rabarbertaart

@natas1 wrote:

En we kunnen wel een KOK’s taartenbakwedstrijd gaan houden :mrgreen:


of een poging tot record verbreken van simultaan rabarbertaart bakken :mrgreen:



Hij staat hier in de oven, reeds in de reserve-tijd…geloof dat ie maar gedegradeerd (of gepromoveerd?) wordt van gebak naar toetje.

Hoe was de jouwe Fiep? Die van mij zag er precies zo uit als op het plaatje van de TS en is lékker!!! Ik neem er elke dag een puntje van. Kes vind hem ook lekker, Indy niet (terwijl Indy de alleseter is en Kes de pietlut, haha).

Ik heb alles in huis. Alle ingrediënten staan al afgewogen en afgepast klaar. Kan ik morgenochtend meteen gaan bakken! Kan niet wachten! :drool:

Zo, hij staat in de oven! En het ruikt nu al lekker! :smiley:

@crien wrote:

Zo, hij staat in de oven! En het ruikt nu al lekker! :smiley:




En, was hij ook lekker?! Wij gaan hem vandaag nog een keer maken :drool:

@Fleur wrote:

@crien wrote:
Zo, hij staat in de oven! En het ruikt nu al lekker! :smiley:




En, was hij ook lekker?! Wij gaan hem vandaag nog een keer maken :drool:




Hij is HEERLIJK! Hub en Mayra zijn een nieuwe portie rabarber halen! :mrgreen: Straks naar oma en naar de buuf de geleende springvorm terugbrengen en dan is deze al OP! :wink: :mrgreen:

@lydia wrote:

Ik vind het ook lekker, maar manlief wil het niet eten… En aangezien AS het nog niet lekker vindt en Lev het ook niet vind ik het iets te onhandig klusje.



hij heeft reuma en zijn moeder heeft ooit gezegd dat rabarber iets met calcium afbreekt? Weet iemand dit?






Even voor je gegoogled, als ik t goed begrijp zit er zelfs calcium in :think:



Inhoudsstoffen

100 gram verse (rauwe) rabarber bevat gemiddeld 2 g koolhydraten, 0,5 g eiwit en 0,1 g vet. Verder aan mineralen 300 mg kalium, 40 mg calcium, 0,5 mg ijzer en aan vitaminen 0,05 mg B1, 0,02 mg B2 en 10 mg C. De energiewaarde van 100 g is 46 kJ.

@Fleur wrote:

Hoe was de jouwe Fiep? Die van mij zag er precies zo uit als op het plaatje van de TS en is lékker!!! Ik neem er elke dag een puntje van. Kes vind hem ook lekker, Indy niet (terwijl Indy de alleseter is en Kes de pietlut, haha).




hij was erg lekker! ik heb me erg vermaakt met hem samen met nano bereiden. Beetje jammer dat nano opeens een beetje de boer uithangt (en wat ie niet kent…), dus hij wilde er uiteindelijk helemaal niks van proeven, onder geen geding… :roll:

Gelukkig heb ik hem de afgelopen drie jaar behoorlijk wat aangeboden, dus ik heb er niet heel veel last van dat ie opeens zo op vertrouwd eten zit, maar hij heeft daardoor deze heerlijke rabarbertaart moeten missen…sufferd.

Fiep, N.iels is op dit moment ook zo’n boertje en heeft de taart ook gemist hoor…het samen maken was wel leuk!



Jammer dat mijn rabarber in de tuin nu op is(jaja hij was dus ook nog eens echt uit eigen tuin!) want ik wil hem nog wel een keer.



voor de weegschaal en dit bikiniweer is het beter dat ik de taart niet meer maak :wink:



natas

Mjam!

Thomas kwam thuis met rabarber (gekregen van zijn grote vriendin, onze lift en nog heel even buurtvrouw en mijn bijna naamgenoot) dus ga ook maar zo’n taart maken :stuck_out_tongue: , kan ik direct een stuk cadeau doen aan haar als dank voor alles wat ze voor ons doet!!!

Ja, hij is echt :drool: (schreef het net ook al elders; ik heb 'm binnen een week al 2x gemaakt 8) :smiley: )

@crien wrote:

Ja, hij is echt :drool: (schreef het net ook al elders; ik heb 'm binnen een week al 2x gemaakt 8) :smiley: )




Wij hebben hem ook al 2 keer gemaakt :mrgreen:

Ik kan me er niks bij voorstellen.

Smaakt het zoet (heb echt nog nooit rabarber op)?

Ja zoet en fris zuur (maar niet zuur dat je er kippenvel van krijgt) Lekker zurig met dat zoetige deeg, heerlijke combinatie :thumbup:

Klinkt wel goed, misschien ook maar eens proberen.

Nou ik heb net alles in huis gehaald, ga hem morgen maken.

Ik werd zo nieuwsgierig na al die enthousiaste opmerkingen.



En dan te bedenken dat ik volgens mij niet eens van rabarber hou…

maar dat weet ik niet zeker :shifty: :lol:

We kunnen wel een keer een poging doen om een record te vestigen met simultaan rabarbertaarten bakken?! :mrgreen:





Wie doet er mee? :mrgreen:

Ik ga zo even naar de markt en breng… jawel…







rabarber mee! :mrgreen:

Die van mij staat nu in de oven :mrgreen:



Maar wat is die rabarber draderig zeg, net bleekselderij.

Ik was hem al helemaal aan het schillen toen vriendlief

zei dat dat niet hoefde, dat wordt toch zacht…



Vind alleen de bereidingstijd een beetje vaag. 1 tot 1,5 uur.

Nogal ruim genomen als je het mij vraagt.

Ik heb hem op een uur ingesteld en dan kijk ik wel hoe hij eruit

ziet.



Zal mij benieuwen!!

Denk dat als hub straks nog op tijd thuis is, ik ook ff snel naar de markt fiets 8) Ik wil dit ook maken!! Lijkt me heerlijk. Wij hadden vroegah ook altijd rabarber als toetje (volgens mij met joghurt samen :think: of niet…weet t niet meer)



Maar ik sta morgen te bakken!