rabarbertaart

Oke ik heb alles op mijn lijstje staan.

Nu maar hopen dat ik zin heb vanmiddag om te bakken :shifty:



Jullie horen het vanavond :wink:

oeh… ik ga van de week toch ook rabarber scoren hoor… jum…



hik er al een paar jaar tegen aan om het te gaan maken, ik vind het zelf super lekker… dit jaar gaat het er toch echt van komen… :smiley:

@Paschal75 wrote:

Die van mij staat nu in de oven :mrgreen:



Maar wat is die rabarber draderig zeg, net bleekselderij.

Ik was hem al helemaal aan het schillen toen vriendlief

zei dat dat niet hoefde, dat wordt toch zacht…



Vind alleen de bereidingstijd een beetje vaag. 1 tot 1,5 uur.

Nogal ruim genomen als je het mij vraagt.

Ik heb hem op een uur ingesteld en dan kijk ik wel hoe hij eruit

ziet.



Zal mij benieuwen!!




En? Hoe wassie?!



Ik ga morgen weer bakken 8)

Lekker !!!

Hier die combi van zoet en zuur !



Wij gingen redelijk oberwacht BBQ-en bij vrienden dus ik

nam die taart mee als toetje/voor bij de koffie…nou ik heb

punten gescoord !! Heerlijk, wat verse aardbeitjes erbij…zalig!

De kinderen vonden het ook :drool:

ik ga nu mijn rabarber snijden dus vanavond staat er hier wat lekkers op t menu :drool:



edit; Nou mn taart is gelukt! Smaakt goed alleen is op de bovenkant minder overlopen met deeg als op die foto van jullie te zien is :think: Maar dat maakt verder niet uit…Hij komt toch wel op :drool: :drool:

@mariska89 wrote:

ik ga nu mijn rabarber snijden dus vanavond staat er hier wat lekkers op t menu :drool:



edit; Nou mn taart is gelukt! Smaakt goed alleen is op de bovenkant minder overlopen met deeg als op die foto van jullie te zien is :think: Maar dat maakt verder niet uit…Hij komt toch wel op :drool: :drool:




Ja, dat lukt bij mij dus ook niet zo mooi. (ook niet als ik de rabarberstukjes een beetje in het deeg druk) Maakt niet uit :hand: HIJ SMAAKT HEERLIJK! :dance: Lekker hè, die combi van zuur en zoet. (wat dachten jullie van een beetje warm en dan een bolletje ijs erbij? :drool: :shifty:

@mariska89 wrote:

Smaakt goed alleen is op de bovenkant minder overlopen met deeg als op die foto van jullie te zien is :think: Maar dat maakt verder niet uit…Hij komt toch wel op :drool: :drool:


Dat had ik nou ook…



Onee die van mij was wel wat meer overlopen…

Hier onder nog snel een foto hoe die er nu uitziet…Zoals je ziet hij is bijna op :roll: :lol: :lol: Mocht van mn ouders en oma alleen op visite komen als ik wat mee nam… Dus haal vanmiddag nog wel ff nieuwe rabarber bij de AH :lol:



Oja en dat ijs…gewoon vanille ijs erbij?? Jummiee

@Paschal75 wrote:

@mariska89 wrote:
Smaakt goed alleen is op de bovenkant minder overlopen met deeg als op die foto van jullie te zien is :think: Maar dat maakt verder niet uit…Hij komt toch wel op :drool: :drool:


Dat had ik nou ook…







Ja, precies! ZO is die van mij ook (alle 3 de keren) :think: Maar hij smaakt me toch! :drool:

@mariska89 wrote:

Dus haal vanmiddag nog wel ff nieuwe rabarber bij de AH :lol:




Vanmiddag? Is bij jullie de AH open dan vandaag :think: ?

Als je een kleinere springvorm neemt moet het deeg wel meer de weg omhoog zoeken. Bij mij is hij allebei de keren wel helemaal “overgelopen”.



Woensdag nóg maar een keer de ingredienten halen :drool: En dan doe ik hem wel 1 1/2 uur in de oven. De laatste keer moest hij er na iets meer dan een uur uit omdat we de oven weer nodig hadden…

@Janneke1976 wrote:

@mariska89 wrote:
Dus haal vanmiddag nog wel ff nieuwe rabarber bij de AH :lol:




Vanmiddag? Is bij jullie de AH open dan vandaag :think: ?


Hier in Delft wel hoor ! (altijd zondags en ook bijna alle feestdagen :thumbup: )

waar staat eigenlijk het recept met precies de hoeveelheden enz ?

Hier:



http://www.puddingclub.nl/Recepten/Rabarbertaart.htm

super dankjewel :slight_smile:

wij gaan zo een stukje proberen bij de koffie. Hij ruikt iig heerlijk :drool:

@Maxime wrote:

wij gaan zo een stukje proberen bij de koffie. Hij ruikt iig heerlijk :drool:






EN??? 8)

Ik vond hem heerlijk :drool: , mijn partner haakte af toen ie de rabarber ontdekte. :wall:

Nou nummer 2 en 3 staan in de oven… :oops: :lol: Iedereen hoorde dat ik zon taart had gemaakt…Dus als ik er nog een maakte moest ik meteen meer maken…Dus nu 1 taart om in delen weg te geven en 1 voor ons zelf :lol:



Nog even wat betreft die AH…Hier is die op alle zondag en feestdagen van 16tot 20u open. En bij 2 feestdagen achter elkaar is die meestal de 1e gesloten en de 2e open.

En hier zijn de ingredienten weer in huis om hem voor de derde keer te maken :mrgreen: Alleen de rabarber moet morgen nog komen, die verkopen ze niet bij onze mini Appie :wink: