al warm buiten). :mrgreen:

Hihi ja, en zeker gek kindje :mrgreen: Maar maakt me helemaal niet uit dat het een zooi wordt :mrgreen:

Vandaag een broodkorstje, was groooooot succes :mrgreen:



Hier een mix van rapley en grof gemalen eten.



Brood eet hij zo weg, je moet het echt op z’n blad leggen (van de kinderstoel) anders pikt/pakt hij het niet.

Ook taart kan je Rapleyen.



Dit is overigens het tweede stuk wat we haar gaven, ivm 2 feestjes. Bij het eerste stuk (kruimelvlaai) zaten we klaar met camera, fototoestel etc, en toen heeft ze hem echt zooo netjes opgegeten. Echt met dr duim en vingertje alle stukjes eraf plukken en recht dr mondje in :shock:

Toen hebben we haar op dr 2e feestdag maar een stuk niet opgestijfde monchoutaart gegeven :mrgreen:



Oh wat een mooie foto’s weer zeg :inlove: :inlove:



Mick weigert alle bijvoeding, hij moet er niks van weten. Zelfs als ik wat eet kijkt hij me niet het eten uit de mond, duidelijk dat hij er nog niet aan toe is…

Hopelijk draait hij gauw bij haha…

Hoi dames even een vraagje over rapley en reflux.



We hebben onze zoon nu 2x iets gegeven van fruit alla rapley maar allebij de keren spuugte hij alles er uit plus de fles voeding van 2 uurdaar voor.



Ik ben nu toch aan het overwegen om het dan maar te pureren het heeft ook geen nut denk ik als hij steeds al zijn voeding er uit spuugt aan gezien hij toch al zoveel spuugt.

@marisca77 wrote:

Hoi dames even een vraagje over rapley en reflux.



We hebben onze zoon nu 2x iets gegeven van fruit alla rapley maar allebij de keren spuugte hij alles er uit plus de fles voeding van 2 uurdaar voor.



Ik ben nu toch aan het overwegen om het dan maar te pureren het heeft ook geen nut denk ik als hij steeds al zijn voeding er uit spuugt aan gezien hij toch al zoveel spuugt.




pureren zal het niet beter maken, sterker nog, hoe fijner het is, hoe makkelijker het is er weer uit te gooien. Als het de flesvoeding van 2 uur ervoor eruit gooit, heeft hij al best wat opgenomen qua voeding, dus zou me daar niet te veel zorgen over maken.



Verder hoe en wat heb je precies gedaan eigenlijk, bij de eerste keer rapley-en krijgen ze meestal nog niet zoveel binnen, dit komt omdat het kokhals reflex moet verplaatsen van voor naar achter in de mond en daar gaat een beetje tijd over. En er zijn genoeg mensen die zeggen dat ze raplay doen, terwijl het geen rapley is.

L had/heeft verborgen reflux. Doordat wij juist voor rapley hebben gekozen is het veel beter geworden. Des te meer vast voedsel des te beter het werd.

Wel kan ze sommige voedingsmiddelen niet goed erfde en zoals yoghurt en aanverwanten en sappen als sinaasappelsap.



O ja bij ons kwam in het begin ook heel wat weer terug en ook wel voeding maar dat zou niet anders zijn met gepureerd. Het is allemaal nieuw en ze moeten aan alles wennen.



Wat voor medicijnen geef je?

Wij geven dan gewoon een klein roosje brocoli of een wortel.

Of een sperzie boon.



Hij krijgt een maag zuur remmer

Hij krijgt iets om zijn maag sneller te legen

Hij krijgt iets om te poepen.



Ik snap dat hij na 2 uur wel zijn voeding er uit heeft gehaald anders had hij ook niet gegroeit ondanks de reflux



Maar hij word er niet blijer van als hij steeds zoveel spuugt

Dus ikmvind hetook vervelend als hij straks het idee van vast voedsel krijgt met nog meer spugen dan hij al doet…,

Ik zie dit nu pas, toen je dit berichtje schreef was hij nog geen 6 maanden, Rapley start pas Na 6 maanden eigenlijk, tenzij je kindje erg duidelijk aangeeft er klaar voor te zijn om alvast vast voedsel te proberen.



Het kan dus ook zeker geen kwaad om nog even te wachten. Inmiddels is hij wel 6 maanden, begrijp ik, maar een maandje extra wachten nog kan zeker geen kwaad.