provocatie bij allergie Iemand ervaring?

Zo dat klinkt he? :mrgreen:





Kort gezegd: mijn zoon heeft flink eczeem Hij heeft nu zalf gekregen nadat we al 5x veranderd waren van voeding, nu Pepti van nutrilon ( tegen koemelkallergie)



Nu ben ik niet overtuigt dat die Pepti verder echt geholpen heeft en het kost 20 euro de bus, dus u begrijpt áls het niet nodig is, wil ik er liever af aan de andere kant is het zo,. als je nu door "normale"voeding te gaan geven ziet dat de eczeem weer erger wordt, zal de consultatiebureau arts een brief schrijven voor de verzekering en dan krijgen we er wellicht iets van vergoed.





Heeft iemand ervaringen met dat Provoceren zoals dat heet? EN heb je dat toen toevallig gedaan met pepti en andere nutrilon, of met een heel ander melk voeding, Ik heb nl het idee dat nutrilon soms wat agressief is , het ruikt ook zo zurig, maar goed dat is denk ik vooral de pepti



Ik hoor het graag!



gr Juliette

Hoi Juliette,



Een vriendin van me heeft zo’n provocatie-test gehad bij haar zoontje. Hij had ook last van jeukerig eczeem, het zag er heel zielig uit. De pepti heeft toen ook geholpen. Later moest ze terug naar het CB voor een provocatie test. Als je dan binnen een bepaalde tijd reactie krijgt, krijg je een deel van de Pepti vergoed van je zorgverzekeraar.

Het is heel vervelend, maar je kunt idd het beste de voeding gebruiken waardoor de eczeem in de eerste plaats is ontstaan. Dan heb je de beste kans op een ‘juiste’ provocatie.

Succes en sterkte voor je kleintje!

Bij een echte koemelkallergie heeft pepti geen zin, maar zul je over moeten gaan op Nutramigem. Dit is echter nog duurder, een provocatietest kun je voor de verzekering enkel via de kinderarts doen. Een eigen provocatietest wordt vaak niet geaccepteerd.



Informeer eens in Arnhem, Daar zit een allergoloog, die mijn nichtje volledig van haar exceem heeft afgeholpen. Zonder dieet of dergelijke.

Ecxeem is namelijk vaak helemaal geen teken van allergie. Het kan ook een teken zijn van onrust in het lichaam.

Inderdaad heeft pepti geen nut voor koemelkallergie. Ik heb zelf Friso Allergy care (alleen verkrijgbaar bij de apotheek 30 euro/pak). Ik heb de provocatie test gedaan via de huisarts en kreeg deze voeding vergoed tot 1 jaar. Bij het bereiken van 1 jaar moet deze test opnieuw en gelukkig is Britt er over heen gegroeid.



Succes



Annamarie

Mijn zoontje heeft wel ECHTE koemelkallergie en doet het juist wel goed op de pepti. Volgens mij is dat bij iedereen anders. Bij het ene kindje met koemelk allergie werkt de pepti of de nutramigen of de friso voeding. Het is toch proberen wat voor jou kindje het beste werkt.



Gr. Tamara

Hoi.

Ik kwam hier even kijken, omdat ik binnenkort waarscheinlijk ook een test moet gaan doen.

Mijn dochtertje krijgt nu nutramigen, omdat de pepti niet voldoende werkte.

Ik zelf ben grootgebracht op sojamelk, omdat ze dachten dat ik niet tegen dierlijke vetten kon, wat waarscheinlijk wel eens zo kan zijn geweest.

Wij krijgen het wel vergoed omdat het via de ka is gegaan die heeft een machtiging geschreven, maar de ka zei al dat ik over een tijdje een verzoek kan krijgen van de verzekering.

Onze vergoeding loopt maar tot eind dec vanwege dat nieuwe zorgstelsel en op tv maar zeggen dat je niks hoeft te doen…

succes dames

Hoi hoi,



Mijn jongste 2 kinderen waren/zijn allebei heel allergisch voor voedsel, Chloë het eerste jaar ook voor wasmiddel etc. Een ware ramp, want zij heeft bijna een jaar op alleen nutramigen geleefd. Zij was zo ziek dat het overduidelijk was dat dit geen “gewone”. Dit kregen we direct vergoedt omdat het overduidelijk was. Ook bij de jongste gebeurde hetzelfde, overmatig huilen onder de uitslag en niet drinken. Dus na 2 wk hypo allergene voeding geprobeerd te hebben moest ook hij aan de nutramigen en het werd een heel lief rustig kind. Op 28 dec moeten we weer naar de ka en gaan we misschien provoceren met andere voeding. Ikzelf ben het hier niet mee eens, dus het laatste woord is hierover nog niet gesproken. Chloë werd met een jaar getest. In een appart kamertje met crashkar en meerdere artsen erbij omdat men vreesde voor een anafylactische shock. Maar…die bleef uit en nog dezelfde dag heeft Chloë haar eerste hapje frikandel op. En smullen dat ze deed. Een jaar lang niks gesmokkeld met voedsel, speciaal brood etc en we hadden qua voedselallergie een gezond kind.

Toch eens nog een vraagje . Hoe merkten jullie die allergie als het nu vergelijkt met voordat jullie overstapten op andere voeding en dergelijke



Ik heb namelijk niet het idee dat het nu nog zoveel beter gaat met die pepti Dan kan ik dus idd nog die nutramigen proberen,. maar ik ben het ook wel een tikje zat met die voeding hWe gingen van nutrilon 1 naar omneo toen naar hypoallergeen nutrilon toen naar hypoallergeen van de nan toen naar pepti… waar houdt het op denk ik dan?



Tinussie , hoe merkte jij dat die pepti nog niet voldoende was?



Suusje hoe heb jij dan uitgevonden over dat wasmiddel , gewoon kleertjes met alleen maar water wassen oid>



En wat merkten jullie van de allergie? Zat het in het gedrag of juist in de uitslag?



Joost is niet een erg makkelijk kind, maar hij is in elk geval doorgaans redelijk vrolijk heeft alleen af en toe flinke huilbuien, maar ik denk dat elk kind dat heeft Verder heeft hij dus rode uitslag over zijn hele lijfje behalve aan de binnenkant van zijn bovenbenen en het midden van zijn buik Allemaal heel klein rode bultjes/vlekken, in groepjes meest de ene dag denk je "zo dat gaat de goede kant op: om de volgende dag weer met tranen in m’n ogen naar hem te kijken en me af te vragen of het nooit ophoudt .



Hij slaapt met krabwantjes overdag doe ik ze af en probeer het in de gaten te houden alshet te gek wordt ( hij krabt zijn hoofdje wel eens open) doe ik ze maar weer aan 'Met name 's ochtends als hij dus 's nachts niet gesmeerd is wrijft hij zich echt te pletter met die wantjes over zijn gezichtje en hoofd…

ohoh ik verzand in moederlijke warnhoop, ik wou eigenlijk alleen even bovenstaande vragen! :smiley:



Gr Juliette

Hoi Julliete.

Hoelang hebben jullie een voedingsoort volgehouden eigenlijk, want die voeding heeft wel een week of twee zeker nodig om te wennen, meestal merk je wel vrij snel als het echt de goede voeding id hoor.

Tessa zat op een gegeven moment ook onder de uitslag en enorme schilvers op haar hoofd ( berg maar dan erger dan ik ooit gezien had) en ze bleef huilerig.

Toen is ze opgenomen in het ziekenhuis en heeft de ka haar toen op nutramigen gezet en meteen kon ze weer poepen en werd ze een model kindje, dan voel je ej ook slecht hoor dan heb je echt het idee dat iedereen denkt dat je je aanstelt ofzo.

Nutramigen werkt ook voor eczeem dus misschien dat dan het huidje opklaart, maar dan zou ik eens langs de ka of huisarts en eens vragen hoe of wat en dan kunnen hun een machtiging schrijven voor de verzekering want het is echt walgelijk duur dat spul en je kunt het aleen in de apotheek halen.

Ik hoop dat jullie er snel uit zijn, maar echt hoor ga anders eens naar de kinderarts als je er niet meer uitkomt dat kan zo enorm schelen.

tessa heeft momenteel buikgriep en dat is echt zielig bij zo’n kleintje.

Succes dames en groetjes

Juliette, wij kwamen erachter doordat ze veel uitslag had. De “gewone” exceem en ook allerlei rode vlekken etc. Dus toen ben ik over gegaan op de neutral en dat werkte perfekt. Let wel, nu kan ze overal tegen. Gelukkig groeien bijna alle kindjes er overheen. Dus hou hoop.



Groetjes

Bedankt allebei!



Ja dan toch ook maar eens proberen met een ander waspoedertje misschien scheelt dat ook nog. Ik ben er in elk geval achter dat het al gigantisch oplaait als hij alleen maar tegen iemand aan ligt die wasverzachter in zijn was heeft gebruikt, was geen leuke ervaring, maar zo kwamen we er wel toevalligerwijs achter, dus wasmiddel daar zit wel wat in wellicht en misschien ook maar weer eens terug naar de huisarts



Ik weet idd dat je toch wel zo’n 2 weken nieuwe voeding moet proberen Het leek ook bij iedere overstap wel wat beter te gaan, maar na die twee weken kwamen we eigenlijk dan tot de conclusie dat dat het ook niet was, misschien toch goed om die laatste stap naar andere voeding te nemen Dan hebben we ook echt alles geprobeerd en dan moeten we het daarna maar accepteren, tja of langs de kinderarts ,





IN elk geval echt bedankt voor het reageren allebei, het is "fijn " om jullie ervaringen te lezen.! En goed om te lezen dat ze er gelukkig ook overheen kunnen groeien.



Gr Juliette

Chloë werd destijds met 9 wk opgenomen in het ziekenhuis en kon daar ook niet tegen het beddengoed. Moest ik alles van thuis meenemen. Ze had ook wel eczeem en heeft daar creme voor gehad en ook dat is weg. Luuk heeft het nu ook, alleen niet zo heftig als zijn zus, maar wel heftig genoeg voor Nutramigen, maar ik ga ook bij hem er vanuit dat het goed komt. Gaat bij jou vast ook gebeuren. :-*

Hoi Juliette,

Wat goed dat jullie er zo achter zijn gekomen.

Wij zijn allebei ook zo gevoelig wat betreft wasmiddelen en dat zijn we altijd al geweest en we kunnen gelukkig wel goed tegen goedkopere merken, dus dat scheelt.

Tessa heeft nu ook ineens echt eczeem en wij kregen aangeraden om calendulazalf te proberen ( homeopatisch) anders krijg je hormoonzalf en dat lijkt me niks. Nu maar hopen dat ze er tegen kan aangezien ze op de calendula babyolie ook al erg reageerde ( althans denk dat het dat is)

De sudocreme helpt wel een beetje maar niet echt afdoende. En dat terwijl die nutramigen ook tegen eczeem moet helpen, dan is het dus best heftige eczeem. We zijn hier allang blij dat tot nu toe nog niet is gebleken dat ze allergisch is voor de katjes.

succes en groetjes

Nog even ivm met de kerststemming:

Ik was als baby allergisch voor de kerstboom!!!

Mijn ouders met mijn 1e kerst eindelijk eens een echte boom in huis gehaald zat ik ineens onder de rode bultjes! Later hebben ze een nepboom genomen en toen die op was weer eens een echte boom geprobeerd en toen was het al beter maar nog steeds niet weg die allergie. Ik waag het maar niet om een echt boom in huis te halen en op school liep ik ook altijd met een grote boog eromheen. Aan de andere kant heeft het wel een voordeel want nu heb ik geen gedoe met uitvallende naalden enzo.

Er zitten dus best veel allergieen in de familie hier en wilde daarom ook erg graag bv geven, maar ja je kunt niet alles hebben he.

Als tip wil ik je voor eczeem Lanette creme bij de apotheek verkrijgbaar meegeven. Bij Chloë was het te heftig en hielp het niet, maar bij Luuk wel.



Fijne dagen allemaal

Hoi.

Dank je wel voor je tip. Heb alleen net vandaag cardiflor van vsm gehaald en maar kijken of dat wat helpt, want het ligt bijna open in haar knieholtes zo erg.

Echt heel vervelend en dan moet die nutramigen nog helpen bij eczeem ook kun je nagaan als ze dus andere voeding zou hebben, dan zou het misschien nog wel erger zijn.

Groetjes

'Hoop dat het bij jouw kindje helpt. Joost reageerder echt he-le-maal verkeerd op cardiflor.



Moet zegggen dat hij op een wat langer badje met balneum hermal aardig goed reageert met zijn eczeem, vlak na het bad niet maar de 2 dagen erna heeft hij nog nooit zo zacht gevoeld, nu is het weer een beetje pet, zal wel aande verwarming liggen en zo??



Bij die van jou/jullie laait het nu dus ook weer op?

nb suusje weet jij wat het verschil is tussen die lanette creme en cremor vaseline ? Er stond een beetje een doos bij de apotheek die het me niet helemaal lekker uit kon leggen ( "het ligt aan de grondstoffen"en daar heb ik me mee af laten schepen) Weet jij wat het doet?? En is het lekker smeerbaar?



groeten, Juliette

Bij Tessa laait het heel erg op nu voor het eerst eigenlijk.

Ik hoop dat deze zalf ( ik heb de zalf deze is vetter) werkt het lijkt er al beter uit te zien , maar even afwachten en anders kan ik die lanette creme waar je het over had eens proberen. Is dat eingenlijk ook homeopatisch?

Ik ben erg pro homeopathie.

Balneum krijgt ze ook in het bad en dat zorgt ook bij haar voor een lekker huidje ik heb de extra vettende.

Ik doe haar niet te vaak in bad juist vanwege de droge huid.

Ze gaat in principe drie keer per week in bad en andere dagen gewoon wassen en insmeren.

Ik heb nu neutral bodymilk en even kijken of dat dat lekker werkt bij haar, het is vrij van allerlei stoffen dus het zou moeten kunnen.

Ik had tijdens mijn zwangerschap ook huidprobelemen en had toen creme van neutral en dat was echt lekker spul.

groetjes

Hee, ja da’s een goeie dat smeert natuurlijk ook prima, laat je weten of het wat is?