provocatie bij allergie Iemand ervaring?

Nou ik ben niet echt heel slim bezig geweest volgens mij twee nieuwe dingen tegelijk maar het gaat niet zo lekker.

Haar eczeem lijkt erger te worden en haar huidje voelt ook niet lekker.

Ik heb haar nu lekker in een balneumbadje laten dobberen en ingesmeerd met de creme van de arts en laat lekker haar huidje tot rust komen en dan die lanettecreme eens proberen. En als dat goed werkt nog eens kijken met die neutralmilk, want volgens mij werkt dat ook niet goed bij haar maar dat kan ik nu niet goed beoordelen door die andere creme.

Ik hoop dat het allemaal wat gaat helpen en het snel beter gaat want het ziet er erg verveland uit.

groetjes TIna

Ik heb het geloof ik al eens eerder gezegd, maar maak eens een afspraak met de allergoloog in het ziekenhuis in Arnhem. Ik ben er zelf niet geweest, maar mijn schoonzus wel met haar meisje.



Die zat ook al aan de Nutramigen en mocht absoluut niets anders, en werd al 2 keer daags met hormoonzalf ingesmeerd, en nog helemaal open van het krabben. Ze was toen ook net 3 maanden. Het advies van de allergoloog (bij consult was ze intussen 4 maanden), na dat hij eerst via bloedtest op voedselallergieen had getest. (pinda’s is ze dus echt allergisch voor) acuut beginnen met zoveel mogelijk normaal voedsel. Dus acuut gaan bijvoeden, gewone babyvoeding, en stoppen met zalf.

Na een week of 2 was haar huidje dicht en schoon. Wel altijd wat ruwig en droog, maar geen exceem meer, en geen jeuk. De droogheid wordt nu gewoon regelmatig weggesmeerd met een flinke laag vaseline, en het schatje mag alles eten en drinken.



Ik vond het een heel raar en tegenstrijdig advies, maar het hielpt dus wel. Het advies zomaar overnemen zou ik niet doen (dat is niet voor niets gebaseerd op de bloedtest) maar een afspraak maken lijkt me weinig risicovol toch? :-*

Hallo allemaal,



ik las net jullie verhalen, toch wel fijn om te lezen dat ermensen zijn die met dezelfde “moeilijkheden” zitten. Je kan elkaar met tips zo toch mooi helpen.



Ruben heeft ook een koemelkallergie en hij doet het goed op Friso Hypo-allergeen. Ruben heeft ook een allergie voor wasmiddel en daar gebruiken we nu Neutral voor. Ik gebruik bij Ruben voor in zijn badje een speciale badschuim en shampoo voor baby’s van de Tuinen, Zarqa heet dat geloof ik. Het is speciaal voor kinderen met een allergie en is gemaakt met producten uit de natuur. Ruben doet het hier geweldig op en heeft een heel zacht huidje gekregen.

Tina niet teveel smeren hoor, is ook niet goed en met eczeem kan je maar beter een keer in de 2 3 dagen je kindje in bad doen anders drogen ze helemaal uit. Zolang je de eczeem naar vet houdt.



Weet niet meer wie het vroeg, maar het verschil weet ik niet precies tussen vaseline en lanette creme. Ik zou toch gaan op mijn gevoel af voor de lanette creme.



Gisteren begonnen met 1 theelepel peer. Ik hoop dat het goed gaat. Hij zal toch moeten gaan eten en kan nu nog steeds alleen tegen de Nutramigen.

Hoi.

Ik ben vandaag maar even langs de huisarts geweest en heb van hem lanette zalf voorgeschreven gekregen dit is dus een teerzalf.

Op basis van teer en vaseline is op basis van aardolie geloof ik.

Ik denk dat dat dus het grote verschil is, maar allebij natuurlijk.

Tessa gaat maar 3 keer per week in bad en soms zelf maar 2 keer.

Voor de rest heeft ze een vette creme gekregen van de kinderarts voor de uit de hand gelopen berg die ze had.

Ik heb ook druppeltjes van weleda gekregen voor tessa die van binnenuit werken maar die moeten besteld worden en dat duurt dus even voor ze die hebben.

Verder heb ik info meegekregen over de constituioneel eczeem en kreeg de mededeling dat het bij de meeste kindjes met een jaar weer weg is.

In die info staat ook niet te veel badderen en dan met olie en dan gelijk met vette creme insmeren en niet provocerende dingen gebruiken als wol of zeep of dat soort dingen. En dan lekker vet houden en evt een teerzalf of zo’n hormonenzalf.

Meestal als het voor het tweede jaar tevoorschijn komt heeft het te maken met allergie en is het wijs om als het niet verdwijnt met zalfjes een test te doen voor wat het kindje allergisch is.

Eigenlijk weten we dus allang hoe het zit en doen we het best goed allemaal.

Het zal dus ook wel goed komen mettertijd.

groetjes TIna

Oh wat ben ik blij met dit toppic, erg leerzaam.



Na veel vraagtekens bij het CB ben ik naar de huisarts gegaan met Cyril.

Hij heeft erge exceem en misschien koemelkallegie maar dat zijn we aan het testen door middel van de voeding. (CB deed dit af al typische baby kwaaltjes)

Nu heb ik een hormoonzalfje gekregen (ben ik geen fan van) dat ik twee keer per dag moet smeren. Ik doe dat 1x per dag en ik zie de exceem bij wijze van spreken onder mijn ogen verdwijnen en heb ineens een heel ander en vrolijk jochie. Ik mocht dat maar vijf dagen doen en dan twee dagen stoppen, maar nu in die stop dagen is het weer terug bij af en is Cyril weer mega druk en huilerig en heb dus vanavond maar weer gesmeerd.

Ik vraag me af of dit wel van een koemelkallegie komt? en of het niet gewoon exceem is (mijn schoonmoeder heeft er vreselijk last van, dus misschien een gene van mijn vriend meegekregen)



Maarja om nu te blijven smeren met dat hormoonzalfje (hij heeft de laagste dosering gekregen) dat weet ik dus net zo niet…

Vanes, balen dat zijn eczeem meteen weer teurg komt nadat je met dat zalfje bent gestopt. Ik zou niet te lang doorgaan met hormoonzalf zonde dat je het met de huisarts hebt overlegd. Misschien kan je die gewoon bellen??

Ruben heeft koemelkallergie ne nooit eczeem gehad, wel een superdroge huid en znel schilferig. Hij had meer uitslag. Als je overgaat op voeding zonder koemelk moet het eczeem ook minder worden.



Sterkte!!!

Hoi Hoi. Misschien kun je om een ander niet hormoonhoudend zalfje vragen bij de arts. Wij hebben een creme via de arts waar we haar twee keer per dag mee insemerne en teerzalf en het word nu echt minder. OOk heeft ze vannacht wee heerlijk geslapen. groetjes

GElukkig maar! Maar bij jouw schatje dus ook al een slechte reactie op die cardiflor Rotzooi!



Heb idd eens gekeken op de site van die allergologiepraktijk, Vaak wel een wachttijd van enige maanden zag ik maar goed, ak week toch maar weer eens naar de huisarts ( omdat het het consternatie bureau goed leek maar eens een heupfoto te maken, aande ene kant denk ik ok, als het nodig ljikt lijkt het nodig maar ze willen ook wel érg graag wat zien af en toe vind ik) Dan toch eens vragen of ze niet door kan verwijzen



Joost zijn eczeem gaat best goed , maar hij heeft zo vreselijk kriebel aan zijn hoofd en benen, Hij kan z’n knietjes nu goed buigen en DUS beter krabben En als hij een schone luier krijgt plukt hij aan zijn buik, heel naar eigenlijk Vind het een wonder dat m’n mannetje nog zo braaf doorslaapt

's nachts naja zal wel uitgeput zijn van alle indrukken overdag ( en de jeuk)



Trouwens hier ook een hormoonzalfje hoor en dat werkt goed, Ik zal heus niet overmatig smeren maar ik heb liever een blij en rustig kind dan een brullende onrustige ongelukkig knul.



voor de rest smeer ik gewoon vaseline, het is te doen doen momenteel



Jullie succes met jullie heldjes weer !

Hoe gaat het nu met de huilende kindjes tijdens de voeding :?:

Hoi.

Tessa slaapt sinds ze s’avonds ingesmeerd word met de teerzalf lekker door en is weer lekker happy.

Overdag met het aankleden smeer ik haar in met een vette creme die ik van de ka heb gekregen en dan in de avond met de teerzalf en het gaat goed tot nu toe.

Het is nog niet helemaal weg maar het ziet er al beter uit. Ze heeft ook sinds vrijdag ( duurde even voor we ze hadden) druppeltjes gekregen van weleda om van binnenuit te helpen bij het eczeem. Overdag plukt ze alleen ineens veel aan haar trui, maar of dat dat nu komt van de jeuk???

Ze huilt nu bijna neit meer en is heerlijk vrolijk, maar wel veel wakker overdag. Die cardiflor is inderdaad flut het werd alleen maar erger.

Hoe gaat het bij jullie allemaal en met het consternatiebureau?

Kun je die foto’s niet weigeren als ze niet iets duidelijk kunnen aangeven waarom? Je kunt ook eens langs een kinderfysio om eens te vragen of hun redenen zien om een foto te maken, als je het cb niet vertrouwd.

Ik heb ook niet echt zo’n goede evaringen met cb hoor. Ik heb al vanaf het begin te horen gekregen dat je wel mag luisteren, maar dan niet zomaar alles aan moet nemen en alleen datgene waar je wat in ziet moet onthouden en de rest zsm vergeten.

groetjes

Nou vandaag weer naar de huisarts geweest en idd wat wij al hadden gemerkt op de koemelkvrij voeding gereageert hij helemaal niet, we mogen weer terug naar de gewone Nutrilon.

Nu weer een ander zalfje meegekregen en daarbij krijgen we een olie voor in bad, maar die moet idd ook bij mij speciaal besteld worden.

Daarbij na het badderen gelijk met een medicijnvrije vaseline insmeren.



Dit moeten we weer een paar weken aankijken hoe het gaat en anders word er een allegie test gedaan in het ziekenhuis.

Misschien is ie wel allergisch voor andere bestanddelen en heb je Nutramigen nodig. Zeker de moeite waard om te proberen. Luuk reageerde ook niet op de koemelkvrije maar wel op de Nutramigen. Daar zit helemaal niks in nl.

Ja die tips heb ik gelukkig ook gekregen over het consternatie bureau! haha IK ga donderdag met Joost naar de ha Die moesten de doorverwijzing doen en ik kreeg al een beetje zo’n reactie van de assistente van ja kom eerst maar even langs we bepalen zelf wel of het nodig is. :slight_smile:



Naja we zullen zien. :?



Ik heb het daar ook nog over nutramigen gehad ,. het cb had wel iets van joh je hebt nu 5 soorten voeding gehad , stop er nu maar eventjes mee en eerlijk gezegd ben ik het overstappen en weer hoop hebben en zo even moe, nou is dat niet echt een reden om je kind iets goed te ontzeggen, maar ook het weer wennen aan het nieuwe voedsel en de bijbehorende buikkrampen lijkt me voor hem even niet goed. Maar goed het blijft in m’n achterhoofd natuurlijk.



Tina, hoe heet die zalf gewoon lanette zalf?? en als dat een teerzalf is, misschien stomme vraag hoor, maar stinkt dat ngo steeds zo.? Ik hoor hele goeie ervaringen met teerzalf maar ik weet dat ik er vroeger zelf letterlijk van over m’n nek ging :sick: dus de drempel is nog er hoog om dat weer te proberen.





Het gaat momenteel redelijk met Joost Op aanraden van een arts op het werk die een eczeemkindje heeft heb ik een flesje vaseline derma care aangeschaft Heb dat stilletjes op 1 been geprobeerd en kan het nu ook op de rest van zijn lijfje smeren want hij verdraagt het uitstekend , is ook netjes ongeparfumeerd verder was ik nu alleen nog maar met neutral het lijk wat stabieler , maar goed aan de andere kant… hoe vaak hebben we dat al niet gedacht? :? Ik ga het er nog maar eens met de ha over hebben , kinderarts dermatoloog of allergoloog oid Misschien kunnen we nog 1 stapje verder komen dat is dan weer meegenomen.



Pff sorry voor het lange verhaal , Je wordt er af en toe toch een beetje wanhopig van he?



gr Juliette

Met mijn tweede was het probleem al snel duidelijk. Met 5 wk oud ging ze mee op vakantie en huilde ze inmiddels 18 uur per dag. We zaten na 2 dagen vakantie bij een arts in een vreemd land in een vreemd ziekenhuis en vreemde taal. Moesten van die arts direkt over op hypoallergene voeding. Dus wij de volgende dag naar huis. Want om nou een Duits produkt te gaan gebruiken en dan in Ned weer iets anders :think: 's Avonds kwamen we thuis en moesten we direkt door naar de EHBO van het WKZ. We hebben toen daar laten zien dat het huilen tijdens de fles helemaal verschrikkelijk was. Direkt op de Nutramigen gezet. Ze was ook helemaal rood en opgezwollen inmiddels. Na 2 dagen huilde ze niet meer tijdens de fles. Wel zat ze inmiddels in een cirkeltje van huilen huilen en nog eens huilen. Met 9 wk werd ze een week opgenomen om ons vooral ook rust te geven, had ook nog een kind lopen natuurlijk en na 4 maanden zijn we zelf naar een Osteopaat gegaan en die heeft ervoor gezorgd dat ook het huilen over ging.

Luuk begon ook gelijk met huilen dus na 2 weken hypoallergene voeding toch op de Nutramigen. En wederom geen gehuil meer tijdens de fles.

Luuk is wel mega allergisch voor alle bijvoeding tot nu toe. Zijn nu bezig met broccoli en dat lijkt, durf het bijna niet te zeggen, goed te gaan. We hebben nog een lange weg te gaan.

Pfoe, jemig, dan is de last die Joost heeft daar nog heilig bij, als ik het lees.



Ben ook wel wat huiverig hoor , als het bijvoeden straks komt, Lijkt me leuk , maar ohohoh, wat zal dat worden, maar goed , misschien gaat het wel hardfstikke goed, Voorlopig mag hij een schepje Nutrix, dat gaat er graag in! gelukkig,



Ik heb trouwens ook die teerzalf gekregen TOen ik de tube openmaakt kreeg ik toch een afschuwelijk dejá-vu van mezelf van vroeger brrrrrrr , Joost ging er ook al niet minder van krabben, dus niet ligt de tube toch maar weer even aan de kant, ik ga er letterlijk bijna van overgeven ( en dan had ikzelf vroeger die hele zwarte en is dit mildere) hbrrr maar goed, de afgelopen dagen gaat het redelijk



Heeft een van jullie trouwens ervaring met die jeukstillende balneum bad0lie?

Hoi.



Ik ken alleen de extra vettende balneum en die bevalt hier prima.

Met Tessa gaat het geweldig, ze is de vrolijkheid zelf en gaat goed vooruit.

We zijn van de week bij de kinderarts geweest en we mochten een melktest doen.

Ik zal even vertellen hoe dat gaat, misschien heeft iemand van julie er wat aan om te zien of je echt nutramigen moet gaan gebruiken of dat het niet door een melkallergie komt!

Eerst doe je een vinger in de melk en dan op het huidje op de rug of onderarm. gewoon melk die je in huis hebt.

Als daar na een uurtje of twee geen reactie op komt doe je weer je vinger in de melk en smeer je dat op het lipje van je kindje.

Dan moet dat met drie uur een reactie geven in geval van allergie.

Bij geen reactie doe je een theelepeltje melk geven rond flestijd.

Gaat dit goed dan kun je bij de volgende fles twee theelepeltjes ggeven enz… tot je ongeveer 24 uur gehad hebt.

Ik die tussentijd kun je merken aan diaree of uitslag of gewoon een verandering bij je kindje of het echt heel erg reageerd op melk.

Als er geen reactie is kun je gewoon normalen voeding blijven geven en anders moet je even contact opnemen met de kinderarts voor advies.



Bij Tessa was er dus behalve een vies gezichtje geen reactie en nu mogen we overbouwen op normale voeding ( ik heb nu similac). gisteren heeft ze een fles gehad en vandaag 2 en alles lijkt nog goed te gaan.

Indien het goed blijft gaan en ze volledig overgaat mag ze zelfs na een poosje als ze gewend is ook beginnen met bijvoeding.

wel appart hoor dat het nu zo snel gaat ineens. Ik ben nog helemaal niet voorbereid op het bijvoedin g geven, want het zou nog wel even gaan duren voor het zover was.



Jeetje wat een verhaal weer.

Maar wat stinkt die teerzalf he?!

Groetjes TIna

hallo…



Met interesse dit topic gelezen want ook hier een overbewegelijke drukke baby die de fles tijdens een voeding zo ongeveer na elke slok weer loslaat… huilen doet hij niet, maar met smaak een fles leegdrinken doet hij ook niet :roll: Zelfs met een speen nr 3 doet hij 30 minuten over een fles want hij laat dus steeds los. Nou heb ik op de site voor allergien bij baby’s gelezen dat niet alle babies gaan huilen bij de verkeerde voeding, maar dat sommigen ook instinctief de voeding als het ware “weigeren” Kijk wij, proppen die fles er weer in (bij wijze dan he :wink: ) en dan drinkt hij hem “op den duur” wel leeg, maar het zou dus kunnen dat het bij hem ook aan de voeding ligt.



Peter zit echt lelijk onder het eczeem, zijn hoofdhuid is zelfs ontstoken geweest (nu even niet door hormoonzalf behandeling) en toen lag hij alleen maar de hele dag te gillen, hij werd gek, ik ook :frowning:



Ook op zijn rug heeft hij een hele onrustige pukkelige rode huid, daar kan hij niet bij natuurlijk, dus dat ziet er wel beter uit, maar toch.



Ik moet wel even kwijt dat ik me verbaas over het gebruik van Balneum badolie… de werking ervan op de huid zie je niet direct, maar het kan de eczeem behoorlijk verergeren omdat het op basis van soja is gemaakt (ook de jeukstillende) en dat is zeker voor kinderen ook een groot allergeen. Dat gebruik ik niet hoor, hoe lekker het ook lijkt, Bij Peter is de huid er pakweg een uur of 4 later wel veel roder door. Toen we het weglieten ging het ook al beter.

We gebruiken nu zemelenbad van de kruidvat (aangeraden door andere ouders met allergische kids) en smeren Peter zijn huidje na bad in met pure vaseline. Dit lijkt nog het beste te helpen eigelijk.



De hormoonzalf heeft de huis nu in eerste instantie gerepareerd, maar de oorzaak is er nog, dus ik wil ook gaan kijken of we met voeding het 1 en ander kunnen oplossen. Begrijp dus uit de verhalen dat je dan echt moet denken aan een goed “verknipte” ( :mrgreen: leuke woordspeling) voeding als Friso allergy care of pepti ofzo?

oja, Peter heeft een chronisch verstopte neus en ademd altijd heel zwaar… net alsof hij ademt met een zooi slijm op zijn luchtwegen. De huisarts vond zijn longen wel onrustig, maar wilde geen puf voorschrijven omdat zijn ervaringen ermee niet echt werkzaam waren… nou hebben wij best een enorme flapdrol van een ha, want hij wilde me wegsturen met de melding dat Peter een “ernstig gevalletje Berg” had. Tot ik ter plekke 2 korstjes wegveegde (wat met berg gewoon moet kunnen) en zijn huid meteen wondvocht produceerde… “oh” was het toen ineens.



Ik wil wel zelf wat onderzoek doen en zelfs de kosten zijn het me wel waard om weer een happy Petertje te krijgen… dus ik lees alles wat ik vinden kan over eczeem/allergien en weet ik t wat :eh:

Zit Peter al aan de Nutramigen??? Lijkt me dat ie dat zo te lezen wel kan gebruiken. Het klinkt me allemaal erg bekend in de oren. Wees maar blij dat ie niet huilt. Gisteravond nog een heel gesprek gehad hoe het eerste jaar met Chloë was die naast de allergieen etc ook nog 18 uur huilde. :wall: Niet echt bevordelijk voor je huwelijk.