provocatie bij allergie Iemand ervaring?

Nee, krijgt nu nog similac… we hebben pas sinds donderdag hormoonzalf gekregen omdat na zijn eerste enting (heeft ie de week ervoor gehad) het eczeem ineens zo ernstig verergerde… hoewel mijn man hem al vanaf 5 weken oud ofzo betitelde als huilbaby… onze dochter huilde alleen als er iets was (honger, vieze broek, kou) maar Peter doet niet veel anders als huilen als ie alleen in de box ligt of in de wipper. Alleen als hij bij je zit dan is ie redelijk rustig, schuurt dan de hele tijd tegen je aan met zijn hoofd omdat het zo jeukt. Zijn gezichtje was ook echt binnen 3 weken na zijn geboorte al rood, pukkelig, droog en ruw. Ik denk nu heel voorzichting aan km allergie omdat het heel snel verergerde na het stoppen met de borstvoeding :oops:



Hij heeft ook bij vlagen (zeg maar 1x per 8 a 10 dagen) gigantisch de diarree en ik las dus dat dit ook een teken kan zijn.



We bakeren hem ook in omdat ie van de onrust en jeuk anders niet slaapt en dan nog is het elke ochtend rond 5 uur wel bal, dan is ie alleen te kalmeren als ik hem bij me neem in bed en hij zich kan schurken en ik hem kan sussen. Vind het zo sneu allemaal, echt heel anders als bij Niek.



Maar goed, hoe meer ik lees hier, hoe meer ik zoiets heb van… morgen meteen andere voeding halen en kijken wat het doet… las alleen dat het wel 6 weken? kan duren voor het eczeem wegtrekt en je dus een soort voeding bij eczeem zeker 6 weken de kans moet geven voor je wat anders probeert (die 6 weken staan op de site van allergieen bij baby’s en kinderen.)

Hij huilt dus wel veel, maar niet tijdens het drinken van zijn fles, Dat was wat ik bedoelde met… hij huilt niet… was het maar waar dat hij helemaal niet huilde… we worden er soms moedeloos van :frowning:

Ja ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Wij leefden ook totaal langs elkaar heen. Iedere prikkel was er 1 teveel, dus we trokken nooit de wc door als Chloë eindelijk eens sliep voor 5 min :wall: , kon niemand op visite komen, ik vluchte echt uit huis als mijn man thuis kwam. Met 9 weken hebben ze haar toen opgenomen, zat toen al 5 weken aan de nutramigen, maar kon niet meer uit die huilcirkel komen. Een osteopaat heeft ons uitkomst geboden http://www.huilbaby.nl

Zou als ik jou was de nutramigen eens proberen. Baat het niet…

Ik hoop dat er gauw een oplossing komt voor Peter. Gelukkig heeft onze Luuk het toch een stuk minder dan zijn zus. Scheelt ook dat we het al extreem hebben meegemaakt. Veel erger kan niet geloof ik. :oops:

Tessa’s huidje was echt heel erg droog en het leek wel of ze berg had over haar hele gezicht. En huilen en niet kunnen poepen en onrustig.

Toen Tessa in het ziekenhuis op de nutramigen gezet werd was het bijna gelijk al beter, ook al was natuurlijk de eczeem niet meteen weg.

De balneum werkt bij Tessa wel lekker denk ik, al heeft ze de eerste tijd na het badje een beetje droger.

Ik het zelf een zemelenbadje gemaakt met zemelen maar vond dit niet echt super.

Maar er is dus ook speciaal zemelenbadspul??

Hoe is het verder met je zoontje, merk je nog iets lichaamelijks aan hem of is dat verder goed in orde?

Tessa werd een stuk happyer toen ze behandeld werd door de manueel therapeut. Maar zij had dan ook kiss waardoor ze zoveel huilde.

Ik hoop dat het helpt om andere voeding te gebruiken.

Groetjes

moge,



Nou, ik heb toch wel het idee dat het idd aan de voeding kan liggen. Door de hydrocortizon zalf is zijn eczeem nu niet “zichtbaar” maar hij huilt nu wel veel meer en ik heb het idee dat hij nu meer last heeft van zijn luchtwegen. Ook smeerden wij het natuurlijk alleen op zijn gezicht omdat het daar in hoofdzaak zat, maar sinds gisteren zit het dus ook nu op zijn knietjes/onderbenen en onder op zijn rug :frowning: Dus het lijkt wel of zijn lijf zegt… kan het hier niet eruit, dan doen we het toch daaar :wall:



Ik ga vandaag meteen achter andere voeding aan want vannacht was ook bal en dat heeft ie nog niet eerder gehad. Normaal sliep hij in elk geval wel goed van 7 tot 22.00 dan een fles en dan van 22.30 tot een uur of 6. Maar vannacht was het steeds huilen, zo heftig bewegen dat hij zich uit zijn baker doeken had weten te wurmen (en die zitten best strak) en uiteindelijk met de moed der wanhoop hebben we hem maar bij ons genomen.



Had ook nog een vraagje he… mijn ervaring was dat wanneer een kindje eenmaal flesvoeding kreeg de ontlastig een enigzins stevige consistentie heeft, maar Peter heeft eigelijk altijd diarree… eens in de paar dagen (pakweg 8 dagen) heeft ie dan 2 dagen echt waterdun, maar het is nooit stevig en nou zei gisteren iemand tegen mij dat dit ook een teken is van voedselallergie en aangezien hij alleen melk krijgt… :think:

Is dat ook jullie ervaring?



En idd, bij kruidvat hebben ze een neutrale badtoevoeging wat gewoon “zemelenbad” heet. We gebruikten dat dan ook al wel bij ons dochter, die had ook wat eczeem, alleen op haar borst en schouderbladen, maar die was verder heel tevreden en er met pakweg 4/5 maand overheen gegroeid. Heeft nergens meer last van. Het werkte perfect vonden wij, dus toen Peter met een week of 4 zijn eerste plekjes kreeg zijn we het meteen weer gaan gebruiken. Ook gebruiken we geen pampers (was aniek ook allergisch voor) en maken we zijn billen gewoon schoon met een washandje en water. Geen doekjes hier.

Wassen doe ik al voor hem met neutral (en voor ons het beddengoed omdat hij redelijk vaak bij ons slaapt) overdag heb ik hem altijd met een hydroluier op de arm omdat hij vaak zo vettig is ingesmeerd en ik al wat kleding heb kunnen weggooien :roll:



Ik wil het trouwens wel doen in overleg met CB want die nutramigen is peperduur, dus als het cb erachter staat, kunnen we ook sneller zo een provocatie/eliminatie test doen… ga meteen bellen vandaag.



Verder nog tips?

Luuk van mij zit nog steeds aan de lactulose, anders kan hij niet poepen. Ze kunnen of diaree hebben of verstopping. Waarschijnlijk, ben geen arts maar spreek uit ervaring, zijn Peter zijn darmpjes nog niet goed gesloten als het ware en kunnen de eiwitten makkelijk door zijn darmpjes heen zijn lijfje binnen dringen. Hierdoor huilt hij denk ik zo, want hij heeft gewoon veel buikpijn.

Luuk heeft ook nog wel eczeem maar ook niet zoals zijn zusje, dus ik ben allang blij.

Ik hoop dat de Nutramigen je kan helpen. Bij Chloë hielkpt het binnen een dag, dat ze rustiger dronk ed, maar soms kan het even duren. Ik hoop voor jou dat het snel over is, of althans rustiger.

Hoi allemaal,

Ik ben hier nieuw, met een zoontje vol met eczeem. Inmiddels al 3 weken aan de pepti, met resultaat nog meer eczeem. Heb een hormoonzalf gekregen, en dit heeft in ieder geval de jeuk weg genomen en de plekken zijn iets rustiger geworden. 2 dagen niet meer gesmeerd, wel met vasaline cremor en de jeuk is weer terug. Nu moest ik van de dokter een eliminatie/ provocotie test doen, maar vraag me af of dit wel zin heeft.

Nu wil ik een allergie test laten doen, maar die werd door de huisarts afgewezen, omdat mijn zoontje te jong is. Pas met 8 jaar was zijn antwoord. Nu snap ik dit niet zo, als ik jullie ervaringen lees, ik las dat kindjes van 5 maanden ook worden getest. Weten jullie hier iets meer over en hoe zit dit dan?

Groetjes Esmee

Nu met een banner, mijn zoontje is 9 1/2 maand.

Gr Esmee

Hoi Esmee.

Mijn dochtertje heeft een melktest ondergaan en dan is niet meer dan een beetje gewone melk op haar huidje doen en na een paar uur op haar lip en na weer een paar uur een theelepeltje geven en met de fles erna twee theelepeltjes enzo 24 uur door dus echt een allergietest zoals jij bedoeld is het niet geweest.

Als ik je een tip mag geven en je wilt het proberen, probeer dan een sde nutramigen. Het is duur spul maar erg goed.

Ik weet niet of je al info hebt gezocht en gekregen over het eczeem, maar ik kreeg van onze huisarts papieren waarin ook stond dat je zoveel mogenlijk katoenen kleertjes aan moet doen en bij Tessa merk ik echt dat het werkt. Als ze puur katoen aan heeft gehad een paar dagen is haar huid gelijk een stuk rustiger.

Ik merk ook dat balneum helemaal niet zo lekker is als ik dacht.

Het moet dan extra vettend zijn maar als Tessa in een balneumbadje heeft gelegen is haar huidjke extra droog en dus het eczeem erger.

Succes met je kindje.

groetjes

Zou ook gaan voor de nutramigen en wassen in een zemelenbadje hooguit 1 keer in de 2 dagen. En ze kunnen echt wel testen hoor. Provocaties sowieso, maar met een jaar doen ze 9ok de bloed en huidtesten in het ziekenhuis. Ben bang dat je gewoon niet zo’n meewerkende ha hebt. Gewoon blijven zeuren.

Succes

Hoi,



bij ons helpt de pepti wel , Ik weet het niet 100%, maar ik had het idee dat die cremor vaseline bij Joost juist NIET goed werkte voor zijn eczeem, had het idee dat hij meer jeuk kreeg Ik ben daarmee gestopt en smeer nu toch maar weer gewoon dun vaseline en heb een tube lichte teerzalf voor als het slechter gaat met zijn benen en dat helpt geweldig gelukkig. Voor de rest heb ik nog een tube hormoonzalf voor als het ergens anders oplaait.



Voor de rest doe ik dagelijks of alleen een plooienwasje, en anders even een hoofd-handen billenwasje Daarnaast gaat hij dan 2x per week kort in bad.



Ik smeer hem 's ochtends en ';s avonds in ( vind hij echt heeeerlijk , en gaat er echt voor liggen nu) Ik ben nu zonder aan het proberen, maar het gebruik van krabwantjes heeft zeker ook geholpen om de huid van zijn gezicht te sparen.



Het is me in elk geval wel duidelijk dat consequent smeren we echt uitmaakt. En het is gewoon vreselijk aanklooien voor je gevoel want je wil álles proberen om je kind te helpen.



Tipje: Probeer in elk geval áls je iets nieuws probeert niet na 1 dag te denken: het helpt niet en dan meteen weer over te stappen op iets anders, anders weet je op een gegeven moment niet meer wat nou waarvan gekomen is en waar je mee bezig was



Ik heb ook getwijfelt over een provocatietest, maar ik ben blij dat we het fijn gelaten hebben eerlijk gezegd We hebben het nu relatief goed onder controle en dat is me voor nu even meer waard dat uitvinden hóe allergisch hij is.



Heel veel succes met je prinsesje!





NB mag ik even zeggen dat ik héél blij ben dat er nu veeeeeel meer te lezen valt over kindjes met eczeem en allergieen?! Ik miste dat een beetje toen Joost net geboren was, ben "blij"jullie verhalen te kunnen lezen, vind er veel herkenning in!





groetjes, Juliette

Dat had ik nou ook toen ik dit onderwerp zag.

Wij smeren Tessa s’morgens helemaal in met cremor en s’avonds alleen een teerzalf op de plekjes. Ook krijgt ze drie keer per dag druppeltjes van weleda ( lysmachia) en als de plekjes echt erg zijn doe ik overdag nog een keer gewoon vaseline erop.

Verder gaat ze idd ook 2 keer per week in bad en verder kattewasjes.

Wij hadden balneum in het bad maar daar stop ik mee want had het idee dat ze juist droger werd daardoor.

Ik heb van de week zwitsal op haar been gesmeerd om te kijken of ze erop reageerde en niks dus ik denk dat ik dat wel weer kan gebruiken nu.

Ik vind het eigenlijk ook wel fijn dat ik geen balneum meer doe nu hoef ik ook niet meer bang te zijn dat ze wat binnenkrijgt.

Ook let ik erop dat ze vooral katoen aan heeft en zo niet de volgende dagen zeker weer wel en dat helpt ook.

ik heb ook van mijn huisarts papieren meegekregen over eczeem en dat vond ik wel fijn.

Groetjes TIna

Hoi meiden,



Ons zoontje loopt al te kwakkelen na zijn tweede vaccinatie.

Alhoewel sinds zijn geboorte is hij al aan het hoesten. Maar na zij vaccinatie is het erger geworden. Verkouden, zwaar ademen, slijm in de longe, diaree, droge ontlasting, erg veel windjes laten, voeding weigeren, niet meer slapen, overgeven, exceem op de wangen…



Sinds een week zijn we overgestapt op de nutrilon pepti omdat een puffer voor zijn longen niet afdoende werkte. En wat denk je hij drinkt al zijn flessen leeg alsof hij maanden niets heeft gehad, zijn wangetjes worden alweer mooier (is nog niet weg maar dat heeft tijd nodig), heeft maar 1 normale poepluier per dag. En heeft al 2 keer doorgeslapen :dance:



Van de week is hij wel ziek geweest (koorts) en zijn longen zitten vol met slijm. Nu aan de peniciline. De HA heeft goede hoop dat dit helpt en hij mbv een koemelkvrij dieet van de puffer af kan straks.



Mijn zusje heeft ook een koemelkallergie en ik heb gelezen dat dit dus erfelijk is…

Pepti kan dus best helpen. Waarom is het anders in de handel? Toch!

Wel heb ik begrepen dat bij een ernstige allergie de pepti niet voldoende is en je beter een andere voeding kan proberen. De site http://www.babyallergie.nl is erg interessant!



De Ha vertelde inderdaad dat ze over 2 weken een verwijzing zou maken voor de verzekering. Kost toch 20 eurie zo pak pfff

:-*

Hoi

Ik kwam net via een link op een ander onderwerp op een site, die is voor ons ook heel interessant. http://www.kindereczeem.nl

Dit is een site van een mama die er een hele hoop werk in heeft zitten.

Het is echt heel interessant.

Had trouwens ook even een vraagje.

Wat is jullie ervaring of idee over zinkzalf bij eczeem???

Mij lijkt het neit zo verstandig om te gebruiken.

groetjes

Zeker een interessante link!!!

Zelf zou ik er geen zinkzalf opsmeren maar dat is meer een gevoel :roll:



Wat ik wel eens doe is vaseline…



Het weekend was hier weer bal! :cry:

Gisteren middag heeft Yuri keihard gekrijst van de buikpijn. Uren lang…dus ik de HA post gebeld en kon langs komen.



Hij zit op de pepti dus ik begreep niet waar het van kon zijn aangezien we hem verder niets geven. Totdat ik me bedacht dat hij sinds vrijdag peniciline kreeg als drankje…en jawel hoor zijn darmen zaten vol lucht/gas waardoor zijn buikje helemaal bol stond. :cry: Hier had hij dus erge krampen en pijn van. Conclusie hij kan dus niet tegen de antibiotica of een van de hulpstoffen en moest er meteen mee stoppen.

Eenmaal thuis een zetpil gegeven en gelukkig viel hij in de avond in slaap. Vanmorgen kreeg ik een brede glimlach en de buikpijn is stukken minder. Hier dus geen antibiotica meer.



Hebben jullie hier ervaring mee? Ik heb dus begrepen gisteren van die arts dat er voor die kleintjes geen andere antibiotica bestaat. De enige optie is rechtstreeks in de ader injecteren maar dat gebeurd dus alleen als er geen andere optie meer is.



Hopelijk wordt hij dus niet zo ziek dat hij een kuurtje nodig heeft…



:-* Sandra

Jeetje dat is ook wat zeg.

Nou inderdaad maar hopen dat ie niet echt heel ziek word.

Als ze ouder zijn hebben ze toch wel andere antibiotica??

Ik heb wel eens gehoord van overgevoeligheid voor antibiotica, maar bij zo’n kleintje is het wel heel zielig.

Gelukkig is ie weer wat aan de betere kant.

Tessa heeft hele vieze eczeemplekken en ik maak me er een beetje zorgen over. Morgen de dokter maar even bellen.

Ik heb trouwens gehoord en gelezen dat zinkzall wel goed ik voor natte plekken om ze uit te laten drogen.

groetjes

Luuk zit vooral achter zijn oren en onder zijn kin onder de eczeem. Vandaag had ik hem een stukje brood gegeven. Er ging ongeveer 2 cm in in totaal en hij heeft nu dus weer last. K*%^%*t zooi. Dus ook voor hem koemelkeiwitvrij brood, net als zijn zus. Ach ja je blijft hopen he. Hij leeft nog steeds bijna alleen op flessen. Hij krijgt er nu 4 per dag waarvan 1 met nutrix pap en verder ';s avonds een half potje met wortel, bruine bonen of broccoli, meer kan ie niet verdragen. Fruit al helemaal niet. Hij kan niet tegen peer, banaan, perzik, abrikoos, appel en toen heb ik het opgegeven. Dan maar geen fruit in zijn eerste levensjaar.

Balen Suusje!!



Na het stoppen met de antibiotica is het alweer stukken beter en kan meneer weer vrolijk lachen!!! :inlove:



Net bij het cb geweest want hij heeft nu eindelijk zijn 3-de prik gekregen.

Die was steeds uitgesteld.

Wat denk je dat die tuthola daar zegt…je mag allang beginnen met bijvoeding hoor want hij is 5 mnd. Ja duh dat weet ik ook wel maar als je even leest in het dossier kun je zien dat het niet goed ging en we weer zijn gestopt. Nu alleen nog maar de pepti 4 flessen waarvan 2 met pap.

Oh ik zie het. Maar dan wel met 6 mnd echt beginnen hoor!



Nou we zullen zien. Begin pas als zijn darmen weer rustig zijn anders weet je niet waar hij nu op reageerd. Vanaf 6 mnd ga ik weer opbouwen en alleen groente want fruit was hier ook het grootste drama hoor Suusje!

's avonds liep hij de krijsen van de buikkrampen!



:-*

Groot gelijk hoor.

Laat ze maar lullen bij het cb, want je hoort zoveel verschillende verhalen.

Als jij vind dat je kindje eraan toe is is het tijd en eerder niet.

Tessa kan woensdag even naar de huisarts, ben benieuwd wat ie zegt.

Je kon echt krabstrepen zien staan.

Nu hoorde ik gisteren weer dat je geen teerzalf op open plekjes mag smeren, wat ik dus totaal niet wist. Ook weer zoiets.

groetjes

Het is een poosje geleden, maar even een berichtje over mijn zoontje. Het gaat nu heel erg goed met hem, ook is hij getest en zijn we doorgestuurd naar de kinderarts en dermatologe. De pepti krijgen we inmiddels vergoed.

Ik ben op een gegeven moment alles koemelkvrij gaan doen, zijn diarree werd toen minder. Maar hij is pas echt op geknapt toen ik met pap ben gestopt. Zijn eczeem was bijna verdwenen! Toch maar weer eens introduceren, en gelijk een halve dag later zat hij weer helemaal onder het eczeem en begonnen de ergste plekken weer te ontsteken. Weer gestopt met de pap, en het eczeem verdween weer.

Uit de test is overigens uitgekomen dat hij een kippenallergie heeft, koemelk is er niet uitgekomen.

Als we er weer aan toe zijn zullen we gaan beginnen met het uitproberen van melk. Inderdaad, eerst aan de binnenkant van zijn wang, op zijn lippen en huidje een klein beetje smeren.

Misschien hebben jullie hier wat aan.

Gr Esmee