rabarbertaart

Ik wil even vertellen dat ik zo’n lekkere rabarbertaart heb gemaakt :drool:



heel simpel recept gegoogled (van de puddingclub :mrgreen: )

:drool: Ik ruik 'm hier!



Plak het recept hier eens bij, please :pray: :smiley:

oei :drool: iets zegt me dat ik dat ook een keer ga proberen. heb je um als toetje gegeten of als gebak?

Oh ben gek op rabarber, de taart ziet er ook heerlijk uit echt zo’n lekkere picknicktaart.

Oh dat ziet er erg mjammie uit :drool:

Receptje :angel: :wink:

is dit um:







Recept



Rabarbertaart



Frisse taart, ook lekker gevonden door mensen die geen rabarber lusten



(Voor een springvorm van 24 cm)



Oven voorverwarmen op 150°C



Rabarber wassen, kleinsnijden, met de overige ingrediënten voor de vulling mengen.





Boter, suiker en citroenrasp voor het deeg met de mixer kloppen, een voor een de eieren erdoor kloppen, als laatste het zelfrijzend bakmeel erdoor kloppen.



Deeg in ingevette springvorm scheppen. Rabarbervulling erop scheppen.



1-1½ uur bakken.





?

@fiep klophout wrote:

is dit um:







Recept



Rabarbertaart



Frisse taart, ook lekker gevonden door mensen die geen rabarber lusten



(Voor een springvorm van 24 cm)



Oven voorverwarmen op 150°C



Rabarber wassen, kleinsnijden, met de overige ingrediënten voor de vulling mengen.





Boter, suiker en citroenrasp voor het deeg met de mixer kloppen, een voor een de eieren erdoor kloppen, als laatste het zelfrijzend bakmeel erdoor kloppen.



Deeg in ingevette springvorm scheppen. Rabarbervulling erop scheppen.



1-1½ uur bakken.





?




?? raar recept fiep, volgens mij mist de helft of niet.

Hoe moet je de vulling maken?

jes, fiep dat is em.



vulling : rabarber 750 gr, 3 eetlepels custard poeder, 2 zakjes vanillesuiker en 30 gr. witte basterdsuiker.







in de oven op 150 graden (net onder het midden) ong. 1,5 uur.



ff googlen op rabarbertaart bij de puddingclub :wink:



Ik eet hem heel de dag :oops:



toetje als je hem niet helemaal koud laat worden met een bolletje vanille ijs moet verrukelijk zijn :drool:

Maar wat doe je dan (van te voren dus) met de rabarber? Schoonmaken, spoelen, voorkoken???



Ik heb nog nooit zelf iets met rabarber gedaan :oops: Heb dus geen flauw idee… Ik lustte het ook nooit, tot ik zw werd :o HEle potten heb ik toen weggewerkt :shock:

@crien wrote:

Maar wat doe je dan (van te voren dus) met de rabarber? Schoonmaken, spoelen, voorkoken???



Ik heb nog nooit zelf iets met rabarber gedaan :oops: Heb dus geen flauw idee… Ik lustte het ook nooit, tot ik zw werd :o HEle potten heb ik toen weggewerkt :shock:




normaal kook je rabarber in een klein beetje water met (vanille) suiker tot het zo zacht wordt dat het een brei is. Ik neem aan dat ze voor dit recept ook gekookt moeten worden.

@ Fiep:



Effe off-toppic; heb je al post gehad?





On toppic: en dan snijd je die lange stelen in kleine stukken?

Rabarber NIET voorkoken, gewoon wassen en dan in kleine stukje snijden (afhankelijk van de dikte heb ik een cm of 2 gekozen, soms meer soms minder), en mengen met de suiker en de custardpoeder.

Hij lijkt niet gaar te worden maar ineens zie je het spul veranderen, het kookt eigenlijk gaar in de pudding.



natas

Ik geloof dat ik morgen ook eens de ingredienten ga halen… :drool:

:drool: Klinkt goed.

Ik stond vandaag in de winkel met rabarber in mijn handen. Ik vond dat vroeger als kind zo lekker, maar had nu echt geen idee wat ik er mee kon doen.

Nu wel :mrgreen: , dus morgen terug naar de winkel.

Ik vind het ook lekker, maar manlief wil het niet eten… En aangezien AS het nog niet lekker vindt en Lev het ook niet vind ik het iets te onhandig klusje.



hij heeft reuma en zijn moeder heeft ooit gezegd dat rabarber iets met calcium afbreekt? Weet iemand dit?

Mijn kinderen hebben nog nooit rabarber op. Ik vond het als kind érg lekker, mijn broer walgde ervan. Geen idee wat mijn kinderen ervan vinden. Zo’n taart is natuurlijk wel lekker zoet :wink:

Nou, hij zit in de oven, ik ben benieuwd…

@Fleur wrote:

Nou, hij zit in de oven, ik ben benieuwd…
nou, het boodschappenlijstje is gemaakt. ik ben benieuwd… :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

@Fleur wrote:
Nou, hij zit in de oven, ik ben benieuwd…
nou, het boodschappenlijstje is gemaakt. ik ben benieuwd… :mrgreen:




:mrgreen:

En we kunnen wel een KOK’s taartenbakwedstrijd gaan houden :mrgreen: