rabarbertaart

Hier alles weer in huis, vanavond (bijna) alles klaarzetten en morgenochtend bakken :drool:

Ik heb ook alles in huis gehaald, morgen ga ik aan het bakken. Ik ben

heel erg benieuwd na al jullie verhalen :lol:

Hier bijna 2 taarten op in 2 dagen…(wel 1tje bijna helemaal weg gegeven) Maar de vorige keer had ik te veel custard nu was die precies goed!! Erg lekker maar de komende tijd ff niet meer :lol: :lol: :lol:

Ik had toch niet het goede aantal rabarber in huis. Bij de Deka verkopen

ze de rabarber per steeltje en niet per stronk :? En ik had een pond

rabarber in gedachten voor de taart. Nu heb ik de overige 250 gram

aangevuld met aardbeien, en hij is lekkerrrrrr :drool: :drool: :drool:



Ik ben dus een van de personen die geen rabarber lust, maar zo wel hoor,

ik heb al twee stukken op :angel: :drool:

OEoeoeoeoeoeoe!!! Dat ziet er ook lekker uit! :drool: Vandaag niet aan bakken toegekomen. Morgen zeker aan de slag! 8)

Brigitte, mijn partner houdt ook niet van rabarber maar de taart ging erin als koek bij hem :drool:



Helaas alle ingredienten behalve de rabarber in huis :wall: Dus morgen weer naar de winkel…

Fleur, die van jou probeerde het tenminste nog. Die van mij lust ook geen

rabarber, maar wilde het ook niet proberen, boer :roll: :lol:

De kinders hebben wel zitten smullen, dus ik hoef hem niet helemaal alleen

op te eten :mrgreen:

Vandaag onze trouwdag! Dus ik ga aan de bak :mrgreen: 2 tegelijk bakken; één in de oven van de keuken en één in de oven in de garage 8)



Als ik niet genoeg rabarber heb voor 2 taarten dan doe ik er één met rozijnen en appel :drool:

Oh klinkt lekker Crien :drool: Volgens mij is een combi appel/peer ook

erg lekker. Die ga ik volgende week eens uitproberen :angel:



Ben vanmorgen bij mijn mams koffie wezen drinken, en een stuk meegenomen

voor haar. En zij vond hem ook errug lekker :thumbup:

En gefeliciteerd met je trouwdag natuurlijk :smiley:

Na het succes van DE TAART heb ik nu Activia rabarber gekocht…















































… :sick: Dát valt tegen! :lol: Daar kan ‘onze’ taart niet aan tippen :lol:

3 hoeraatjes voor Natas1 die ons aan het recept heeft geholpen :mrgreen:

@crien wrote:

3 hoeraatjes voor Natas1 die ons aan het recept heeft geholpen :mrgreen:




thanks :oops: en ik vind de tip met aarbeien goed want laat ik nu dit weekend een aardbeientaart gebakken hebben met een recept van koopmans maar die was niet echt lekker…





appel peer lijkt me zo nat worden maar mss als je iets hardere appels en peren gebruikt wel een goed idee dan.



Ben benieuwd naar de reacties.



Hebben jullie trouwens echte custard gebruikt? Want ik de banketbakkersroom van Soezie(Boerenbond) en dat vind ik ook lekkerder dan custard.



natas

Ik heb 'm vandaag gemaakt in een tulbandvorm. Eerst een laagje van het deeg erin, toen de rabarber en daarna weer ‘afgedekt’ met wat deeg. Is mooi geworden!



O ja, deze ronde heb ik de custard door het deeg gedaan. Straks eens proeven of dat een goede ‘move’ was. Ik kreeg steeds klontjes ( :sick: ) als ik het bij de rabarber deed.



Ik doe ook wel eens een eetlepel custard door de pannenkoekenmix :wink: Is erg lekker! Dat deed mijn moeder al (zij had het vroeger van de ‘nonnen’ geleerd -mijn ma was van 1926-) en die 'traditie 'houd ik in ere.

Die custard door de pannenkoekenmix ga ik onthouden!



Rabarbertaart 3 is zojuist gebakken en ik heb er alweer een stuk van op :drool:

rabarber kruimeltaart is ook erg lekker :hug:

Ik was wel heel nieuwsgierig geworden door die enthousiaste verhalen hier… Het ruikt hier nu dus heerlijk naar taart-in-wording…

Ben reuze benieuwd :drool:

Gisteren weer eentje gemaakt; half rabarber en half appel/rozijn. Ik was 'm zó kwijt! :mrgreen:



Ik had weer de custard door het deeg gedaan en een laagje deeg bovenover gedaan. Daarnaast een klein beetje bakpoeder door het zelfrijzend bakmeel en dat wordt 'ie (bij mij tenminste 8) ) nog mooier :thumbup: (én lekkerder :drool: )



EDIT: foto’s toegevoegd.

Er staat er wéér 1 in de oven 8) Hub is morgen jarig maar viert het niet echt. Hij wilde alleen taart… rabarbertaart! :mrgreen:



Laat in de middag gaan we met oma en haar vriendje lekker BBQ-en en als toetje hebben we…



…warme taart met bolletje ijs! 8) :mrgreen: